Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 1

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Mites sääntöihin otetaan toi radalla pysyminen, vai mennäänkö pelin rangaistusten mukaan?

Esim Monzassa tuntuis pystyvän oikomaan rajustikkin monessa paikkaa ilman et peli siitä valittaa.

Entäs mutkista ulostulo, joissainhan asfaltti jatkuu sen valkoisen viivan jälkeenkin kuten monzan mutka numero 8 http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/monza-circuit.jpg

Sen ulostulossa monet ajaa koko autonmitan valkoisen viivan ulkopuolella. Valenciassa vastaavia paikkoja.

Tuo on sikäli merkittävää kun itsekkin olen aina näissä tottunut siihen että kunhan toiset renkaat pysyy radan puolella niin on ok (näillä säännöillä mentiin ssv8:ssa ja hyvin toimi).

Toiset kuskit kun vetää huoletta ulos radalta ja ei pidä sitä pahana, toiset ei suostu ajaa ees toista pyörää pois viivojen sisältä...kierrosajoissa saattaa tulla huikeita eroja
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Mites sääntöihin otetaan toi radalla pysyminen, vai mennäänkö pelin rangaistusten mukaan?

Jos mitenkään mahdollista pistää, niin yritetään mennä mahdollisimman "aidoilla" rangaistuksilla ja säännöillä, eli ainakin se, että jos oikaisee ja hyötyy siitä, niin on laskettava ohitettu kuski takas nenän eteen päristelemään.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Jos mitenkään mahdollista pistää, niin yritetään mennä mahdollisimman "aidoilla" rangaistuksilla ja säännöillä, eli ainakin se, että jos oikaisee ja hyötyy siitä, niin on laskettava ohitettu kuski takas nenän eteen päristelemään.

Juu nimenomaan näin, mutta onko se pysyttävä kokonaan viivojen sisällä vai toi puolautoa. Mielestäni esim monzassa ei saa valuttaa sinne radan ulkopuolelle kokonaan, se tuo liikaa hyötyä
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Juu, siis ei missään nimessä saa mennä koko auto viivan yli, ellei ole oikeasti tullut ajovirhettä. Siis puoli autoa on pysyttävä radalla, juurikin tuon hyötymisen takia.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Juu nimenomaan näin, mutta onko se pysyttävä kokonaan viivojen sisällä vai toi puolautoa. Mielestäni esim monzassa ei saa valuttaa sinne radan ulkopuolelle kokonaan, se tuo liikaa hyötyä

Mahtaakohan pelistä löytyä jotain sisäistä penaltia noihin suoristuksiin. Onhan kyseessä kuitenkin asia joka on tiedostettu myös tosimaailman formuloissa. Siellä jos joku suhaa zikaanit suoriksi, niin käydään kovaa pohdintaa siitä, oliko kyseessä ajovirheen aiheuttama vahinko, vai sääntörike.

Helposti voisi kuvitella, että pelissä liian kovat kivetysten ylitykset vaikuttaisi siipien ja jousituksen kuntoon ja radan ulkopuolinen suhailu renkaiden kuntoon.
 
Mahtaakohan pelistä löytyä jotain sisäistä penaltia noihin suoristuksiin. Onhan kyseessä kuitenkin asia joka on tiedostettu myös tosimaailman formuloissa. Siellä jos joku suhaa zikaanit suoriksi, niin käydään kovaa pohdintaa siitä, oliko kyseessä ajovirheen aiheuttama vahinko, vai sääntörike.

Helposti voisi kuvitella, että pelissä liian kovat kivetysten ylitykset vaikuttaisi siipien ja jousituksen kuntoon ja radan ulkopuolinen suhailu renkaiden kuntoon.

Ainakin gameplay videoissa monzassa saa huoletta pitkäksi vaikka penaltyt oli päällä
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Joo pahoittelen, että vastaan vasta nyt. Eli, jos pelissä tuntuu olevan liian lepsut rangaistukset oikaisemisesta, niin voidaan kyllä kehittää omat säännöt sen varalle, esim. että koko auto ei saa ylittää valkoista viivaa jne. ja jos ohitustilanteessa oikaisee, niin joutuu päästämään takana tulevan ohitseen. Tällaisten asioiden takia on hyvä järjestää se testikilpailu, että kaikki toimii sitten varsinaisessa sarjassa.

Edit. Hyvä, kiitos undermate. Sitten vielä Tontsaz:n mielipide asiasta, niin alkaa aikataulu hahmottua.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Otetaanko varikkoviiva sääntö käyttöön? Eli siis tuo että varikolta ulostultaessa ei viivaa saa ylittää
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Jos peli ei siitä mitään rankaise niin jos joku ajaa pääasuoraa (näkee kartasta) ni pysyttävä sisällä, muuten aika se ja sama?

Juu, ja kukaan tuskin tulee samaa aikaa perässä varikkosuoraa, että voitaisiin tämä todistaa.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Joo ei tämä varikkoviiva ole niin tärkeä, jos peli ei siitä rankaise niin emme mekään. Tietysti silloin on syytä pysyä viivan sisällä, jos pääsuoraa tulee joku, ettei tule turhia yhteentörmäyksiä.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Ollaan pidetty pc-simuissa sellaista sääntöä, että jos ylittää varikonulostuloviivan, ja siitä aiheutuu kontaktia, niin syy laitetaan sen niskoille, joka varikolta tuli. Eli periaatteessa omalla vastuulla tullaan varikon viivan yli.
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Joo mulle sunnuntai ilta on paras, harjotuksia ei sunnuntaisin ja varamies varmaan hoitaa jos ottelu tai turnaus sattuu siihen aikaan :confused::)
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Joo mulle sunnuntai ilta on paras, harjotuksia ei sunnuntaisin ja varamies varmaan hoitaa jos ottelu tai turnaus sattuu siihen aikaan :confused::)
Joo hoitaa :) ja simo h juuri tämä eli pitää vähän katsoa kun palaa takaisin radalle.

Eli nyt kun tiedän kaikkille sopivat ajat, niin ehdottaisin, että ensimmäiset aika-ajot alkaisivat sunnuntaina 3.10 n. klo 20.45, käykö tämä kaikille?
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Varikko jutusta eli Jos sen valkoisen viivan ylittää pitäisi tulla 100 % varmuudella Drive trhu penalty jos on säänöt päällä =)
 
Vastaus: F1 2010 Online-sarja

Tuo päivä näillä näkymin kelpaa oikein hyvin
 
Ylös Bottom