Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2
Päällimmäiset tunnelmat kilpailusta: ihan kiva että se on jo ohi.
Aika-ajossa ei meinannut osua ehjää kierrosta ollenkaan. Ensimmäiseen mutkaan en jostain syystä malttanut jarruttaa ajoissa millään. Sitten kun ensimmäinen mutka osui, hassasin jonkun muun jarrutuspaikan. Kolmannen ruudun tuonut kierros oli sentään kohtuullisen hyvä. Olisi siitä ehkä saanut kaksi tai kolme kymmenystä pois mutta eipä se olisi tässä aika-ajossa auttanut.
Auto lähti viivalta totuttuun tapaan hyvin, kuten muillakin. Sitä tosin ihmettelin että zse99 heilautti itsensä aivan Markoboyn perään kiinni. Minä tietysti lähdin kokeilemaan mitä sieltä sisälinjalta löytyisi. Missasin jarrutuspaikan täysin ja ajoin suoraan hiekalle, toivottavasti en siinä kohtaa pilannut kenenkään muun hyvää lähtöä.
Sitten sieltä tuli muutamia spinnanneita vastaan ensimmäisen kierroksen aikana ja taisin päästä neljänneksi tai viidenneksi. Vain kevyellä autolla harjoittelu kostautui toiseksi viimeisessä mutkassa kun spinnasin itsekin painavan auton takia.
Siinä sitten revittelin moottori Fastilla renkaiden vaihtoon asti. Varikkokäynti meni ihan hyvin ja siirryin siinä 10 kierroksen jälkeen Standardille kun ei ollut mitään hätää. Taisin olla jopa kolmantena kun kierroksella 12 puhkesi rengas ja nilkutin sieltä sitten kolmella pyörällä varikolle. Siinä vaiheessa ei vielä voinut ottaa edes pehmeämpiä renkaita kun oli vielä yli 10 kierrosta jäljellä. Sen episodin jälkeen olin kuudentena, siinä vaiheessa ei ollut enää yhtään mitään hätää mihinkään joten tiputin Cruiselle ja ajelin kierroksia pois, tosin koko ajan sekunnin hitaammin kuin edellä ja takana ajava.
Olikohan kierroksella 17 kun vedin 180° spinnin kolmannessa mutkassa. Juuri ennen sitä olin huomannut että akitus ottaa kiinni aika selvästi. Siirryin Standardille peläten että lisää Fastia käyttämällä loppuu kuitenkin polttoaine puoli kierrosta ennen maalia, olinhan siinä vaiheessa ajanut kilpailusta yli kolmanneksen Fastillä ja vain muutaman kierroksen Cruisella. Siinä saatiinkin hyvää vääntöä, vaikutti vähän siltä että minulla oli selvästi vähemmän siipeä kuin monella muulla. Sain kiskottua jonkun verran kaulaa suorilla, jonka aina menetin mutkissa.
Akituksen kanssa tuli osuttuakin pariin otteeseen, ensimmäisellä kerralla nelosmutkassa niin että minä olin sisäpuolella ja pääsin jatkamaan paremmin. Odottelin että akitus pääsee jatkamaan vääntöä kun ei ollut muutakaan tekemistä. Sama kissa-hiirileikki jatkui, seuraavasta osumasta minä menin leveäksi ja akitus jäi odottamaan minua. Viimeiselle kierrokselle väänsin moottorin Fastille kun ajattelin että kyllä siellä toisessakin autossa pari ylimääräistä pistettä kiinnostaa. 1-2 -yhdistelmän ulostulossa akitus osui minuun, spinnasin nokka suoraan seinään ja etusiipi + eturengas rikki. Se taistelu loppui siihen, mutta samaan aikaan Markoboy tuli maaliin joten ei ollut enää pelkoa että joku olisi tullut ohi. Köröttelin maaliin kolmella renkaalla ilman etusiipeä.
Tulos ei tyydytä, mutta toisaalta tähän Albert Parkiin minulla on sellainen viha/rakkaussuhde, jossa on vain vähän niitä huippukohtia. Aika paljon mennään aallonpohjassa, kuten tänäänkin. Malesiassa Markoboy780 saa olla varuillaan, siellä nimittäin päästään isolle moottoriradalle jolla mennään isoa kovaa.