Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensimmäinen pelikoneesi?

Nes oli eka kone ,serkulta sain.Onmuuten tallessa edelleen.Ja sitten taloon tuli PSX käytettynä ja sit PS2.

Että semmosta
 
Ensimmäinen pelikoneeni oli NES. Muistan kun olin joku about 4-5 vuotias ja näin telkkarissa mainoksen. En tiennyt mistä siinä oli kyse, mutta se näytti uskomattomalta. Toivoin sen sitten joululahjaksi ja minä ja isosisko saatin se. Oli aivan uskomatonta. Ihan eri fiilis kun nykypeleissä.
Isäni óli kuulemma ollut sitä mieltä, ettei me mitään pelikonetta tarvittu, mutta äiti sanoi, että tarvitaan me. Isäni kokeili sitä sitten jouluaattoa edeltävänä yönä ja sanoi pelanneensa Super Mario Brossia viiten asti, eikä edes huomannut ajankulua. Uskomattomia aikoja. Kunpa jossain nykypelissä saavutettaisiin tuo sama tunnelma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kunpa jossain nykypelissä saavutettaisiin tuo sama tunnelma.

Heti kun taannut takaisin viisivuotiaaksi. Eivätköhän nykypelit ole aivan yhtä ihmeellisiä kokemuksia ensikertalaiselle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Heti kun taannut takaisin viisivuotiaaksi. Eivätköhän nykypelit ole aivan yhtä ihmeellisiä kokemuksia ensikertalaiselle.

Viisivuotiaaksi? Eipä paljoa puutu;)
Varmaankin on ihmeellisiä kokemuksia ensikertalaiselle. Juuri sen tunnelman haluaisinkin takaisin peleihin. Pitäisi varmaan olla pelaamatta muutama vuosi ja kokeilla sitten. Siihen en kuitenkaan pysty.
 
C64. Loistava laite. Käytän vieläki. Huippupelejä piisaa. Tekkenit roskiin ja IK+ ja The way of exploding fist kassuasemaan lataamaan. Jossei Burnouteisa ja GranturismoMcRAeV-ralleisa oo vastusta niin miten olisi vanha kunnon Turbo Outrun tahi "Maailman Paras Autopeli" Up´n´down.
 
Täällä myös nes. Kävipä vielä sillee, että Mario Bros:sia ei ollut pelikoneen mukana (jostain syystä, en muista tarkalleen 6 vee kun olin). Sitten pistin koneeseen virran päälle ja kuvittelin ohjain kädessä miltä peli tuntuisi. :D Noh äitini kävi pelin hakemassa seuraavana päivänä ja siitä hetkestä muuttu mun elämä.
(Äitini jopa suostui pelaamaan Luigilla välillä).
 
Sega Mega Drive II ja pelinä Sonic 2 vuonna 1994. Huhhuh, että sitä tuli pelattua (muiden Sonicien ohella). Silloin ei mikään muu kiinnostanut kuin Sonic. Ihme, että pelit toimivat vieläkin. :D
 
MSX

Ensimmäinen kone oli Vic20 (en perkele muista edes kuinka se kirjoittetaan). Mutta seuraavaksi sain MSX:n (joskus 80-luvun lopulla). Se vasta oli jotain. Kasettipelit oli ihan hanurista (niinkun 64:nkin pelit siihen aikaan), mutta ne moduulipelit! Kaverillani oli 64 ja vasta muutama vuotta sitten hän pystyi tunnustamaan että msx:n pelit oli valovuoden 64 edellä. Moduulit oli tosin maksoi aika reilusti ja niissä oli varmaan enemmän haardista kuin itse koneen sisällä. Esim. Salamanderin 4 kanavinen musiikki oli aika huippua siihen aikaan. Grafiikkakin oli senaikaisten kolikkopelien tasoista. Silloin kyllä v***tti kun miljoonat 64 omistajat olivat päättäneet että paska on hyvää ja peleja ilmestyi harvoin.
 
C-64. Sain mukaan kun koneen ostin kaksi peliä: Mr. Heli ja Ronald Rat Race. Kaksi aivan loistavaa peliä. Vuosi oli muistaakseni 1985 tai jotain ...
Pian tuon jälkeen sain myös NES:in ja SMB:n ja SMB2:n. Sittemmin keräsin niitä pelejä 37 kpl. Ja melkein kaikki on vieläkin tallella. Ja tämän taisin saada 1986-87
 
Pelasin naapurin vanhalla C64:llä jonkun aikaa, mutta sitten minun piti saada ikioma NES. Motiivia hinkuun en kylläkään enää muista. :D

Molemmilla koneilla oli (ja on edelleen) aivan mahtavia pelejä, joista esimerkkeinä luettelisin C-64:n Kickstart 2, olympialaiset ja muut urheilupelit, Football Manager ja tusina pelejä, joiden nimiä en muista millään. NESillä minua sävähdyttivät etenkin Double Dragon 2, Bubble Bobble, Excitebike, Blades of Steel, Mega Manit (pirun hankalia muuten), Yoshi's Cookie ja Bram Stoker's Dracula. :)

Seuraava pelikoneeni oli PSOne (FF7, FFT, Tekken 3, MGS, Soul Edge) ja C-64:n sain serkuiltani käytettynä muutama vuosi sitten. Nykyään minulla on Kyybi (ED, MP4).

Näiden lisäksi on tullut pelailtua lukuisilla muillakin konsoleilla: Mr. G&W:t, muutama muu Nintendon pikkupeli, GB, GBC, GBA, Amigan jokin versio, Segan käsikonsoli, Sega Megadrive, SNES, Colecovision, N64, PS2 ja Xbox.
 
Olisko ollu Nes tai Amiga 500? Mut sit saatiin Sega Megadrive 2 ja sit PSX ja sit faija osti huutokaupasta Commodore 64:n kasettiasemalla (vuosi oli noin 1996-97)ja sit PS2 jouluna 2001 ja viimesimpänä PC viime lokakuussa saatiin toimimaan, ku oli ite koottu ja ongelmia oli...

Meil on viel Nintendo kasibittinen, mut sen muuntaja paskana sekä Megadrive mikä sai piikusiskoilta noin 6 v. sitten limua kasettisasemaan (siis sinne minne se peli tungetaan)...

Helkutti ku porukat hävitti Commodoren ja sit kai Amigankin...
Käy hämäämään....

Kaveril lainas 8 nintendokasibittisen peliä, pitäs hakee takas...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
commodore kuusnepa oli mun ekka pelikone. sil tuli kiitettäväst pelattuu motocrossii, talvi- ja kesäolympialaisii ja si kaikkee muuta sekalaista... en ees muista mitä kaikkee sen kaa tuli pelattuu.. :)

Vielä ois sillä mahis pelata, mut se vaan et milläs pelaat ku joystickki o hajalla eikä millää viittis ostaa uutta.. muuten kyl toimii.. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veke
Asiaa :D ! Täällähän on joku muu aloittanut samoilta linjoilta. Itsekin aloitin Anttilasta ostetulla oranssinvärisellä kymmenottelu vermeellä. Siinä oli kaksi analogista sauvaohjainta ja pelit valittiin kytkimellä.

Kuullostaa juuri samaiselta laitteelta, minkä kävin reilu viikko sitten kaivamassa esiin. Laitteen nimi on Polycon ja silla pystyy pelaamaan kaksi yhtäaikaa kahdella tv:ll ja yhdellä koneella, siihen ei nykykonsolit pysty. Omat muistikuvat tuolla pelaamisesta on aika epäselvät kun olin niin pieni.
Tarkoitus olis laittaa tuosta ja muista omistamistani retro vehkeistä kuvat nettiin, niin voitte käydä ihailemassa niitä, kaikki laitteet on tallessa.
 
Ylös Bottom