Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Varakuski tarvitaan bahrainin tilalle. Meneekös se paikka nopeimmalle, etuoikeutettuina Killingbox ja oh jeah jonka jälkeen kuka tahansa muu?
Joo en ole kumpaakaan saanut kiinni, joten kuka vaan kynnelle kykenevä käy.

Jos joku haluaa ajamaan, heittäkää Psn-tunnus tähän ketjuun niin saatte kutsun. Nopein käsi voittaa. Puolelta alkaa.

Kisa päätty omalta osalta lyhyeen... Ekalla kiekalla pääsin loistavasti pujottelemaan muiden kolaroidessa viidenneksi ja siinä vaiheessa nousi kusi päähän => kanttarin päällä kaasu pohjaan ja eikun pyörimään. Tein siinä noin 5 spinniä ja tuloksena etusiipi irtosi ja vasen rengas puhkesi. Siitä sitten köpöttelin varikolle. Seuraavien kierrosten aikana tuli koko ajan turhia virheitä ja taisin jäädä toiseksi viimeisellekkin kaksi kierrosta. 9:llä kierroksella tulin vaihtamaan renkaat varikolle ja kappas kummaa, seuraavan kierroksen nopealla suoralla molemmat renkaat räjähtävät. Seurauksena mutka pitkäksi ja kova tälli seinään. Auto ei kuitenkaan hajonnut tähän ja eli vielä toivo päästä varikolle. No viimeisessä mutkassa jarrut lukittuivat ja siitä sitten seinää päin ja auto lopullisesti kasaan. Pahoitteluni myös artzi10:lle kun hänen kierroksella ohittaessa hieman hipaisin josta hänen auto lähti spinnaamaan. Toivottavasti en pilannut kisaasi...

^Ei se mitään, mutta renkaat olivat hiekkakylvyn jälkeen sen verran liukkaat, että spinnasin seinään, jolloin etusiipi irtosi ja koko kierros piti körötellä varikolle. Peliähän se kuitenkin vain on.

Parempiin sijoituksiin olisi kyllä ollut mahdollisuuksia, sillä kisan keskivaihteilla ajoin jopa nopeampia kierroksia kuin kärki. Kisa vaan meni jo alussa pieleen, kun ekassa mutkassa etusiipi irtosi ja koko kierroksen sai körötellä varikolle. Sieltä kovat renkaat alle ja rengassääntö täytetty. Sit siinä aloin jahtaa akitusta, jarrun kanssa sai olla varovainen, kun mulla oli akitusta hieman lyhyemmät jarrutusmatkat ja yhdessä kohtaa sitten kolisi. No odotin reiluna, että akitus pääti takas edelle ja kisa jatku. Sit lopulta pääsin myös ohi. Sitten sattui tämä tapahtuma Pqohin kanssa ja kisa oli sinetöity. Sadetta odotin, sillä se olisi voinut pelastaa mun kisan.

E: Pahoittelut siis akitukselle myös.

Markoboy780 jatkoi Mobile Chicane Racingin voittokulkua Australiassa

KonsoliFINin F1 2010:n Lohko 2:n osakilpailu ajettiin epävakaisten sääennusteiden Melbournessa. Aika-ajossa kärjessä olivat nyt Markoboy780, zse99 ja CamonFIN mutta ennen kilpailua kaikki oli vielä auki, sillä sääennuste lupasi kilpailun ajaksi kovaa sadetta.

Siitä huolimatta että kilpailu päästiin aloittamaan kuivissa olosuhteissa, tämän lohkon kilpailuille tyypillisesti ensimmäisellä kierroksella saatiin aikaiseksi paljon romuhiilikuitua. Lähdössä zse99 liimautui Markoboyn perään ulkolinjalle ja CamonFIN siirtyi ulkoa sisälle kuitenkin arvioiden jarrutuspaikan täysin väärin ja jatkaen ensimmäisen mutkasta hiekkolaatikolle. 1-2 -yhdistelmän jälkeen autoja pyörähti vuorotellen mutta ensimmäisen kierroksen jälkeen tilanne alkoi tasaantua. Jälleen kilpailussa kärsittiin epäonnisista rengasrikoista eikä virkistävä sade ikinä saapunut Albert Parkiin.

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Australian GP / Tulokset

Aika-ajo

Sija / Kuljettaja / Aika / Ero / HUOM
1 / Markoboy780 / 1:27.284 / ---
2 / zse99 / 1:27.350 / +0.066
3 / CamonFIN / 1:27.693 / +0.409
4 / Miccis / 1:27.897 / +0.613
5 / akitus79 / 1:28.006 / +0.722 / +5POS
6 / qolazor / 1:28.114 / +0.830
7 / samitzuFIN / 1:28.390 / +1.106
8 / Hydrogen-_- / 1:28.858 / +1.574
9 / artzi10 / 1:29.453 / +2.169
10 / Pqohi / 1:33.108 / +5.824
11 / Jaba82 / *:**.*** / ***
12 / bahraini12345 / DNS*

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Markoboy780 / BMW Sauber / 1 / 35:10.513 / 25
2 / samitzuFIN / Mercedes / 7 / +37.1s / 18
3 / Hydrogen-_- / Virgin / 8 / 37.5s / 15
4 / zse99 / HRT / 2 / 42.1s / 12
5 / qolazor / McLaren / 6 / 46.8s / 10
6 / akitus79 / Red Bull / 5 / 78.2s / 8
7 / CamonFIN / Lotus / 3 / 116.4s / 6
8 / artzi10 / Toro Rosso / 9 / +1 LAP / 4
9 / Jaba82 / Renault / 10 / +1 LAP / 2
10 / Pqohi / Ferrari / 10 / DNF* / 1
11 / Miccis / Williams / 4 / DNF* / 0
12 / bahraini12345 / - / - / DNS* /

DNF = Did not finish
DNS = Did not start

Oli kyllä surullinen kisa. Ensinnäkään en saanut aika-ajoissa edes aikaa, kun kahteen otteeseen ratkaisevalla hetkellä puhkesi rengas. Viimeisen kerran jälkeen en sitten enää ehtinyt aloittaa aikakierrosta, kun aika meni nollaan maalisuoralla :(

No sitten kisa. Laitoin kovat renkaat alle, kun odottelin sadetta jossain vaiheessa kisaa. Mutta sadettahan ei sitten koskaan näkynyt. Yritin vältellä ekan mutkan rytinöitä ja onnistuinkin kohtalaisesti, kunnes joku peruutteli takaisin radalle (oisko ollut Virgin) ja siitähän otin osuman, törmäsin seinään ja etusiipi vähän rikki. En kuitenkaan mennyt sitä vaihtamaan vaan yritin sinnitellä renkaan vaihtoon saakka. Noin puolessa välissä kisaa pamahti sitten takarengas. Loppukisa ajeltiinkin yksin ja väisteltiin kärkiporukan autoja kun tulivat kierroksella ohi. Sijoitus 9 eli viimeinen maaliin päässeistä. Parempi onni ensi kerralla...

Kaiken lisäks on vielä karmee darra!

No jopas meni surkeasti. Seuraavassa kisassa ei voi kuin petrata tästä pohjanoteerauksesta.

Aika-ajossa sain vain yhden kunnollisen kierroksen kasaan, muut kierrokset menivät yliyrittämisen takia pilalle. Sekin tosin riitti kelvolliseen neljänteen sijaan, noin 0,7 sekuntia kärjelle jääneenä.

Kilpailu alkoi todella lupaavissa merkeissä: kärjessä kolisi ja pääsin puhtaan ensimmäisen mutkan turvin nousemaan kaksi sijaa toiseksi. Seurasin johtoautoa tovin, kunnes tämä teki virheen ja pääsin nousemaan johtopaikalle! Moottori fastille niin kuin olisi jo tahkoamaan eroa muihin, ajattelin.

Mutta niin vain kävi, että ennen takasuoraa tulevassa nopeavauhtisessa mutkakaksikossa autoni lipesi hieman liikaa nurmelle ja lähti vauhdista seinään. Osuma oli niin raju, että kisa oli siinä! Ja tämä taisi tapahtua kierroksella 3.

Harmitti vietävästi, mutta toisaalta helpotti, että vika oli oma, eikä johtunut kenestäkään muusta. Sen osalta ei jäänyt yhtään jossiteltavaa.

Melbourne on ehdottomasti yksi lempiradoistani F1-sirkuksessa, ja sen vuoksi penkin alle mennyt kisa harmittaa paljon. Uusin kujein kohti Malesiaa.

Eipä kummosesti menny. surkean aika-ajon jälkeen 5 ruutuun + 5 sijan rangaistus, joka tuli tällä kertaa siittä ku spinnasin viimises mutkas ja koitin sit mennä nurmikon kautta varikolle. kisassa joku spinnas ekamutkan jälkeen ja vedin sitä päin mistä auto kimpos seinään ja etu-siipi irtos. kävin varikolla vaihtaan siiven ja vedin riskillä sadekelin nakit alle mut eipä sitä sadetta sit tullutkaan. 5 kiekkaa koitin niillä ajaa mut eipä niil päässy mihinkään. loppu kierroksilla oli CamoNin kanssa kovaa vääntöä ja siin pari kertaa osuttiin, sit viimisel kiekal pääsin ekamutkassa rinnalle ja ohi, tosin siinäkin tuli osuma ja CamoN spinnas.

Päällimmäiset tunnelmat kilpailusta: ihan kiva että se on jo ohi.

Aika-ajossa ei meinannut osua ehjää kierrosta ollenkaan. Ensimmäiseen mutkaan en jostain syystä malttanut jarruttaa ajoissa millään. Sitten kun ensimmäinen mutka osui, hassasin jonkun muun jarrutuspaikan. Kolmannen ruudun tuonut kierros oli sentään kohtuullisen hyvä. Olisi siitä ehkä saanut kaksi tai kolme kymmenystä pois mutta eipä se olisi tässä aika-ajossa auttanut.

Auto lähti viivalta totuttuun tapaan hyvin, kuten muillakin. Sitä tosin ihmettelin että zse99 heilautti itsensä aivan Markoboyn perään kiinni. Minä tietysti lähdin kokeilemaan mitä sieltä sisälinjalta löytyisi. Missasin jarrutuspaikan täysin ja ajoin suoraan hiekalle, toivottavasti en siinä kohtaa pilannut kenenkään muun hyvää lähtöä.

Sitten sieltä tuli muutamia spinnanneita vastaan ensimmäisen kierroksen aikana ja taisin päästä neljänneksi tai viidenneksi. Vain kevyellä autolla harjoittelu kostautui toiseksi viimeisessä mutkassa kun spinnasin itsekin painavan auton takia.

Siinä sitten revittelin moottori Fastilla renkaiden vaihtoon asti. Varikkokäynti meni ihan hyvin ja siirryin siinä 10 kierroksen jälkeen Standardille kun ei ollut mitään hätää. Taisin olla jopa kolmantena kun kierroksella 12 puhkesi rengas ja nilkutin sieltä sitten kolmella pyörällä varikolle. Siinä vaiheessa ei vielä voinut ottaa edes pehmeämpiä renkaita kun oli vielä yli 10 kierrosta jäljellä. Sen episodin jälkeen olin kuudentena, siinä vaiheessa ei ollut enää yhtään mitään hätää mihinkään joten tiputin Cruiselle ja ajelin kierroksia pois, tosin koko ajan sekunnin hitaammin kuin edellä ja takana ajava.

Olikohan kierroksella 17 kun vedin 180° spinnin kolmannessa mutkassa. Juuri ennen sitä olin huomannut että akitus ottaa kiinni aika selvästi. Siirryin Standardille peläten että lisää Fastia käyttämällä loppuu kuitenkin polttoaine puoli kierrosta ennen maalia, olinhan siinä vaiheessa ajanut kilpailusta yli kolmanneksen Fastillä ja vain muutaman kierroksen Cruisella. Siinä saatiinkin hyvää vääntöä, vaikutti vähän siltä että minulla oli selvästi vähemmän siipeä kuin monella muulla. Sain kiskottua jonkun verran kaulaa suorilla, jonka aina menetin mutkissa.

Akituksen kanssa tuli osuttuakin pariin otteeseen, ensimmäisellä kerralla nelosmutkassa niin että minä olin sisäpuolella ja pääsin jatkamaan paremmin. Odottelin että akitus pääsee jatkamaan vääntöä kun ei ollut muutakaan tekemistä. Sama kissa-hiirileikki jatkui, seuraavasta osumasta minä menin leveäksi ja akitus jäi odottamaan minua. Viimeiselle kierrokselle väänsin moottorin Fastille kun ajattelin että kyllä siellä toisessakin autossa pari ylimääräistä pistettä kiinnostaa. 1-2 -yhdistelmän ulostulossa akitus osui minuun, spinnasin nokka suoraan seinään ja etusiipi + eturengas rikki. Se taistelu loppui siihen, mutta samaan aikaan Markoboy tuli maaliin joten ei ollut enää pelkoa että joku olisi tullut ohi. Köröttelin maaliin kolmella renkaalla ilman etusiipeä.

Tulos ei tyydytä, mutta toisaalta tähän Albert Parkiin minulla on sellainen viha/rakkaussuhde, jossa on vain vähän niitä huippukohtia. Aika paljon mennään aallonpohjassa, kuten tänäänkin. Malesiassa Markoboy780 saa olla varuillaan, siellä nimittäin päästään isolle moottoriradalle jolla mennään isoa kovaa. :cool:

Jooh, paremmin meni jo tänä viikonloppuna. Melbourne kuitenkin yks mun suosikkiratoja, joten lähin oikeesti haastaan Markoa ja muita voittotaistoon.

Aika-ajot meni melko hyvin. Pystyin vetään lopussa melko hyvän kierroksen moottori
fastilla, mutta jäin silti Markolle sen jonkun 0.066s :D

Ekassa mutkassa laitoin jarrut pohjaan ihan liian aikasin, ja Camon meni ohi. Camon rysäytti kuitenkin Markon kylkeen ja nousin hetkeks johtoon. Se hurmiotila, ja melko kylmät renkaat ei ollu paras yhdistelmä, kolmas mutka pitkäks, ja tipuin jonnekin kuudenneks.

Nousin pikkuhiljaa jo hyviin asetelmiin kun tuli varikkostopin aika. En tiedä että mitä ihmettä siinä söhläsin, mutta ulos tullessa huomasin että mulla oli taas pehmeet alla..!

Rupesin sitten toivomaan sadetta että kaikki joutuis vielä tulemaan sisään... pystyin nousemaan aivan Markon taakse kakkospaikalle, mutta sadetta ei kuulunut. Kaikenlisäks se ylimääränen stoppi vei aivan rutosti aikaa kun jarrutin kai liian myöhään sinne varikolle.

Neljäs sija, kehitys menee oikeeseen suuntaan, mutta varsinkin täällä Melbournessa ja nyt kisan jälkeen tuntuu että mahkuja ois ollu vaikka voittoon.

Tulos ei tyydytä, mutta toisaalta tähän Albert Parkiin minulla on sellainen viha/rakkaussuhde, jossa on vain vähän niitä huippukohtia. Aika paljon mennään aallonpohjassa, kuten tänäänkin. Malesiassa Markoboy780 saa olla varuillaan, siellä nimittäin päästään isolle moottoriradalle jolla mennään isoa kovaa. :cool:

SITÄ ootellessa ei toi Albert Parkki oo mun mielee ku on vähä liia hidas :D Nii isoo kovaa vaa :cool:

SITÄ ootellessa ei toi Albert Parkki oo mun mielee ku on vähä liia hidas :D Nii isoo kovaa vaa :cool:

Tää kaveri on todellinen jäämies. Kisasta voitto yli puolella minuutilla ja kommentit tyyliin "joo, ei oo mun mieleen oikein tää rata". :D

Mä en taas oikein diggaa Malesiasta. Toisaalta se voi vähän kahlita tätä mun suunnatonta yliyrittämistä, joka on ehkä meikäläisen se suurin heikkous.

Minkähänlaiset tulokset oltaisiin saatu jos kisa olisi alkanut siinä ennustetussa kovassa sateessa. Meinaan että TC:llä ja ABS:llä ajavat olisi saattaneet karata horisonttiin "avuttomilta" kuskeilta. Kuivalla erot pysyy vielä ihan järkevinä. Tai siis, nyt tulosliuskalla taisi olla sekaisin avullisia ja avuttomia kuskeja.

Jokohan Malesiassa sataisi.

Monellako on ajoapuja käytössä?

Itse olen täysin avuton, ja sitähän tuo tulosliuskan DNF myös viestittää :D

Tää kaveri on todellinen jäämies. Kisasta voitto yli puolella minuutilla ja kommentit tyyliin "joo, ei oo mun mieleen oikein tää rata". :D

Mä en taas oikein diggaa Malesiasta. Toisaalta se voi vähän kahlita tätä mun suunnatonta yliyrittämistä, joka on ehkä meikäläisen se suurin heikkous.
Hahhhah joo jotenki mä en oo koskaa digannu tost radast. Jotenki semmone ihme nysväämis rata ja eipä ihmeellisii paikkoi ohittaa eikä muuta. :)

EDIT: Avuton myös :D

Pistetaulukko, tulokset ja seuraavan kilpailun ajankohta päivitetty etusivulle.

Lohko 1:ssä sovittiin, että Malesian kisa ajetaan light rain:ssa ja lohko 2:n kisa taas heavy rain:ssa. Mites täällä, haluatteko ajaa dynaamisessa, vai laitetaanko vähän sadetta :p

Pistetään vaan sadetta. Malesiassa on kuitenkin hyvin tilaa väistää spinnanneita autoja ja vesisuihkuja. Toisin kuin vaikka Monacossa. :p

Joo täysin avuton olen. Tylsää ajaa avuilla ;=). Ei taida muutenkaan avullisia kauheesti olla.

Ylös Bottom