Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN NHL Hockey 2k5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MikkoT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

CHAOS sanoi:
Ja kyllähän Tournamentista saa MM-kisat pystyyn.

Ahaa..! Kiitos suunnattomasti CHAOSille ja Tepille. :) Olisihan tuokin selvinnyt kun vähän olisin tutkinut. Olin jo vaipumassa epätoivoon. Takakannessakaan mitään sanottu tai sitten vaan osaa englantii. :o
Se vielä, että tosiaan nuo animaatiotkin, varsinkin tappeluissa, on melko hölmön näköisiä, mutta eiväthän ne se pääasia ole.
Lisäystä: Niin ja peli tuntui aluksi älyttömän helpolta, mutta onneksi säätöjä löytyy mukavasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Swhat, ei onkelmaa, pitäähän kaveria jelppiä. :)

On muuten ilahduttavaa seurata kun CPU:kin tekee Free Agents -listalta hankintoja. Harmi vaan kun peli ei ilmoita muiden joukkueiden hankinnoista, mutta kyllä hän nuo tulee huomattua.

Pitää muuten alkaa vähentämään tän pelaamista, koulu alkaa mennä 'pikkiriikkisen' takapuolelleen. Stanley Cup saa odottaa.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Tietääkö kukaan seuraavasta asiasta:

Gameplay-asetuksissa on kohta goalie saves, mitenköhän se vaikuttaa molareihin?

Entä onko kukaan pelannut jo kauden loppuun? Kiinnostaa se kuinka paljon pelaajien arvot muuttuvat kauden aikana. Mielestäni Easportsin nhl:ssä vaikutukset vain marginaalisia, olisi hienoa jos kehitys olisi merkittävää..

Jotain muutakin piti vielä kysellä, mutten nyt muista...

No nyt muistan.. Goalie Cover depth, Puck retention ja Goalie Wrap Around. Eli noiden vaikutus?

Entä miten Ice friction ja Puck friction vaikuttaa peliin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Pelailen noilla anzin slaidereilla, joita olen itse hiukan muutellut. Mutta sellainen ongelma olisi että konetta vastaan pelatessa kone laukoon n. 15 kertaa joista se tekee 3-4 maalia! Todella turhauttavaa kun itse lauon kaksi kertaa enemmän, että saan tuon määrän maaleja. Mitäs pitäisi muuttaa että saisin tuon koneen laukomaan enemmän ilman että se tekee joka laukauksella maalia? Itse siis lauon pelissä n. 30 kertaa joka mielestäni on sopiva määrä.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

ArTTu83 sanoi:
Pelailen noilla anzin slaidereilla, joita olen itse hiukan muutellut. Mutta sellainen ongelma olisi että konetta vastaan pelatessa kone laukoon n. 15 kertaa joista se tekee 3-4 maalia! Todella turhauttavaa kun itse lauon kaksi kertaa enemmän, että saan tuon määrän maaleja. Mitäs pitäisi muuttaa että saisin tuon koneen laukomaan enemmän ilman että se tekee joka laukauksella maalia? Itse siis lauon pelissä n. 30 kertaa joka mielestäni on sopiva määrä.

Enpä osaa oikein sanoa, itselläni on tullut melko tasaisesti noita laukauksia. http://www.espnhockey.net/forums/index.php?showtopic=8626 tuolla on uusin "versio" noista minun asetuksista. Muualle en enää päivittele niitä. Itteäki kyrsii ku kone näyttää välillä tekevän maaleja sillon ku haluaa. Ja usein tulee pari peräkkäin, ja monesti heti ottelun alussa. Ikään kuin ottelut olisivat etukäteen käsikirjoitettuja. Tympeää.. varsinkin kun menetin juuri playoff-paikankin. Voi perk..! ;)

Olen miettinyt että mitä nuo Goalie Wrap Aroundit, Savesit ja Cover Depthit oikeastaan meinaa.. otin ne itse nimittäin 74'sin asetuksista (muistaakseni), enkä ole mennyt muuttelemaan. Tietääkö joku tarkemmin.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Veikkaisin että depthit,wraparoundien laskeminen voisi tuoda lisää maaleja peliin.
Jotenki tuntuu,että sama vika kuin EA:n NHL:ssä,kone tekee maaleja helpommin suhteessa laukauksiin.Toisaalta välillä kone veivaa täysin kahville ja rankaisee...
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Oletteko huomanneet että ainakin kautta pelatessa vierasotteluissa aloitustilanteissa kamera on "väärinpäin". Eli jos pelaan alhaalta ylöspäin, niin aloituksissa kamera on niinpäin että minun joukkue on ylhäällä. Heti aloituksen jälkeen onkin sitten ihmeissään kun tuo kamera muuttuu normaaliksi ja sitten olenki alapuolella. Jos haluan ohjata aloituksen johonkin suuntaa niin kumman mukaan väännän tuota tappia: oikean pelisuunnan vai sen minkä mukaan kamera on tuossa aloitushetkessä? Kotipeleissä tuo kamera on oikeinpäin. Pystyyköhän tuota muuttamaan mistään asetuksista?

Toivottavasti tästä nyt joku edes tajusi mitä yritin selittää..
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

ArTTu83 sanoi:
Jos haluan ohjata aloituksen johonkin suuntaa niin kumman mukaan väännän tuota tappia: oikean pelisuunnan vai sen minkä mukaan kamera on tuossa aloitushetkessä? Kotipeleissä tuo kamera on oikeinpäin. Pystyyköhän tuota muuttamaan mistään asetuksista?

Toivottavasti tästä nyt joku edes tajusi mitä yritin selittää..
Aloituksessa käännät tattia omiin pakkeihisi päin. Mielellään kohdistettuna jompaankumpaan. Eli jos pelaat alhaalta ylöspäin, niin käännät tattia esim. alas oikealle, jolloin mahdollinen aloitusvoitto menee oikeanpuoleiselle pakille. Ja sama vasemmanpuoleiselle. Jos pelaat ylhäältä alaspäin, käännä tattia vaikkapa ylös vasemmalle, niin tällöin mahdollinen aloitusvoitto menee oikeanpuoleiselle pakillesi. !!HUOM!! Aloitusvoiton saadaksesi koeta saada ajoitettua "veto" oikein. Tai jos ei muuta, niin rämpytä sitä X:ää.
Ja kyllä: Asetuksista pystyy muuttamaan kameran suuntaa (tjsp). Toimi seuraavasti: Options-->Presentation-->Camera Direction-->Normal, Home Always Up, Away Always Up, Reversed.

Kyllähän tuon parin lukukerran jälkeen ymmärs...:D
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Anzi23 sanoi:
Olen miettinyt että mitä nuo Goalie Wrap Aroundit, Savesit ja Cover Depthit oikeastaan meinaa.. otin ne itse nimittäin 74'sin asetuksista (muistaakseni), enkä ole mennyt muuttelemaan. Tietääkö joku tarkemmin.

Wrap around, maalivahdin innokkuus hakea päätykiekkoja, purkukiekkoja.
Goalie Saves, erillaisten torjuntojen määrä(animaatiot), vaikuttaa myös veskan torjuntataitoon.
Cover Depth, molarin liike syvyys suunnassa, eli kuinka ulos tulee peittämään laukauksia.

Noin itse kokeiltuna pelillisesti Wrap Around nolliin, niin lätty päätyyn ja perään pelikin onnistuu.
Goalie saves:n jos laskee niin imuroi ihan käsittämättömiä lörppöjä.
Cover depth aiheuttaa sen, että molari pelaa ulkona ja peittää hyvin, mutta one-timerit onnistuu liian suurella prosentilla.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

CHAOS sanoi:
Ja kyllä: Asetuksista pystyy muuttamaan kameran suuntaa (tjsp). Toimi seuraavasti: Options-->Presentation-->Camera Direction-->Normal, Home Always Up, Away Always Up, Reversed.

Se aloituksessa olevan kuvakulman väärinpäin oleminen liittyy juuri tähän. Jos olet nimittäin pistänyt joskus aloituksen aikana Home Always Up tai Away Always Up (jos haluaa pelata vain ylöspäin, kuten minä) niin se kuvakulma saattaa jäädä aloituksessa sitten väärinpäin. Vaikka itse pelin ollessa käynnissä kuvakulma onkin taas niinkuin pitää. Tämä on jonkinlainen bugi.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Anzi23 sanoi:
Se aloituksessa olevan kuvakulman väärinpäin oleminen liittyy juuri tähän. Jos olet nimittäin pistänyt joskus aloituksen aikana Home Always Up tai Away Always Up (jos haluaa pelata vain ylöspäin, kuten minä) niin se kuvakulma saattaa jäädä aloituksessa sitten väärinpäin. Vaikka itse pelin ollessa käynnissä kuvakulma onkin taas niinkuin pitää. Tämä on jonkinlainen bugi.

En ole tuota ikinä muuttanut, mutta pitääpä kokeilla muuttaa sitä, jos se vaikka auttaisi.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Itse pelaan kautta Hall Of Fame-tasolla ja kone tekee aika realistisesti maaleja.Jos lähtee juoksemaan kiekon perässä,kone rankaisee aikalailla.Olen itse laskenut koneen maalivahtiasetuksia hiukan ja ihan hyvin menee.Pelit ovat päättyneet 4-1,2-3,2-2,1-1 jne. Joten olen aika tyytyväinen asetuksiini. Muutamaa asia kysyisin eli miten tuo jää ja kiekkokitka eroaa toisistaan? ja asetuksista sen verran että miten saisin nuo suorat vedot uppoamaan paremmin.
Tuntuu että pitää aina vetää suoraan syötöstä tai sitten pitää olla aika hyvä maski molarin edessä. Ai niin, olen harjoitellut tuota ylivoimapeliä aikalailla ja siitä on kerrankin todella paljon hyötyä.Mikään ei ole niin hienoa kuin rakentaa hieno kuvio yv:llä ja laittaa kiekko tyhjiin.
Olen aina käyttänyt ohjauksessa Classic-asetusia koska en ole tykännyt niistä monimutkaisista näppäinyhdistelmistä mutta sitten kokeilin Advancea ja enään ei ole paluuta entiseen sillä Advancen oppii todella helposti ja siinä on ylivoimaisesti parhaat mahdollisuudet
tehdä mitä erikoisimpia asioita.Esim.mielestäni tuo laukaisusysteemi on loistava kun näytät ampuvasi rannarin ja sitten syötätkin kaverille tyhjään tilaan.Loistavaa
Tänään pitää taas luisteluttaa Vancouver kotijäälle ja tiedossa on aika kuuma ottelu Detroittia vastaan. Näslund,Morrison,Bertuzzi....It's a good old Hockey Game!!
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

oon pelannut peliä jo n.70 ottelua, enkä kertaakaan ole päässyt yksin läpi!!!!!!! Muilla sama ongelma? Onko muita vaihtoehtoja kuin speed burstin nostaminen. Mulla nyt kohdassa 2. Enkä sieltä niitä kyllä nosta.. Tykkään hitaampitempoisesta pelistä.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

juha81 sanoi:
ja asetuksista sen verran että miten saisin nuo suorat vedot uppoamaan paremmin.
Tuntuu että pitää aina vetää suoraan syötöstä tai sitten pitää olla aika hyvä maski molarin edessä.

Samojen asioiden kanssa olen itsekkin kamppaillut, mutta kummasti auttoi kun teki syöttämisestä hankalaa, katkot maximiin, nopeutta alas jne. Sen lisäks kannattaa goalie anticipation laskea, ja jos haluu maalimäärän pysyvän kohtuullisena niin varsinaista goalie-arvoa voi nostaa pari napsua.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Lape sanoi:
oon pelannut peliä jo n.70 ottelua, enkä kertaakaan ole päässyt yksin läpi!!!!!!! Muilla sama ongelma? Onko muita vaihtoehtoja kuin speed burstin nostaminen. Mulla nyt kohdassa 2.
Eipä ole onkkelmaa. Syynä nimenomaan se, että itellä on speed burst paria astettaa konetta parempi. Muutenhan joku Ken Klee luistelisi Scott Niedermayerin kiinni aivan liian helpolla. Suureksi osaksi oma pelisilmäsi vaikuttaa myös asiaan. Jos yrität läpiajoon, vaikka CPU-pakit ovat kiekollisesta hyökkääjästäsi puolustavalla puolella, ei läpiajoa yksinkertaisesti tule. Läpiajoihin pääsee lähinnä nopeista vastahyökkäyksistä nopeilla 1-2 syötöillä ja nopealla tyypillä.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Peli senkun vain paranee pelatessa, mutta yksiasia edelleen häiritsee! Miten saan koneen laukomaan enemmän? Kone laukoo vieläkin sen +-15 kertaa per ottelu ja tekee niistä 2-4 maalia. Itse lauon kaksi kertaa tuon määrän, että saan saman määrän maaleja.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

ArTTu83 sanoi:
Peli senkun vain paranee pelatessa, mutta yksiasia edelleen häiritsee! Miten saan koneen laukomaan enemmän? Kone laukoo vieläkin sen +-15 kertaa per ottelu ja tekee niistä 2-4 maalia. Itse lauon kaksi kertaa tuon määrän, että saan saman määrän maaleja.
Yksinkertaista. Pelaa vain kautta / franchiseä pidemmälle. Kun kausi lähenee loppuaan, pitäisi vaikeustason hieman nousta. Näin ainakin edellisissä versioissa. Toisaalta nopeampi tapa on, että nostat CPU:n hyökkäystä (offence), jolloin CPU:n hyökkääjät pelaavat paremmin ja laukovat useammin. Mitä tulee maalimäärään, sinun vain opittava "nollapelipuolustamisen" jalo taito. :o
 
Ylös Bottom