Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Olihan kisa! aika ajois 3 ruutuun, mut sain 5 sijan rangaistuksen varikko ylinopeudesta. kisas umpi paska lähtö ja eka mutkis osun jonku kaa,spinnasin ja tipuin viimiseksi. sit rupesin raivaan tietä ylöspäin ja vedin shikaanin pitkäksi ja läpiajo rangaistus! no tulipahan silti ihan hyvät pisteet 3 sijasta :D
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Torjuntavoitoksi meni: ensimmäisen kierroksen spinnaus ja yksi rengasrikko huomioon ottaen neljäs sija on varsin tyydyttävä tulos.

Toiseksi nousin, kun CamoN ajoi kisan ehtoopuolella Lotuksellaan ulos ja pääsin sellaiselle 5 sekunnin karkumatkalle. Tästä eteenpäin ajoimmekin hyvin samankaltaisia kierrosaikoja, kymmenyksen tai parin eroilla. Kolme kierrosta ennen maalia rengas puhkesi ja nilkutin varikolle koko pitkän Bahrainin kierroksen. Saavuin varikolta neljänneksi juuri samitzun eteen.

Aika-ajoissa olin toinen, vähän yli pari kymmenystä tuli takkiin IcematSibille. Kierrokseen jäi vähän sitä kuuluisaa "ilmaa", mutta niin takuulla jäi kaikkien muidenkin. Aika-ajossa ei paineen alla oikein koskaan osu samalla lailla kuin esimerkiksi time trialissa. Puhumattakaan siitä, että pitoa on huomattavasti vähemmän.

Itse kisassa kellään ei ollutkaan sitten mitään sanottavaa "Icelle", vaan voitti koko homman reilulla yli puolen minuutin erolla.

Hyvä kisa. Ensimmäinen mutkakin näytti menneen varsin nätisti. Itse toki onnistuin Williamsin parin ekan mutkan jälkeen pyöräyttämään, mutta onneksi en vienyt hässäkässä ketään mukanani.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

itse jouduin pari kertaa kolaroinnin uhriks, joista toisella kerralla seurauksena takasiipi ja molemmat takarenkaat paskaks :mad: Loppukisassa en sitten nähnytkään ketään samalla kierroksella olevaa. 10. sija
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Lohko 2 / Bahrainin osakilpailu 1/10 / Tulokset

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Markoboy780 / BMW Sauber / 1 / 39:45.381 / 25
2 / CamonFIN / Lotus / 3 / +35,8s / 18
3 / akitus79 / Red Bull / 7 / +43,8s / 15
4 / Miccis / Williams / 2 / +63,4s / 12
5 / samitzuFIN / Mercedes / 5 / +65,0s / 10
6 / qolazor / McLaren / 8 / +90,3s / 8
7 / artzi10 / Toro Rosso / 6 / +103,0s / 6
8 / zse99 / HRT / 9 / +1 lap / 4
9 / Hydrogen-_- / Virgin / 4 / +1 lap / 2
10 / Jaba82 / Renault / 11 / +1 lap / 1
11 / Pqohi / Ferrari / 10 / - / 0
12 / bahrain12345 / - / - / DNS* / 0


DNS = Did Not Start
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Aika-ajon viides ja kisan viides. Ihan tyytyväinen pitää olla. Eka mutka meni suht nätisti ei isompia törmäilyitä, aksu taisi siis pyörähtää siinä. Viisi ensimmäistä kierrosta oli tiukkaa vääntöä, siinä oli neljä-viisi autoa ryppäässä meitä.
Nousin enne ekaa stoppia sijalle neljä mutta en osaa tuota pitlimiteriä varmuudella käyttää niin ajoin varmuuden vuoksi 70kmh varikolla (mikä siinä on max nopeusraja?) ja siinä putosin yhden sijan viidenneksi ja sijalla kuusi oleva kontissa kiinni.. Sain karistettua takanaolijat turvalliselle etäisyydelle ja eteenkin oli matkaa ja aloin säästeleen jo renkaita siinä 13-14 kierroksen paikkeilla.. Sitten miccis:ltä puhkesi rengas ja tuli putosi sijalle neljä juuri eteeni kaksi kierrosta ennen maalia.. Ajoi vaan niin varmasti etten päässyt ohitusta yrittämään.

Jostain syystä kun olin varikkostopin tehnyt niin kutsuttiin uudestaan varikolle. Ajoin riskillä pelko persuksissa loppuun asti vaikka joka kierroksella varikolle pyydeltiin. Onneksi auto kesti jne..

Mahtava ajokokemus oli kyllä.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Markoboyn ohjastama Mobile Chicane Racing valloitti Bahrainin
Kisa on nytten ohitse ja voittajaksi selviytyi Markoboy, (Onnittelut), joka piti aika-ajoissa saamansa paalupaikan koko kisan ajan ja täten ylitti maaliviivan ensimmäisenä.
Muut palkintopalli sijat menivät Fetus Racingin CamonFIN:lle joka oli aika-ajojen jälkeen neljäs, mutta nousi hyvän varikkotaktiikkansa turvin toiseksi sekä kolmannesta ruudusta lähteneelle akitus79:lle, joka piti paikkansa maalin asti jättäen mm. aika-ajojen kakkosen Miccis:ksen neljänneksi. Kisa oli (joidenkin lähteiden mukaan) tiukka ja draamaa ei puuttunut, mutta onneksi kaikki selvisivät maalin saakka. Fetus Racingin kakkoskuskilla oli huono päivä, hän päätyi aika-ajoissa niukasti viimeiseksi ratkaisevan nopean kierroksensa mennessä pieleen viimeisessä mutkassa. Lähdössä Pqohi kyttäsi joukon takana ja olikin päästä monen kuskin ohitse ensimmäisessä mutkassa heidän ajettua pitkäksi, mutta toisessa mutkassa kylkeen ajoi Jaba82, joka syöksi Pqohin toiseksi viimeiseksi. Tuomaristo ei rankaissut Jabaa kisan aikana tästä. Surkeiden sattumien ja huolimattoman ajon seurauksena Pq:n etusiipi hajosi kahteen otteeseen, jonka vuoksi oli ymmärrettävää, että hän sijoittui viimeiseksi lähes kaikille kierroksen jääneenä.
Huomion arvoista on Energy Racingin GP:n Bahrain12345:n auto hyytyi jo ennen aika-ajojen alkua, eikä mitään ollut tehtävissä.

Top 8 sijoitukset:
1. Markoboy Mobile Chicane Racing Aika: 39.45.381
2. CanmonFIN Fetus Racing Aika: +35.8s
3. Akitus79 Eagle Racing Aika: +43.8s
4. Miccis Energy Racing GP Aika: +63.4s
5. SamitzuFIN Star & Bull Racing Aika: +65.0s
6. Qolazor McLirgin Aika: +90.3s
7. Artzi10 Star & Bull Racing Aika: +103.0s
8. Zse99 Eagle Racing Aika: 1 Lap

Hieno kisa vaikka itseltä mönkään menikin! :D Hauskaa oli silti.
Niin ja oma nopein kierros oli 2.00.318
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Hahha joo kiitoksia! Kisa ja aika-ajot meni omalta kohdalta ihan kivasti, mutta aina on varaa parantaa ! Mutta kuitenki hyvä kisa josta selvittii yllättävänki pienillä vaurioilla :)

Oma nopein aika-ajos: 1.54.6xx
Kisassa: 1.55.7xx
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Yllättävän jännä kisa saatiin aikaiseksi. Onnittelut voittajalle!

Jostain syystä työnsi aika paksua jännäkakkaa aika-ajossa, lähdin ensiksi sellaiselle neljän nopean stintille enkä saanut aikaiseksi kuin yhden puhtaan kierroksen. Rengaskin puhkesi ja oli pakko tulla varikolle. Kun pääsin pilttuuseen, sessiota oli jäljellä 2:30 ja olin 4 tai 5. Totesin että nyt kannattaa yrittää. Uudet renkaat alle, hienosäädöt autoon, ylimääräinen polttoaine pois ja baanalle. Aloitin viimeisen nopean yrityksen viisi sekuntia ennen session loppua ja sillä tuli kolmosruutu.

Lähtö oli aika hyvä, pysyin siinä Markoboyn kannassa. Markoboy lähti peittämään sisälle ettei kakkonen tule ohi, minä otin ihan ulos ja päätin jarrutella kuin normaalilla kierroksella ja väistää apeksin jos siinä tulee jotain hämminkiä. Tulihan siellä sitten jotain, joku oli jarrulla ihan liian myöhään ja iso läjä autoja ajautui leveäksi, minä siellä mukana. Ei vissiin kuitenkaan tullut kuin kylkikontaktia niin vaurioita ei tullut, mutta tipuin siinä useamman sijan. Siellä kuitenkin spinnailtiin niin ahkerasti että taisin olla jo ensimmäisen kierroksen puolivälissä toisena.

Siitä alkoi sitten Markoboyn takaa-ajo, moottori Fastille ja usvaa putkeen. Tiesin harjoitusten perusteella ettei tätä kaveria oteta kiinni helpolla. Pysyin kuitenkin aika hyvin vauhdissa pehmeillä renkailla. Tai sitten Markoboy vaan kontrolloi tilannetta.

Pehmeät renkaat alkoi tippua keltaiselle jo kolmen kierroksen jälkeen, suunniteltu pysähdys oli 7. kierroksella joten niitä täytyi yrittää säästellä. Kuudennella kierroksella takarenkaat olivat oranssilla, totesin ettei tässä tilanteessa kannata ottaa riskiä ja ilmoitin tallille tulevani sisään kierroksen lopussa. Ja kuinka ollakaan, Markoboy ajoi varikolle samalla kierroksella parin sadan metrin etumatkalla.

Pysähdys sujui hyvin mutta kovat renkaat eivät tuntuneet ollenkaan hyviltä. Ero eteenpäin alkoi kasvaa ja takana tulijasta ei ollut tietoa. Joku auto siellä kartalla vilahti muttei näyttänyt saavuttavan.

10 kierroksen jälkeen, kun Markoboy paukautti taululle 1:55.xxx kierroksen ja minä väänsin 1:57.xxx vauhtia, näin parhaaksi aloittaa 2. sijan varmistelun, Markoboyn virheen kyttäämisen sekä auton, renkaiden ja polttoaineen säästämisen. Moottori Standardille ja vähän vähemmän niiden kanttareiden päälle runttaamista.

Taisi olla kierroksella 12 kun takana ei vieläkään näkynyt ketään, joten tiputin moottorin Cruiselle ja jatkoin jäähdyttelyä. Ja kuinka ollakaan, spinnasin kahdesti kierroksella 13 toisessa mutkassa. Ensimmäisen spinnin jälkeen olisin vielä säilyttänyt sijani mutta jotenkin sain spinnattuani toistamiseen radalle palatessa ja sieltähän se Miccis tuli ohi. Taas moottori Fastille ja takaa-ajoon.

Parin kierroksen ajan näytti ihan lupaavalta, mutta sitten ajoimme kierrokset 15-17 mielestäni kymmenyksen tarkkuudella samaa vauhtia ja alkoi hieman pelottaa, olinko menettänyt kakkossijan helppoon virheeseen.

Mutta eipä kuitenkaan, tulihan se joulu sieltä odottavalle. Kierroksella 18 mikrofoniliikenne lisääntyi yhtäkkiä, kuulin vain että rengas oli mennyt ja toivoin hartaasti sen menneen Miccikseltä. Ja sehän se oli! Oma paikka takaisin, moottori välittömästi takaisin Cruiselle ja säästöliekillä maaliin.

Ennen viimeisen kierroksen alkua alkoi näyttää siltä että joku lähestyy kartalla uhkaavasti. Siispä moottori taas takaisin Fastille ja viimeinen kierros vielä sen verran kovaa ettei takaa-ajaja pääsisi ainakaan taistelutta ohi. Ilmeisesti akitus kuitenkin spinnasi mutkassa 19, kun sen jälkeen ei takana näkynyt enää ketään.

Meinasi se minunkin kisani mennä penkin alle vielä lopussa. Polttoaine alkoi loppua viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa. Jos akitus olisi ollut siinä iskuetäisyydellä, oltaisiin maaliviivalla oltu aika lähekkäin. :rolleyes:

Tallin tavoite tästä kilpailusta oli palkintopallisijoitus, oma tavoite oli vähintään 2. sija johon uskoin pääseväni hyvällä perussuorituksella. Tavoitteet täyttyivät, olen tyytyväinen sekä oman, tallin että sponsorien puolesta. Tallin kakkoskuski saa luvan kiristää vauhtiaan tukeakseen minua lohkovoittojahdissa. ;)
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Muut palkintopalli sijat menivät Fetus Racingin CamonFIN:lle joka oli aika-ajojen jälkeen neljäs, mutta nousi hyvän varikkotaktiikkansa turvin toiseksi sekä kolmannesta ruudusta lähteneelle akitus79:lle, joka piti paikkansa maalin asti jättäen mm. aika-ajojen kakkosen Miccis:ksen neljänneksi.

Rotestoin!

Kyllä, aika-ajosession ajan loputtua olin neljäs, mutta olin silloin vielä nopealla kierroksella. Lähdin joka tapauksessa 3. ruudusta vasemmalta puolelta Markoboyn takaa.

Ja Hydrogen oli aika-ajossa 4. nopein mutta tippui sitten kisassa.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Totesin että nyt kannattaa yrittää. Uudet renkaat alle, hienosäädöt autoon, ylimääräinen polttoaine pois ja baanalle. Aloitin viimeisen nopean yrityksen viisi sekuntia ennen session loppua ja sillä tuli kolmosruutu.

Mistäs tuota polttoaine määrää pystyy säätämään?
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Mistäs tuota polttoaine määrää pystyy säätämään?

Moottorisäädöissa on moottoriyksilö (ei käytössä moninpelissä), moottoriohjaus (säädettävissä myös ajon aikana nuolinäppäimillä) sekä polttoainemäärä.

Tein aika-ajossa niin että otin ekaan stinttiin 7 kierroksen bensat tarkoituksena ottaa kaikki irti renkaista. Toiseen yritykseen, kun tiesin ehtiväni vain yhden nopean kierroksen, otin 4 kierroksen bensat.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Rotestoin!

Kyllä, aika-ajosession ajan loputtua olin neljäs, mutta olin silloin vielä nopealla kierroksella. Lähdin joka tapauksessa 3. ruudusta vasemmalta puolelta Markoboyn takaa.

Jaa, no otin varmaan kuvan tuloksista hieman liian aikaisin... :o

Jatkossa voitaisiin tallitovereina hieman keskustella varikko- ja rengastaktiikoista ennen kisaa. ;) Meikän taktiikka oli nimittäin ihan susi jo syntyessään! Alotin kovilla renkailla joilla oli tarkoitus ajaa 13 kierrosta ja loppu sitten pehmeillä. No ne kovat kulu yllättävän nopeasti ja siinä 10 kierroksen paikkeilla tuli spinnailusta lähes perinne muutaman kierroksen ajan... Taktiikka tosin kusi niiden etusiipien vaihtojen takia, mutta nekin johtui osittain tosta rengas taktiikasta.

Kerroppa muuten miten säädät kesken kisan moottorin tehoja?:D
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Jaa, no otin varmaan kuvan tuloksista hieman liian aikaisin... :o

Eiku sori! Olet aivan oikeassa. Olin aika-ajossa 4. nopein, mutta akitus sain sen 5 ruudun lähtöruuturangaistuksen. Nousin sen takia, en hyvän viimeisen yrityksen takia.

Kerroppa muuten miten säädät kesken kisan moottorin tehoja?:D

No ainakin pädilla, G25/27:llä tai DFGT:llä jotain nuolinäppäintä painamalla avautuu ruudun vasempaan laitaan valikko jossa on kilpailun aikana valintoina Engine, Wing ja Tyre. Sieltä saa sitten säädettyä juurikin sitä moottorin tehoa, etusiipeä kahden asennon välillä ja seuraavalla varikkokäynnillä alle laitettavia renkaita.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Moottorisäädöissa on moottoriyksilö (ei käytössä moninpelissä), moottoriohjaus (säädettävissä myös ajon aikana nuolinäppäimillä) sekä polttoainemäärä.

Tein aika-ajossa niin että otin ekaan stinttiin 7 kierroksen bensat tarkoituksena ottaa kaikki irti renkaista. Toiseen yritykseen, kun tiesin ehtiväni vain yhden nopean kierroksen, otin 4 kierroksen bensat.

Nyt kun alettu kyselemään niin jatketaan. Eli ratissani ilmeisesti ympyrästä menee se pit limiter päälle mutta mistä sen oikeen näkee onko se varmasti päällä ja kuinka aikasin sen voi laittaa päälle? Tuli varikolla köröteltyä seitsemääkymppiä kun en tiennyt varmasti oliko se päällä.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Jooo tosiaan alussa sai kyllä iha kakat pöksys katella ku sun vihree lotus läheni aina välillä, ja sitku ne renkaat meni tosiaan niin nopeesti että ei mitää rajaa nii ei se auto tahtonu pysyy hanskas ja sitä pyörittii ja oltii poikittain ja millo mitenki mones mutkas :D Mut nii tais olla sullakki ku et enempää kiinni saanu ja sitku sai kovat pyörät alle nii helpotti kummasti ku ne kestiki jotai !
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Eikä niissä kuivan kisan taktiikoissa pitäisi olla hirveästi spekuloitavaa. Optionit alle lähtöön koska:

1. Auto ja rata ovat hitaimmillaan kisan alussa. Ei kannata tehdä autosta tarkoituksella niin hidasta kuin mahdollista.
2. Pari ensimmäistä kierrosta ovat varsinkin tällaisessa lyhyehkössä kisassa erittäin tärkeitä. Niiden aikana ratkaistaan järjestys letkassa ja niiden aikana pitää pystyä tekemään tarvittavat ohitukset ym. peliliikkeet.
3. Alussa pitää päästä nopeasti sinuiksi radan olosuhteiden kanssa, se onnistuu paljon paremmin tarkemman tuntuman pehmeämmillä renkailla.

Primet alle lähtöön vain jos:

1. Tietää sateen alkavan kisan puolen välin jälkeen.
2. On niin paljon muita nopeampi että on varaa ottaa huonommat renkaat vaikka erot ovat alussa pieniä.
3. Haluaa muuten vaan sekottaa muiden pakkaa ajamalla eri rytmissä.
 
Itse lähden kovillarenkailla aina jos mahdollista ja syynä on ihan se et kärjen vauhtiin en pysty muutenkaan, sit ekojen kierrosten kamppailuissa tulee eniten pyörähdyksiä ja sillon pääsee karkuun..sit ku tulee varikolle kisan loppupuolella niin koko 12 kuskia on hajaantunut niin paljon et häviää pysähdyksellä paljon vähemmän. Sit loppumisen pääsee nopeampaa kuin vastustajat, eli voi kamppailla niist viimesijoista jopa kovempia kuskeja vastaan
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Eli ratissani ilmeisesti ympyrästä menee se pit limiter päälle mutta mistä sen oikeen näkee onko se varmasti päällä ja kuinka aikasin sen voi laittaa päälle? Tuli varikolla köröteltyä seitsemääkymppiä kun en tiennyt varmasti oliko se päällä.

No sehän nyt tuntuu bugittavan ja pahasti. Oman kokemuksen mukaan siinä ennen varikon porttia ja ulosajoportin jälkeen on alue, jossa auto menee automaattiohjaukseen / poistuu automaattiohjauksesta ja rajoittimen voi kytkea päälle / pois päältä. Mutta siitä huolimatta se vaikuttaisi toimivan niin että se menee päälle automaattisesti, pois se täytyy ottaa ihan itse.

Oma tyylini on ollut tähän mennessä se, että teen toimenpiteet "omaan tahtiin" ja aina samalla tavalla. Joskus ne tuntuvat menevän läpi minun komentojeni mukaan, joskus ne menevät automaattisesti. Ainuttakaan varikon ylinopeutta en ole vielä saanut.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

2. On niin paljon muita nopeampi että on varaa ottaa huonommat renkaat vaikka erot ovat alussa pieniä.
:D
3. Haluaa muuten vaan sekottaa muiden pakkaa ajamalla eri rytmissä.
Täähän se mun tarkoitus olikin, mutta kosahti ja pahasti. Kattellaan jos saatais sadetta Melbournessa nii tulis vähän actionia varikollekkin. :cool:
 
Ylös Bottom