M
mhongist
Guest
Logitechin driving force
Ainakaan en voi suositella logitechin uutta driving forcee, sitä sylissä pidettävää mallia. Ovat kehdanneet muuttaa polkimien resoluutiota, joten jarrun skaalasta on "kadonnut" 40%. Sinällään ei haittaa hirveemmin jos sattuu pelissä kalibrointi toimiin. Mutta kun kaikissa peleissä kalibrointi ei toimi! Esimerkiksi GT3 kalibrointi ei toimi ainakaan driving forcella, eikä thrustmasterin ferrariratilla. Sinällään se ei haittaa mitään ferrarilla, kun polkimissa riittää resoluutio tapittamaan GT3n default asetukset ja rattien keskikohdat ovat lähes täysin kohdallaan. Driving forcessa ongelmaksi muodostuu se, että jarrupolkimella ei saa kuin 60% jarrutehosta maksimissaan käyttöön.
Omistan kyseisen ratin, ja kävin myös kokeilemassa kaupassa. Sama vika tuntui olevan. Lisä ongelmana tuossa driving forcessa on, että vaihteita ei pysty vaihtamaan jos painaa jarrua ja kääntää vahvasti rattia johonkin suuntaan(gt3). Vaihteen valitsijat ovat analogisia, joten periaatteessa niihin voisi ohjelmoida vaikka kaasun (tämä on siis muuttunut aikaisemmasta mallista). Ja WRCssä ei myöskään vaihteen vaihto pelannut manuaalilla, tiedä sitten muista ohjaimista (Momo)?
Pitäis jostain saada originaali GT3 ohjain, mutta sinä ei näy kaupoissa enää olevan. Eli, kannattaako investoida thrustmasterin ferrarirattiin vai momoon? Vien varmaan huomenna ton paskan purkkatechin takaisin kauppaan.
Ja jos joku kehtaisi varmistaa toimiiko toi kalibrointi kenelläkään. Eli pistää ratin keskikohdan vaikka 30% vinoon, ja lähtee ajeleen. Molemmilla rateilla mitä kokeilin kaupassa auto kulki edelleen suoraan vain ratin ollessa keskiasennossa. Teoreettinen mahdollisuushan on että pelistä on useampia "printtejä", joissa uusimmissa on korjattu virheet(minulla ja kaupassa olisi vialliset). Mutta ainakin minun GT3 ja kaupassa testattu ei välittänyt mitään kalibroinnista. Ja polkimien asennothan näkee kätevästi hidastuksen aikana, kun muistaa kytkeä palkit päälle.
Ainakaan en voi suositella logitechin uutta driving forcee, sitä sylissä pidettävää mallia. Ovat kehdanneet muuttaa polkimien resoluutiota, joten jarrun skaalasta on "kadonnut" 40%. Sinällään ei haittaa hirveemmin jos sattuu pelissä kalibrointi toimiin. Mutta kun kaikissa peleissä kalibrointi ei toimi! Esimerkiksi GT3 kalibrointi ei toimi ainakaan driving forcella, eikä thrustmasterin ferrariratilla. Sinällään se ei haittaa mitään ferrarilla, kun polkimissa riittää resoluutio tapittamaan GT3n default asetukset ja rattien keskikohdat ovat lähes täysin kohdallaan. Driving forcessa ongelmaksi muodostuu se, että jarrupolkimella ei saa kuin 60% jarrutehosta maksimissaan käyttöön.
Omistan kyseisen ratin, ja kävin myös kokeilemassa kaupassa. Sama vika tuntui olevan. Lisä ongelmana tuossa driving forcessa on, että vaihteita ei pysty vaihtamaan jos painaa jarrua ja kääntää vahvasti rattia johonkin suuntaan(gt3). Vaihteen valitsijat ovat analogisia, joten periaatteessa niihin voisi ohjelmoida vaikka kaasun (tämä on siis muuttunut aikaisemmasta mallista). Ja WRCssä ei myöskään vaihteen vaihto pelannut manuaalilla, tiedä sitten muista ohjaimista (Momo)?
Pitäis jostain saada originaali GT3 ohjain, mutta sinä ei näy kaupoissa enää olevan. Eli, kannattaako investoida thrustmasterin ferrarirattiin vai momoon? Vien varmaan huomenna ton paskan purkkatechin takaisin kauppaan.
Ja jos joku kehtaisi varmistaa toimiiko toi kalibrointi kenelläkään. Eli pistää ratin keskikohdan vaikka 30% vinoon, ja lähtee ajeleen. Molemmilla rateilla mitä kokeilin kaupassa auto kulki edelleen suoraan vain ratin ollessa keskiasennossa. Teoreettinen mahdollisuushan on että pelistä on useampia "printtejä", joissa uusimmissa on korjattu virheet(minulla ja kaupassa olisi vialliset). Mutta ainakin minun GT3 ja kaupassa testattu ei välittänyt mitään kalibroinnista. Ja polkimien asennothan näkee kätevästi hidastuksen aikana, kun muistaa kytkeä palkit päälle.