Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Täällä varmaan joku muukin ajelee Driving Force Prolla peliä niin kertokaas hyviä rattiasetuksia. Paljoo ei ole säätövaraa, mutta jotain kuitenkin löytyyy ja näyttäs vaikuttavan aika paljon ajettavuuteen. Ite en ole vielä oikeen tasapainoisia säätöjä löytäny ratille vaikka aikaa kulutinkin time trialissa hyvien asetusten löytämiseksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hiikerin kaltaiset turhat kommentit vaan pois täältä, vaikka siihen toiseen ketjuun.

Tossa nyt ainakin sai käsityksen miten siltä välttyy, onko pelissä mitään mittaria esim. monta kierrosta varikko stoppiin, vai saaks siin perjaatteessa sitten alkaa mennä stopille kun renkaissa loppuu pito.


EDIT: Unohdin että tässähän on bensat jo tankissa, eli pelkkä renkaanvaihto riittää - en mä mun tallipäällikkö kuuntele, menen varikolle kun renkaat loppuu.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ensimmäisen illan pelailun tuloksena tää peli on kyllä selkee pettymys ainakin itselleni, odotin jotain paljon parempaa loistavan Dirt 2:sen jälkeen. On tämä kuitenkin paljon parempi kuin se ykkösformula ps3:lle sieltä vuosien takaa, sitä Sonyn tekelettä en itse edes pystynyt pelaamaan..

Bugeja on tässä aikalailla runsaanlaisesti ja myös ärsyttäviä pikkuseikkoja on miljoona. Oon ainakin Toro Rosson ja Williamsin läpi ajanut kolmea sataa eikä käynyt kuinkaan :) Hiekalle ajaessa auto pysähtyy kuin seinään. Tekoälykuljettajat ajaa kuin mielipuolet ja tekoäly on tästä jäänyt tyystin pois. Ajolinja tuntuu olevan vieras käsite AI-kuskeille ja ne ajaa muutenkin kuin mielipuolet, FIA hylkäilis porukkaa huolella.

Kolaritilanteissa auto ei hajoa vaikka miten yrittäisit. Yleensä joku puusilmä Toro Rosso ajaa sun perääs ja sinä saat siitä 5 lähtöruudun rangaistuksen? :D Aikalailla kaikkee bugia ja ärsytystä tullut vastaan yhden illan pelaamisen perusteella.

Nettipeli on pelin ehdoton suola. Ai että sitä tunnetta ku painettiin 3 rinnan Montrealin neulansilmään :) Mutta toisaalta törmäilijöitä oli joka startissa jotka kolaroi ekan mutkan ja sitte lähtee seuraavaan peliin.. Asetuksia löytyy jonkun verran, joten törmäilytkin saa kaiketi pois päältä. Hyvällä porukalla tää on varmasti aivan klassikko nettiajelu, vähän niinkuin Dirt kakkonen.

Eli kyllä tätä nyt F1-fani pelailee vaikka vähän vajaa onkin :_D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos tota haamubugia on paljolti niin tätä en ees viitti ostaa.

Kiva jos uramodissa olet taistelemassa mestaruudesta ja sitten tulee noita haamuja kehiin, damaget katoaa kokonaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No niin, ensitunnelmia pelistä.

Ekana time trial ja bahrain radaksi. Sit katoin säätöjä et "kuivankelin ja märän kelin säädöt", heitin suoraan kuivankelin säädöt ja lähdin ajelemaan.

Joka mutkassa renkaat lukkoon ja perä alta, ei tullu yhtää mitää, 7 kiekkaa yritin ajaa joista yks onnistu viimiseen mutkaan asti..

Sit brasilian GP viikonloppu, katoin säätöjä uusiks ja tajusin et ne säädöt mitkä oli bahrainis ni ne sopis tyyliin monzaan :D Kummasti tuli pitoa ku pisti oikeat säädöt.

harjotuksissa kärkeen eroa 5,5sek. ja viiminen.

Aika-ajoissa monen monen yliyrittämisen jälkeen 23 sija ja 3,5sek kärkee, trulli oli 17 tai 19:sta 2,6sek kärkeen.

Kisassa pystyn just ja just siin 20 korvilla keikkumaan, ja joudun puolustelemaan sijoituksiani..lotuksella siis. Sit taas jos koitan edellä olevien mukana edes pysyä (saavuttamaan en näil taidoil pysty) ni menee todella äkkiä joku mutka pitkäks ja menetän sijoituksia..sit yritän kovempaa ja yksikin kanttari väärin ylitettynä ja pyörähdys ja mahdollisesti etusiipi pois ku hipasee seinään.

Noh sit varikolle ja heti tuli ylinopeutta ensinnäkin, sit jarrutin liian myöhään ja varikkoäijät työnsi mun autoa takas ruutuun :D..sit seuraaval kierroksel kärsimään läpiajorangaistusta...

sit meni hermo ja kisa uusiksi..kolmesti, jokaisen päätin ennen kuin oli 5kierrosta täynnä :D Ei vaan osaa..

Vaikeustasona toisiks vaikein ja kaikki ajoavut pois.

miinusta tulee lähinnä AI:n ihmeellisestä poukkoilusta nykien puolelta toiselle aina väläillä, ja sit siitä et vaihteis tuntuu aina välil olevan jotain viivettä, mut sit ku sitä alkaa seuraamaan ni ei niis kyl sit ookkaan..en oikee tiiä, tottumiskysymys kai

edit: niin ja deadzonea on jonkunverran, mut parin kierroksen jälkeen en kyl sitä enää huomannukkaan

edit2: ja renkaan puheeminen on edelleen väärinpäin..ei hyvää päivää sentää...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä nyt hetken hakannu pelkästään time trialia, että saisin juonen päästä kiinni.

Ja vähän sama juttu kun Mäksällä. Otin vaan Australian kun siellä nyt on pitkää suoraa ja suht helppoja mutkia ja kylmästi vaan kuivan kelin säädöt. Mutta joka mutkastahan sitä veti pihalle tai sit perä lähti alta:)

Sitä tulee jarrutettua liian aikaisin ja ei oikein tiedä että millä vaihteella sitä menis mutkiin. Ja sit itellä on ainakin sellanen juttu et jotenki sitä ei uskalla kääntää rattia vaan reippaasti kun luulee että lähtee heti lapasesta. Ja kaasun kanssa saa olla tarkkana mutkissa. Lähtee helpohkosti perä alta.

Yhtään kierrosta en ole vielä selvinny maaliin ilman ulosajoo :p ja tietysti kaikki avut pois päältä.

Tässä sama juttu kun Dirt 2:ssa ton ratin säätöjen kanssa (ainakin mulla), että ton enviromenta effectin saa suosiolla tiputtaa sinne 20%. Pitää niin kaameeta räpinää kun menee kanttarin yli tai aja pellolle.

Mut harjotukset jatkuu.....
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei voisitteko kokeilla miltä se padi ohjaus tuntuu. Olis kiva tietää kun ajattelin tehdä Shumit ja palata F1:siin. Toivottavasti paremmalla menestyksellä.:D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eka kisaviikonloppu ajettu urallakin nytte sit..

Ajoin harjotuksia niin kauan et aloin oppimaan hiukan rataa ja sit tuli puolesvälis harjotuksia yks onnistunu, sijalle 14 lopulta, sit aika-ajoissa sijalle 16 ja toiseen osioon, siellä kaik pieleen ja jäin ruutuun 17. Kisa alkoi ihan ok:sti, tipuin sijan, mutta pysyin muiden vauhdissa. Itellä oli ekana kovat renkaat ni varikkopysähdyksen piti olla paljon muita myöhemmin. Nousinkin niiden turvin sijalle 7, mut sit kulu renkaat ja pyörähdin toista autoa päin ja sain rangaistuksen, kävin sen suorittamas varikonläpi ajaen, sit uusiks heti varikolle vaihtaa renkaat...niiden jälkeen sijoitus olikin jo viimeinen.

lopulta ajoin raivoilla itseni 23 sijalle, mut talli ei ollut tyytyväinen siltin, itse olin :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Lopulta ajoin raivoilla itseni 23 sijalle, mut talli ei ollut tyytyväinen siltin, itse olin :D

No on siinäki ny talli, eikö ne ymmärrä, että sä et oo läheskä yhtä hyvä ku Kovalainen :D

Onko muuten Singapore pimeä?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kanssa aika-ajot takana Montrealissa. Paalupaikka hard vaikeustasolla ja avut pois päältä tosin sijotus tippuu 5 pykälää kun vetäsin Buttonin perään :) Mut saas nähdä sit kisassa kun on muita mukana. Niin ja Kovalaisella mennään.

Edit. No siinä ei kauaa nokka tuhissa. Toka mutka ja Alonso ei antanu periks. Joten jouduin vetään kunnolla kanttarin päältä. Lapasestahan se lähti ja auto säpäleiks seinään :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei auta, pakko lähtä kiertää alueen sokokset ja kaikki läpi.

Tuntuu että jos peliin tottuu voi Lotuksella päästä lähelle top-10:tä.

Rankkuja tulee helposti, sitä Updatea odotellen. Kokeilkaas vähän kovempaa autoa ja sitten, pääseekö kärkeen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo kyllä jotenkin vaikeustaso tippui kun pääsi todella tutulle radalle, eli australiaan..

aika.ajoissa sija 10...toisessa osiossa olin 5, saas nähdä miten kisassa käy. Mut kyl ihan limiiteil saa ajella
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä tietää että peli on liian helppo?

100% Kisat, ei apuja, heikoin auto, voitat joka kisan, vaikeimmat tasot.

Sitte jos vielki voittaa niin voi sanoa osaavansa ajaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

100% Kisat, ei apuja, heikoin auto, voitat joka kisan, vaikeimmat tasot.

Sitte jos vielki voittaa niin voi sanoa osaavansa ajaa.

Periaatteessa tuohan on mahdotonta...:)

jos AI on yhtä kova kuin oikeasti niin paskalla HRT:n autolla ei voi voittaa kaikkia kisoja. Ei kukaan hanskalla paikkaa mitään 3-5sekkaa kierroksella hitaampaa autoa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Parin tunnin ja parin Live kisan perusteella peli on LOISTAVA.
Careeriakin tuli ajettua yksi kisa, jossa tuli paalu ja voitto heti kotiin. Vaikeustaso tais olla liian helppo, eli medium. Taidan aloittaa vaikeammalla uudestaan.

Jossain on ollut juttua padin sopimattomuudesta tähän, mutta ainakin omasta puolesta voin sanoa, että ei syytä huoleen. Hyvin pelittää.
Toki antaa tasoitusta Live kisoissa ratinvääntäjille, mutta ei se mitään. Kunhan on hauskaa.

peukku DISCSHOPILLE, josta pelit tulevat eivätkä vaan meinaa, niin kuin jostain muualta...


Niin, itse ostin XO version, kun tuo pleikan padi ei mulle oikein vielä istu näissä ajopeleissä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

on toi dynaaminen sää kyllä niin nannaa, menetin pelin täysin kun oli 4 kierrosta maaliin ja sade loppui, muut kävi vaihtaa renkaat, ja mä en, nousin toki paljon, mutta sit kuluikin renkaat ja meni puhki, ja jouduin vikalla kierroksel hakee sliksit alle :(
 
Ylös Bottom