Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Kausi 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Kausi 3

Hyvä kooste!

Korostui noissa miten paljon otin lähdöissä pataan. Illan kisaan pitää kyllä keskittyä lähtötilanteeseen sataprosenttisesti, että saisi HRT:n liikkeelle vähän liukkaammin. :)

Hyvä kooste!

Korostui noissa miten paljon otin lähdöissä pataan. Illan kisaan pitää kyllä keskittyä lähtötilanteeseen sataprosenttisesti, että saisi HRT:n liikkeelle vähän liukkaammin.
Sori miccis tosta australian lähdöstä. Mä siinä jotain vilkuilun taaksepäin ja siitä meiän renkaat osu vähän yhteen :) Pitäs aina vaan keskittyy eteenpäin menemiseen, eikä kokoajan vilkuilla taaksepäin.

Hernerokka sanoi:
Hyvinhän sinä Jontsa pääsit varikolle tuosta Melbournen ekan kierroksen kolarista.
Jep, mä pääsin tosta onneks heti varikolle :)

PS. Jos nyt olis Joulu niin toivoisin pukilta sellasta lahjaa, että kaikki kuskit menis ekaan mutkaan rauhas....................... ja sitten vielä sonyn uus 3D telkku ja..... no ei ;) Sitä mä vaan että ei tulis kolareita ekois mutkis :)

Jees, eipä mitään. Toivotaan tosiaan puhdasta lähtöä kaikille illan kisaan.

Voi olla, että kuvaan tänään omankin kisani ja teen koosteen. Eihän se haitaksi ole, jos on kahden kaverin in car -kuvaa.

Voi olla, että kuvaan tänään omankin kisani ja teen koosteen. Eihän se haitaksi ole, jos on kahden kaverin in car -kuvaa.
Joojoo, siis kuvaa vaan. Puhuttiin tuola ylempänä Karppasen kans jos huomasit, että voithan säkin kuvata niin tehään molemmat koosteet. Ja saadaan eri kohdista videota :) Mukava katsoa jotain samaa kolaria toisesta kuvakulmasta, tai sitten ihan jotain muuta kolaria mitä ei ole itse nähnyt :rolleyes:

Onko joku ilmoittanut, et ei pääse tänään? Anyway oon linjoilla jos ruutu(ja) on vapaana... :)

Lost connection to session heti "karppanen has left the session" jälkeen.. Kisa oli menossa ok, kunnes piti varikolle mennä vaihtamaan sadekelin renkaat.. jostain syystä varikonpyyntönappini kohdalla oli pause nappi.. Tästä syystä menetin noin 40 sekuntia radan ollessa aivan järjettömän liukas.. Noh eipähän tuota olisi pystynyt näköjään loppuun ajamaan..

No nii! Ei jäänyt paljon muisteltavaa eka kisasta: jos joku mietti mitä minulle kävi niin kerrotaanpa alusta asti.

Lähdössä nousin nelosruudusta kakkoseksi ja ajoin sen kierroksen karppasen takana. Pääsuoralle tultaessa pääsin rinnalle, mutta jarrutus jäi aavistuksen liian myöhään ja meni vähän nurmelle ja sen jälkeen Teppoil taisi täräyttää perään. Sen takia lennän seinään ja ahtaiden katujen takia muutama muu osui vielä minuun minkä takia eturengas puhkesi, etusiipi lähti irti ja sain läpiajorangaistuksen tahallisesta kolaroinnista :confused:

Sen kierroksen jouduin köröttelemään hiljaa ja sain vaihettua lopulta renkaat ja etusiiven. Seuraavalla kierroksella kävin suorittamassa läpiajorangaistuksen. Mutta kuinka ollakkaan seuraavalla kierroksella vedin vähän hiekalle ja rangas puhki. Vaihdettuani uudet renkaat sade alkoi ja kahden kerroksen päästä takaisin varikolle laittamaan välikelin renkaat.

Pitkään ajoin ilman virheitä kunnes vedin liiaksi kanttarin päältä ja pyörähdin seinään ja etusiipi jälleen irti, ei muutaku uuden hakuun ja samalla sadekelin renkaat alle. Loppukisasta piti päästää nopeampia ohi ja 9 tilasta jäin jo kierroksen.

Kisa oli todella epäonnekas, mutta toivottavasti ensi kisassa pistetili aukeaa

Kiva kisa, ainakin toisen kierroksen ekaan mutkaan asti. Vältyin siis kerrankin ekan kierroksen kolareista! Eka kerta varmaan ensimmäisen kauden jälkeen, kun selvisin ottamatta pahemmin kontaktia kehenkään ekalla kierroksella.

Toisen kierroksen ekassa mutkassa meni sitten kyllä mun kisa kokonaan pilalle. Ensin ajoin hieman Micciksen perään aiheuttaen tälle pienoisen ulosajon, sori. Sitten samassa rytäkässä joku tuli taas tuuppamaan mua takaa päin aiheuttaen mulle turhan varikonläpiajorangaistuksen. Menihän siinä vielä siipikin rikki. Ja sekös vitutti, kun sadetta enteillyt ilma leijui Austraalian upean radan päällä.

Oli vähän turhauttavaa jäädä heti turhan varikkostopin ja rangaistuksen takia taas niin kauas kärjestä, mutta minkäs teet. Sinnittelin sitten kymmenisen kierrosta kovilla renkailla vähän turhankin liukkaissa oloissa, kun en nyt kuitenkaan kehdannut ottaa sadekelin renkaita toisen kierroksen jälkeen. ;)

Jos jos-sanaa ei olisi, olisin voittanut tänään. Aika-ajotkin jäi vituttamaan pahemman kerran. :cool:

Iha jees kisa. Eka mutka meni ihan hyvin mutta tomperton yhtäkkiä pyörähti mun eteen niin siinä sain osumaa. Toisella kierroksella oli tämä suomi-rampan selittämä kolari ja sain siinäkin osumaa kun autot palasivat radalle.

Siinä sitten ajeltiin sateessa n.20 kierrosta. Kun kävin varikolla ekan kerran niin vaihdoin suoraan sadekelin renkaat. Renkaat kestivät loppuun saakka, mutta olivat jo ihan punaisena. Lopussa myös sain kiinni suomifinii mutta kierrokset eivät aivan riittäneet, myös suomi-rampa tuli lujaa takana. Lopulta 4 sija, tärkeät pisteet tuli otettua vaikeassa kisassa.

Ennen kisaa huoletti, että kestääkö bensa jos vetää fastillä. No vastaus on että KYLLÄ. Ainakin renaultilla riitti eikä mittari edes mennyt keltaiselle.

Kausi lähti vaihdukkaasti käyntiin ja kolareita tuli. Tästä on hyvä jatkaa valenciaan joka on minun mielestä kivempi rata, mutta ensimmäinen mutka on paha, joten toivoisin taas että se sujuisi siististi.:)

Itsellä kävi jo mielessä aika-ajojen jälkeen, että tällä kaudella taidetaan olla heittopussina, kun viimeisestä ruudusta startattiin jääden melkein 0,5 s toiseksi viimeiselle. En tosin ollut tyytyväinen kierrokseenkaan...

Kisassa otin kovat renkaat alle ja toivoin, että sade alkaisi vasta kisan loppupuolella. Mutta se viheliäinen alkoi liian aikaisin, joten kovat renkaat oli huono valinta. Sinnittelin radalla mahdollisimman pitkään ja sitten välikelin pyörät alle. Niillä mentiin sitten loppuun saakka. Ihan tyytyväinen pitää olla kuudenteen ja samalla viimeiseen pistesijaan.

edit: jäinkin lopulta näköjään 0,8 s toiseksi viimeiselle aika-ajoissa :)

Voivoi. Anteeksi Eikka kun törmäsin sinuun siinä toisen kierroksen alussa, liukastelit nurmikolta takaisin tielle juuri eteeni enkä kyennyt väistämään. Siinä syntyikin sitten aikamoinen rytäkkä kun porukka oli tietenkin vielä aivan jonossa. Itselläkin meni siinä molemmat renkaat puhki ja etusiipi jäi lojumaan radan varteen. Kisa olikin sitten pitkälti siinä, yhdeksäs sija ja nolla pistettä.

Olipa jännä kisa! Sadekuuroa, taktikointia ja hirmuisia kolareita.

Tästä päästään tuohon hirmuisen huikeaan karppanen-Olvi-Miccis kolminkolariin. En tiedä miten paljon minussa oli syypäätä, aika pelottomasti lähdin siihen rinnalle. Nauhalla tilanne on ja sitä varmasti pyöritellään pian uusintana. :)

Loppukisa meni jännäksi kun sain Jontsaa kiinni ja molemmilla taisi renkaat olla ihan lopussa. En päässyt ihan iskuetäisyydelle, kaveri ajoi hyvin viimeisen kierroksen.

Aika-ajoissa teppoil pilasi paalujuhlat viime hetkillä, mutta meni sentään talliin paalu. Ja karppanenkin pääsi todella todella lähelle. Hyvää settiä.

Vedän just videomatskuja koneelle ja alan kohta editoimaan. Huomenna varmasti valmista.

Ennen kisaa huoletti, että kestääkö bensa jos vetää fastillä. No vastaus on että KYLLÄ. Ainakin renaultilla riitti eikä mittari edes mennyt keltaiselle.

Just. Mulla oli standartilla koko kisan ja rupes lopussa vilkuttamaan keltasta.

Melbourne, Australia 1/10

Aika-ajot

1. teppoil Energy Racing GP 1.27.199
2. Miccis Energy Racing GP +0.068
3. karppane Cavallo GP +0.127
4. eikka_y Lörppä Racing +0.403
5. Suomi-Rampa Mobile Chicane Racing +0.854
6. JuhohFin JM-Motorsport +1.061
7. jontsa93 Cavallo GP +1.114
8. Martti93 JM-Motorsport +1.300
9. Olvi- Lörppä Racing +1.475
10. Tomperton AP-GP +1.708
11. SuomiFIN AP-GP +1.708
12. Jaba82 Mobile Chicane Racing +2.546

Kilpailu

1. jontsa93 Cavallo GP 35:49.687
2. Miccis Energy Racing GP +1.6
3. SuomiFIN AP-GP +23.6
4. Martti93 JM-Motorsport +29.6
5. Suomi-Rampa Mobile Chicane Racing +35.7
6. Jaba82 Mobile Chicane Racing +71.9
7. Tomperton AP-GP +78.0
8. JuhohFin JM-Motorsport +91.4
9. teppoil Energy Racing GP +1 LAP
10. eikka_y Lörppä Racing +2 LAPS
11. karppane Cavallo GP DNF
12. Olvi- Lörppä Racing DSQ

Mukava, vauhdikas ja tilannetäyteinen kisa.

Siinä tiivistettynä tämän illan Australian GP. Aika-ajoissa ajoin ensimmäisellä kierroksella nopeimman kierrokseni ja se jäi myös papereihin tämän kisan osalta. Tosi monella kierroksella olin parantamassa 0.200 - 0.900 sekuntia kierrostani ja olin +0.400 sekuntia kärkiaikaa jäljessä. Kärkeen en kuitenkaan millään noista kierroksista päässyt, sillä aina oikaisin jonkun mutkan ja tuli "Corner Cutting" :D Olisi ollut kuitenkin mukava nähdä olisinko pystynyt ottamaan historiani ensimmäisen paalupaikan. No, se jääköön odottamaan muihin kisoihin.

Kisasta starttasin kuudennesta ruudusta ja ensimmäinen mutka / kierros onnistui omalta osaltani täysin ilman minkäänlaista probleemaa. Toisen kierroksen kolaroinnin ansiosta minä nousin kolmanneksi ja samalla kierroksella nousin miccicksen ohi toiseksi. Karppasen kärsittyä läpiajorangaistuksensa nousin ensimmäiseksi ja siinä sitten ajelin koko loppukisan ensimmäisenä :) Mahtava ensimmäinen voitto ja tästä on hyvä jatkaa :)

Ylös Bottom