Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelottavinta moninpelissä on melkeinpä paalulta lähteminen.

Hyvässä seurassa tuo onnistuu ja varsinkin kun kisaa on laitettu vähän enempi kierroksia, ei ole niin kiire työntää ekassa kurvissa ohi.

Välillä on huvittavaa, että kaverit jotka jää aika-ajossa jonkun 5 sekkaa kierroksella, ottaa kisa plänikseen "ekassa kurvassa keulile"..ja mitäs sitte... meinaan et oppiko se siinä minuutin tauolla aika-ajon ja kisan välissä jotenkin kummasti ajamaan sen 5 sekkaa kovempaa.

Sitten tuossa käy niin, että tämä urho jarruttaa noin 50metriä muita myöhemmin kurvaan ja hyvällä tsägällä vetää vain itsensä pöpelikköön ja huonolla vetää siitä muutaman muun "hidastelinjan" edestä mukanaan.

Tämä on ongelma kaikissa auto moninpeleissä, eli seura ratkaisee paljon. Aika paljon on kuitenkin ulkomaalaisissa sellaista sakkia jotka haluaa ajaa siististi ja nyt on huomannut, että nimet rupeaa jäämään mieleen puolin ja toisin. Jotkut ranskikset antoi mun pelata "niiden" serverillä kun yksi niistä oli ajellut toissapäivänä mun kaa "rehtiä kisaa" joten selitti niille muille, et mä oon ihan ok, et ei kickata ulos...
Ei tuo tarkasti ja vakavammin pelaaminen ei ole mitenkään vähemmän hauskaa, ilo ei tule siitä räminästä vaan tiukasta kisaamisesta.
 
Aika-ajojen 3. sektori

Moi,


Tietääkö kukaan miksi ainakaan minulla ei näy aika-ajoissa kolmannen sektorin aikaa F1 2010 pelissä.

Nimimerkillä: Olenko ainoa

Millon tähän on tulossa se päivitys? ja vähän OT:na kauanko kestää tulla peli vpd:n ahvenanmaan varastolta?

----------
Ylläpidon terveiset: pelien toimitustiedustelut voi tehdä täällä. Samoin ko. kysymykseen vastaukset, jotta tämä F1-ketju säilyy puhtaasti pelikeskusteluna. PS. Alempi viestisi yhdistetty ylempään postaukseesi. Jatkossa lisätuumaukset voit editoida yhteenkin viestiin perättäisten postausten sijaan. Ystävällisin terkuin, Corca.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Miksi välillä onlinessa autoista ajetaan läpi ja välillä ei. Aivan uusi ilmiö täälä. Valaiskaapa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Harmittavan huonot noi quick setupit, ja säätäminen on sellainen asia mitä inhoan yli kaiken autopeleissä. Miksei vaan ole tehty kunnon säätöjä valmiiksi niin voisi oikeasti keskittyä vain pelaamiseen. Laskee kyllä pelin tasoa niin maan (sensuroitu). No en nyt ole mikään mahtava ajajakaan en sitä sano, mutta kun ei tarvitsisi miettiä yhtään säätämistä niin kaikki olisi paljon kivempaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Perusvinkkinä säätämiseen voisi sanoa että siipeä pienemmäks joka radalla, oli nopeaa tai hidasta. Pitoa kumminki löytyy vaikka siivet ois siellä 2 - 3 välillä. Sit vaihteita vaa lyhyemmille väleille jos hidas rata ja isommalle jos nopea rata. Noilla ainaki itse pärjään.

Ilmeisesti Montrealin rata on aika helppo paikka kisata AI:ta vastaan. Rankkasateessa aika-ajossa paalu Lotuksella n. 3 sekan erolla kakkoseen, enkä ajanu ku yhen nopean kiekan. Kuivallaki olin siellä top 8. joukossa. Kisassa sit putosin sijalle 5. Mut silti kauden paras tulos. Pitänee seuraavaks vääntää vaikeustaso sinne Legendille kun rupeaa jo aika hyvi pääseen kärryille tuolla Professional tasolla.

Turkissaki olin jollain sijalla 8. kunnes 5 kiekkaa ennen maalia räjähti takarengas. Onneks pamahti viimisissä mutkissa ja pääsin heti varikolle. Sija tosin tippui 16.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Harmittavan huonot noi quick setupit, ja säätäminen on sellainen asia mitä inhoan yli kaiken autopeleissä. Miksei vaan ole tehty kunnon säätöjä valmiiksi niin voisi oikeasti keskittyä vain pelaamiseen. Laskee kyllä pelin tasoa niin maan (sensuroitu). No en nyt ole mikään mahtava ajajakaan en sitä sano, mutta kun ei tarvitsisi miettiä yhtään säätämistä niin kaikki olisi paljon kivempaa.

Älä muuta sano minä jo huolestuin että pitääkö näitä ihan ruveta säätämään.

Vaan joku tuolla aiemmin vinkkasi että laittaa siitä quick setupista sen äärilaita dryn.

Se passaa ainakin minun ajotyylille useimmilla radoilla padilla pelaten paremmin kuin se oletus siinä keskipaikkeilla (joka lienee valittuna autom. jos ei käy sörkkimässä siellä engineerivalikossa).
Saattaapi olla että joillakin radoilla joku muu on parempi mutta minulle saa kyllä riittää joku näistä valmiista säädöistä silloinkin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä en itse käytä kuin niitä kahta viimeisintä dry asetusta.
Jopa sadekeleillä ajelen niillä, ehkä on vähän liukkaampaa menoa mutta pääseepä suorilla edes eteenpäin. Ja kierrosajoissa ei ole paljoakaan eroa niihin märkä säätöihin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ilmeisesti Montrealin rata on aika helppo paikka kisata AI:ta vastaan. Rankkasateessa aika-ajossa paalu Lotuksella n. 3 sekan erolla kakkoseen, enkä ajanu ku yhen nopean kiekan. Kuivallaki olin siellä top 8. joukossa. Kisassa sit putosin sijalle 5. Mut silti kauden paras tulos.

Montreal on todellakin älyttömän helppo kisa. Ite ajoin Legendillä paalulle sekunnin erolla kuivalla. Kisassa sitten tuli vettä ja säilytin ykkössijan siinäkin, lopussa meinasi tehdä tiukkaa kun sade loppui ja alla oli kuluneet välikelin renkaat, onneksi Alonso ei kuitenkaan päässyt Lotukseni ohi. Muissa kisoissa sitten hyvä jos pisteille pääsee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelottavinta moninpelissä on melkeinpä paalulta lähteminen.

Yleensä sen takia jätän yleensä aika ajot ajamatta tai vedän iha sika hitaan kierroksen ja lähden perältä sitten ohittelemaan , mutta kuten sanoit niin kyllä sieltä löytyy myös reiluja kuljettajia paljon jotka esim pyytävät anteeksi kisan jälkeen jos kolaroivat tai odotttavat että menet ensi ja tulevat sitten perässä :D teen myös niin että odotan että toinen menee jos kolari on minun syytäni ;)

Parempi että ne autot on ghostina ettei voi törmätä huono puoli ettei voi taistella siitä omasta paikasta....
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Miksi välillä onlinessa autoista ajetaan läpi ja välillä ei. Aivan uusi ilmiö täälä. Valaiskaapa?
Asetuksista saa ainakin säädettyä, että onko törmäykset päällä vai ei.

Ite olen huomannu, että ku vähänkin enemmän peli lagittaa niin heittää autot läpinäkyviksi. Toinen missä autot muuttuu läpinäkyväksi on ku tullaan täysillä toista päin. Ihan hyviä oivalluksia pelintekijöiltä.

Harmittavan huonot noi quick setupit
Ottaa kaikkiin kisoihin oli kuivaa tai sadetta niin sen kaikista oikean puolimmaisen quick setupin. Mun mielestä toimii aina ja on nopea. Sillä ajettu mm. Abu Dhabiin ME-aika. Ei tietenkään kaikille voi sopia, mutta omaan ajoon ainakin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ottaa kaikkiin kisoihin oli kuivaa tai sadetta niin sen kaikista oikean puolimmaisen quick setupin. Mun mielestä toimii aina ja on nopea. Sillä ajettu mm. Abu Dhabiin ME-aika. Ei tietenkään kaikille voi sopia, mutta omaan ajoon ainakin.

NO kaipa se sitten täytyy vaan opetella ajamaan, eikä selitellä säädöillä :) Mutta ei niillä säädöillä barcelonassa päässyt eteenpäin, suoralla jäi kaikista ihan tolkuttomasti ja monacossa radioon huudettiin koko ajan että säädöt pielessä tule varikolle :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

monacossa radioon huudettiin koko ajan että säädöt pielessä tule varikolle :)

No sitähän se äijä jaksaa huutaa aina jos on selvästi jäljessä session kärkiajasta. Sekin on jännä että kesken harjoitussession inssi saattaa hehkuttaa kuinka nopeita kierroksia tallikaveri ajaa juuri sillä hetkellä, vaikkei se paranna nopeintaan ja on edelleen jonkun sekunnin omaa nopeinta jäljessä.

Mites muuten, silloin kun sattuu olemaan tallikaveria jäljessä harjoituksissa, inssi ehdottaa että voitaisiin kopioida tallikaverin säädöt ja kokeilla niillä. Onnistuuko se pelissä jotain kautta, vai puhuuko inssi lämpimikseen?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Asetuksista saa ainakin säädettyä, että onko törmäykset päällä vai ei.

Ite olen huomannu, että ku vähänkin enemmän peli lagittaa niin heittää autot läpinäkyviksi. Toinen missä autot muuttuu läpinäkyväksi on ku tullaan täysillä toista päin. Ihan hyviä oivalluksia pelintekijöiltä.


Tämä selkee. On kyllä ihan järkeen käypää. Kiitokset
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites muuten, silloin kun sattuu olemaan tallikaveria jäljessä harjoituksissa, inssi ehdottaa että voitaisiin kopioida tallikaverin säädöt ja kokeilla niillä. Onnistuuko se pelissä jotain kautta, vai puhuuko inssi lämpimikseen?

Puhuu ihan lämpimikseen vaan. On kyllä melkoinen turhake koko kisainssi. Kaikki mitä se kertoo on joko virheellsitä tietoa tai sellaista, millä ei ole mitään merkitystä..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On se vaan niin mukava ajella näillä ajan tasaisilla radoilla. Tänään ekaa kertaa silverstonen radalla sitten CE:n ja ykkös sektori vanhasta muistista mutta sitten ekan shikaanin jälkeen oli jo ajamassa vanhasta muistista vasemmalle kohti toista shikaania kun huomasin, että rathan kääntyy oikealle!? Siinä menikin sitten muutama kierros opetellessa kakkos ja kolmos sektoria. Itseltä mennyt jotenkin ohi toi radan muutos vaikka formulat tuleekin katsottua aina. Aika jännä kun tässä ei taida saada rangaistusta kun varikolta tulee ulos ja leikkaa valkean viivan liian aikaisin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Aika jännä kun tässä ei taida saada rangaistusta kun varikolta tulee ulos ja leikkaa valkean viivan liian aikaisin.

Tuo on tosiaan erikoista, kun KAIKESTA muusta rangaistaan, mutta selkeimmästä säännöstä, minkä kaikki tietää formuloissa, ei rangaista.

Pelin musiikkeja ei ole kukaan vielä tainnut kehua. Minusta ne ovat loistavat ja sopivat peliin mainiosti! Siinä kun kelailee aika-ajoja Pendulumin tahtiin niin kyllä kelpaa!

Itse en olisi kyllä huomannut noita yleisimpiäkään bugeja, jos en olisi lukenut tätä foorumia. Ainoat bugit mihin olen törmännyt, oli varikkosuoran haamuautot ja spinnaava Glock oli parissa sekunnissa jo edelläni.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo on tosiaan erikoista, kun KAIKESTA muusta rangaistaan, mutta selkeimmästä säännöstä, minkä kaikki tietää formuloissa, ei rangaista.

Kuitenkin peli väittää että siitä pitäisi rankaista, taisi lukea yhdessä niistä latausruudun ohjeissa kerran. Peli väitti, että valkoista viivaa ei saa ylittää varikolta tultaessa. Liekö tämäkin sitten bugi tai luultu ettei kukaan huomaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin, eli oon vähä vajaa puolet ajanu kaudesta ja ihan kivaa on ollu ajaa. Valencian ajoin viimeksi eli yhdeksän kisaa on tullut ajettua ja oon keräny 66 pistettä (2 voittoa, 3 podiumia ja 1x 10). Voitot tuli Melbournesta Professionalilla ja Montrealissa Legendillä. Istanbulissa Legendillä kolmas ja Valenciassa komean nousun jälkeen kymmenes Legendillä. Kaikki muut ajoavut pois paitsi TC full (anteeks) ja racing line päällä.

Bahrainissa olin 19 aika-ajoissa, mutta vaarallisen ajon jälkeen tipuin sijalle 24. Kisassa olin sitten parhaimillaan 16, mutta rengasrikon vuoksi 24. Tässä vaiheessa käytin vielä fuel simulationia.

Melbournessa olin aika-ajojen 19, mutta laitoin kisaan Professionalille, koska en ymmärtänyt, miksi AI menee 2 sekuntia kovempaa kisassa kuin minä. Voitinkin Melbournen yli 30 sekunnilla. Sitten tajusin, että kun laittaa fuel simulationin off, bensaa ei ole.

Malesiassa ajoin kauden parhaimman aika-ajoni ja olin 13, ensimmäisessä osiossa satoi. Kisassa sitten epäonnistuin ja keskeytinkin sen.

Shanghaissa olin ns. uusien tiimien paalulla eli ruudussa 19. Kisassa sitten minut hylättiin kun halusin keskeyttää rengasrikon vuoksi.

Barcelonassa satoi ensimmäisessä osiossa kanssa ja olin sen takia aika-ajoissa 13. Kisa meni taas aivan pieleen ja keskeytinkin sen AIn homoilun vuoksi.

Monacossa ylsin ensimmäistä kertaa TOP-10 aika-ajoissa, toisessa osiossa satoi. Kisassa nousin alussa kahdeksanneksi mutta Liuzzin vuoksi etusiipi hajosi ja tulin liian aikaisin varikolle. Renkaat sitten käytin aivan loppuun ja aloin pyörähtelemään. Olin lopulta 17.

Istanbulista odotin paljon sen helppouden vuoksi. Odotukseni kävikin toteen, sillä olin aika-ajojen kahdeksas. Sain hyvän lähdön ja nousin jopa toiseksi ja olisin ollutkin kisan toinen, mutta Petrov ei käynyt varikolla.. Olin sitten kolmas ja tyytyväisin mielin Montrealiin.

Montrealissa dominoin harjoituksia ja aika-ajoja: paalu yli sekunnin erolla. Kisassa sitten Hamilton jostain syystä esimerkiksi alkoi ajamaan 1.15, kun ajelin itse tasaisesti 1.16-1.18. Hienoa taas. Voitinkin kisan yli 30 sekunnin erolla.

Sitten toistaiseksi viimeisimmässä kisasa, Valenciassa, sain harjoituksissa rangaistuksen ja lähdin kisaan ruudusta 24. Hyvän lähtöni vuoksi ja AIn osaamattomuuden takia olin kisan kymmenes.

Hieno kausi siis meneillään, olen sarjan seitsemäs ja Lotus sijalla 5.
Reputation tällä hetkellä tasolla 11. Onko se hyvä yhdeksän kisan jälkeen?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hieno kausi siis meneillään, olen sarjan seitsemäs ja Lotus sijalla 5.
Reputation tällä hetkellä tasolla 11. Onko se hyvä yhdeksän kisan jälkeen?

Ite oon ajanu yhen kisan sua vähemmän ja reputation on reilu 10. Eli eiköhä tuo iha pätevä määrä ole ekalle kaudelle. Jotain luin että joillaki olis kauden lopussa reputation jossai päälle 20 paikkeilla että iha hyvä vauhti taitaa meillä olla : ) Ite elättelen toiselle kaudelle parempaa ajopaikkaa, vaikkapa Sauberilta tai Toro Rossolta.. Vaan Lotuski alkaa kulkeen noiden päivitysten kanssa.

Olis kiva ajaa 100 % kisoja mutta ei meikäläisellä ole aikaa ajaa 2 tuntia putkeen, kun ikinä tiiä millo on menoa ja millon ei. 50 % kisat ehtii aina hyvi ajottaan ennen kiireitä.
 
Ylös Bottom