Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Re: Mikä ratti ps2:lle?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Mikä ratti mun kannattais ostaa PS2:lle?
Semmonen joka toimis GT3:ssa ja WRC:ssä.
Kuulin muuten huhun että joku logittechin ratti toimis EAn formula 1 ps2 pelissä.

siel logittechin sivuil on lista missä peleissä ne ratit toimii
 
Rinkula renkula ratti

Nyt tarvis ratin, mielellään hyvän, joka toimisi ongelmitta sekä PS2 että tietokone käytössä. Peleinä olisi WRC2 & WRC3 ja PC:n CMR4. Antakaapa kommentteja, palautetta, faktaa siitä mikä ratti toimii, että helpottuu tämä valinnan vaikeus. :confused:
 
muuten millaset polkimet on siin logitech driving force:ssa? ku en löydä kuvaa mistää. voisko joku kertoo mis on kuva tai lähettää mulle
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
...Ratti sisältä
[/URL]
Tuon FF-moottorin kiinnitys on todennäköisesti hyvin samankaltainen kuin MOMO Forcessa, jossa FF-moottori on kiinnitetty vastaavan tyyppiseen peltirunkoon kahdella vaivaisen pienellä ruuvilla. Ongelma on, että ruuvit löystyvät Forcessa 6-12 kk käytön aikana (riippuen tietysti käytöstä). En tiedä kuinka vaikea Driving Force on purkaa, mutta MOMO Force on hieman hankala.

Jos joku MOMO Forcen omistaja on huomannut, että ratti on alkanut pitää FF:n toimiessa kovempaa ääntä, se johtunee siitä, että FF-moottori on irtoamassa. Pahimmillaan moottorissa oleva pieni ratas alkaa hyppiä isomman rattaan hampaiden yli. Tästä voi aiheutua isomman rattaan hampaiden rikkoutuminen, koska se on muoviratas.


Tässä on tekemäni kuvasarja MOMO Forcen purkamiseksi (teksti on englanniksi, mutta kuvat kertonevat tarpeeksi):

1) 6 screws keep the wheel and the metal plate. The buttons aren't a problem.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2390.jpg


2) Now what's here. Two nasty socket and a bunch of cord to break!

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2392.jpg


3) Nice job to unplug them and push the bunch inside.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2393.jpg


4) Damn! Nothing to see yet.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2394.jpg


5) I'm getting sea sick when turnded up and down all the time.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2395.jpg


6) BTW. The small bearing on the left is for an FF-gear. Watch also the two steel pegs on the left and right. They are for allocating the plate back to it's place.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2396.jpg

7) P-meter stand for potentiometer which is used to record the steering movements. Remove it very carefully. The same goes also for the white socket which is on the left connected the board. That's the other end of the cord coming through the main axle

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2397.jpg


8) Starring: Potentiometer

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2398.jpg


9) Small black screws removed and almost ready to pull the plate off.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2399.jpg


10) Potentiometer and the socket removed. Loosen the two black screw (one seen in the bottom-right corner) to make it easier when you put the potentiometer back to where it belongs!

Now you can pull the plate off. This needs some force because the bigger FF-gear makes it a little difficult.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/123_2400.jpg


11) At last the plate is off. Looks a little greasy because I added some a few weeks ago when tightening the screws.

The screws are really small when compared to the size of the motor. I wonder who was the wise guy who decided to use them. :roll:

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/124_2401.jpg


12) The main bearing looks robust.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/124_2402.jpg


13) try to put all pieces together in the reverse order you took them off.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/124_2403.jpg


14) When I did this for the first time I wondered how I'm going to get the wheel to it's right position, but it's not a problem because of the groove.

http://www.theshoebox.co.nz/gt/momo/124_2404.jpg



The End


Pics hosted by Joe Racer. Thanks!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Huhuu?? Onko kenelläkään tuota Driving force prota? Varmaan jollakin jo on, kun sitä näkee jo kaupoissa melko yleisesti. Siitä olisi mukava kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Minua kiinnostaa myös se, miten tuo 2.5 <--> 0.7 tilan vaihto on tehty. Pakkauksessa puhutaan, että rattitunnistaa automaattisesti pelistä kumpaa tilaa käyttää. Tämä kuullostaa aika epäilyttävältä, jos ratissa ei ole selkeää switchiä 2.5kierrosta & n. 0,7kierrosta. Ei kai se vain millään force moottorilla yritä estää 0.7 tilassa rattia kääntymästä enempää??

Kääntöasteen vaihto käy joko automaattisesti pelistä riippuen tai (virtojen ollessa päällä) yhdistelmällä select + R3 + oikeanpuolinen vaihdelaippa. Moodin vaihtuessa ratin sisältä kuuluu naksahdus. Niksiä ei löydy manuaaleista, joten vastuu on sen mukainen, mutta laajempi kääntöaste toimii myös peleissä, jotka eivät sitä erikseen tue.

Tekee muuten vaihdekepin hyödylliseksi, napit kun eivät pysy aina ulottuvilla.
 
Mmmmmm nyt alako himottaan oikeen urakalla tuo ratti. Kuulemma se tunnistuu PC:ssäkin kohtuullisen OK. 900 asteen kääntökulmaa ei PC:llä saa vielä, muutaku tuolla yläpuolella olevalla kikalla, mutta jatkossa joku varmasti värkkää "kunnon ajurit" tollekki..

Verkkokauppa.comissa näkyy olevan tuotetta saatavilla hintaan 117e. Nyt vaan neuvottelemaan vaimon kanssa (en keksinyt vielä tapaa tilata rattia vaimon tietämättä, pitäähän sillä pelatakki ja silloin jää viimestään kiinni :D)
 
Juu,tuli eilen hankittua ratti.Pieniä propleemia tuntuu olevan,eli luvatuissa peleissä jotka tukee 900 asteen kääntökulmaa wrc3
cmr4 eipäs toimikaan tuo isompi kääntösäde.Pelin ladatessa ratti kyllä kalibroituu sen 900 astetta ja oikeanpuoleinen valokin syttyy
mikä merkkaa sitä 900 justihinsa.Mutta tämän jälkeen ratti kalibroituukin heti uudestaan tuohon pienempään kääntösäteeseen ja oikenpuolein led sammuu!Onko vika isännässä,ratissa vai missä?Jos joku tietää niin äkkiä viestiä takaas päin!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Riku
Juu,tuli eilen hankittua ratti.Pieniä propleemia tuntuu olevan,eli luvatuissa peleissä jotka tukee 900 asteen kääntökulmaa wrc3
cmr4 eipäs toimikaan tuo isompi kääntösäde.

Missäs näihin on luvattu tuki laajemmalle kääntösäteelle? Logitechin sivuilla (http://www.logitech.com/promotions/...d=console_comp_games_emea_512003#drivingforce) on virallinen lista ja Gran Turismo 4 näyttäisi olevan toistaiseksi ainoa 900 asteen kääntösäteelle tehty peli, eikä siitäkään ole julkaistu kuin demo Aasiassa!

Pari viestiä ylempänä kuitenkin selitän, miten moodin saa päälle vanhemmissakin peleissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Missäs näihin on luvattu tuki laajemmalle kääntösäteelle? Logitechin sivuilla (http://www.logitech.com/promotions/...d=console_comp_games_emea_512003#drivingforce) on virallinen lista ja Gran Turismo 4 näyttäisi olevan toistaiseksi ainoa 900 asteen kääntösäteelle tehty peli, eikä siitäkään ole julkaistu kuin demo Aasiassa!

Tota noin voit olla oikeassakin tuon tuen suhteen tai sitten et.
Viihdepysäkki täällä Turussa ainakin mainostaa että pelit jotka tukevat tätä kyseistä rattia ovat wrc3 cmr4 sekä katso pahvilaatikon pohjassa on tarra ja maininta peleistä!
"Taidat ikävä kyllä sittenkin olla oikeassa"
 
Mites Gran Turismo 3?
Pitääkö tässä kytkee se 900astetta pois päältä vai tekeekö
ratti sen automaattisesti?
 
nyt on pahan valinnan edessä, kumman sitä ostas

MadCatz2 Universal Wheel
+Toimii kaikissa uusissa konsoleissa
+halpa
-kuulemma eivät ole kestävää laatua

Logitech Driving Force Pro
+ 900 asteen kääntyvyys
+ kuulemma parempi pito ratissa kuin MC2:lla
-kallis
-Vaihekeppi ei toimi Initial D:ssä :(
(pitää käyttää kuulemma D-pädiä vaihteen vaihtamiseen)

Elikkä kumpaa kannattas harkita, onkos tuo 900 asteen kääntyvyys systeemi mistään kotoisin ja myös syökö kovin pahasti pelattavuutta jos ei käytä tuota vaihekeppiä rallissa.
Ehotelkaahan muitakin hyviä ratteja kokonaisuuksia joissa on kaasupolkimet, ratti ja vaihekeppi
 
Ylös Bottom