Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä
Juuri kerkesin alottamaan uran alusta Virginillä ja hehkutin kuinka loistavat asetukset olin löytänyt, ja pieni epärealismi ei haitannut (pistesija). Malesiassa sitten Trulli otti yhdeksännen sijan, mikä ihmetytti hieman. Sitten päästiin Kiinaan ja 8. ruutu ja voitto.
Eikä tilanne normalisoitunut Barcelonassakaan juuri yhtään. 7. sija kun lähtöruutu oli 13. Syy tähän on rankkasade ja kärkikuljettajien pyörähtelyt. Nyt kun ei tarvinnut varikolla käydä, niin ei menettänyt siellä sijoja. On muuten hauska nähdä miten kärkipaikka vaihtui vähän väliä kun siellä pyörähteli Massa, Alonso, Webber ja lopuksi vielä Hamiltonkin. Taisi se Schumikin sinne hiekalle pyörähdellä.
Sitten päästiin Monacoon ja tuskainen taival alkoi. 16. lähtöruutu ja kisassa ei voinut tehdä mitään. Takaa tulevat törmäilee meikäläiseen ja muutaman restartin ja flashbackin jälkeen sain kisan käyntiin. Sitten loppui flashbackit ja sijalta 13. seinään ja varikolle uutta siipeä ja rengasta hakemaan. Ja AI, heti kun sai pienenkin etumatkan, niin karkasi silmistä hurjilla kierrosajoilla. Muuten olisin varmaan keskeyttänyt, mutta R & D -viikonloppu ja ilmeisesti silloin jos quittaa paddockille tai keskeyttää kisan, korruptoituu tallennus. Saa nähdä miten käy, harjoitussessio kakkosessa vedin suht keveistä vauhdeista seinään ja auto meni heti korjauskelvottomaksi, eikä edes flashbackeja saanut käyttää?
Restarttasin kyllä, joten ei pitäisi tulla korruptio savea.
Tuosta Monacon katastrofista huolimatta sija 22. Turkissa jos jatkuu hyvä meno, niin pitää varmaan taas restarta ura ja aloittaa legendaryllä.
Nykyinen AI taso siis: Professional, luistonesto ja ABS päällä, manuaalivaihteet ja rangaistukset reduced. Tyre simulation päällä, mutta senkin voisi poistaa legendaryyn siirtyessä ja fuel simulation pois myöskin. Haluaisin päästä Virginillä maksimissaan top 15 aika-ajossa ja kisassa. Siinä vaan mietityttää miten käy Barcelonassa tai Monacossa. 20 sekkaa toiseksi viimeiselle jääminen on vähän siinä ja siinä kiinnostaako. Toisaalta aina ei voi voittaa (tallikaveria).
Ai niin, rengasrikko-bugista/ongelmasta: Kovin hehkutin, kuinka ei sitä ongelmaa ole ollut, mutta eikös nyt sitten Melbournessa iskenyt ekan kerran. Ajoin kyllä kanttarin yli, mutta siitä kohtaa vetävät kaikki muutkin samalla lailla. Barcelonassa sama homma, vaikka olin ajanut ihan puhtaasti ajolinjalla rankkasateen vuoksi. Hyvä jos olin edes hipaissut kanttaria, mutta sillä lyhyellä takasuoralla poksahti takarengas. Onneksi on flashbackit käytössä.
Sekin on hölmöä väittää, että nuo rengasrikot johtuvat vain huonosta ajotavasta. Ei oikein selitä sitä, miksi varikolta tultaessa uudet renkaat pamahtelisivat ihan miten sattuu. Eikä oikeissakaan formuloissa rengasrikkoja juuri kanttarien ylityksissä nähdä, Heikin kolari Barcelonassakin oli vanteen valmistusvika, eikä pelkkä rengasrikko, niin kuin aluksi luultiin. Joku bugi tai määrä-säätö siinä on pielessä. Jos patchissa sitten pientä viilausta?
Juuri kerkesin alottamaan uran alusta Virginillä ja hehkutin kuinka loistavat asetukset olin löytänyt, ja pieni epärealismi ei haitannut (pistesija). Malesiassa sitten Trulli otti yhdeksännen sijan, mikä ihmetytti hieman. Sitten päästiin Kiinaan ja 8. ruutu ja voitto.
Eikä tilanne normalisoitunut Barcelonassakaan juuri yhtään. 7. sija kun lähtöruutu oli 13. Syy tähän on rankkasade ja kärkikuljettajien pyörähtelyt. Nyt kun ei tarvinnut varikolla käydä, niin ei menettänyt siellä sijoja. On muuten hauska nähdä miten kärkipaikka vaihtui vähän väliä kun siellä pyörähteli Massa, Alonso, Webber ja lopuksi vielä Hamiltonkin. Taisi se Schumikin sinne hiekalle pyörähdellä.
Sitten päästiin Monacoon ja tuskainen taival alkoi. 16. lähtöruutu ja kisassa ei voinut tehdä mitään. Takaa tulevat törmäilee meikäläiseen ja muutaman restartin ja flashbackin jälkeen sain kisan käyntiin. Sitten loppui flashbackit ja sijalta 13. seinään ja varikolle uutta siipeä ja rengasta hakemaan. Ja AI, heti kun sai pienenkin etumatkan, niin karkasi silmistä hurjilla kierrosajoilla. Muuten olisin varmaan keskeyttänyt, mutta R & D -viikonloppu ja ilmeisesti silloin jos quittaa paddockille tai keskeyttää kisan, korruptoituu tallennus. Saa nähdä miten käy, harjoitussessio kakkosessa vedin suht keveistä vauhdeista seinään ja auto meni heti korjauskelvottomaksi, eikä edes flashbackeja saanut käyttää?
Restarttasin kyllä, joten ei pitäisi tulla korruptio savea.
Tuosta Monacon katastrofista huolimatta sija 22. Turkissa jos jatkuu hyvä meno, niin pitää varmaan taas restarta ura ja aloittaa legendaryllä.
Nykyinen AI taso siis: Professional, luistonesto ja ABS päällä, manuaalivaihteet ja rangaistukset reduced. Tyre simulation päällä, mutta senkin voisi poistaa legendaryyn siirtyessä ja fuel simulation pois myöskin. Haluaisin päästä Virginillä maksimissaan top 15 aika-ajossa ja kisassa. Siinä vaan mietityttää miten käy Barcelonassa tai Monacossa. 20 sekkaa toiseksi viimeiselle jääminen on vähän siinä ja siinä kiinnostaako. Toisaalta aina ei voi voittaa (tallikaveria).
Ai niin, rengasrikko-bugista/ongelmasta: Kovin hehkutin, kuinka ei sitä ongelmaa ole ollut, mutta eikös nyt sitten Melbournessa iskenyt ekan kerran. Ajoin kyllä kanttarin yli, mutta siitä kohtaa vetävät kaikki muutkin samalla lailla. Barcelonassa sama homma, vaikka olin ajanut ihan puhtaasti ajolinjalla rankkasateen vuoksi. Hyvä jos olin edes hipaissut kanttaria, mutta sillä lyhyellä takasuoralla poksahti takarengas. Onneksi on flashbackit käytössä.
Sekin on hölmöä väittää, että nuo rengasrikot johtuvat vain huonosta ajotavasta. Ei oikein selitä sitä, miksi varikolta tultaessa uudet renkaat pamahtelisivat ihan miten sattuu. Eikä oikeissakaan formuloissa rengasrikkoja juuri kanttarien ylityksissä nähdä, Heikin kolari Barcelonassakin oli vanteen valmistusvika, eikä pelkkä rengasrikko, niin kuin aluksi luultiin. Joku bugi tai määrä-säätö siinä on pielessä. Jos patchissa sitten pientä viilausta?