Vastaus: Forever Blue
Pelin omista, mutten ole pelannut kuin vähän aikaa. Itse pelin idea on mielestäni hyvä. Moni asia kuitenkin mättää tuossa ainakin minun mielestäni, sukellusta kun harrastan. Nämä voi jonkun mielestä kuullostaa pilkun nusaisulta, mutta jotkut kohda voi viedä sukeltaessa hengen jos niitä soveltaisi... eli:
1) Pelissä sörkitään ja ruokitaan kaloja. Ei siis todellakaan näin. Veden alla mitään ei kosketa ja mitään ei ruokita, piste.
2) Pelissä hillutaan veden alla kunnes ilma loppuu. Ööh, selvä! Täytyykin kokeilla käytännössä, mihinköhän johtaa...
3) Kun suke loppuu pelissä, tulee demo jossa sukeltaja nousee pintaan suhteellisen vauhdilla kuin normaalisti uiden (potkii räpylöillä). Voin vihjeenä sanoa että jos haluaa tehdä itsarin tai ainakin saada asiallisia tuskia niin go ahead!
Syy miksi avaudun näistä asioista on se, että esim kohdat 2 ja 3 ei muutettuina muuttaisi peliä lainkaan. Pelaajalle on visuaalisessa merkityksessä yksi ja sama näkyykö sukeltelun loputtua pätkä jossa sukeltaja ryntää pinnalle vai jossa sukeltaja pikkuhiljaa nousee pinnalle. Kohta 2 olisi voinut toteuttaa vaan yksinkertaisesti siten, että kun on tarpeeksi ilmaa käytetty tulee vaan ilmoitus "you are low on air, please surface" tjsp.
Tuo opettavainen elementti pelissä että kaloista saa infoa kun niitä "tutkii" on kyllä erittäin hyvä juttu imo (itseä nuo tiedot oikeesti kiinnostaa koska olen nähnyt noista fisuista valtaosan, mutta en tiedä niistä tyypillisesti muuta kuin nimet + jotain muuta pientä), mutta pitääkö se just toteuttaa että niitä hiplaa tai ruokkii...
Kuitenkin nuo kaikki asiat jää pelaajalle alitajuntaan ja pahimmassa tapauksessa Pentti Pelaaja on jollain lomalla ekalla sukelluksella halaamassa kaikkia kivikaloja ja nousee täysiä pintaan kun ilma loppuu ja se siitä hemmosta.
Jooseppi sanoi:Mitkäs on teillä pelistä fiilikset, näin pitemmän ajan kanssa? Ja kenellä tämä peli on? Itse tod. näk saan käsiini huomenna oman kopion, voisin olla viikonloppuna peliseuraa vailla
Pelin omista, mutten ole pelannut kuin vähän aikaa. Itse pelin idea on mielestäni hyvä. Moni asia kuitenkin mättää tuossa ainakin minun mielestäni, sukellusta kun harrastan. Nämä voi jonkun mielestä kuullostaa pilkun nusaisulta, mutta jotkut kohda voi viedä sukeltaessa hengen jos niitä soveltaisi... eli:
1) Pelissä sörkitään ja ruokitaan kaloja. Ei siis todellakaan näin. Veden alla mitään ei kosketa ja mitään ei ruokita, piste.
2) Pelissä hillutaan veden alla kunnes ilma loppuu. Ööh, selvä! Täytyykin kokeilla käytännössä, mihinköhän johtaa...
3) Kun suke loppuu pelissä, tulee demo jossa sukeltaja nousee pintaan suhteellisen vauhdilla kuin normaalisti uiden (potkii räpylöillä). Voin vihjeenä sanoa että jos haluaa tehdä itsarin tai ainakin saada asiallisia tuskia niin go ahead!
Syy miksi avaudun näistä asioista on se, että esim kohdat 2 ja 3 ei muutettuina muuttaisi peliä lainkaan. Pelaajalle on visuaalisessa merkityksessä yksi ja sama näkyykö sukeltelun loputtua pätkä jossa sukeltaja ryntää pinnalle vai jossa sukeltaja pikkuhiljaa nousee pinnalle. Kohta 2 olisi voinut toteuttaa vaan yksinkertaisesti siten, että kun on tarpeeksi ilmaa käytetty tulee vaan ilmoitus "you are low on air, please surface" tjsp.
Tuo opettavainen elementti pelissä että kaloista saa infoa kun niitä "tutkii" on kyllä erittäin hyvä juttu imo (itseä nuo tiedot oikeesti kiinnostaa koska olen nähnyt noista fisuista valtaosan, mutta en tiedä niistä tyypillisesti muuta kuin nimet + jotain muuta pientä), mutta pitääkö se just toteuttaa että niitä hiplaa tai ruokkii...
Kuitenkin nuo kaikki asiat jää pelaajalle alitajuntaan ja pahimmassa tapauksessa Pentti Pelaaja on jollain lomalla ekalla sukelluksella halaamassa kaikkia kivikaloja ja nousee täysiä pintaan kun ilma loppuu ja se siitä hemmosta.