driving force
Olen ollut kilttinä joten ostin itselleni Logitech Driving Force ratin.
Hämmästykseni oli suuri, kun kaikki ei toiminutkaan plug-and pray tyyliin. Nyt kun olen löytänyt ps2fin-saitin , olen oppinut lisää, mutta siltikin ihmetyttää:
Ratin laatikossa mainitaan sen toimivan GT3 pelissä, ja joissain muissa vieraammissa peleissä. Tästä kuitenkin ajattelin että tottakai se nyt jotenkin toimii myös muissa peleissä, eihän mikään tehdas tekisi rattia vain muutamalle pelille.
No, piuhat kiinni ja kokeilemaan, vajaa vuosi sitten ostin ps2:n ja EAN formula 1 2000 pelin ja ssx snoukkapelin. Formulaa ei ole tullut ajeltua kun ei ole ollut rattia, mutta nyt on.
Hämmästyksen sormi meni kummastuksen suuhun kun mitään elonmerkkiä ratin olemassaolosta ei ilmene. Virtaa tulee mutta virtavalo ei pala, mikään peli ei tunnista rattia eikä kone kerro että täältä on löytynyt tällainen Logitechin tekemä kyhäelmä usb-väylän päästä . Lapsilleni joululahjaksi ostamani Empires 2 peli sai virtavalon palamaan muttei mitään muuta.
Luonnollinen päätelmäni oli, että härvelihän on rikki, soittorumba myyjälle ja logitech supporttin ei tuonut akuuttia apua. Tämän BBS:n faq:t selaamalla opin että ratissa ei ole vikaa vaan kyseessä on ominaisuus.
Eli:
Missä vaiheessa kuluttajaparan (setäikäinen ) olisi pitänyt oivaltaa että täysin mykkä ratti ei vain toimi minkään meillä olevan pelin kanssa, ei edes tavallisen ohjaimen tapaisena ?
Pitäisikö minun ostaa useampia ratteja jotta voisin pelata viimevuotista formulapeliä ja ensivuoden WRC:tä ?
Valmistaako Sony ratteja - saattaisi olla yhteensopivuus edes samaa luokkaa kuin tavallisella ohjaimella ja konsolilla ?
Olen luottanut valmistajiin, jotka ajattelevat asiat käyttäjien puolesta hieman pidemmälle, vaikka se hiukan maksaisikin - Sony ja Macintosh ovat olleet tällaisia. Tämän threadin luettuani vaikuttaa että billgates-ajattelu on päässyt Sonyn lähipiiriin, valitettavasti.
Noh tulipahan vuodatusta, kuluihan tämäkin välipäivä täysin turhaa ongelmaa pähkiessä. Kiitos tekijöille hyödyllisestä ps2fin-palvelusta.