Vihdoin tuli katsottua yksi video (Player9:n linkittämä Kovalainen Bahrainissa) josta näkyy tämä väitetty "spin recovery", enkä oikein usko että pelissä on mitään spin recoveryä silloin kun avut on kytketty pois päältä. Häiskällä kävi videossa yksinkertaisesti tuuri.
Parissa ensimmäisessä pyörähdyksessä auton nokka kääntyi radan ulkopuolelle ja perä pysy radalla. Radalla on tietysti enemmän kitkaa, jos kuski älyää vaan nostaa jalkansa kaasulta. Näin kävi, takarenkaat tarrasivat rataan, eturenkaat liukuivat radan ulkopuolella ja auto oikeni. Tuo Bahrain on sinänsä huono esimerkki, koska radan ulkopuolisten alueiden kitkoista ei oikein voi sanoa Jumalan sanaa. Kun sieltä löytyy maalattua asfalttia, liimattua hiekkaa, hiekkaa yms.
Alonson suoritus tämän vuoden Belgian GP:ssä demonstroi tuota vähän. Mihin suuntaan auto on kääntymässä juuri ennen kosketusta rengasvalliin?
Mielestäni tyypillinen käytös F1:n kaltaiselle autolle hallitsemattomassa pyörimisliikkeessä on muutenkin se, että jos vauhti ei lopu kesken ja renkaissa on pitoa (ei siis pyöritä vesiliirrossa tai nurmikolla tms.), pyörimisliikkeen pitäisi loppua aina renkaiden pyörimissuuntaan päin. Jos hallitsee spinnin, nokka palautuu menosuuntaan.