Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Endless Ocean 1&2 -pelikeskustelu

Vastaus: Forever Blue

Jooseppi sanoi:
Mitkäs on teillä pelistä fiilikset, näin pitemmän ajan kanssa? Ja kenellä tämä peli on? Itse tod. näk saan käsiini huomenna oman kopion, voisin olla viikonloppuna peliseuraa vailla :)

Pelin omista, mutten ole pelannut kuin vähän aikaa. Itse pelin idea on mielestäni hyvä. Moni asia kuitenkin mättää tuossa ainakin minun mielestäni, sukellusta kun harrastan. Nämä voi jonkun mielestä kuullostaa pilkun nusaisulta, mutta jotkut kohda voi viedä sukeltaessa hengen jos niitä soveltaisi... eli:

1) Pelissä sörkitään ja ruokitaan kaloja. Ei siis todellakaan näin. Veden alla mitään ei kosketa ja mitään ei ruokita, piste.
2) Pelissä hillutaan veden alla kunnes ilma loppuu. Ööh, selvä! Täytyykin kokeilla käytännössä, mihinköhän johtaa...
3) Kun suke loppuu pelissä, tulee demo jossa sukeltaja nousee pintaan suhteellisen vauhdilla kuin normaalisti uiden (potkii räpylöillä). Voin vihjeenä sanoa että jos haluaa tehdä itsarin tai ainakin saada asiallisia tuskia niin go ahead!

Syy miksi avaudun näistä asioista on se, että esim kohdat 2 ja 3 ei muutettuina muuttaisi peliä lainkaan. Pelaajalle on visuaalisessa merkityksessä yksi ja sama näkyykö sukeltelun loputtua pätkä jossa sukeltaja ryntää pinnalle vai jossa sukeltaja pikkuhiljaa nousee pinnalle. Kohta 2 olisi voinut toteuttaa vaan yksinkertaisesti siten, että kun on tarpeeksi ilmaa käytetty tulee vaan ilmoitus "you are low on air, please surface" tjsp.

Tuo opettavainen elementti pelissä että kaloista saa infoa kun niitä "tutkii" on kyllä erittäin hyvä juttu imo (itseä nuo tiedot oikeesti kiinnostaa koska olen nähnyt noista fisuista valtaosan, mutta en tiedä niistä tyypillisesti muuta kuin nimet + jotain muuta pientä), mutta pitääkö se just toteuttaa että niitä hiplaa tai ruokkii...

Kuitenkin nuo kaikki asiat jää pelaajalle alitajuntaan ja pahimmassa tapauksessa Pentti Pelaaja on jollain lomalla ekalla sukelluksella halaamassa kaikkia kivikaloja ja nousee täysiä pintaan kun ilma loppuu ja se siitä hemmosta.
 
Vastaus: Forever Blue

Calathian kritiikki oli ihan hauskasti kirjoitettu.

Kävin ostamassa tuon pelin viime maanantaina. Kun pelikellossa oli jotain 7 tuntia ja risat niin lopputekstit tuli ruutuun. Olin hämmästynyt että näinkö nopeasti peli loppui!? No onneksi peli ei lopu lopputeksteihin ja pääjuonen loppumiseen, vaan maailmaa saa käydä vapaasti tutkimassa. Nakkeja tulee jatkossakin, joita voi käydä suorittamassa. Olen kyllä tykännyt pelistä.
 
Vastaus: Forever Blue

Fiilikset tästä ovat edelleenkin aika samat kuin aiemmin. Eli pidän.

Tietenkin ajan kanssa on löytynyt joitain asiota, jotka eivät ole niin hyviä. Esimerkiksi kontrollista löytyy huonojakin puolia. Lähinnä siis se, että kaikki liikkeentunnistusta hyödyntävä joko toimii heikosti tai on muuten vaan hieman irtonaista. Onneksi näitä on vähän. Peruskontrolli kun on muuten toimiva, vaikka edelleenkään minua ei haittaisi yhtään jos hahmo kääntyisi enemmän. Toisaalta kyllä tässä pelissä olisi ollut mahdollista Wiin ohjausta enemmänkin hyödyntää, mutta ehkä hyvä kuitenkin näin, jos kerran tätäkään ei olla kovin hyvin saatu kohdalleen. Korostan kuitenkin vielä, että muu ohjaus ja osoittelu toimii hyvin.

Myöskään tuo kalojen silittely ja tökkiminen ei oikein nappaa, mutta en osaa kyllä sanoa mitä siinä voisi olla tilalla. Idea kuitenkin on hyvä siinä mielessä, että eliöistä saa tuolla tavalla lisää tietoja. Pystyn kyllä elämään tuon kanssa.

Aikaisemmat esittämäni asiat pelistä pitävät edelleen hyvin paikkaansa, mutta korostetaan nyt muutamaa seikkaa vielä. Eläimistö on tehty peliin pääosin todella hyvin. Ei pelkästään ulkonäöllisesti vaan myös animointi, ja oikeastaan varsinkin se, on loistavaa. Eläimistö tuntuu melkoisen aidolta, vaikkeivat ne sinällään mitään erikoista edes tee. Muutenkin vedenalaiset maisemat on hyvin tehty ja nyt kun olen kaiken pelissä tutkinut voin sanoa, että paikoista löytyy sopivasti vaihtelua.

Pelistä noin yleensä on vaikea löytää suurempia vikoja noiden lisäksi mitä mainitsin, mutta kyllä mieleen on pidemmän päälle juolahtanut jos jonkinmoista mahdollisuutta mitä peli olisi voinut pitää sisällään. Mutta onhan Endless Ocean vähän pioneeri tällä alalla. Ehkä jatko-osassa tai sitten muissa vastaavissa peleissä. Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että tällaisia "luontopelejä" tulisi enemmänkin.
 
Vastaus: Forever Blue

Calathia sanoi:

No ei ehkä ihan voi noin peliä ajatella. Muuten minä en kuunapäivänä voisi mitään mättötappelu-peliä pelata koska niitä harrastan eikä ne pelit ole realistisia. :confused:
Tai voi tietysti ajatella, menee vaan maku pelaamisesta :D

Yleisellä tasolla pidän kyllä realistisuudesta peleissä, en osaa sanoa onko Endless ocean sitä vai nou. Viihdyttävä peli on jokatapauksessa :)

Oletteko netinkautta peliä kokeillut?
 
Vastaus: Forever Blue

Calathia sanoi:
1) Pelissä sörkitään ja ruokitaan kaloja. Ei siis todellakaan näin. Veden alla mitään ei kosketa ja mitään ei ruokita, piste.

Voihan sitä ajatella että pelin sankari on uusi Steve Irwin? Et ole Krokotiilimies luontosarjaa katsonut? Tulee nykyään sunnuntaisin kello 10.30 Neloselta. Tuossa pelissä näkyy olevan kyllä samannäköisiä rauskuja jotka tappoivat Irwinin kun tämä oli ensin mennyt halaamaan niitä...
 
Vastaus: Forever Blue

Jooseppi sanoi:
No ei ehkä ihan voi noin peliä ajatella. Muuten minä en kuunapäivänä voisi mitään mättötappelu-peliä pelata koska niitä harrastan eikä ne pelit ole realistisia. :confused:
Tai voi tietysti ajatella, menee vaan maku pelaamisesta :D

Yleisellä tasolla pidän kyllä realistisuudesta peleissä, en osaa sanoa onko Endless ocean sitä vai nou. Viihdyttävä peli on jokatapauksessa :)

Juu olen tietoinen asiasta. Mutta perustelin myös samalla että kohtani 2 ja 3 olisi voitu toteuttaa "oikein", muuttamatta itse pelikokemusta lainkaan. Itseäni lähinnä ihmetyttää, että eikö tuon pelintekijät tiedä sukeltamisesta mittään kun tuollaista peliin pisti. Anyway, ei asia nyt maailman tärkein ole, kunhan avauduin tänne :)

Peli on kyllä viihdyttävä ja isoa kättä pitää antaa jo pelkästään siitä että poiketaan massasta ja tehdään jotain erilaista.

Ja Steve Irwin on Steve Irwin, mitähän siihen voisi muuta sanoa :D . Lähinnä että kyseessä on nero jolla nyt sattui olemaan myös ADHD. Taviksen silmään Steven eläinten käsittely näyttää lähinnä typerältä uhkarohkealta pelleilyltä, mutta asia ei todellakaan ole näin. Stevellä oli aivan uskomaton kokemus ja tietämys matelijoista ja eläimistä yleensäkkin. Steve pisti vaimonsa kanssa ~kaikki rahansa eläinten suojeluun ja teki konkreettisesti hyväntekeväisyyttä ziljoona kertaa enemmän kaikki wannabe puunhalaajat yhteensä. Steven kuolema oli ironisuuden malliesimerkki, täysin turha kuolema mikä ei liittynyt Steven toimiin mitenkään, siinä tilanteessa vaan sattui olemaan liian matalaa, vääriä ihmisiä väärässä paikassa väärään aikaan (kameramies) ja niin paska zäkä että paskempaa saa hakemalla hakea.
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Aivan loistava peli. Todella pitkästä aikaa semmonen peli johon jaksaa vähän keskittyäki eikä vaan huitele läpi kun kaikki tuleva on jo nähty ekan 5 minuutin aikana.

Loistavat musiikit, graffat on parempaa keskitasoa wiille ja eläimet on tosi persoonallisesti tehty (mitä nyt pelikaani näytti vähän muovikuvatukselta).

Pelissä ei oo ollu bugeja, ei oo kaatunu eikä oo ollu mitään muitakaan ongelmia näin reilun 7 tunnin pelaamisen aikana. Luo uskoa uusiin peleihin tämmönen :)

Vaikea sanoa vaan, että kelle tätä oikein suosittelee kun en itsekään uskonut että pelistä suuremmin tykkäisin (siskolle ostin). Vois ehkä sanoa, että jos ei luontodokkareista tykkää yhtään niin tuskin tykkää tästäkään :p
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Tullu semmonen 13h sukellettua ja voin kyllä suositella jos yhtään on kiinnostusta. Kaikin puolin rentouttava peli, mitä nyt joskus vähän tuskastuttaa kun yrittää saada hyvän kuvakulmaa kameralla ja kaikki kalaparvet yrittää tunkea samaan kuvaan. :)

Eikös nyt kaikki vaihdeta friend code:t nii päästään kokoeilemaan tota netti mahdollisuuttakin.
Oma on: 7218-3839-7644
Ja wiin: 4682-3258-8019-2604

Sieltä ohjekirjan lopusta löytyy ohjeet jos on epäselvää. Mut voi lisätä ja pistä sitten oma koodi tänne niin teen saman.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Zaccheus sanoi:
Tullu semmonen 13h sukellettua ja voin kyllä suositella jos yhtään on kiinnostusta. Kaikin puolin rentouttava peli, mitä nyt joskus vähän tuskastuttaa kun yrittää saada hyvän kuvakulmaa kameralla ja kaikki kalaparvet yrittää tunkea samaan kuvaan. :)

Eikös nyt kaikki vaihdeta friend code:t nii päästään kokoeilemaan tota netti mahdollisuuttakin.
Oma on: 7218-3839-7644
Ja wiin: 4682-3258-8019-2604

Sieltä ohjekirjan lopusta löytyy ohjeet jos on epäselvää. Mut voi lisätä ja pistä sitten oma koodi tänne niin teen saman.


Joo, tähän itsekkin yhdyn. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä että kuinka paljon tekemistä pelissä on. Ja ne maisemat sukeltaessa on kyllä aivan mahtavat. Tämä on oikeastaan juuri sellainen hyvä ja erilainen peli jota wiiltä odotinkin. (Ainakin japanin ulkopuolella) Peli on rentouttava mutta samalla se on ns. oikea peli, jossa on päämääriä ja tavoitteita. Kaikki on vaan ihan oman aikataulun mukaan tehtävissä.

Itse lisään Zaccheuksen listoilleni. Ne jotka haluavat netinkautta pelata, laittakoon numeronsa tänne. Mihinkäs tuota wiin omaa numeroa tässä pelissä tarttee, vai tartteeko ollenkaan?

Wii numero löytyy sigusta ja Endless Oceans numba on: 4686-1348-4963
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Kyllä nyt kun olen noin 14 tuntia sukellellut niin täytyy sanoa että kyllä on hyvä peli. Olen tykännyt.
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Jooseppi on nyt lisätty, toivottavasti tänne eksyy muitakin pelin omistajia. Muutamia juttuja jää ehkä kaipaamaan, kuten ns näytönsäästäjä tila ois aika hauska jossa vaan kuvattais eri paikkoja. Tavallaan semmonen on jo, jos ättää pelin alotus ruutuun, mutta se kestää aivan liian vähän aikaa kunnes palaa taas takaisin, se on myöskin aina sama pätkä.

Olisi myös hauskaa siirtää ottamiaan kuvia photo chanelin ja lähettää niitä muille, sen verran hienoja niistä saa. Toivottavasti tälle saadaan vielä jatkoa. Sinänsä harmi, ettei wii:ssä ole kovalevyä, tähän kun olisi voinut helposti listä uusia kaloja ja alueita.

Vinkkinä, että kannattaa auringon laskun aikaan mennä aurinkotuoliin niin näkee creditit ja melko kauniita maisemia.
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Olihan tämä hankintalistalla joskus loppukesästä, mutta pääsi sitten vain jotenkin unohtumaan. Tässä jokin aika sitten näin arvostelun ja hyvän sellaisen, joten eiköhän tämä kohta omastakin hyllystä löydy.
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

hankittu on.. harmi vaan etten oo ehtiny vielä pelaan oikeestaan ollenkaan ku PS3 vie kaiken ajan ja sit ku wiitä avaa ni yleensä keilat kaatuu :)

mut kyl täs joku päivä pitää virittäytyä oikeeseen mielentilaan ja sukeltaa pinnan alle!
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Saako tässä unlockattua miten noita uusia biisejä, vai onko tässä muitakun nuo kaksi? aina vain ihmetyttää ne ??? biisit kun menee sukellukselle. Ostin tän julkaisupäivänä mutta koitan rauhassa pelata läpi (noin vuodessa) :)
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Pikkupomo sanoi:
Saako tässä unlockattua miten noita uusia biisejä, vai onko tässä muitakun nuo kaksi? aina vain ihmetyttää ne ??? biisit kun menee sukellukselle. Ostin tän julkaisupäivänä mutta koitan rauhassa pelata läpi (noin vuodessa) :)

Joo kun löytää uuden alueen niin sillon alkaa yleensä uusi biisi soimaan ja sitä voi sen jälkeen kuunnella milloin haluaa.
 
Vastaus: Forever Blue/Endless Ocean

Laitoin Joosepin ja Zaccheuksen numeron
Oma endless ocean FC on 0009-3170-4662
 
Endless Ocean 1&2-keskustelu

Dodiin, herätelläänpäs keskustelua Endless Ocean -pelisarjasta. Tosiaan on nyt jatkoakin tulossa ja ajattelin postata kaikki samaan ketjuun.

Endless Ocean 2:sen kotisivut löytyvät täältä:
http://www.nintendo.co.jp/wii/r4ej/album/index.html

Konsolifinin video-osastolla seuraava trailer:
KonsoliFIN - Media - Endless Ocean 2 (Wii)

Ja kaikenlisäksi Gametrailerssin video:
http://www.gametrailers.com/video/japanese-overview-endless-ocean/55453

Pelissä uutta ovat:
- WiiSpeak tuki
- Uusia paikkoja, mm. antarktinen alue ja eteläamerikkalainen suistoalue
- Kaikuluotaimen avulla voi etsiä tavaroita
- Osa elukoista vaarallisia
- Grafiikat on edellisestö osasta parantuneet, JA SEN KYLLÄ HUOMAA!

Ajattelin että voisi pitää nämä pelit samassa ketjussa. Tuomitkaa jos huono idea. Odotan taas suurella mielenkiinnolla, eka osa oli hyvä ja todella tunnelmallinen:)

Edit:

Niin, katsokaapas mitä valas tekee tuossa gametrailerssin videossa kohdasta 1.20. Aika huimaa...
 
Vastaus: Endless Ocean 1&2 -pelikeskustelu

Famitsu:
Endless Ocean 2 (Wii) – 9/9/9/9

En välttämättä heti julkaisupäivänä hanki, mutta muuten kyllä pakkohankinta.
 
Ylös Bottom