Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JussiMan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Ainoo huono puoli on että tiedot ovat jotain vanhaa? jussi28 sano että WRC:n ja CMR3:n kanssa momo toimii, tuolla vaan lukee että colinissa ei toimi manuaalit ja wrc:ssä ei se keskity.

Asiasta kolmanteen, jos nyt ostan ton momon, onko siinä jo se keskitys ongelma korjattu vai pitääkö vielä haxata jonkun päivityksen kanssa?

Colinissa oli muistaakseni että manuaalivaihteet toimii vain niistä keskinapeista(eli ei vaihdevivuista). Minä yleensä pelaan automaatilla lähes jokaista autopeliä eli en ole siinä manuaalia kokeillutkaan.

WRC:ssä minulla ei ollut mitään keskitysongelmia.
Taisi olla itse pelissä se keskitysvika jos oikein muistan.
Mutta kannattaa hommata WRC2 jossa Momo toimii hyvin.
 
No sen verran täytyy sanoa että mulla ainakin kaikissa peleissä momo keskittyy aavistuksen verran vasemmalle keskipisteestä, mutta siihen on jo tottunut eikä se häiritse.
 
Jaaha, no WRC2:n hankin sitte jossain vaiheessa kun taas rahaa tulee. Tilasin jo momon joten älkää enää turhaan vaivautuko noista peleistä mitä aikasemmin kysyin yhteensopivuuksia listaamaan, huomaan ne sitte kyllä. :)

Mutta sen verran vielä aikasemmin listaamistani peleistä, että kaverilla vähän samoja pelejä, ei kuitenkaan kaikkia. Hän tilas Logitech Driving Forcen. Kumpi on se joka saa "piikittää" toista? :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Logitech Momo Force on oikea nimi. (Siis EI Momo Racing Force!)

Toimii myös Pc:llä mutta ei ole tullut paljoa sillä pelattua kun alkaa kone käymään jo niin vanhaksi ja hitaaksi:(
Rally Trophyä oon esim. pelannut ja siinä se toimi mainiosti.

Tässä on nettikauppoja josta sen saa halvimmalla:http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=5652
Minä ostin omani Verkkokaupasta.

Logitech MOMO Force siis toimii noissa peleissä, mutta entäs MOMO Racing Force? Itseäni kiinnostaisi enemmän tuo ratti, koska siinä on vaihdekeppi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
No sen verran täytyy sanoa että mulla ainakin kaikissa peleissä momo keskittyy aavistuksen verran vasemmalle keskipisteestä, mutta siihen on jo tottunut eikä se häiritse.

Tämäkin aihe taas heräsi eloon. ;)

Ja asiaan ... sen verran täytyy sanoa tuosta MOMO Forcesta että on hyvä ratti, itselläni myös noin kuten jeremyllä. Pelissä kuitenkin mulla se menee keskellä suoraan, mutta vapaasti kun on niin jää noin, sama?

Aikaisemmin kyselemästä listastani voin nyt sanoa että GT3, GT Concept ja WRC peleissä olen päässyt kokeilemaan ja kaikki OK. CMR3:ssa ei toimi manuaalit, muuten OK. V-Rally3:a voi ajaa vain kerran ja sitte boottaus. Eli 4:ssä toimii käytettävästi. WRC2 aiotaan hankkia pian... :D
 
itselläni myös noin kuten jeremyllä. Pelissä kuitenkin mulla se menee keskellä suoraan, mutta vapaasti kun on niin jää noin, sama?
Mulla on sama "vika" Driving Forcessa paitsi se keskittyy aavistuksen oikealle. Mutta ajettaessa auto kulkee myös suoraan kun ratti on aivan suorassa, joten se on aivan sama onko se lepotilassa vähän sivulle päin kääntyneenä.
 
MOMO Racing Force ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
Logitech MOMO Force siis toimii noissa peleissä, mutta entäs MOMO Racing Force? Itseäni kiinnostaisi enemmän tuo ratti, koska siinä on vaihdekeppi.

Samoin kiinnostaisi, ei taida kellään olla? Jos toimii sekä pc:ssä että ps2:ssa niin voisin luopua tuosta Wingmanista, kelpo ratti tosin tämäkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
itselläni myös noin kuten jeremyllä. Pelissä kuitenkin mulla se menee keskellä suoraan, mutta vapaasti kun on niin jää noin, sama?

En osaa sanoa näin ulkomuistista, koska en ole testannut sitä noin. Kun ajan suoraan niin annan ratin olla vapaasti siinä keskiasennossa, siis tässä tapauksessa hiukan vasemmalla.
 
Momo force vs. Driving force vs. Racing Force

Rakuuna, joko olet vertaillut Momoa ja racing forcea kaverisi kesken, toimiiko samat pelit?

onko muilla kokemusta asiasta toimivatko Logitechin Momo force, Driving force ja Racing Force samoissa peleissä
 
Enpä ole kerinnyt ...

Molemmat ollu kipeenä ni ei oo oikein voinu, kerron sitten kyllä kun olen, mutta momosta pelkästään voin sanoa jo nyt jos haluat ne?
 
halvat..

sitä kysyisin että kun v-rallya ostan ja rattia sen rinnalle,aika halpaa mallia feedbackilla niin kannattaisko thrustmasterin 360modena FORCE GT(noin se meni vissiin) vaiko logitechin driving force?

Vai olisko jopa joku pc usb ratti yhteensopiva?
Turha suositella mitään momoja ku yläraja on sellaset 70 tai jotain sinnepäin :(

kiitos jo etukäteen.
 
Driving Force

Itselläni on Logitechin DF ratti ja on erittäin hyvä, suosittelen. En tosin luokittele tätä rattia halpisratiksi, tosin hinta on jo tippunut tuonne 80 tuntumaan.
 
THRUSTMASTER 360 MODENA FORCE GT RACING WHEEL

Onko kellään kokemusta ratista nimeltä THRUSTMASTER 360 MODENA FORCE GT RACING WHEEL:

http://europe.thrustmaster.com/news/read.php?id=205


Saako hyvän tuntuman esim. GT3:ssa?
 
Kyllä kiitos

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
MXH, vieläkö tarvitset vertailuja?

Rakuuna - MOMO ja DF vertailun tuloksesi kiinnostavat, pistä ihmeessä palstalle.

Huomasin tossa että Logitechin sivuilla on kaksi DF mallia joista PC/Mac/usb ja pleikkariversio. Onkohan niissä muuta eroa kuin kiinnitystapa, pleikkariversiota voi käyttää sylissä ilman pöytäkiinnitystä
 
No joo, eroista en sano mitään, paitsi että kaverillani on se jota voi pitää sylissä.

Ja asiaan ...

1. Colin McRae Rally 3, momossa manuaalit eivät toimi viiksistä, vaan napeista, DF:ää en testannut, kaveri sano että toimii.
2. Gran Turismo 3 A-spec, momo toimii, DF:ssä kuulemma toimii hyvin jos ottaa ohjaimet irti, jos ei ota jossain vaiheessa se "bugaa", menee päin seinää kaasu pohjassa kunnes painaa starttia ottaa piuhan irti ja pistää takas.
3. Gran Turismo Concept 2002 Tokyo-Geneva, sama homma molemmissa rateissa ku gt3:ssa
4. GTC Africa, kumpikaan ei toimi, ei valoja
5. Midnight Club, momo ei toimi, koska valoja ei syty, veikkaan ettei DF:kään toimi, sitä ei päästy kokeileen koska kaverin ps2 heitti DRE:tä :)
6. Pro Rally 2002, peli tukee vain ohjainporttiin liitettäviä ratteja
7. Rally Championship, molemmat toimii, tosin ohjauksen voi säätää analogiseksi tai pois päältä. Kertokaapa mitä tämä merkitsee, koska toisella ohjaus on liian herkkä, toisella alussa ei tapahdu mitään, sitten on "kuollut osa" ja sitten menee täysille kääntö ja mettään. :(
8. Stuntman, kumpikaan ei toimi, ei valoja
9. World Rally Championship, molemmat toimii
10. V-Rally 3, DF toimii, momossa voi ohjaa yhden ajon, sen jälkeen mistään ei tapahdu mitään, paitsi reset napista. :D


Loppuyhteenveto: 10:stä pelistä tuloksena DF toimii paremmin CMR3:ssa ja V-Rally3:ssa, momo taas GT3:ssa ja GT Conceptissa. Mielestäni silti momon "toimimattomuus" V-Rally 3:ssa on ainoa merkittävä ongelma, mutta taas momo toimii myös PC:ssä.

Eli kyllä ratkaisu pitää tehdä ratin ulkonäön ja PC ratti tarpeen mukaan, jos niitä ei pääse tuntumaltaan testaamaan.

Minulla on myös juuri ostettu WRC2, jossa en kumpaakaan ole vielä kerinnyt koittamaan, kerron senkin jos haluat, kunhan ehdin testata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Minulla on myös juuri ostettu WRC2, jossa en kumpaakaan ole vielä kerinnyt koittamaan, kerron senkin jos haluat, kunhan ehdin testata.

kiitos tiedoista. pistä vaan WRC testauksetkin jakoon kunhan ehdit
 
Driving Force

Joo että joo.toi on sit näköjään saanu aika runsaasti kehuja,se thrustmaster on vähän niinkus mulle pimee vielä.

jostain sai ton logitechin 70 e pintaan,se varmaan sit lähtee mukaan.mut jos joku testaa sitä thrustmaster 360 modena force gt:tä niin tänne tietoa kiitos.
 
Logitechin FF ratin natina....

...vaimenee huomattavasti kun ratin ja pöydän väliin pistää esim jonku lehden. (Gti-lehti vaimentaa mukavasti)

Eli jos jollain muullakin on tuo logitekin uskomaton natina haitannut niin tässä "kikka".
 
ja vielä

Logitech Formula Force toimii WRC2:ssa mielestäni hyvin. Eipä mulla ainakaan ole bugeja vastaan tullut.
 
Ylös Bottom