Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uusi super mario katsottu ja se oli kyllä helvetin hyvä alusta loppuun.
Olen myös varmaan ainoa ihminen koko internetissä jonka mielestä Mariolla saisi olla juuri tuollainen ääni peleissäkin tästä eteenpäin sillä mä olen aina inhonnut sen ärsyttävän korkeaa hihkumista joka ei millään tasolla sovi yhteen äijän ulkonäön kanssa.
Oikeasti leffassa oli äänet hoidettu niin hyvin ettei nintendolla ole enää mitään tekosyytä laittaa peleihin mykkiä hahmoja tai sellaisia jotka osaa sanoa vaan "Maaaarioooo" ärsyttävän korkealla äänellä kuten peach.

Myös terminator 2 tuli katsottua pitkästä aikaa ja oli se edelleen erittäin hyvä, mutta se aiheutti aikamoista huvitusta kun nyt ekaa kertaa huomasin kuinka John Connor on mukamas vain 10 vuotias :D
 

Saw elokuvien yleiseen tasoon verrattuna niin näyttäisi tämä uusin saw olevan ihan hyvä Saw elokuva, ensimmäinen Saw on yksi lempi kauhuelokuviani mutta sen jälkeen taso laski todella pahasti ja aikalailla osa osalta mentiin vaan huonompaan suuntaan, mutta nyt näyttäisi että sitä on tosiaan nostettu ainakin jonkun verran, ehdottomasti tulee elokuva katottua ja odotin vähän pahempia scoreja ainakin itse. mutta positiivinen yllätys.
 
Saw elokuvien yleiseen tasoon verrattuna niin näyttäisi tämä uusin saw olevan ihan hyvä Saw elokuva, ensimmäinen Saw on yksi lempi kauhuelokuviani mutta sen jälkeen taso laski todella pahasti ja aikalailla osa osalta mentiin vaan huonompaan suuntaan, mutta nyt näyttäisi että sitä on tosiaan nostettu ainakin jonkun verran, ehdottomasti tulee elokuva katottua ja odotin vähän pahempia scoreja ainakin itse. mutta positiivinen yllätys.
Siis 59 on siis hyvä kun kyse on Saw-elokuvasta? :O Mitä ne aiemmat jatko-osat on sitten olleet? :D

En edes muista kuinka monta niitä jaksoin aikoinaan katsoa, ehkä viisi tai kuusi ensimmäistä, mutta aika pian oli selvä että peli on menetetty. Eka oli tosiaan hyvä ja sitä aina jaksoi pitkän aikaa niitä jatko-osiakin odottaa.
 
Tulipa nyt tämän johdosta sitten hommattua loput puuttuvat Saw elokuvat. Rakutenista saa 4-5€ kappale ostettua joten 26€ tuli hintaa kuudelle elokuvalle. Ei paha. Täytyy pitää maratooni jossain vaiheessa. Itse olen näistä dikannut vaikka ensimmäinen onkin paras niin kolme ensiommäistä on loistavia ja kolme seuraavaa hyviä. 7-9 onkin sitten vielä näkemättä ja täytyy tämä kymppikin pistää katsaukseen jossain välissä, ainakin nuo Saw 10 arvostelut on selkeästi parhaat mitä sarja on ikinä saanut.
 
Taxi Driver

Semmonen klassikko jota en ollut nähnyt. Elokuvassa näkee että se on vanha, mutta on todella hyvin kestänyt aikaa. Tunnelma kohdallaan ja loppuratkaisua en osannut kyllä yhtään odottaa. Tuli Jokeri fiilikset ja onhan se elokuva varmaan tästä ottanut vaikutteita. Suosittelen todellakin. 5/5
 
Vuokrasin eilen Viaplaystä Spider-Man: Across the Spider-Verse ja se oli toisella katselukerralla jopa parempi kuin teatterissa. Nyt tuli enemmän kiinnitettyä huomioita värivalintoihin ynm detaljiikkaan joka korostaa tarinaa, esim. Väripaletti Gwenin ja isän keskusteluissa kuvastaa kertojan mielialaa ynm.

Tuolla elokuvalla onnistuu kyllä nostattamaan hypen Spiderman 2 peliä kohtaan ihan taivaisiin, kohta sitä taas slingataan Milesin parissa!

Aivan käsittämätön mestariteos, josta en löydä mitään pahaa sanottavaa, 5/5
 
Viimeksi muokattu:
Sain viimeinkin katsottua groundhog day uhd version ja aluksi iski aika kova pettymys kun alkutekstit oli täynnä aivan hirveää kohinaa ja sama toistuu joissakin kohtauksissa pitkin leffaa ja sitten taas monet kohtaukset on puhtaita ja tarkkoja.
On tämä silti paljon parempi kuin se 4k versio jonka pari vuotta sitten vuokrasin boxin marketplacen kautta sillä se oli oikeasti lähinnä dvd laatua.
Tuo tosin oli sen kovimman korona pandemian aikana joten ehkä siellä rajoitettiin striimattavan videon laatua tai jotain, mutta vitutti silti.
Erittäin hyvä leffa edelleen ja tämä oli nyt kolmas kerta kun tämän katsoin.

Myös uusin batman tuli katsottua ihan perus blu-ray versiona ja se oli mukavan erilainen, mutta ei kuitenkaan niin synkkä mitä trailerien perusteella oletin.
Mä oikeasti luulin, että tämä uusi versio käyttää väkivaltaa ihan huoletta, mutta olihan silläkin vielä se sama "ketään ei tapeta" sääntö vaikka se on oikeasti se ainoa tapa jolla gothamissa saataisiin rikollisuus kuriin.
Riddler oli kuitenkin mukavan psykoottinen ja tässä oli ehkä oma suosikki batmobile joka on oikeastaan yhdistelmä vanhaa muskeli autoa ja trophy truckia.
En tiedä katsonko uudestaan, mutta oli tämä niin hyvä, että pidän hyllyssä.
 
^
Omasta mielestä toi Pattinsonin Batman on yhtä hyvä kuin se eka Burtonin tekemä, eli erittäin hyvä.
Nolanin Batmannit on aika keskivertoa Hollywood kuraa ja ilman Heath Ledgerhin roolisuoritusta Jokerina kukaan ei muistaisi niitä.
 
^
Omasta mielestä toi Pattinsonin Batman on yhtä hyvä kuin se eka Burtonin tekemä, eli erittäin hyvä.
Nolanin Batmannit on aika keskivertoa Hollywood kuraa ja ilman Heath Ledgerhin roolisuoritusta Jokerina kukaan ei muistaisi niitä.

Tuon takia Nolanin batmaneista se keskimmäinen onkin se ainoa jonka olen katsonut useamman kerran ja Ledgerin suoritus vetää sen omalla listalla Burtonin ekan batmanin edelle vaikka mun mielestä Michael Keaton on se ainoa oikea batman.
 
Sain viimeinkin katsottua groundhog day uhd version ja aluksi iski aika kova pettymys kun alkutekstit oli täynnä aivan hirveää kohinaa ja sama toistuu joissakin kohtauksissa pitkin leffaa ja sitten taas monet kohtaukset on puhtaita ja tarkkoja.

Loistava leffa, mutta hieman särähti korvaan tuo kohina -kommentti. Sehän on vanha leffa joka on kuvattu filmille, siinä pitääkin olla rakeisuutta. Oikeastaan tyypillisin kuvanlaatua pilaava seikka on rakeisuuden poisto digitaalisesti. Terminator 2 UHD tästä hyvä esimerkki, kohina poistettu täydellisesti ja lopputulos on yksi huonoimpia 4K-käännöksiä. Rakeisuuden poiston myötä kuvasta katoaa yksityiskohtia ja hahmojen naamat näyttävät sileiltä ja vahamaiselta. Groundhog day 4K on mielestäni yksi parhaimpia 4K-käännöksiä joita olen nähnyt.
 
  • Like
Reactions: Zak
Kuten sanoin niin enimmäkseen leffa näytti oikeasti hyvältä, mutta joissakin kohtauksissa saattoi sitten olla joku kohta jossa se rakeisuus oikein hyppäsi silmille.
Hyvä esimerkki on just ne alkutekstit. Tai sitten mä vaan jostain syystä erotin sen joissakin kohdissa paljon herkemmin. En tiedä.
 
Peluri: Kuolema on elävien ongelma oli aivan mahtava. Peliongelmainen ruumiinkuljettaja saa yrityskumppanikseen miehen, joka on juuri kuullut ettei hänellä oikeastaan ole aivoja. Tekeeköhän kukaan muu tässä maassa elokuvia jotka naurattavat, herkistävät ja myös ahdistavat ihan samalla tavalla kuin Teemu Nikki? En tiedä, ehkä J.P. Valkeapää, mutta kyllä tämä ja Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia ovat molemmat aivan pirun hyviä ja erilaisia elokuvia.
Hemmetti miten hienoa, että tässä maassa tehdään vihdoin näin hyviä elokuvia, ei ole ikävä vuosituhannen taitteeseen.
 
Ilman Stathamia olis jääny tämäkin katsomatta.

No eipä tarvii kattoo. Alien kahdeksas matkustaja on yks parhaimmista elokuvista mitä on tehty. Jatko-osakin oli ihan katsottava, mutta ne muut Alien-elokuvat ovatkin sitten aika heikkoja
Olen taas vastarinnan kiiski, mutta pakko todeta kuitenkin, että en ihan kunnolla ole ymmärtänyt miksi Alien Kahdeksas Matkustaja on edelleen kovin kehuttu filmi? On se toki itsellenikin ok edelleen, ja myös syy siihen miksi minusta tuli Alien-leffojen fani. Mutta kyseinen leffa ei ole kyllä armollisesti kestänyt aikaa. Ei sitten ollenkaan. Aivan liian kökön näköinen on nykyään, jotta voisin siitä enää täysipainoisesti nauttia.

Itse Alien-olento on ensinnäkin todella onneton tekele näihin uudempiin Alien-elokuviin verrattuna, ja tuo aluskin näyttää varsin hölmöltä monellakin tapaa. Juoni on toki aika hyvä, mutta ei sekään mitään uudelleen katselua ainakaan itselläni kestä. Aliens: Paluu on sitten paljon parempi leffa mielestäni, ja kestää aikaa merkittävästi paremmin, vaikka siinäkin hetkittäin Alienit näyttävät hieman kököiltä. Tunnelma on kuitenkin paljon parempi erityisesti onnistuneiden ympäristöjen ja parempien hahmojenkin takia. Jotkut ensimmäisen Alienin hahmoista olivat kyllä varsin ärsyttäviä, ja leffan aikana olin melkein mielissäni, kun jotkut jäivät Alienin saaliiksi.

Aliens: Paluu on kyllä itselleni se paras Alien-elokuva, ja sen jälkeen tulevat varmaankin Prometheus (joka oli mielestäni erinomainen myöskin), ja sitten tuo Covenant, joka oli hetkittäin varsin hyvä, mutta ei silti ihan Prometheuksen tasolle päässyt. Sitten tulisivat itselleni varmaan se ensimmäinen Alien ja Alien 3 aika tasoissa. Nelonen oli aika kuraa, ja Alien vs. Predator- leffat ovatkin sitten melkolailla silkkaa kakkelia.
 
James Cameronin mestariteokset pian saatavilla 4K versioina. Aliens, Abyss ja True Lies saapuvat lähikuukausina. Toivottavasti ovat saaneet arvoisensa ehostuksen.

Harregyyd miten mahtava uutinen! Ostoon menee kyllä samantien!
 
Comic Con järjestetään ekaa kertaa Suomessa:

Oho! Tämä on kyllä aika iso juttu.
 
James Cameronin mestariteokset pian saatavilla 4K versioina. Aliens, Abyss ja True Lies saapuvat lähikuukausina. Toivottavasti ovat saaneet arvoisensa ehostuksen.

Toivottavasti näihin saadaan kunnon ekstrat ja kommenttiraidat mukaan. Cameron on ollut vuosia hissukseen True Liesista ja ainoastaan kommentoinut, että sen tekeminen oli haasteellista. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla mietteitä häneltä siitä, miten heikosti elokuva on vanhentunut poliittisesti. Varsinkin kun Cameron ei tämän elokuvan jälkeen ole koskenut pitkällä tikullakaan muuhun kuin ekologisiin aiheisiin ja on monella tapaa etäännyttänyt itseään viimeisestä yhteistyöstään Arskan kanssa.
 
Olen taas vastarinnan kiiski, mutta pakko todeta kuitenkin, että en ihan kunnolla ole ymmärtänyt miksi Alien Kahdeksas Matkustaja on edelleen kovin kehuttu filmi?
No eipä 70-luvulla oltu aiemmin sellaista elokuvaa nähty. Pärjää ihan heittämällä monelle nykyscifille, eikä tunnelmaltaan sellaisia elokuvia enää osata tehdä.
On se toki itsellenikin ok edelleen, ja myös syy siihen miksi minusta tuli Alien-leffojen fani. Mutta kyseinen leffa ei ole kyllä armollisesti kestänyt aikaa. Ei sitten ollenkaan. Aivan liian kökön näköinen on nykyään, jotta voisin siitä enää täysipainoisesti nauttia.
Aika ankaraa liioittelua. Kökön näköinen? Vertaapa muihin sen ajan elokuviin esim. Star Wars episode IV:hen, niin nauruhan siinä tulee.
Itse Alien-olento on ensinnäkin todella onneton tekele näihin uudempiin Alien-elokuviin verrattuna, ja tuo aluskin näyttää varsin hölmöltä monellakin tapaa.
Siis että mitä? Ai nykyiseen CGI-sontaan verrattuna. Itse oon hämmästelly miten ne on siihen aikaan osannu tehdä niin vaikuttavan "Alienin". Kiitos siitä kuuluu tietysti H.R. Gigerille.
Prometheus (joka oli mielestäni erinomainen myöskin)
Eikä ollut imo.
ja sitten tuo Covenant
Tätä en ole edes suostunut katsomaan, niin huonoja arvosteluja saanut. Prometheuksen jälkeen olisi tullut edes mieleen mennä tätä katsomaan.
Sitten tulisivat itselleni varmaan se ensimmäinen Alien ja Alien 3 aika tasoissa.
Alien 3 oli aika tylsä ja mun mielestä Alien ei ollut siinä niin hyvin tehty kuin siinä ekassa.
Nelonen oli aika kuraa, ja Alien vs. Predator- leffat ovatkin sitten melkolailla silkkaa kakkelia.
No nää on ihan roskaa.
 
Ylös Bottom