Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3 Hype ja kaikenlainen peliin liittymätön hankintahölynpöly]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

No eipä näyttäny järisyttävän vaikeelta toivottavasti intermediaten ja expertin välillä ei ole mitään kamalaa harppausta. Eihän täs ole kuin 3 vaikeusastetta niinkuin CE:ssä

Ja padilla pelaili, itse kun pelaan padilla vaan niin vähän huolestutti josko olisi liikaa rattipeli vaan taitaa olla aikalailla anteeksiantava ohjauksen suhteen padilla.
(Onkohan tämä nyt sitten sitä arcademeininkiä josta paljon puhutaan)

Noihin ratillapelattuihin verrattuna näyttäskö enempi harjaantuneille silmille että tämä padilla sallii aika reippaita ohjausliikkeitä - renkaat on mutkissa minun silmääni välillä melkoisessa kulmassa ja ilmeisesti pysyy radalla kun padilla veivataan korjausliikettä pikaisesti.

Tuossa olisi kai ainakin muutama spinnaus ollut paikallaan. Vai vaikuttaneeko tuo intermediate sitten siihenkin eikä vain AI:hin?
Minua ei haittaa kyllä. Expert tasolla voi jo mennä hermot ja kun pelailen ihan vaan huvikseni niin sepä ei ole enää hauskaa ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Eli tavallaan tuo Legend on custom, mitä itse ajjon käyttäää ;D
No siis periaatteessa joo. Nuo easy,medium,hard ja expert vaikuttavat ajoapuihin ym. ja amateur, intermediate, professional ja legend on sitten ai:n vaikeustasot. Eli custom olisi vaikka legend AI ja ABS päällä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Vihdoin tuli katsottua yksi video (Player9:n linkittämä Kovalainen Bahrainissa) josta näkyy tämä väitetty "spin recovery", enkä oikein usko että pelissä on mitään spin recoveryä silloin kun avut on kytketty pois päältä. Häiskällä kävi videossa yksinkertaisesti tuuri.

Parissa ensimmäisessä pyörähdyksessä auton nokka kääntyi radan ulkopuolelle ja perä pysy radalla. Radalla on tietysti enemmän kitkaa, jos kuski älyää vaan nostaa jalkansa kaasulta. Näin kävi, takarenkaat tarrasivat rataan, eturenkaat liukuivat radan ulkopuolella ja auto oikeni. Tuo Bahrain on sinänsä huono esimerkki, koska radan ulkopuolisten alueiden kitkoista ei oikein voi sanoa Jumalan sanaa. Kun sieltä löytyy maalattua asfalttia, liimattua hiekkaa, hiekkaa yms. Alonson suoritus tämän vuoden Belgian GP:ssä demonstroi tuota vähän. Mihin suuntaan auto on kääntymässä juuri ennen kosketusta rengasvalliin?

Mielestäni tyypillinen käytös F1:n kaltaiselle autolle hallitsemattomassa pyörimisliikkeessä on muutenkin se, että jos vauhti ei lopu kesken ja renkaissa on pitoa (ei siis pyöritä vesiliirrossa tai nurmikolla tms.), pyörimisliikkeen pitäisi loppua aina renkaiden pyörimissuuntaan päin. Jos hallitsee spinnin, nokka palautuu menosuuntaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Hyviä videoita, mulla alkaa käydä mielessä että tässä liikaa valittavia vaikeuksia.
Perjaatteessa se on hyvä, saa itse säätää just hyvän.

Joka ilta kun tämä pelipäivä lähenee mietin enemmän ennen nukahtamista tätä peliä, mitä teen sun muuta.

Unissakin alkaa leijailla ne hiostavat iltapäivät Bahrainissa Lotuksella sijalla 24, tai sitten Spa:ssa Schumilla kärjessä hirveällä sateella.


Tiistaina näemme enemmän. Jenkeissä julkastaan niin kaikki pellet ajaa kolareita ja tekee niistä videoita, saamme nähdä damagea sillo.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Alonson suoritus tämän vuoden Belgian GP:ssä demonstroi tuota vähän. Mihin suuntaan auto on kääntymässä juuri ennen kosketusta rengasvalliin?
Kyllähän tuo siltä näyttää, että alonson nokka on juuri kääntymässä takaisin menosuuntaan, mutta sitten törmää rengasvalliin. Videon perusteella voisi sanoa, että jos rengasvallia ei olisi tullut eteen olisi alonson nokka voinut kääntyä takaisin menosuuntaan, juuri niinkuin F1 2010 pelissä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Vihdoin tuli katsottua yksi video (Player9:n linkittämä Kovalainen Bahrainissa) josta näkyy tämä väitetty "spin recovery", enkä oikein usko että pelissä on mitään spin recoveryä silloin kun avut on kytketty pois päältä. Häiskällä kävi videossa yksinkertaisesti tuuri.

Parissa ensimmäisessä pyörähdyksessä auton nokka kääntyi radan ulkopuolelle ja perä pysy radalla. Radalla on tietysti enemmän kitkaa, jos kuski älyää vaan nostaa jalkansa kaasulta. Näin kävi, takarenkaat tarrasivat rataan, eturenkaat liukuivat radan ulkopuolella ja auto oikeni. Tuo Bahrain on sinänsä huono esimerkki, koska radan ulkopuolisten alueiden kitkoista ei oikein voi sanoa Jumalan sanaa. Kun sieltä löytyy maalattua asfalttia, liimattua hiekkaa, hiekkaa yms. Alonson suoritus tämän vuoden Belgian GP:ssä demonstroi tuota vähän. Mihin suuntaan auto on kääntymässä juuri ennen kosketusta rengasvalliin?

Mielestäni tyypillinen käytös F1:n kaltaiselle autolle hallitsemattomassa pyörimisliikkeessä on muutenkin se, että jos vauhti ei lopu kesken ja renkaissa on pitoa (ei siis pyöritä vesiliirrossa tai nurmikolla tms.), pyörimisliikkeen pitäisi loppua aina renkaiden pyörimissuuntaan päin. Jos hallitsee spinnin, nokka palautuu menosuuntaan.

En ajatellut sitä aluksi näin, mutta täytyy kyllä olla samaa mieltä kanssasi. Samanlainen tilannehan oli Räikkösellä Spassa 2008 jolloin auto oli juuri kääntymässä spinnauksen jälkeen menosuuntaan, mutta reunamuuri oli liian lähellä ja etusiipi lähti irti.

Spinnaus kun voi F1:ssä tapahtua periaatteessa kahdesta syystä. Yksi on liian jyrkkä tai huono ajolinja jolloin joutuu liukkaalle alueelle ja perä lähtee alta, silloin liun voi vielä saada kiinni jos tilaa on tapeeksi kuten näillä nykyisillä lentokenttäradoilla on. Toinen spinnaus johtuu liiasta kaasusta ja silloin sen hallitseminen onkin vähän vaikeampaa ja seuraksena on usein 360 tai jopa 720 asteen pyörähdys, varsinkin märällä. Tästä esimerkkinä jo edellämainittu Silverstone 2008 jolloin Ferrari kuskit ja muutama muukin veteli niitä 720 asteen pyörähdyksiä pääsuoralle tultaessa.

Eli ilmeisesti tämä ominaisuus onkin tehty pelissä juuri niinkuin pitää. Sori kun ei ole videoita tukemaan näitä perusteluja mutta kyllä niitä luulisi YouTubesta löytyvän.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Hyviä videoita, mulla alkaa käydä mielessä että tässä liikaa valittavia vaikeuksia.
Perjaatteessa se on hyvä, saa itse säätää just hyvän.

Tuota ei kannata paljon murehtia. Konsolipelistä kun on kyse, niin vaikeustasoja ja muuta säädettävää löytyy todella vähän. Itse toivon jokaiseen autopeliin AI:lle vanhaa kunnon liukusäädintä 50-150% 1% hyppäyksin, mutta nykypeleissä tuo sadan asteikko on typistetty yleensä 3-4 vaihtoehtoon, joista yksikään ei ole itselle sopiva. Se tässä jännittää kovasti, että onko hyppäys legendille liian iso edelliseltä vaikeustasolta tai käykö jopa Forza kolmoset, eli vaikeinkin taso on naurettavan helppo, kun vähän tottuu ajamaan. Sen takia kunnon liukusäädin olisi aina paras, jokainen saisi varmasti sen haluamansa vaikeustason. Sama tietty kierrosmäärien kohdalla. Itse olen aina tykännyt noin 12-15 kierroksen kisoista ja nyt ne eivät taida olla mahdollisia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Hehheh, kyllä huomaa että edellisestä F1-pelistä on liian pitkä aika. Sen verran rauhatonta meno on ja muutamat kalsarit ovat hypettäjillä menneet pyykkiin. :)

Itse en henkilökohtaisesti ole jaksanut lukea tätä ketjua enää pariin kuukauteen kovin tarkkaan. Lähes samanlaisia youtube-videoita postataan kilpaa kovaan tahtiin ja niiden väliin lähes "chattailun" omaisia hehkutuksia. Hieman vastenmielistä ketjun kahlaaminen kumminkin on ollut.

No itse pelistä. Silloin kun tieto uuden F1-pelistä tuli, en odottanut kovin suuria. Codemastersin taso autopeleissä on ollut koko ajan hieman laskeva. Siis ainakin itselle tärkeisiin näkökohtiin verrattuna. Nyt kun on videoita katsellut niin kyllähän toi pirun hyvälle näyttää.

Ajomallinnus ei todellakaan ole simulaatio, mutta näyttää ihan tyydyttävältä. Useammin haluaisin nähdä perän karkailemista takapyörien menettäessä pitkittäissuuntaisen pidon. Aika eleetön se on sutiessa. Tuossa Bahrainin Kovalais-videossa alkoi ongelmat vasta sitten kun renkaat oli suditeltu ruvelle. Pyörähdyksissä auton käyttäytyminen on suurin piirtein looginen, vaikka se ei ihan realistiselta välttämättä näytä. Takapyörät ovat saaneet sivuttaispidon takaisin kun taas eturenkaat lukotetaan. Menosuunta kun on tuossa kohtaa takaperin, niin ilmio on sama kuin vetäisittä käsijarrusta talvella. Kyllä ne lukossa olevat renkaat sieltä eteen tulevat.

Kierrosajoissa varmasti Bahrainin rataennätys ilman oikomisia tulee olemaan lähempänä 1:50 parhaimmilla autoilla. Sen verran "huono" kierros toi 2:01 oli. Eli aika paljon lujempaa mennään kuin tosielämässä. Se ei itseäni niin hirveästi haittaa.

Huomiota herätti toi todella pitkä vaihdeviive. Tässä videossa kuulee kuinka nopeasti vaihteet pitää vaihtua. Viive on kaikissa autoissa lähes identtinen. Pelissä ainakin mclarenin autoissa viive oli lyhyempi kuin lotuksessa. No pikkujuttu, mutta heti otti korvaan kun videota katoin. Niin ja se video jossa oli tyhjentynyt rengas ja sen elämää fysiikan lakien vastaisesti. Mitähän pojat ovat ajatelleet tehtaalla koodia vääntäessään. Tuskin kumminkaa tarvii tyhjillä renkailla ajaa.

Eiköhän sieltä hyvä peli tule. Ostettua tulee varmasti.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Epäilen et jokainen joka välittää formuloista vähääkään ostaa pelin.

Tänään taas muutamia videoita odotetaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

[video=youtube;ZAsQqE3_Hg0]http://www.youtube.com/watch?v=ZAsQqE3_Hg0[/video]

[video=youtube;a30F2HvyvDc]http://www.youtube.com/watch?v=a30F2HvyvDc[/video]

Edit. Eipä ollu Suomi kypärää :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Toi singapore nähty, alemman olin itte laittelemassa.

Hyvä et tääl porukkaa ettii noita videoida.

EDIT: 2sekuntia myöhästyin ton alemman laitosta.


EDIT: Itekkää en viitti ennakkotilata, A) Jos nettikaupalla ongelmia eikä tule sinä päivänä ja se peli polttelee läheisen kaupan hyllyllä. B) Kuitenkin kun ekat saavat pelin saamme paljon tietoja niin ei se parista päivästä silloin riipu.

5 päivää = 120 tuntia = jännitys nousee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kyllä siitä viimosimmasta F1-pelistä onkin aikaam että varmaan tulee itekki ostettua. En mikään suuri formulafani ole, mutta on se vain jotenkin mukava vetää kisoja ja kattoa kun saa aikaansa parannettua ja kurottua aikaa edellä ajaviin.
En tierä onko aivan ennakkoontilaamisen arvoinen, siis oman pelaamisen kattomisen kannalta. Saas nähä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Tuossakin videon lopussa pyörähti ihan kunnolla, kyl ne aikaisemmat oikomiset johtuu siitä mitä täälläkin on sanottu...

Samoin muutenkin esim ajotuntumasta on kenenkään todella todella paha sanoa koska se on realistinen ja koska ei...kaasulla esim saa hitaissa tossakin perän alta, isoissa vauhdeissa ei.. Saako oikeallakaan? jos on joku 200km/h ajettava nopea mutka, niin eikös siin ala olee jo downforcea niin paljon, ettei sitä kyllä sutimaan saa ja siten perää lähtemään alta silloin kun autossa ei ole esim siivissä vikaa ja renkaat on tuoreet ja pitävät? En tiedä, mutta kuvittelisin näin.

tajuttoman hyvältä tuo taas kyllä vaan näytti ja olen jo ajanut ensiviikonlopuksi vaimon ja lapsen sukuloimaan, jotta saan itse ajella 24/7 :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Eikö oikeasti ole suomen kypärää pelissä? Ruotsinki kypärä oli joka ei oo ikinä f1:ssä saanu suomea parempaa aikaan... En osta peliä jos näin on!!!!!!!!!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

kaasulla esim saa hitaissa tossakin perän alta, isoissa vauhdeissa ei.. Saako oikeallakaan? jos on joku 200km/h ajettava nopea mutka, niin eikös siin ala olee jo downforcea niin paljon, ettei sitä kyllä sutimaan saa ja siten perää lähtemään alta silloin kun autossa ei ole esim siivissä vikaa ja renkaat on tuoreet ja pitävät? En tiedä, mutta kuvittelisin näin.

Muistaakseni koppiautoilla downforce alkaa vaikuttaa 150-170km/h nopeuksissa. Formuloissa aerodynamiikka on tietysti paljon pidemmälle kehitettyä, luulisi että downforce vaikuttaa jo jossain 100-120km/h nopeuksissa ja 200km/h nopeudessa sitä on niin paljon, ettei rengas lukkiudu jarrutuksissa tai sudi kiihdytyksissä jos olosuhteet on normaalit.
 
Ylös Bottom