Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Kyllä omassa paketisani oli kaksi cd:tä, toisessa ajurit ja toisessa EA:n Sports Car GT tjsp...
 
Logitech FF

Hankin tuossa Logitechin Formula Forcen. Ratti toimi WRCssä ihan heittämällä. Kaikki vaihteet ja namiskat toimivat myös. Ei ongelmia. Vähän se on muovisen/halvan oloinen, eteenkin polkimet, mutta toimii kuitenkin. Ilmeisesti halvempi kuin driving force ja tämä toimii myös PCssä, jota df ei ilman virittelyjä tee. Kelvannee ainakin toistaiseksi

Kiitokset ja hyvät uudet vuodet kaikille näille sivuille kirjoittaville. Paljon saa täältä rahanarvoista tietoa. Pitää vain itse muistaa ottaa faktat faktoina ja erotella niistä makuasiat.

Ai niin, oli siellä paketissa kaksi romppua, joista toinen peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sami
Kyllä omassa paketisani oli kaksi cd:tä, toisessa ajurit ja toisessa EA:n Sports Car GT tjsp...

Mulla oli kanssa samat vermeet paketissa.. Minnekköhän on vilperin peli sitten eksynyt?
 
Re: Päädyin siis....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Päädyin siis näitten puheiden perusteella tohon logitechin viralliseen Gran turismo rattiin vai kuinka-:confused:

Joo, ota se Logitechin virallinen GT3 -ratti. Koska se on paras kun siinä on kaiiki herkut mukana USB -liitin, Force Feedpakki ja kaikkee muuta. OTA SE!
 
Volde: Minun tapauksessani on jonkinasteisia yhteensattumia sinun kanssasi.
Isäni joka työskentelee Kouvolan Mustassa Pörssissä soitti eilen, että eräs asiakas palautti Logitechin Driving Forcen toimimattomuuden takia. Pisti minut sitten testaamaan ratin toimivuutta.
Pitää vielä soitella ja kysellä minkälaisesta toimimattomuudesta oli kyse sillä minulla ratti toimi suoraan ja täysin kunnollisesti. GT3 pelitti suoraan, ja vielä varoiksi kalibroin ratin ennen pelaamista. Ajattelin vielä kaverilla käydä tyyppaamassa, ettei ongelma ole konekohtainen mikä kyllä kuulostaisi oudolta.
Mitä nyt tapaukseen voisi sanoa, niin uskoisin että joko liitännät tai asiakkaan PS2 ei ole synkannut.
 
Re: Re: Re: Logitech driving force

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava


Tämä nyt ei pidä ihan paikkaansa, tai siis ollenkaan. Ensinnäkin WRC/Ratti-pakettia ei ole olemassakaan. Mikäli tälläistä myydään on se kauppiaiden virittely. GT3/ratti-paketti löytyy ja toimii myös.

Ratti/peli-paketin suhteen olin aivan kuulopuheiden varassa, joten siitä en mene takuuseen.


Egmont ei tiennyt tästä toimimattomuudesta vasta kuin oli liian myöhäistä. Tiedon tultua WRC:t eivät lähteneet eteenpäin, mutta ennen tiedon tuloa Sonyltä, kerkesi pelejä lähtemään valitettavasti myyntiin.
Tuosta tietämättömyydestä en menisi takuuseen. Ainakin hyvissä ajoin se Egmontin tiedossa on ollut, koska juuri kyseisen syyn vuoksi ei Egmont peliä allekirjoittaneelle toimittanut, vaikkakin kaupanhyllyille se toimitettiinkin.



 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jalmari


Mulla oli kanssa samat vermeet paketissa.. Minnekköhän on vilperin peli sitten eksynyt?

Niinpä, sen määkin haluaisin tietää. Luultavasti joutuu meneen pc-superstoreen valittaan.:mad: Vaikka ei toi kai niin kovin hyvä peli ookkaan, vai?
 
Mielestäni kuitenkin periaatekysymys. Hmmh, miksi haukutte DF:ää:rolleyes:, mua ei siis ainakaan haittaa tuo että vähän menee yli kun pistää aina peliä alkuun noilla ratin omilla namiskoilla ja tosi hyvä ajotuntuma. Kyllä mä ainakin suosittelen, vaikka ei tule mitään peliä mukana tms.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vilperi


Niinpä, sen määkin haluaisin tietää. Luultavasti joutuu meneen pc-superstoreen valittaan.:mad: Vaikka ei toi kai niin kovin hyvä peli ookkaan, vai?

Ei oo mikään kovinkaan hyvä peli. Semmonen katuajelu vaan pc:lle, häviää GT3:lle 100-0 :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Volde: Minun tapauksessani on jonkinasteisia yhteensattumia sinun kanssasi.
Isäni joka työskentelee Kouvolan Mustassa Pörssissä soitti eilen, että eräs asiakas palautti Logitechin Driving Forcen toimimattomuuden takia. Pisti minut sitten testaamaan ratin toimivuutta.
Pitää vielä soitella ja kysellä minkälaisesta toimimattomuudesta oli kyse sillä minulla ratti toimi suoraan ja täysin kunnollisesti. GT3 pelitti suoraan, ja vielä varoiksi kalibroin ratin ennen pelaamista. Ajattelin vielä kaverilla käydä tyyppaamassa, ettei ongelma ole konekohtainen mikä kyllä kuulostaisi oudolta.
Mitä nyt tapaukseen voisi sanoa, niin uskoisin että joko liitännät tai asiakkaan PS2 ei ole synkannut.

Luultavimmin se ratti ei ole toiminut wrc:n kanssa oikein. Logitechin Driving Forcella ei voi ajaa nimittäin manuaalivaihteilla wrc:ssa..
 
Logitech DF

Kyllä mua häiritsee ainakin tosi paljon jos manuaalivaihteet ei toimi joka mutkassa. Vaikka eihän se välttämättä ratin vika oo.
 
Ratin napit

Moi
Voihan kaikkien yleisimpien rattien nappulat ohjelmoida site, että ne toimivat kaasuna ja jarruna ( saa heittaa polkimet nurkkaan)..
-Teijo
 
Re: Driving force

Keskittyykö kenenkään Momo Force täydellisesti keskelle? Nyt kaikki vastaamaan, joilla on Momo! [/B][/QUOTE]

Meikäläisen MOMO keskittyy täysin keskelle! Ei aluksi, kun PS2:N käynnistää, mutta kun väännän ratin loppuun asti oikealle (alunperin se keskittyy 1-2cm vasemmalle), niin sen jälkeen ratti keskittyy täysin keskelle ja pysyy siinä.
 
Logitech MOMO Force

Tuossa selaillessani viestejä epäselväksi jäi tuon MOMOn ohjelmistopäivitys. Koska keskityksessä ja tärinässä ilmenee pieniä ongelmia. Joku taisi kirjoittaa, että kun päivittää ohjelmiston PC:llä, niin myös PS2 ongelmat häviävät, pitääkö tämä paikkaansa? Siis anteeksi tyhmyyteni, mutta voisi PC:n ohjelmistot tehdä jotain muutoksia itse ratin ohjelmistopalikkaan?

Vai pitäisikö viedä ratti takaisin kauppaan ja vaatia uutta rattia?
Ostin ratin juuri ennen joulua, mutta se on ilmeisesti aika vanhasta maahantuontierästä, onko uusissa rateissa jo nuo ongelmat poistuneet?

Muuten ratti on loistava, eivätkä nuo ongelmat ole mielestäni häiritseviä, koska keskitysongelmatkin voi kiertää varsin helposti.
 
Juu, keskityksessä ei ole ongelmaa, Momo kalibroituu keskelle kunhan vääntää kertaalleen vasempaan laitaan.
Itse hankin Momon myös hieman ennen joulua ja heitin sitten lähes samantien pc:ltä ohjelmistopäivityksen siihen, joten en tiedä että onko niissä sitten ps2:lla eroa, pc:llä en ole Momoa vielä edes kokeillut.
Mutta WRC:ssä ainakin pelittää mukavasti.
 
Gt3 ja Driving Force!

Onko kukaan kokenut vastaavaa?Gt3 manuaalivaihteilla ja Driving Force ratilla;kun käännän rattia tarpeeksi oikealle tai vasemmalle vaihteet lakkaavat toimimasta!Eli kun sattuu oikein tiukka mutka ja pitäs saada pykälää pienemmälle niin ei aina onnistukkaan.Onko kellään vastaavia kokemuksia ja jos on,niin mitä mieltä olette?Onko ratti paskana,bugi pelissä,näppihärö
vai onko tää ratti nyt vaan tämmönen?
 
Näin gigantissa muistaakseni thrustmaster ratin joka tuntui käteen kyllä ihan kivalta.
Ei ollut minkäänlaista klappia kuten esim. logitechin versioissa sitä tuntui olevan...
Keskiössä oli se hepan kuva. (ferrari)
Siinä oli ratin takana vaihdeliuskat ja myös luultavasti kaasu- ja jarruliuskat.

Myös erillinen vaihdekeppi sivulla johon ois varmaan hyvä ohjelmoida käsijarru...

Se oli usb:llä ja mainostettiin toimivan ainakin GT3:n kanssa. hintaa noin 800mk.

Onko kellään kokemuksia kyseisestä ratista???

Pitäisi saada ratti jota voi vaihdella pc:n ja ps2:n välillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Makuasiat ovat aina makuasioita. Itse kämmentelin samaista rattia ja tykästyin enemmän Logitechin formula forceen. Tämä ratti toimii PS2 ja PC, ja toimii GT3 ja WRC.
Perjantaina katselin juuri, että kahdessa liikkeessä (Indesol ja Power Coop) Formula Force-ratti maksoi 495 ja 500 (FIM). Tosin saman kauppakeskushirviön yhdessä kodinkoneliikkeessä 795 (FIM). Aika kova säästö 50 m matkalta.
Samainen liike muuten myi thurstmasterin modena 360 + WRC 699:- tai thurstmasterin challange + WRC 499:- (FIM)(Turun konemyynti, kauppakeskus Mylly)

Pistä jossakin ratit käyttöön liikkeessä ja vertaa sitten. Ainakin Formula forcen klappi tuntuu häviävän, kun virta kytketään.
 
joo sama ongelma...

Joo, mulla on sama ongelma. Mutta ei tule paljon manuaalivaihteilla ajettua joten, ei haittaa. Ootko muuten huomannut että WRC:ssä ei toimi käsijarru!
Jos ei ratti toimi kunnolla Burnout:ssa tai Ea:n FOrmula 2001 niin meen vaihtamaan sen Logitechin FF rattiin.
Onko muuten FF ratissa sama forfe feedback moottori kuin DF:ssä.
 
Ylös Bottom