Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensimmäinen pelikoneesi?

Jos nyt tietokoneet otetaan vielä mukaan, niin silloin ensimmäinen kone oli Macintosh.

Oi niitä aikoja, kun pelasi Mustaa Linnaa. Ai niin, ja kun olin vielä niin pieni niin pelasin myös Armor Alleytä siten, että isä ohjasi ja minä tykitin. :D

Mutta Xboxinkin saamisessa olivat omat sykähdyttävät hetkensä. Aikaisemmin ei ollut pahemmin muuhun koskenut kuin tietokoneen näppäimistöön ja ehkä kerran kuukaudessa kavereiden PlayStationeihin. Se tunne.... Pakkausten availu, televisioon kiinnitys, uutuuden tuoksu (siis että tuoksuivat vasta valmistuneilta, nykyään varsinkin ohjaimet haisevat lähinnä hielle), Halon kanssa sekoilut. Sekoilulla nyt tarkoitan lähinnä sitä kun kokeilin peliä isän kanssa, eikä hän tajunnut alkuun kontrolleista mitään. Oi sitä hauskuutta, kun hän ei edes vaivaisia tikkaita päässyt ylös... ;)
 
Aloitin pelaamisen PC:llä tai Macillä, mutta eka konsolini oli Game Boy (se vanha kunnon iso malli). Sen jälkeen saimme PSX:n, joka hajosi ja lojuu edellään kaapissa. Nykyään pelailen Xboxilla.

Vähän aikaa sitten pidin Pelipoikaa vanhana, rumana ja huonona, mutta tänään tajusin omistavani historiallisen laitteen, joka on käsikonsolien kuningas! Pelejä löytyy valitettavasti vain kolme: Tetris, Donkey Kong Land ja Bonk's Revenge. Pelejä voisi varmaan nykyään saada jostain halvalla, pitäisi kai ihan piruuttaan joskus ostaa joku.
 
Eka kone oli Master System vuonna ysikytkaks. Konsoleita on sittemmin kertynyt useampikin. Yhtäkään en ole lahjaksi saanut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, Atari ST oli eka pelikone, edelleen käytössä. Sieltä on tultu linjaa STe, Mastersystem, NES, Jaguar, Megadrive, 3DO, Falcon, PSX, PS2 ja kymmeniä muita kompuuttereita / kons-o-lioita

Ensi kerran taisin päästä videopelien kimppuun huikealla Philips G7000 Videopacillä ja Terrahawks-pelillä... Sille tielle on sitten jääty :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veke
Asiaa :D ! Täällähän on joku muu aloittanut samoilta linjoilta. Itsekin aloitin Anttilasta ostetulla oranssinvärisellä kymmenottelu vermeellä. Siinä oli kaksi analogista sauvaohjainta ja pelit valittiin kytkimellä.

Tarkastin muuten hiljan tuon mööpelin merkin kotona. Se oli Soundig :)
 
Amstrad CPC464, vihermonitorilla. :) Se oli 80-lukua.

Sen jälkeen tuli Sega Master System, sillä oli aivan loistavia pelejä!
Phantasy Star, Golden Axe Warrior (=Zelda klooni), Ultima IV, Y's jne.

Nykyään ainoa omistamani retrokone on Nintendon Virtual Boy!
Se on oivaa krapulaviihdettä; taju lähtee ja yököttää! ;)

Löytyykö muita kyseisenkoneen omistajia?
 
NES oli jonkun vuoden joululahja ja samalla eka konsoli.
SNES:stä olen kiinnostunut vasta vähän vanhempana ja
se jäikin kokonaan väliin nuorena eli toka konsoli oli sitten
N64.

Nyt kyllä menee tuo SNES aika tasoihin GC:n kanssa, pitäisi
vaan löytää noita todellisia helmiä jostain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
Nykyään ainoa omistamani retrokone on Nintendon Virtual Boy!
Se on oivaa krapulaviihdettä; taju lähtee ja yököttää! ;)

Löytyykö muita kyseisenkoneen omistajia?
Omistin koneen, mutta möin pois, koska sain aivan helkutinmoisen päänsäryn laitteesta.

Hieno vehje tosin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Omistin koneen, mutta möin pois, koska sain aivan helkutinmoisen päänsäryn laitteesta.

Hieno vehje tosin.
Ei kai tuolla nyt kukaan paljoja pelaakaan. Se on statussymboli ja sisustusobjekti. :p

Mokasit.;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
Nykyään ainoa omistamani retrokone on Nintendon Virtual Boy!

Ohops, valehtelin! Onhan tuolla kaapissa pino vanhoja Macintosh
koneita; plussa, kakkonen yms. Eipä noita tosin pelikoneiksi
kehtaa kehua! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei kai tuolla nyt kukaan paljoja pelaakaan. Se on statussymboli ja sisustusobjekti. :p

Mokasit.;)
Myönnän tämän ja kadun tekoani :(

Puolustukseni voin vain sanoa, että olen kyllä hyvin tietoinen siitä, minkälainen statussymboli ja sisustusobjekti Virtual Boy on. Todisteena siitä on tämä kirjoittamani juttu, jonka löysin Konsolifin BBS:n kätköistä kätevästi Haku-toiminnon avulla:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
VB:n entisenä omistajana voin sanoa, että kyseessä oli oikeasti ihan helvetin hieno laite. Myönnettäköön, että pää tuli kipeäksi, kun pelasi yli 10min, mutta laite oli kyllä hauska vempain. Ja muka ruma? Hah! Itse konsoliosaa voisi verrata vaikkapa Darth Vaderin kypärään, ja jalkoineen laite näyttää kummasti AT-ST:ltä (kuvat: VB (vaatii QuickTime-ohjelman), AT-ST) - oikea designklassikko siis.
 
Nyt voitte pällistellä mun laite kokoelmaa täältä


Huomasin juuri, että Atarista en ollut ottanut kuvaa, mutta tarkoitus olis sekin lisätä tuonne, sekä tarkoitus olisi vielä tehdä ihan kunnolla tuokin sivu, kun nyt se on vain tuollainen kuvagalleria.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kennedy
Nyt kun vielä opettelet pakkaamaan kuvaa niin hyvä on..
tuon kokoiset kuvat pitäisi olla kooltaan 1/3 ehkä.
n. 1.5MB koko sivu nyt..

:eek:
Oho! Pitääpä ottaa sivut uusinta tarkasteluun. Kiitti ilmoituksesta, eipä olis itse tullut tuota huomattua.

edit:
Nyt on sivun koko yhteensä 215kt, en muistanut pienentää noita kuvia silloin kuin otin ne joskus kuukaus sitten ja nyt äkkiä tekasin. Yks kuva puuttuu, kun kone ei sitä jostain syystä suostunut pienentämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom