Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3 Hype ja kaikenlainen peliin liittymätön hankintahölynpöly]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Osaisiko joku selittää mitä oikein tapahtuu Monzan videossa suunnilleen 7:04 alkaen kun auto tulee liian myöhään jarrutukseen? Aika komeasti vetää sivulinkussa, ihan kuin rallissa. Ai niin, mutta tuohan olikin Formula 1 peli. Ups...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Osaisiko joku selittää mitä oikein tapahtuu Monzan videossa suunnilleen 7:04 alkaen kun auto tulee liian myöhään jarrutukseen? Aika komeasti vetää sivulinkussa, ihan kuin rallissa. Ai niin, mutta tuohan olikin Formula 1 peli. Ups...

jos nyt samasta videosta puhutaan, niinkuin luulisin niin eihän se mitään sivuluisussa vedä...

ensin jarruissa auto lähtee kyllä kääntymään, mutta kuluneilla renkailla puskee suoraan ja sen jälkeen vauhti hidastuu ja pito paranee, vaikka ollaankin nurmikolla, ja suunta muuttuu, eli ei kyl mitään sivuluisua siinä ole ihmeemmin
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

jos nyt samasta videosta puhutaan, niinkuin luulisin niin eihän se mitään sivuluisussa vedä...

ensin jarruissa auto lähtee kyllä kääntymään, mutta kuluneilla renkailla puskee suoraan ja sen jälkeen vauhti hidastuu ja pito paranee, vaikka ollaankin nurmikolla, ja suunta muuttuu, eli ei kyl mitään sivuluisua siinä ole ihmeemmin

Kaikkien näiden vuosien aikana mitä olen seurannut Formula 1-kisoja, en ole nähnyt kertaakaan että auto käyttäytyisi tuolla tavalla. Niin, ja en ole vielä nähnyt yhdessäkään pelivideossa renkaiden menevän lukkoon niin, että niistä alkaa tulemaan savua, mistähän sekin johtuu?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Olen ennakkotilannut F1 2010:n Xbox 360:lle, johon minulla löytyy Logitech Drive FX ratti ja polkimet. Tuli mieleen, että kannattaisiko vaihtaa PS3 versioon ja hommata ratti ja polkimet Gran Turismo 5:a varten jo, vai millainen rattitilanne PS3:lla on? Onko GT5 julkaisun yhteydessä tulossa ratti ja polkimet joita kannattaisi odottaa?
 
Olen ennakkotilannut F1 2010:n Xbox 360:lle, johon minulla löytyy Logitech Drive FX ratti ja polkimet. Tuli mieleen, että kannattaisiko vaihtaa PS3 versioon ja hommata ratit ja polkimet Gran Turismo 5:a varten jo, vai millainen rattitilanne PS3:lla on? Onko GT5 julkaisun yhteydessä tulossa ratti ja polkimet joita kannattaisi odottaa?

USB ratit käy ja gt5:lle tehty ratti on jo olemassa... Logitech driving force gt
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kaikkien näiden vuosien aikana mitä olen seurannut Formula 1-kisoja, en ole nähnyt kertaakaan että auto käyttäytyisi tuolla tavalla.

Et ole nähnyt kun mutka menee pitkäksi?

Ihan normaali tapaus. Jarrutus liian myöhään joko suuren polttoainemäärän takia, kuluneiden renkaiden takia tai auton vaurioiden takia. Auto ei käänny mutkaan, eturenkaat yrittää hakea pitoa mutta auton ajautuessa ensiksi pois ajolinjalta ja sitten pois radalta pito häviää. Tämän jälkeen vauhdin hidastuessa ja ratin ollessa edelleen käännettynä mutkan suuntaan, auto kääntyykin lopulta luultavasti ennemmin takapään pidon vähennyttyä kuin etupään pidon kasvettua.

Syy siihen miksei tuollaista yleensä nähdä Monzan ekassa shikaanissa on varmaan siinä, että oikeassa kilpailussa kuljettaja luultavasti ajaisi shikaanin kokonaan suoraksi kun tietää ettei saa ajettua sitä enää läpi, edes siitä apeksin väärältä puolelta. Ja vielä lisäksi, koko mutkaa oli muutettu tämän vuoden kisaan. Aikaisemmin "oikoreitti" on jatkunut suoraan pääsuoran suuntaisesti, tänä vuonna tuohon apeksin sisäpuolelle oli lyöty asfaltit ja poistettu hidasteet.

Monza 2009


Monza 2010
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Kaikkien näiden vuosien aikana mitä olen seurannut Formula 1-kisoja, en ole nähnyt kertaakaan että auto käyttäytyisi tuolla tavalla.

Itse olen seurannut Formuloita jo Keken mestaruuskaudesta asti, ja sivuluisuja nähtiin silloin yksi jos toinenkin. Mutta autot käyttäytyivätkin tuolloin HIEMAN eri tavalla :D

En löytänyt nyt äkkiseltään tuota puheena ollutta Monzan videota, mutta muistelen kyllä että joillain radoilla vieläkin on tiukkojen kanttarimutkien jälkeen mahdollista nähdä jonkunasteinen sivuluisu.

Onko tämän uuden pelin selostajaäänistä ollut mainintaa missään? Itse kyllä tykkäisin pitää hyvin tehtyjä selostajalöpinöitä päällä, mutta sen edellisen formulapelin kommentoinnit eivät kyllä vakuuttaneet. Erilaisia lauseita oli ensinnäkin liian vähän ja nekin tavallisesti tulivat muutaman sekunnin liian myöhään. Eli että ohituksen jälkeen ajoit päin seinää, niin luureista kehutaan hetken kuluttua loistavaa vauhtia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Onko tämän uuden pelin selostajaäänistä ollut mainintaa missään? Itse kyllä tykkäisin pitää hyvin tehtyjä selostajalöpinöitä päällä, mutta sen edellisen formulapelin kommentoinnit eivät kyllä vakuuttaneet. Erilaisia lauseita oli ensinnäkin liian vähän ja nekin tavallisesti tulivat muutaman sekunnin liian myöhään. Eli että ohituksen jälkeen ajoit päin seinää, niin luureista kehutaan hetken kuluttua loistavaa vauhtia.

Selostusta ei ole.

Tiimiltä tulee kommenttia radioon, ja ne koskee lähinnä varikkokäyntejä, millä sijoituksella olet jne juttuja. On muuten yksi maailmankaikkeuden ärsyttävimmistä äänistä se äijä :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Jos oliskin kunnollinen suomenkielinen selostus olis ollut kiva.

Mutta en mitään englantilaista selostusta jaksais kuitenkaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

No itse asiassa olin paikalla Monzassa 2008 nimenomaan ensimmäisessä shikaanissa kun Piquet jarrutti Renaultillaan liian myöhään, Nelson yritti kyllä sitä kääntää mutkaan, mutta ikävä kyllä silloin oli voimassa oikeat fysiikan lait arcaden sijasta, joten kyllä se auto hienosti pyörähti ja jäi sitten pohjastaan kiinni hidasteeseen. Ja olen seurannut formuloita tosiaan vuodesta 1997 lähtien, mutta en ole koskaan, en ikinä tuollaista pitkälle menoa nähnyt. Näiden vuosien varrella on kuitenkin yksi jos toinenkin ulosajo sattunut. Toki jos myyntiversion tulee vielä update jousitukseen kuten Mäksä aiemmin sanoi, niin sitten tilanne voi muuttua parempaan. Tällä hetkellä tuo näyttää aika lailla arcadelta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

nimenomaan fysiikan lakejahan tuossa oli,ensin pito katoaa, lähtee puskemaan, kuitenkin pitoa hiukan tulee ja suunta muuttuu...perä ei kuitenkaan sivulle missään vaihees tossa lähde luistamaan, ainoastaan suunta muuttuu kun pitoa tulee.

Olen itsekkin kyseisen pyörähdyksen nähnyt, ja tilanne ei täysin sama ollut, tuossa kun se perä ei lähtenyt alta, vaan etupään pito karkasi, ja pikkuhiljaa palautui.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Joka toinen lause täällä: Peli on liian Arcade. Peliä myydään massoille, ja siinä on kuitenkin yllätävän paljon Stimua pistetty.

Peliä ei missään nimessä voi sanoa Arcadeksi, eikä sen enempää Stimuksi. Tässäon CM:n uusi kuvaelma F1:sta ja olkaan onnellisia että kerrankin joku sai ton Lisenssin haltuun.

Miettikää 20vuoden päästä kun olette CE:tä ränkännyt että olisko kiva saada uus peli.
PC:nkin saa kerrankin formulan, viimeisimmästäkin on kulunut aikaa.

Ja moni teistä testannut peliä? Odottakaa perjantaihin, sanokaa sitten onko Arcade :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Olen ennakkotilannut F1 2010:n Xbox 360:lle, johon minulla löytyy Logitech Drive FX ratti ja polkimet. Tuli mieleen, että kannattaisiko vaihtaa PS3 versioon ja hommata ratti ja polkimet Gran Turismo 5:a varten jo, vai millainen rattitilanne PS3:lla on? Onko GT5 julkaisun yhteydessä tulossa ratti ja polkimet joita kannattaisi odottaa?

PS3:lle on hyvä valikoima ratteja ja mielestäni toi Logitech Driving Force GT on virallinen GT5 ratti ja tällähetkellä paras ratti hintaan nähden.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Ihme pärinää taas joiltain. Tuntuu, että mikään pelissä ei ole kohdillaan ja ulos olisi tulossa jokin F1-versio Big Rigs-pelistä. Hyvä puhua huonosta ajomallista ja fysiikoista videoita katsomalla, kun peliä pelanneet ovat juurikin niitä ominaisuuksia kehunut. Ja kun tiedettiin jo alusta alkaen, että täyttä simua ei tulekaan. Kuitenkin Codemastersilla on peliä ollut kokeilemassa ja neuvoja antamassa kaveri, joka on oikeasti ajanut kyseisiä vehkeitä.

Pelissä on asioita, jotka ottavat itseänikin hieman päähän, mutta pyrin silti näkemään jotain hyviäkin puolia ja ymmärtämään miksi ne jotkin asiat puuttuvat. Rasittavaa katsoa kun valitetaan samoista asioista jatkuvasti toistaen samaa mantraa. Rakentava kritiikki on eri asia kuin tolkuton mariseminen.

Renkaiden lukkiutumisen puute ihmetyttää allekirjoittanuttakin, ainakin VVVGamerin kommenteissa hän kertoo pelin olevan lopullinen "retail"-versio, eli ehkä se ei sitten kuulunutkaan siihen viimeiseen päivitykseen. Ehkä jossain patchissa sitten?

Suomen kypärän olemattomuus nakertaa myöskin aika kovin. Toivotaan nyt, että edes kansallisuudeksi saa Suomen. Luulisi ainakin Gridin ja Dirtin perusteella. On se silti kumma, miten Ruotsin kypärä on sinne päässyt. No onneksi Generic helmet 1 ja 2 näyttävät ihan siedettäviltä.

Nyt useamman videon nähneenä tuo HUD alkaa ottamaan pannuun. Aika-ajossakin se näyttää todella tylsältä nähdä radalla vain kärkikuljettajan aika, eikä mitään vertailuja. Virallinen HUD olisi kelvannut loistavasti. Ymmärrän kyllä mikä oli tälle valinnalle peruste, mutta mielestäni sitä ei ole toteutettu yhtä hyvin kuin olisi voitu. Onneksi senkin saa kokonaan pois.

Dirt 2-tyylinen menu on vähän siinä ja siinä. Jos se olisi eroteltu kokonaan sinne uratilan puolelle, niin se olisi ollut parempi vaihtoehto. Tuntuu hieman liian uratila painotteiselta koko peli tällä hetkellä, vaikka tiedossahan sekin oli.

Kaikin puolin hyvä peli sieltä kaupasta lähtee rahan vastineena mukaan perjantaina. Pieniä hiomisen paikkoja, mutta CM:n ensimmäiseksi F1-peliksi hyvältä vaikuttaa. Ainakin on omaperäinen lähestymistapa ollut aiempiin F1-peleihin verrattuna. Onko se sitten hyvä asia loppupeleissä, niin se nähdään sitten myöhemmin. Mielenkiintoista nähdä mitä 2011-versioon on luvassa. Safety car saattaa olla kova sana, vaikka henkilökohtaisesti se ei edes kovin paljon kiinnosta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Marisijat jos haluatte uber realistista fykköstä niin odottakaa että saavat iRacingiin williamsin ja pelatkaa sitten sillä. myös 79 lotus o saatavilla.

Itse osta tämän juuri sen takia että se on erilainen muista f1 peleistä. Ei haittaa paskaakaan vaikka olisi arcadea, kunhan on hauskaa. Sanonut tämän monta kertaa mutta sanon silti:
Dirt 2 oli puhdasta arcadea mutta silti mukavin ja hauskin rallipeli heti wrc evolvedin jälkeen. Odotan sitä että tämä tulee olemaan hauskin f1 peli konsoleilla ikinä. Jos vakavaa ajamista haluan, lyön live for speedin tai iRacingin tulille.

Sitä voisi jopa ''ottaa'' vapaata koulusta ja käydä heti aamulla hakemassa kaupasta :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Alonsolla Hockenheim:ssa

[video=youtube;fDNMuGEZl6I]http://www.youtube.com/watch?v=fDNMuGEZl6I[/video]
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Pidin tuosta että auto oikeati työnnettiin piltuuseen eikä suinkaa itse ajannut sinne kuten f1 06 tai ois tullut mustaa sceeeriniä:D

Vaikuttaa todella hyvältä peliltä pitää koko ajan kuitenki muistaa että tämä Codemasterin ensimmäinen F1-Peli :D
 
Ylös Bottom