Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Pqohi aivan loistava kisauutinen tuolla vähän ylempänä :D tällaisia lisää :p

Pistetaulukko päivitetty etusivulle, toivottavasti meni kaikki nimet oikein :p

Kai se pitää tulla tänne avautumaan tosta "hienosta" viimeisestä pistesijasta...

Aika-ajot meni aivan persiilleen... kolme nopeinta kierrostani hylättiin kaikki invalidatetteina, ja ajaks jäi huikea 2.03.615!

Lähtö oli sitten aivan unelma, pystyin väistään kolaroinnit, ja olin hetken jopa kakkonen. Siinä meni ainakin sitten nopeampi Lotus ja joku toinen ohi, mutta näytti siltä et pystyn ajaan sillä neljännellä sijalla, tiukkaa oli kokoajan.

Sitten alkoivat ongelmat... rengas räjähti kolmanneks viimesessä mutkassa, menin selvästi pitkäks, ja takas radalle tullessa joku rysäytti kylkeen. Noh, pari pyörähdystä, ja aattelin että onni kävi kun varikko oli noin lähellä. Varikkostoppi meni ihan mukavasti ja ulostauduin sieltä hienosti, ajoin ykkösmutkan ja pistin kaasun pohjaan. Mitäs muuta siinä sitten tapahtukaan, kun että se SAMA S**T*N*N RENGAS RÄJÄHTI UUDESTAAN :confused::mad:

Voin sanoo ettei oo ikinä ennen keittänyt niin pahasti pleikkarin ääressä. Kai tätä on sitten pakko pitää jonkinlaisena torjuntavoittona, kun takana ei oo mikään mun lempirata ja tollaiset tapahtumat, niin pistetili silti avautui.

E: Mun kisan nopein kierros oli 1:57:061

Mulla oli auton säädöt ihan päin persettä ja auto aliohjas ihan törkeen kovasti, enkä millään saanut autoo säädettyy mun ajotyyliin sopivaks Bahrainin radalle. Aika-ajossa melko hyvä kierros, mutta se riitti vain 7 sijaan. Siinä kun oli viimeiset 2 min jäljel päätin yrittää viel viimeisen kerran. Moottori fastille ja säätää siipee ajon aikana. Sitten kuitenkin yhdessä mutkassa spinni ja kieros meni siinä.

Kisassa sitten uskomaton lähtö, sisälinjalla sijalle 3, kunnes Camon spinnas ja nousin toiseks. Sit Marko lähti jo hieman karkuun, mutta ihan hyvin pysyin perässä. Sitten oliko se 7'nnessä mutkassa joku pamautti mua perään ja sen nopean vilauksen mitä ehdin nähdä, auto oli mielestäni HRT. Siinä putosin Hydron perään ja pehmeät renkaat ei sopinut mulle yhtään ja toisen takana ajaminen pahensi aliohjausta vielä. :D
Pari spinnii ja varikon läpiajorangaistuksen jälkeen ihan ok sija 7. Siinä kovilla renkailla sain tosi paljon kiinni joka kierros Mclarenia kiinni, mutta olin alkanut saada sitä kiinni liian myöhään.

Katotaan nyt mitä Melbournessa tapahtuu, kun oon aina ollut surkea siellä.

Mites bahraini, hostaatko Australian harjoitukset huomenna vai hoidanko minä?

Jep, tuo aika-ajotreeni kuulostaa hyvältä idealta.

Koska bahraini ei ole ilmoittanut itsestään, isännöin Australian GP:n harjoitukset.

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Australian GP / Harjoitukset 7.10.2010 klo 19.00

- Aloitetaan ensimmäinen sessio klo 19.00.
- Ajetaan aika-ajoharjoitusta, eli aika-ajo + 3 kierroksen kisa. Toistetaan kunnes ei enää kiinnosta.
- Luon huoneen klo 18.30 ja aloitan kutsujen lähettämisen 18.35. Jatkan tätä viiden minuutin välein kunnes kaikki kynnelle kykenevät ovat paikalla.
- Ensimmäinen sessio alkaa klo 19.00. Jos olet myöhässä, olet myöhässä.
- Käytetään jälleen KFIN F1 Lohko 2 -keskusteluhuonetta. Siellä huutelemalla voi päästä mukaan aina uuden aika-ajon alkaessa.
- Jos tiedät myöhästyväsi, ilmoita tähän ketjuun. Tarkkailen tätä ketjua tarkalla silmällä klo 18.30-19.00.
- Mikit sallittuja, muttei pakollisia.
- Jälleen harjoituksessa kaikki avoavut sallittuja paitsi Brake Assist, sunnuntaina kisassa sitten ainakin ajolinja pois, pitää konsultoida pqohilta ne lohkon viralliset asetukset.
- Muistakaa, ensimmäisessä mutkassa jarrut ja renkaat eivät ikinä ole optimilämmössä!

itseäni ainakin kiinnostaisi katsella nhl avausta joka alkaa klo 19. Ehdottaisin että aloitetaan sen verran aikaisemmin että kerkeis sitä katsoa.

tuleehan tämä vähän turhan myöhään, enkä rupea hankaamaan vastaan jos muita ei kiinnosta yhtään :) Olen sitten linjoilla jos osallistun...

voitais kokeilla 1veto myös sateella, niin tulee vähän vaihtelua.

Lohkon harjoitukset ajettu, alussa radalla 5 kuljettajaa ja lopussa 2. Kolme aika-ajo + sprinttiä taidettiin ehtiä noin 1h 15min ajassa. Ensimmäinen ja viimeinen ajettiin dynaamisilla olosuhteilla, keskimmäinen kaatosateessa.

Siinä dynaamisessa säässä on jotain hämärää. Kun laitettiin kaatosade päällä, oli radalla oikeasti liukasta ja minun rakkaudella värkkäämillä sadekelin säädöillä saa ajaa todella kieli keskellä suuta. Pitoa ei ollut kuin nimeksi, parhaat kierrosajat aika-ajossa taisi olla 1:40 paikkeilla.

Kolmannen kisan aika-ajo ajettiin silmämääräisesti aivan yhtä märissä olosuhteissa, mutta katsos kummaa, radalla oli selkeästi enemmän pitoa. Ei paljon haitannut jos kiihdytteli kanttarin päältä tai valui vähän nurmikolle ulostulossa. Sai etsiä pitoa ihan yhtä reilusti kuin kuivalla radalla ja siellä ajettiinkin sitten alle 1:31. Melkein 10 sekuntia kovempaa silmämääräisesti aivan yhtä märällä radalla. :eek:

Päivitystä odotellessa.

Noniin huomenna taas kisapäivä, pistäkäähän sitten ajoissa ilmoitusta, jos ette pääse paikalle.

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Australian GP / Kilpailu 10.10.2010 klo 19.30

- Toimin isäntänä.
- Aika-ajo alkaa klo 19.30.
- Ajetaan 15min aika-ajo ja 40% kilpailu dynaamisissa olosuhteissa.
- Luon huoneen klo 19.10 ja aloitan kutsujen lähettämisen 19.15. Jatkan tätä viiden minuutin välein kunnes kaikki kynnelle kykenevät ovat paikalla.
- Käytetään jälleen KFIN F1 Lohko 2 -keskusteluhuonetta. Ilmoittakaa myöhästymisistä sinne tai tähän ketjuun, ilmoituksen perusteella voidaan odottaa 15min.
- Mikit sallittuja, muttei pakollisia.
- Kaikki avoavut sallittuja paitsi Brake Assist. Käytössä manuaaliset varikkokäynnit.
- Tällä hetkellä yksi poissaolo, tarvitaan varakuski bahrainin tilalle.

Australian radalla ensimmäisen kierroksen erityispiirteenä on kolmosmutka. 1-2 -yhdistelmästä päästään varmaan läpi kohtalaisen pienin vaurioin, mutta kolmonen on sellainen sumppu että sinne saa mennä 12 auton letkassa erittäin varovasti. Itse totesin tämän torstain harjoituksessa. Lähdin ensimmäiseen kilpailuun paalulta, ajoin 1-2 -yhdistelmän liian syvään ja menetin kärkisijan Aksulle. Aksu otti kolmosmutkaan sisälinjan mutta minä luulin löytäväni tilaa vielä sisempää.

Siinä vaiheessa tajusin tehneeni virheen kun eturenkaat olivat Aksun takarenkaiden tasalla eikä oma auto hidastunut läheskään niin hyvin kuin Aksun. Sain vielä käännettyä mutkaan, mutten niin jyrkästi ettenkö olisi ajautunut Aksun kylkeen, joka ei tietenkään olettanut (eikä varmasti nähnyt) löytävänsä sisäpuoleltaan jonkun autoa. Sitten jäin odottelemaan ajolinjalle Aksua joka keräili itseään nurmikolla sillä seurauksella että kolmantena tullut ajoi minun perääni ja pyörähdin. Totaalinen sekasorto valmis. Ja autoja taisi olla ruudukossa neljä. Ei näin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Anteeks tyhmyyteni, mutta mikä on KFIN F1 Lohko 2 -keskusteluhuone? :D

Minun tilalle voi tulla varakuski ajamaan, en ehdi reissusta kotiin. Muutenkin tämä kellon aika on huonoin mahdollinen minulle, kun tulee se prkl tanssii susien kans (jota emäntä vahtaa)

Varakuski tarvitaan bahrainin tilalle. Meneekös se paikka nopeimmalle, etuoikeutettuina Killingbox ja oh jeah jonka jälkeen kuka tahansa muu?

Ylös Bottom