Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Juuri kerkesin alottamaan uran alusta Virginillä ja hehkutin kuinka loistavat asetukset olin löytänyt, ja pieni epärealismi ei haitannut (pistesija). Malesiassa sitten Trulli otti yhdeksännen sijan, mikä ihmetytti hieman. Sitten päästiin Kiinaan ja 8. ruutu ja voitto. :o

Eikä tilanne normalisoitunut Barcelonassakaan juuri yhtään. 7. sija kun lähtöruutu oli 13. Syy tähän on rankkasade ja kärkikuljettajien pyörähtelyt. Nyt kun ei tarvinnut varikolla käydä, niin ei menettänyt siellä sijoja. On muuten hauska nähdä miten kärkipaikka vaihtui vähän väliä kun siellä pyörähteli Massa, Alonso, Webber ja lopuksi vielä Hamiltonkin. Taisi se Schumikin sinne hiekalle pyörähdellä.

Sitten päästiin Monacoon ja tuskainen taival alkoi. 16. lähtöruutu ja kisassa ei voinut tehdä mitään. Takaa tulevat törmäilee meikäläiseen ja muutaman restartin ja flashbackin jälkeen sain kisan käyntiin. Sitten loppui flashbackit ja sijalta 13. seinään ja varikolle uutta siipeä ja rengasta hakemaan. Ja AI, heti kun sai pienenkin etumatkan, niin karkasi silmistä hurjilla kierrosajoilla. Muuten olisin varmaan keskeyttänyt, mutta R & D -viikonloppu ja ilmeisesti silloin jos quittaa paddockille tai keskeyttää kisan, korruptoituu tallennus. Saa nähdä miten käy, harjoitussessio kakkosessa vedin suht keveistä vauhdeista seinään ja auto meni heti korjauskelvottomaksi, eikä edes flashbackeja saanut käyttää? :confused:
Restarttasin kyllä, joten ei pitäisi tulla korruptio savea.

Tuosta Monacon katastrofista huolimatta sija 22. Turkissa jos jatkuu hyvä meno, niin pitää varmaan taas restarta ura ja aloittaa legendaryllä.

Nykyinen AI taso siis: Professional, luistonesto ja ABS päällä, manuaalivaihteet ja rangaistukset reduced. Tyre simulation päällä, mutta senkin voisi poistaa legendaryyn siirtyessä ja fuel simulation pois myöskin. Haluaisin päästä Virginillä maksimissaan top 15 aika-ajossa ja kisassa. Siinä vaan mietityttää miten käy Barcelonassa tai Monacossa. 20 sekkaa toiseksi viimeiselle jääminen on vähän siinä ja siinä kiinnostaako. Toisaalta aina ei voi voittaa (tallikaveria).

Ai niin, rengasrikko-bugista/ongelmasta: Kovin hehkutin, kuinka ei sitä ongelmaa ole ollut, mutta eikös nyt sitten Melbournessa iskenyt ekan kerran. Ajoin kyllä kanttarin yli, mutta siitä kohtaa vetävät kaikki muutkin samalla lailla. Barcelonassa sama homma, vaikka olin ajanut ihan puhtaasti ajolinjalla rankkasateen vuoksi. Hyvä jos olin edes hipaissut kanttaria, mutta sillä lyhyellä takasuoralla poksahti takarengas. Onneksi on flashbackit käytössä.

Sekin on hölmöä väittää, että nuo rengasrikot johtuvat vain huonosta ajotavasta. Ei oikein selitä sitä, miksi varikolta tultaessa uudet renkaat pamahtelisivat ihan miten sattuu. Eikä oikeissakaan formuloissa rengasrikkoja juuri kanttarien ylityksissä nähdä, Heikin kolari Barcelonassakin oli vanteen valmistusvika, eikä pelkkä rengasrikko, niin kuin aluksi luultiin. Joku bugi tai määrä-säätö siinä on pielessä. Jos patchissa sitten pientä viilausta?
 
Ai:n vaikeustasoa voit muuttaa vaikka joka kisaan..ei tarvi uraa aloittaa alusta.

Jos taas haluat päästä max 15 joukkoon niin tässä neuvo:
Ai vaikeimmalle, 7v ura, renkaan ja polttoaineenkulumimen päälle ja penaltyt realistic. Itellä oli 16 paras sija kisassa, aika-ajoissa kuivalla jos esim Barcelonassa pääset noilla 10:n sakkiin niin kova sälli oot
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai:n vaikeustasoa voit muuttaa vaikka joka kisaan..ei tarvi uraa aloittaa alusta.

Jos taas haluat päästä max 15 joukkoon niin tässä neuvo:
Ai vaikeimmalle, 7v ura, renkaan ja polttoaineenkulumimen päälle ja penaltyt realistic. Itellä oli 16 paras sija kisassa, aika-ajoissa kuivalla jos esim Barcelonassa pääset noilla 10:n sakkiin niin kova sälli oot


Mä ajan noilla asetuksilla. Pääsin Hockenheimissa Petrovilla aika-ajossa sijalle 2. Hävisin paalun 70 sadasosalla Webberille. Aikani oli 1.19.057. Kaikki ajoavut luonnollisesti OFF ja manuaalivaihteet. Veikkaan et ei Barcelonassa ihan onnistu sama juttu mutta pitääpä kokeilla. Ratilla pelaan (DFGT).
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä ajan noilla asetuksilla. Pääsin Hockenheimissa Petrovilla aika-ajossa sijalle 2. Hävisin paalun 70 sadasosalla Webberille. Aikani oli 1.19.057. Kaikki ajoavut luonnollisesti OFF ja manuaalivaihteet. Veikkaan et ei Barcelonassa ihan onnistu sama juttu mutta pitääpä kokeilla. Ratilla pelaan (DFGT).


Miten olet 7v urassa voinut petrovilla ajaa?

Siinä kun tarjolla on lotus, hrt ja virgin...
 
Ei siin siltin petrovina olla :)

Mut miten hulluna te oikee sitä uraa ajatte jos 7v uralla jo rellu tarjouksia tulee :S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei siin siltin petrovina olla :)

Mut miten hulluna te oikee sitä uraa ajatte jos 7v uralla jo rellu tarjouksia tulee :S

Mäksä oot turha jätkä, opettele ajamaa ;) :D

Veikkaan ettei kyseinen jätkä aja uraa vaan ihan tavallista kautta oikeilla kuljettajilla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mäksä oot turha jätkä, opettele ajamaa ;) :D

Veikkaan ettei kyseinen jätkä aja uraa vaan ihan tavallista kautta oikeilla kuljettajilla.

Näin mä alunalkaen oletinkin, mutta kun porukka haluaa haastetta ja valittaa et peli on liian helppo, niin olen monesti antanut ohjeet miten homma toimii...

lotus/hrt/virgin alle
7v ura
bensa/rengas kulumiset päälle
rangaistukset täysille
AI vaikeimmalle.

Haluan oikeasti nähdä esim 30% kisan videolla mis näkyy kuski (edes ratti/pädi) ja tv, ja sit näytetään asetukset, ja näytetään et ura aloitetaan alusta, ja mennään bahrainiin... En millään usko et voittoja tulee jotain 30sek eroilla :S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko joku saanu jarrut lukkoon näissä vehkeissä?

Äsken ajoin ratilla ja oli jarru deadzone 0 ja herkkyys 100 niin silti tuntui et normaalisti jarruttaen lukkiutumisen vaara oli vähäinen. Ei käynyt edes vahingossa.

Piti oikein tarkistaa onko ABS off mutta se oli.

Itseasiassa en valita koska ajo sujui ihan hienosti.

Ratilla on kyllä paaaaljon helpompaa ajella kuin padilla. En jotenkin saa padilla tasaisen pyöreitä käännöksiä ja sadekelillä se johtaa vain spinnauksiin.

Nyt ratilla ajettuna se sadekelikin oli nautinto kun tunsi koska pitää jne.

Ei tuo ihan ole niin hyvä fiilis kun Momo force ja PC simut mutta kyllä tuossa on selkeästi pidon rajat tunnettavissa. Heti huomasi kun vaihtoi intermediate renkaat täys sade renkaisiin niin pidon tunne lisääntyi ja kierrosajasta lähti silverstonessa se 2,9 sekkaa kun rankka sateella ajettiin.

Minä tyhmä kun en ollut löytänyt sitä tyres valikkoa joten lähdin kisaan intermediate renkailla..

Sitten kun voitin englantilaiset lotuksellani oli ilo vielä suurempi kun huomasin asetuksien olevan 2010 performance.. Ihmettelinkin kisassa miten se ohittamani ferrari sai minut niin nopeasti kiinni, onneksi kuski oli sen verta innokas, että spinnasi eteeni joka ohituksen jälkeen, neljännen kerran jälkeen se ei enää saanutkaan kiinni kun sain saderenkaat siinä välissä alle.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

lotus/hrt/virgin alle
7v ura
bensa/rengas kulumiset päälle
rangaistukset täysille
AI vaikeimmalle.

Haluan oikeasti nähdä esim 30% kisan videolla mis näkyy kuski (edes ratti/pädi) ja tv, ja sit näytetään asetukset, ja näytetään et ura aloitetaan alusta, ja mennään bahrainiin... En millään usko et voittoja tulee jotain 30sek eroilla :S

Haluisin minäkin nähdä tuollaisen videon, itsellä muuten nuo asetukset paitsi AI prof. ja traction control Mediumina. Silti taistelin sijoista ~20. Eikä mtn jakoa nousta korkeammalle. Taidot loppuu siinä vaiheessa kesken :mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai:n vaikeustasoa voit muuttaa vaikka joka kisaan..ei tarvi uraa aloittaa alusta.

Jos taas haluat päästä max 15 joukkoon niin tässä neuvo:
Ai vaikeimmalle, 7v ura, renkaan ja polttoaineenkulumimen päälle ja penaltyt realistic. Itellä oli 16 paras sija kisassa, aika-ajoissa kuivalla jos esim Barcelonassa pääset noilla 10:n sakkiin niin kova sälli oot

Juu tieodssa on, että kesken kautta voi muuttaa, mutta syö vähän kokonaiskuvaa, että on reippaasti yli 30 pinnaa Virginillä. Enkä ole Monacoa pidemmälle kerennyt.
AIn laitan vaikeimmalle, 7v ura on koko ajan ollut käytössä ja jatkuu, renkaan kuluminen on ollut päällä ja varmaan pysyykin, mutta polttoaineenkulumisen jätän pois, koska luulen sen olevan jo liian vaikeaa. Saa nyt nähdä. Ja penaltyt pidän reducedissä, koska ne ei kuitenkaan kierrosaikoihin varsinaisesti vaikuta ja menee vaan hermot sen herkkyyden takia. Haluan haastetta, mutta silti haluan edes pärjätä tallikaverille. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu vielä tosta Bensankulutuksen pois päältä ottamisesta... Niin silloin ei ole tuota ajanotto bugiakaan... :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu vielä tosta Bensankulutuksen pois päältä ottamisesta... Niin silloin ei ole tuota ajanotto bugiakaan... :)

Mikä ajan otto bugi? Itse otin viime kisaan bensan kulutuksen pois ja käsitinkö oikein että se tuntuu kun ajaisi tyhjällä tankilla. Sijoitus parani liian hyäksi ja pääsin ekaa kertaa podiumille!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko joku saanu jarrut lukkoon näissä vehkeissä?

Äsken ajoin ratilla ja oli jarru deadzone 0 ja herkkyys 100 niin silti tuntui et normaalisti jarruttaen lukkiutumisen vaara oli vähäinen.

Jos haluat jarrun tai kaasun herkemmäksi/vaikeammaksi, laita saturation alemmas. johonkin 75-85%...
Näin tavallaan koko systeemistä tulee realistisempi. ;)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin, Kiinan GP nyt takana careerissa, ja kuudes sija tuli. Harjoituksissa olin 19..Q1:ssa 17, Q2:ssa olin ykkönen kun ehdin ajaa nopeimman kierroksen ennen sateen tuloa, ja Q3:ssa olin yhdeksäs. Kisa alkoi loistavasti kun kahden ekan mutkan jälkeen olin kolmas, ja pidin sijan suht helposti aina varikkokäynnille asti..Kun kaikki oli tehnyt omat varikkokäynnit niin olin sijalla 6, ja loppuajan kisasta taistelin Buemin kanssa kuudennesta sijasta.

Ja vaikeustasona vaikein, mutta TC mediumilla..

Enköhän seuraavassa kisassa taas taistele häntäpäässä kun ratana on Barcelonan GP.. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No se on ihan hyvä noin, auto pysähtyy eikä lukitse kun silloin jos seisoo jarrulla ihan viimetinkaan saakka, eli kun loppu downforce vauhdin hidastuessa.

Kun jarruttaa oikein eli keventäen loppua kohti ei tule noita lukituksia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaahas careerissa Singaporen GP'ssä (kyllä olen niin pitkällä) kisan aikana toinen mutka bugaa, jolloin ruutuun ilmestyy sellanen harmaa säröilevä alue, joka peittää melko taitavasti koko mutkan, joten sen mutkan saa ottaa melko varovaisesti.

Oma reputation lvl careerissa on muistaakseni 17 ja nyt pitäis ajaa Suzukan kisa lähtöruudusta 6. Force Indialta ja BMW Sauberilta oon jo alkanut saada myönteisiä vastauksia, että tiimit olisi ollut tyytyväisiä vastauksista medialle. Lotukselta jo tullut 6,5 miljoonan euron arvoinen sopimus ykköskuskina, mutta ootan kyl kauden loppuun jos paremmat tallit tarjoo sopimusta. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Lotukselta jo tullut 6,5 miljoonan euron arvoinen sopimus ykköskuskina, mutta ootan kyl kauden loppuun jos paremmat tallit tarjoo sopimusta. :D

Eiku sun pitää leikkiä Kovalaista ja allekirjottaa sopimus ja kiroilla kauden jälkee, et ois sitteki kannattanu odottaa muiden tarjouksia :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vähän epärealistinen tarjous kun koko tallin budjetti joku 40meur... :D:D

Mut ehkä tossa pelissä on nuo hinnat tempaistu jostain huippuvuosilta...mäklareni varmaan tarjoo sit jotain 30meur..
 
Ylös Bottom