Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN NHL Hockey 2k5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MikkoT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Ensimmäistä kertaa poikkean NHL-sarjasta, ja täytyy sanoa, että onneksi. ESPN NHL Hockey 2k5 on loistava peli. EI pelkkää tahkoamista, vaan paljon ylimäärästä tekemistäkin. Kerrassaan loistava.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

CHAOS sanoi:
Yksinkertaista. Pelaa vain kautta / franchiseä pidemmälle. Kun kausi lähenee loppuaan, pitäisi vaikeustason hieman nousta. Näin ainakin edellisissä versioissa. Toisaalta nopeampi tapa on, että nostat CPU:n hyökkäystä (offence), jolloin CPU:n hyökkääjät pelaavat paremmin ja laukovat useammin. Mitä tulee maalimäärään, sinun vain opittava "nollapelipuolustamisen" jalo taito. :o

Ei suinkaan franchisen vuosien pelaamisen jälkeen CPU ole ylivoimainen tappaja?Tämmösiä huhuja kuulin aiemmista versioista.Elikkä CPU iskee maaleja tappotahtiin ihmisen katsoessa epätuskainen viha&itku kasvoillaan menoa?????? :confused: :mad:
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

käkikotka sanoi:
Ei suinkaan franchisen vuosien pelaamisen jälkeen CPU ole ylivoimainen tappaja?Tämmösiä huhuja kuulin aiemmista versioista.Elikkä CPU iskee maaleja tappotahtiin ihmisen katsoessa epätuskainen viha&itku kasvoillaan menoa?????? :confused: :mad:
Tuskinpa. Ainakaan 2K3:ssa näin ei käynyt. Ja helpollahan tuon saa selville: Simuloit pari kautta etiäpäin ja sitten esim. 3. kauden loppupuolella alotat varsinaisen pelaamisen. Ite oon muutamian kausia simuloinu 2K3:n franchisessä ja pelannut sitten SC-finaaleissa, eikä CPU ollut sen pahempi kuin muutenkaan. Bullshit stories people tells, that's what I say.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Jankki sanoi:
Kone on aivan liian hyvä tappelemaan.
Itse taas hakkaan koneen noi 70% tappeluista. Tosin riippuu jos minulta on tappelussa Ziggy Palffy ja vastassa on Scott Stevens niin luovutan suosiolla ja otan vain 2 min jäähyn. Mutta jos tappelu parit ovat tasavertaiset pistän yleensä konetta turpaan.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Kush ei ole kuin kiillottanut pintaa, ja kussut muuten aika lahjakkaasti sen mitä pohjana (2k3) Treyarch:lta saivat. Ajattelin tässä vain, että missähän pelillisesti mentäisiin, mikäli Treyarch ja Chris Busse olisivat jatkaneet samalta pohjalta eteenpäin.

P.S. Tämä purkaus oli päästettävä pihalle, kun luin uutisen antipiratismin onnistumisesta...tämäkö jää pelaajalle käteen, PARTY MODET ja BUGIT.

...PRKL...
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Kuinka pitkinä pidätte jäähyjä?
Omasta mielestä oikeata aikaa 2min tuntuu liian pitkältä jos pelaa 5min erillä, mutta jos laittaa jäähyn kulumaan pelikellon mukaan niin ylivoimalla ei kerkee tehdä mitään.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

n.5-7 min erillä vastakkain pelatessa käytän 1:30

Konetta vastaan lienee laittaa tuostakin lyhyemmäksi, koska eihän kone pysty vastusta antamaan samalla tasolla, kuin ihminen.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

goofy sanoi:
Kuinka pitkinä pidätte jäähyjä?
Omasta mielestä oikeata aikaa 2min tuntuu liian pitkältä jos pelaa 5min erillä, mutta jos laittaa jäähyn kulumaan pelikellon mukaan niin ylivoimalla ei kerkee tehdä mitään.
pidän noin 1 min 20 sekuntia
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Seitsemän minuutin erillä minuutin jäähyt. Tosin eihän erän pituus vaikuta tähän mitenkään, sillä jäähy kulkee omia aikojaan.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Voiko maalivahti loukkaantua? Entä "väsyä", niin kuin EA Sportsilla voi. Eli kannattaako kuinka paljon panostaa kakkosmolariin?
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Lape sanoi:
Voiko maalivahti loukkaantua? Entä "väsyä", niin kuin EA Sportsilla voi. Eli kannattaako kuinka paljon panostaa kakkosmolariin?

Olen kuullut, että joillakin molari on loukkaantunu, mutta itsellä ei oo vielä semmosta ihmettä sattunu eteen. Moket eivät taida väsyä, mutta kannattaahan se kakkosmolari olla silti kohtuu hyvä, jos ykkösmolari ei tunnu pelaavan kovin hyvin. Joskus huonomman kokonaisuuden omaava mokkekin saattaa torjua paremmin, ainaki välillä tuntuu siltä.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Anzi23 sanoi:
Olen kuullut, että joillakin molari on loukkaantunu, mutta itsellä ei oo vielä semmosta ihmettä sattunu eteen. Moket eivät taida väsyä, mutta kannattaahan se kakkosmolari olla silti kohtuu hyvä, jos ykkösmolari ei tunnu pelaavan kovin hyvin. Joskus huonomman kokonaisuuden omaava mokkekin saattaa torjua paremmin, ainaki välillä tuntuu siltä.
Luulisi että otteluiden välissä voisi kolhuja tulla..
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Mutta eikös loukkaantumiset aiheuta sen franchisen jäätymisen?

Pelaatteko muuten koskaan legendoilla exhibiotneja.Ite tykkään pelata.Maskit on vanhanaikaset ja pelaajat ilman kypärää.Ja Gretzky on kyllä jumala!
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

käkikotka sanoi:
Mutta eikös loukkaantumiset aiheuta sen franchisen jäätymisen?

Pelaatteko muuten koskaan legendoilla exhibiotneja.Ite tykkään pelata.Maskit on vanhanaikaset ja pelaajat ilman kypärää.Ja Gretzky on kyllä jumala!

Eipä oo mulla jäätyny. Eikä varmaan kovin usein edes jäädy, jos on jäätyäkseen, kunhan pistää loukkaantumiset tarpeeksi alas (meikällä on ykkösellä). Kerran pelasin legenda-matsin, mutta enemmän franchisea tullu tahkottua.

@Jankki: Ei pelaajat loukkaannu tuossa ku otteluissa. Oishan se ihan siistiä jos joitain harjoituksissa tulleitaki loukkaantumisia olisi.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Anzi23 sanoi:
@Jankki: Ei pelaajat loukkaannu tuossa ku otteluissa. Oishan se ihan siistiä jos joitain harjoituksissa tulleitaki loukkaantumisia olisi.
Mulla on ainakin keskellä ei pelejä loukkaantunut pelaajia, luulisin..
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Tässä mietittyäni, mitähän mahtaa statsit: Grit ja Hustle tarkoittaa? Eikös nämä ole jotain hieman likaisen pelityylin statseja? Kertokaahan....
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

The_trooper sanoi:
Tässä mietittyäni, mitähän mahtaa statsit: Grit ja Hustle tarkoittaa? Eikös nämä ole jotain hieman likaisen pelityylin statseja? Kertokaahan....

Grit = Päättäväisyys, sisu. Tuota se (muun muassa) on suomeksi. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin ainakin puolustuspäässä, sillä puolustusvalmentajilla on grit siellä "taidoissa".

Hustle = Tungos, ruuhka. No tuostakin voi päätellä aika helpolla mitä se on.

Enpä sitten tiedä liekkö näilläkään taidolla mitään suurempaa merkitystä, ainakaan ihmisen ohjaamiin pelaajiin.
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Löysinpäs sittenkin foorumin jossa on keskustelua nhl 2k5 pelistä suomeksi, jipii! :)
Täytyy myöntää, että peli on upea ja suht realistinen kaikkine bugeineen, mutta siitä voisi tehdä kyllä vieläkin realistisemman ja toki vähemmän bugisen. Kuitenkin nyt sitten asiaan...

Onko kellään tietoa, että voiko jostain ladata roster päivityksiä ps2:lle, ja PAL versio? Entä löytyykö jostain editoria? Itse olen aika paljon kahlannut www.espnhockey.net/forum ja löytänyt kaikenlaista tietoa pelistä, ja sen editoimisesta, mutta PAL versioon ei ole sieltä ainakaan saatavilla roster päivityksiä, saati sitten editoria. NTSC Boxiversioon on kyllä kaikenlaista.

Eli nyt etsitään editoria ja päivityksiä ps2, pal versioon. Kiitos!
 
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

sawe sanoi:
Wrap around, maalivahdin innokkuus hakea päätykiekkoja, purkukiekkoja.
Goalie Saves, erillaisten torjuntojen määrä(animaatiot), vaikuttaa myös veskan torjuntataitoon.
Cover Depth, molarin liike syvyys suunnassa, eli kuinka ulos tulee peittämään laukauksia.

Noin itse kokeiltuna pelillisesti Wrap Around nolliin, niin lätty päätyyn ja perään pelikin onnistuu.
Goalie saves:n jos laskee niin imuroi ihan käsittämättömiä lörppöjä.
Cover depth aiheuttaa sen, että molari pelaa ulkona ja peittää hyvin, mutta one-timerit onnistuu liian suurella prosentilla.

Pelatessa olen huomioinut että "wraparound" vaikuttaisi siihen miten helpoti saa survaistua vanhanaikaisen, taikka miten helposti maalivahti päästää sivuttakisliikkestä kiekon taakseen. Eli jos laittaa wraparoundin 16/16, niin kiekkoa ei saa vanhanaikaisella enää oikeastaan millään sisään.

"Goalie saves" vaikuttaa tietääkseni, kuten sawe sanoi, torjunta animaatioiden määrään. Olen myös huomannut, että mitä suurempi goalie saves on, sitä hankalampi on suorilla vedoilla tehdä maalia kun suuri osa animaatioista torjuu tarkankin kudin.

"Cover Depth" on juuri molarin vastaantulo syvyys suunnassa. Jos cover depthin laittaa 0/16, niin maalivahti jököttää maaliviivalla ja ilman maskiakin tulevat vedot siniviivalta uppovat kepoisesti all-stars tasolla kokeiltuna.

"Anticipation" vaikuttaa tietääkseni siihen, miten molari ennakoi tilanteet. Mitä matalampi, sen helpommin mm. onetimerit ja yllättävät vedot uppovat.

Maalivahdin taso kannattaa muuten laittaa vähintään 6/16, jos haluaa, että maalivahti peittää maalia mahdollisimman hyvin, eli ottaa kulmat kiinni ja sijoittuu oikein. Eli jos laittaa maalivahdin tasoksi 0/16, niin olen huomannut, että maalivahti sijoittuu välillä melko amatöörimäisesti.

korjattu: Itselläni all-stars tasolla maalivahtiasetukset ovat tällaiset, CPU ja Human omaavat samat asetukset:

(painallukset vasemmalta laskiessa)
-Goalie 6/16
-Wrap around 15/16
-Goalie saves 4/16
-Cover depth 9/16
-Anticipation 5/16
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom