Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2
Yllättävän jännä kisa saatiin aikaiseksi. Onnittelut voittajalle!
Jostain syystä työnsi aika paksua jännäkakkaa aika-ajossa, lähdin ensiksi sellaiselle neljän nopean stintille enkä saanut aikaiseksi kuin yhden puhtaan kierroksen. Rengaskin puhkesi ja oli pakko tulla varikolle. Kun pääsin pilttuuseen, sessiota oli jäljellä 2:30 ja olin 4 tai 5. Totesin että nyt kannattaa yrittää. Uudet renkaat alle, hienosäädöt autoon, ylimääräinen polttoaine pois ja baanalle. Aloitin viimeisen nopean yrityksen viisi sekuntia ennen session loppua ja sillä tuli kolmosruutu.
Lähtö oli aika hyvä, pysyin siinä Markoboyn kannassa. Markoboy lähti peittämään sisälle ettei kakkonen tule ohi, minä otin ihan ulos ja päätin jarrutella kuin normaalilla kierroksella ja väistää apeksin jos siinä tulee jotain hämminkiä. Tulihan siellä sitten jotain, joku oli jarrulla ihan liian myöhään ja iso läjä autoja ajautui leveäksi, minä siellä mukana. Ei vissiin kuitenkaan tullut kuin kylkikontaktia niin vaurioita ei tullut, mutta tipuin siinä useamman sijan. Siellä kuitenkin spinnailtiin niin ahkerasti että taisin olla jo ensimmäisen kierroksen puolivälissä toisena.
Siitä alkoi sitten Markoboyn takaa-ajo, moottori Fastille ja usvaa putkeen. Tiesin harjoitusten perusteella ettei tätä kaveria oteta kiinni helpolla. Pysyin kuitenkin aika hyvin vauhdissa pehmeillä renkailla. Tai sitten Markoboy vaan kontrolloi tilannetta.
Pehmeät renkaat alkoi tippua keltaiselle jo kolmen kierroksen jälkeen, suunniteltu pysähdys oli 7. kierroksella joten niitä täytyi yrittää säästellä. Kuudennella kierroksella takarenkaat olivat oranssilla, totesin ettei tässä tilanteessa kannata ottaa riskiä ja ilmoitin tallille tulevani sisään kierroksen lopussa. Ja kuinka ollakaan, Markoboy ajoi varikolle samalla kierroksella parin sadan metrin etumatkalla.
Pysähdys sujui hyvin mutta kovat renkaat eivät tuntuneet ollenkaan hyviltä. Ero eteenpäin alkoi kasvaa ja takana tulijasta ei ollut tietoa. Joku auto siellä kartalla vilahti muttei näyttänyt saavuttavan.
10 kierroksen jälkeen, kun Markoboy paukautti taululle 1:55.xxx kierroksen ja minä väänsin 1:57.xxx vauhtia, näin parhaaksi aloittaa 2. sijan varmistelun, Markoboyn virheen kyttäämisen sekä auton, renkaiden ja polttoaineen säästämisen. Moottori Standardille ja vähän vähemmän niiden kanttareiden päälle runttaamista.
Taisi olla kierroksella 12 kun takana ei vieläkään näkynyt ketään, joten tiputin moottorin Cruiselle ja jatkoin jäähdyttelyä. Ja kuinka ollakaan, spinnasin kahdesti kierroksella 13 toisessa mutkassa. Ensimmäisen spinnin jälkeen olisin vielä säilyttänyt sijani mutta jotenkin sain spinnattuani toistamiseen radalle palatessa ja sieltähän se Miccis tuli ohi. Taas moottori Fastille ja takaa-ajoon.
Parin kierroksen ajan näytti ihan lupaavalta, mutta sitten ajoimme kierrokset 15-17 mielestäni kymmenyksen tarkkuudella samaa vauhtia ja alkoi hieman pelottaa, olinko menettänyt kakkossijan helppoon virheeseen.
Mutta eipä kuitenkaan, tulihan se joulu sieltä odottavalle. Kierroksella 18 mikrofoniliikenne lisääntyi yhtäkkiä, kuulin vain että rengas oli mennyt ja toivoin hartaasti sen menneen Miccikseltä. Ja sehän se oli! Oma paikka takaisin, moottori välittömästi takaisin Cruiselle ja säästöliekillä maaliin.
Ennen viimeisen kierroksen alkua alkoi näyttää siltä että joku lähestyy kartalla uhkaavasti. Siispä moottori taas takaisin Fastille ja viimeinen kierros vielä sen verran kovaa ettei takaa-ajaja pääsisi ainakaan taistelutta ohi. Ilmeisesti akitus kuitenkin spinnasi mutkassa 19, kun sen jälkeen ei takana näkynyt enää ketään.
Meinasi se minunkin kisani mennä penkin alle vielä lopussa. Polttoaine alkoi loppua viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa. Jos akitus olisi ollut siinä iskuetäisyydellä, oltaisiin maaliviivalla oltu aika lähekkäin.
Tallin tavoite tästä kilpailusta oli palkintopallisijoitus, oma tavoite oli vähintään 2. sija johon uskoin pääseväni hyvällä perussuorituksella. Tavoitteet täyttyivät, olen tyytyväinen sekä oman, tallin että sponsorien puolesta. Tallin kakkoskuski saa luvan kiristää vauhtiaan tukeakseen minua lohkovoittojahdissa.