Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse palasin tähän peliin juuri äskettäin. Peli jäi alussa kesken kun turhauduin pelin "vaikeuteen" kun pyrin ajamaan täysin ilman ajoapuja ja kisoista ei tahtonut tulla mitään. Nyt kun alkaa päästä peliin sisään alkaa peli vaikuttamaan koukuttavalta. Eka kausi vasta puolivälissä force indialla, sijoitukset edelleen häntäpäässä mutta ajaminen alkaa jo sujua. Kolmenkin vuoden uralla riittää kyllä ajettavaa kun ratoja on muistaakseni 19 ja jokaisessa kestää aikansa kunnes oppii radan metkut. Peliä ei mielestäni voi ainakaan liiasta helppoudesta syyttää, mukavasti riittää haastetta. Agentti ja talli tyytymättömiä ajosuorituksiin, saapahan nähdä mitä kauden lopussa sanovat, potkut odottavat jo ovella:rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse palasin tähän peliin juuri äskettäin. Peli jäi alussa kesken kun turhauduin pelin "vaikeuteen" kun pyrin ajamaan täysin ilman ajoapuja ja kisoista ei tahtonut tulla mitään. Nyt kun alkaa päästä peliin sisään alkaa peli vaikuttamaan koukuttavalta. Eka kausi vasta puolivälissä force indialla, sijoitukset edelleen häntäpäässä mutta ajaminen alkaa jo sujua. Kolmenkin vuoden uralla riittää kyllä ajettavaa kun ratoja on muistaakseni 19 ja jokaisessa kestää aikansa kunnes oppii radan metkut. Peliä ei mielestäni voi ainakaan liiasta helppoudesta syyttää, mukavasti riittää haastetta. Agentti ja talli tyytymättömiä ajosuorituksiin, saapahan nähdä mitä kauden lopussa sanovat, potkut odottavat jo ovella:rolleyes:

Tietysti jotku puhuu et jos laittaa Fuel Simulationin pois niin peli helpottuu/tasottuu selvästi CPU:n nähden.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itsellä on fuel simulation ollut nyt off, pistän sen takasin sitten siinä ohessa kun asteittain nostan tällä 7 vuoden uralla vaikeustasoa ylös, tavoitteena että viimeisenä vuonna olisin huipputallissa hallitseva mestari ja vaikeustasona Expert.

Toinen kausi avattiin Bahrainissa Lotuksella, hieman rukkasin ylöspäin vaikeustasoa. Rata taisi olla hyvin hallussa ja setup (racedeparmentista haettu) hyvä sillä podium irtosi Lotus-tallille. Alonso voitti ylivoimaisesti ja McLarenit sitten myös kärjessä. Red Bullit sen sijaan aika-ajoissa sijat 11 ja 13 ja kisassa sijat 11 ja 19, outoa. Saa nähdä onko tuo muutos pysyvä tällä kaudella eli muuttuuko tallien voimasuhteet kausien välissä :O Kovalainenkin ajoi hienosti 16. ruutuun, Virgin ja Hispania miehittivät kyllä häntäpään sijat.

Outoa kyllä kun nyt katoin tota omaa kuskisopparia niin olen tosiaan Driver 1 mutta nyt Bahrainin kisan jälkeen tallikaverina pahvissa lukee Jarno Trulli. Vuorotteleeko ne vai saiko Heikki juuri potkut :D Ainakin pistetilastossa Heikki on vielä, no varmaan Malesiassa näkee että mikä on homman nimi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Outoa kyllä kun nyt katoin tota omaa kuskisopparia niin olen tosiaan Driver 1 mutta nyt Bahrainin kisan jälkeen tallikaverina pahvissa lukee Jarno Trulli. Vuorotteleeko ne vai saiko Heikki juuri potkut :D Ainakin pistetilastossa Heikki on vielä, no varmaan Malesiassa näkee että mikä on homman nimi.

Hyvä vaan jos muutoksia tulee voimasuhteisiin ja eri tallikavereita!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Toisen kauden Melbournen GP ajettu. Oli melkosta menoa kisassa :D

Harjoituksissa uhkakuvat ei sentään täyttyneet vaan prime-renkailla ok 14. sija ja optioneilla hylätty kierros olisi kantanut peräti sijalle 5, oli kyllä muutenkin huippukierros

Short race weekend on tässä toisella kaudella, ekan kauden ajoin kokonaan long race weekendina, eli 3 harkkaa ja 3 aika-ajo sessiota. Nyt yhdet sessiot molempia tällä kaudella kun radat on suht hallussa. Kisan pituus 12 kierrosta eli 20% kisan pituudesta myös tämän kauden, tulevina kausina tuotakin nostetaan.

Aika-ajoissa harjoituksen kierrosaika parantui puolella sekunnilla, oli ehkä paras aika-ajo koko uralla. 8. sija ja puoltoista sekkaa kärkeen jonka miehitti Mclaren ja Ferrari kuskit, Red Bullit sijoilla 5 ja 7 mutta sekunnin kärjestä. Melko vaikea rata Melbourne näin tuloksellisesti oli myös ekalla kaudella joten tätä aika-ajo sijoitusta voi pitää todella hyvänä. Vaikeustaso osui tälle kaudelle aika nappiin. Tallikaveri Heikki oli 20. joten Trullin nimi tais olla vain bugi siinä sopimuksessa. Myös 1. kehitysosahaaste oli jo melbournessa.

Kisan lähdössä ihan ok lähtö, ja napsin pari sijaa (tosin Rosberg otti jonkun aivan haamustartin ja kiilasi edelle). Johtui varmaan setupistani mutta ikinä ennen ei auto ole ollut suhteessa näin hidas suorilla muihin nähden. Jäin 1-1,5sek pitkillä suorilla. Nopeat mutkat sen sijaan taittui sitten ylivoimaisesti muihin nähden. Sijoitukseksi vakiintui 7. Kierroksella 4 vaihtamaan prime renkaat mutta stoppi menee mynkään: 12 sekuntia varikolla eli n. 8 sekuntia hukkaan.

Varikolta takaisin sijalla 19, osa ei tietenkään viekä käynyt renkaitaan vaihtamassa. Mututuntuma oli että nyt oltiin vajottu hieman pisteiden ulkopuolelle, edessä Force Indian autot.

Heti kierroksen tokalla sektorilla mutkasta kiihdyttäessä Kubica ja Hulkenberg törmänneet, edellä ajanut Sutil ja minä ajamme melkoista vauhtia heitä päin, ehtimättä väistää. 90% tapauksista tälläinen on päätynyt etusiiven rikkoutumiseen. Nyt osun Hulkenbergin sivuponttoonin ja pyörähdän - ja uskomatonta mutta ensimmäistä kertaa tälläisestä tilanteesta ilman vaurioita pääsen jatkamaan.

Kierroksella 7 olen sijalla 13 (ohittanut vain varikolla olleita) ja huomaan että tallikaveri Heikki Kovalainen on kärjessä :D Lisäksi Felipe Massa tuli varikolta ja jäi taakseni. Kierroksen 8 alussa Kovalainen tulee varikolta sijalle 9, Buemi perässään. Itse ehdin juuri herrojen väliin ja näin Lotuksen suomikuskit ovat molemmat pistesijassa kiinni! Huikeaa! Ensimmäisen sektorin mutkassa kuitenkin ohitusyritykseni kostautuu ja Heikin kanssa ajaudumme hiekalle. Hulkenberg ohittaa minut ja Massa ahdistelee samaten. Heikki pääsee jatkamaan Buemin perässä sijalla 13.

Loppukisasta auto meinaa lähtee käsistä mutta tuloksena vain pieniä aikamenetyksiä. Massa kerran ohi shikaanissa, mutta kuittasin heti perään. Hulkenbergin päänahasta olin jo luopunut kun Hulk tekee pienen ajovirheen mutkaan kiihdyttäessä ja pääsen ohittamaan tämän. Sija 9 ja 2 mm-pistettä, oli ehkä yksi jännimmistä kisoista uralla ja paljon sai duunia tehdä että pisteet lopulta irtosivat. Ilman varikkokämmiä (8sek) olisi kuudenneksi vauhti riittänyt. Tästä jatketaan sitten Malesian kisaan, Lotus tallien pisteissä neljäntenä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä harkitsen pelin ostamista. Kaikki riippuu nyt siitä, että pelaako tätä enää kukaan netissä? Kuinka helposti löytää porukkaa?

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelaa netissä, sprint ja custom gp ainakin löytyy aina pelaajia (myös yöllä, aamulla koska brasilialaiset ovat kovia pelaamaan f1), lisäksi voit itse liittyä tai luoda liigoja eri yhteisöissä (esim kfin). Noita endurance ja pole position kisoja en oo kyllä paljon löytäny, tuntuu että kaikki quick mode pelaajat pelaa vain sprinttiä (3 kierroksen kisa ilman aika-ajoa)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo tuli ostettuu tämä peli ja ensivaikutelma yllättävän hyvä, mutta pari seikkaa jotka on vielä vähän kysymysmerkkejä!? Eli kun laitan online kauden pystyyn kutsun sinne pari kaveria, niin kun aletaan ajaa, niin eikö tähän saa tietokone kuskeja mukaan ollenkaan?, jos ei niin tämä on iso miinus ja toinen että kun ollaan ajettu pari kisaa läpi, niin miten tän aloitetun kauden voi tallentaa, ku ei me sitä enää päästy jatkaa seuraavalla kerralla.. tämäkin iso miinus jos ei voi tallentaa.. tai sit me ei olla viel osattu tai jotain, joku viisaampi vois neuvoa!? Ja sit mis se asetus on missä voi laittaa bensan kulutuksen ja renkaiden kulumisen päälle?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyl tietokonekuskit saa online-kisoihin mukaan (patchin jälkeen onnistuu) eli siinä meet pelaajalistaan ja tyhjän pelaajan kohdalla voit lisätä haluamasi tietokonekuskin
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänää sain postista F1 2010:n ja päätin mennä heti testaa. Ongelmaksi tuli, etteikö tohon saa laitettua isompaa kääntösädettä kuin 360 astetta? PC:llä olen tätä jo pelannu 540 asteen kääntösäteellä. On ainakin omasta mielestä mahdoton pysyä tiellä, koska suorallakin pieni ratin kääntö kääntää auton melkein poikittain. ;) Millä ratin asetuksilla oikein pelaatte? Rattina on Logitech Driving Force GT.

edit. Eipä toi kääntösäde taida haitatakkaan, oli vaan vähä ohjaus hukassa aluksi. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt romahti usko peliin. Ajan uraa toiseks hankalimmalla vaikeusasteella. Kiinass olin aika-ajon 10:s, Senna 22:en. Kisassa nousin jo kolmanneksi kun alkoi kevyt sade juuri ennen inssin ehdottamaa varikkokäyntiäni. Ajattelin hyötyväni tästä melkoisesti kun voi vaihtaa välikeleihin samantien. Noh tottakai tikkarikaveri haluaa lisätä haastetta ja antaa muiden mennä edelle varikkosuoralla. Lopputuloksena 24:s sija kun Bruno Senna taikoi itsensä jollain ihmeen keinolla seitsemänneksi:eek::confused::mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajan 40% oikean kisan mitasta niin kannattaako silloin pitää fuel simulation ja tyre simulation ONilla? Vai miten nuo vaikuttaa? Kertokoon ken tietää asiasta :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajan 40% oikean kisan mitasta niin kannattaako silloin pitää fuel simulation ja tyre simulation ONilla? Vai miten nuo vaikuttaa? Kertokoon ken tietää asiasta :)

Uusimmilla versiolla ne toimii sen verran hyvin että mielestäni kannattaa. Kierrosajat tippuu sitä mukaa kun tankki tyhjenee ja renkaiden suorituskyky laskee loogisesti. AI ei huijaa pahemmin. Eroja omissa sijoituksissa osakilpailujen välillä tulee kuitenkin, koska AI on jostain syystä nopea esim. Silverstonessa ja Suzukassa mutta selvästi hitaampi esim. Bahrainissa ja Abu Dhabissa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vihdoin se yksinpeli palkitsee. Seitsemän vuoden urasta kolme kautta ajettu. En ole ajanut koko alkuvuonna oikeastaan ollenkaan, mutta nyt kun sattui sopiva pitkä viikonloppu päätin ajaa kolmannen kauden viimeiset neljä kisaa. Ensimmäinen kausi meni Lotuksella ja sen jälkeen kaksi Virginillä. Jokaisella kaudella olen valinnut Rosbergin lähimmäksi kilpakumppaniksi.

Abu Dhabiin lähdettäessä olin MM-taulukossa kuudentena, 7 pistettä Rosbergia perässä. Minulla oli kaudelta enemmän voittoja kuin Nicolla eli siis voittamalla kisan sijoitun varmasti paremmin MM-taulukossa ja saan vihdoin tarjouksen Mercedekseltä.

Kisa meni samalla tavalla kuin edellisellä kaudella. Aika-ajossa 6. ruutu, ensimmäisillä kierroksilla väkisin kärkikuskeista ohi, sitten sellaisen 10 sekunnin etumatkan kiskominen ja siitä eteenpäin johtoaseman ylläpitoa.

Maalissa Rosberg oli viides ja minulle helppo voitto. Tuntui aika hyvälle, kun edellisistä kisoista sijoitukset taisi olla 14., 14. ja 5. Lopulta MM-sijoituksena neljäs, Mersun 20 millin pahviin nimi alle ja seuraavaa kautta odottamaan. :cool:

Onneksi on vielä kaksi päivää arkivapaata jäljellä. Heti aamusta Schumille turpaan Bahrainissa niin että tukka lähtee. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Moi ostin pelin,eilen ja en saa mistään vaihdettua kamera kulmaa ,ohjeissa sanotaan että ,r1 mutta toimii vain hidastuksissa auttakee;)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

vaihdoin kaasun x ja jarrun neliöön ,voisko sillä olla vaikutusta.
Eipä pitäisi olla jos et muita vaihtanut, sehän laittelee siinä niitä muita kyllä tilaan UNASSIGNED, mutta ei kylläkään R1:stä!

Testasin ja mulla toimii kyllä.
Toimiikos sulla tuo R1 jos on se Preset1 tai 2 controllit vai häviääkö vasta customilla.
 
Ylös Bottom