Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisko jollain tarjota tietoa siitä että miten bensaa voi säästää tässä pelissä. Ajoin nimittäin 25 kierroksen kisaa tuossa Bahrainissa Lotuksella ja olin jo 15 parhaan joukossa kunnes toiseksi viimeisessä kierroksella moottori rupesi yskimään ja samalla oikealla alhaalla rupesi bensavalo vilkuttamaan punaista. Siinä sitten vetelin 80 km/h viimeisen kierroksen ja koko isolla työllä ohitettu letka painoi ohi ja lopputulos oli 24. Eli pitääkö jossain vaiheessa kisaa ajella löysemmällä kaasulla vai vaihtaa nopeammin isolle (ajoin koko kisan siis manuaalilla)?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

^^ Rsitiohjaimesta saa koneen tehoja laskettua kesken kisaa, jos olen oikein tajunnut :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kisan aikana nuolinäppäimillä (ainakin ratilla) saa renkaat säädettyä sellasiks ku haluaa, saman valikon alta saa säästeltyä moottoria tai säädettyä siipeä.

tosin uralla ei taida olla tota moottorinsäätöä kisan aikana ennen kuin sen saa auton kehityksestä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

onko kellään tietoa mites toi pyörien vaihto varikolla menee ja voiko siihen ite mitenkään vaikuttaa kesken kisan?

Kyllä siihen voi vaikuttaa kesken kisan. Omassa ratissa tuo ainakin tapahtuu ristiohjaimesta, kuten moottorin ja etusiiven säännöt.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä väliä tuolla lineaarisuudella on? Itsellä dfgt:ssä 40% ja hyvin pelaa.

Jos olen ymmärtänyt oikein, sillä säädetään keskialueen herkkyyttä. Eli siis jos lineaarisuusarvo on matala, keskialueella on paljon "löysää" ja rattia saa kääntää reilusti ennen kuin auto reagoi kunnolla. Jos lineaarisuusarvo on korkea, auto reagoi pieneenkin ratin liikkeeseen.

Vai olikohan se toisin päin. No minä mielestäni nostin lineaarisuusarvoa koska keskialueella ei tapahtunut yhtään mitään. 75% kohdalla G25 ja formulan oma ratti kääntyvät jotakuinkin samaan tahtiin ja siellä keskialueellakin on toimintaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tietääkö kukaan miksi careerissa ei voi moottorin tehoja säätää kisassa?

Ja sitten kun yritän renkaita vaihtaa ajon aikana johonkin nii ne vaihtuu takaisin oletuksiin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Et voi säätää kun et ole saanut autoa kehitettyä niin et tulis moottoripäivityksiä joka tuon mahdollistais
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ostin eilen pelin ja pakko sanoa, että se on aivan loistava! Varsinkin ratilla fiilis on tosi hyvä ja pelattavuus paljon parempi mitä odotin.

Pelaan uraa Expert-tasolla ja se vaikuttaa olevan just täydellinen. Lotuksella ajelen ja aika-ajoissa lähtöruutu on yleensä radasta riippuen 11-19. Täytyy tietysti vähän vielä treenata noita uusia ratoja, ku ei vielä oikeen meinaa muistaa jokaista mutkaa/jarrutuspaikkaa.

Melbournessa lähin jostain 14. ruudusta ja kuivat renkaat alla. Sateen mahdollisuus olikse nyt jotain päälle 30%. Muutin kisastrategiaa silleen, et käyn varikolla mahdollisimman myöhään ja sen kans käviki lopulta pieni munkki. Lähes kaikki muut oli käyny varikolla jo kertaalleen, kunnes rupes tuleen vettä taivaalta. Mä en ollu viel tehny omaa varikkokäyntii, joten laitoin siitä ajon aikana olevasta asetuksista et välikelin renkaat ku tuun varikolle. Sit menin varikolle ja vaihettiin välikelin renkaat ja muut joutu tulee jo toistamiseen varikolle vaihtaa kans kuivan kelin renkaat pois. Nousin sitte muutaman sijan ja olin lopulta viides. :D

Online-pelit on kans tosi loistavia, kunhan ei oo hirveesti niitä, jotka kolaroi tahallaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä en voi muuta toivoa, ku että noissa formuloissa olis jarruvalot ja vaikka vilkutkin, helpottais aika lailla ajamista :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko pelissä lähtövaloja ollenkaan? Itse en ole nähnyt kertaakaan, vaikka olen tänään nelisen tuntia peliä tahkonnut. :confused:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko pelissä lähtövaloja ollenkaan? Itse en ole nähnyt kertaakaan, vaikka olen tänään nelisen tuntia peliä tahkonnut. :confused:

Kyllä on, mutta niitä on vaikea nähdä takariviin. Ei niistä kyllä paljoa hyötyä oo ku auto liikkuu vasta sitten ku valot sammuu.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Fiilikset noin 5 tunnin pelaamisen jälkeen. Tuntuu oikeasti, että pelaanko samaa peliä kuin te muut? F1 CE:ssä ja muissa ajopeleissä ei ole ollut mitään ongelmia ajaa ilman ABS:ää ja luistonestoa. Tässä pelissä ei siitä tule mitään.

F1 CE:ssä oli tunnetusti aika helppo AI ja siinä pystyi vetämään joillain radoilla vaikeimalla vaikeustasolla AI:ta pari sekuntia kovempia aikoja. Siitä johtuen olen tyytyväinen, että tässä pelissä AI on haasteellinen. Mutta kun.. Olisi kiva jos pystyisi pärjäämään AI:lle edes Medium vaikeustasolla.

Uratilan aloitin eilen kaikkein vaikeimalla tasolla ja ilman ajoapuja, mutta pikku hiljaa kävi ilmi, että täytyy hieman helpottaa. Hard taso ja silti ei apua. Ei muuta kuin medium päälle ja vieläkin tulee selkään kunnolla. Ja silti jostain syystä session objectives vain vaikeutuvat. Mikähän idea siinäkin mahtaa olla?

Miten oikeasti voi olla näin hankalaa? Muissa peleissä pystyn ajamaan vaikeimilla vaikeustasoilla ja rFactorissakin pysyn vielä vauhdissa jotenkin. Tämä peli vaan tuntuu mahdottomalta. Ja kun ei 4 tunnin harjoittelun jälkeen Melbournessa meno parantunut, niin masentaa kyllä toden teolla.

Yhden ahaa-elämyksen koin tuossa kaasu-lagissa. Ei ollutkaan lagi vaan olin painanut tikkua hieman viistoon ja kaasu ei ollut täysillä päällä. :eek:

Vaan eipä siitäkään apua ollut, suorilla pysyn nyt paremmin vauhdissa, mutta jarrutusmatkat kasvavat entisestään. Olenko ainoa jonka mielestä pelissä jarrut tuntuvat todella olemattomilta. En tietääkseni jarrua painaessa sentään paina tikkua viistossa.

En tiedä miten te muut ohjaimella ajavat pystytte ilman ajoapuja vastaamaan vaikeimmalle AI:lle, mutta hattua nostan. Näinköhän meikäläisen olisi aika luovuttaa ja pistää peli myyntiin ja pelata vähän sopivampaa peliä. Joku Mario Kart saattaisi olla tälle taitotasolle sopivampi. Ei helvata, että ketuttaa kyllä. 70 euroa pelistä, josta en saa oikein mitään irti.

Näin muuten peli on visuaalisesti omaa silmää miellyttävää. F1 CE:tä pelatessa tuntui kuin olisin katsonut jotain piirrettyä. Tämä peli näyttää paljon realistisemmalta. Valikot silti osaavat ottaa pannuun kunnolla. En löydä valikoista mitä haen, tai sitten niitä ei ole siellä. Mistä valitsen damagen tason, mistä valitsen rangaistukset pois, mistä säädän pelkästään AI:n vaikeustasoa? Perinteinen valikko olisi kelvannut paljon paremmin ja sitten uratilaan mentäessä olisi tuo Dirt 2 -mainen valikko tullut.

Mutta ei auta valittaa, bugeja en ole juurikaan kohdannut ja renkaat eivät ole puhjenneet vielä kertaakaan, joten sitäkään ongelmaa ei ole tullut esille. Jollain tavalla silti pelistä tulee mieleen MotoGP 08, jossa ajotuntuma oli vähän sellainen ennalta-arvaamaton.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Singaporessa paalulta lähtevä ei näe lähtövaloja lainkaan. En tiedä onko muilla radoilla käynyt tollasta kämmiä. Toisaalta ihan sama ku lähtötaktiikoita ei paljoo ole, talla pohjaan ja menoksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Fiilikset noin 5 tunnin pelaamisen jälkeen. Tuntuu oikeasti, että pelaanko samaa peliä kuin te muut? F1 CE:ssä ja muissa ajopeleissä ei ole ollut mitään ongelmia ajaa ilman ABS:ää ja luistonestoa. Tässä pelissä ei siitä tule mitään.

F1 CE:ssä oli tunnetusti aika helppo AI ja siinä pystyi vetämään joillain radoilla vaikeimalla vaikeustasolla AI:ta pari sekuntia kovempia aikoja. Siitä johtuen olen tyytyväinen, että tässä pelissä AI on haasteellinen. Mutta kun.. Olisi kiva jos pystyisi pärjäämään AI:lle edes Medium vaikeustasolla.

Uratilan aloitin eilen kaikkein vaikeimalla tasolla ja ilman ajoapuja, mutta pikku hiljaa kävi ilmi, että täytyy hieman helpottaa. Hard taso ja silti ei apua. Ei muuta kuin medium päälle ja vieläkin tulee selkään kunnolla. Ja silti jostain syystä session objectives vain vaikeutuvat. Mikähän idea siinäkin mahtaa olla?

Miten oikeasti voi olla näin hankalaa? Muissa peleissä pystyn ajamaan vaikeimilla vaikeustasoilla ja rFactorissakin pysyn vielä vauhdissa jotenkin. Tämä peli vaan tuntuu mahdottomalta. Ja kun ei 4 tunnin harjoittelun jälkeen Melbournessa meno parantunut, niin masentaa kyllä toden teolla.

Yhden ahaa-elämyksen koin tuossa kaasu-lagissa. Ei ollutkaan lagi vaan olin painanut tikkua hieman viistoon ja kaasu ei ollut täysillä päällä. :eek:

Vaan eipä siitäkään apua ollut, suorilla pysyn nyt paremmin vauhdissa, mutta jarrutusmatkat kasvavat entisestään. Olenko ainoa jonka mielestä pelissä jarrut tuntuvat todella olemattomilta. En tietääkseni jarrua painaessa sentään paina tikkua viistossa.

En tiedä miten te muut ohjaimella ajavat pystytte ilman ajoapuja vastaamaan vaikeimmalle AI:lle, mutta hattua nostan. Näinköhän meikäläisen olisi aika luovuttaa ja pistää peli myyntiin ja pelata vähän sopivampaa peliä. Joku Mario Kart saattaisi olla tälle taitotasolle sopivampi. Ei helvata, että ketuttaa kyllä. 70 euroa pelistä, josta en saa oikein mitään irti.

Näin muuten peli on visuaalisesti omaa silmää miellyttävää. F1 CE:tä pelatessa tuntui kuin olisin katsonut jotain piirrettyä. Tämä peli näyttää paljon realistisemmalta. Valikot silti osaavat ottaa pannuun kunnolla. En löydä valikoista mitä haen, tai sitten niitä ei ole siellä. Mistä valitsen damagen tason, mistä valitsen rangaistukset pois, mistä säädän pelkästään AI:n vaikeustasoa? Perinteinen valikko olisi kelvannut paljon paremmin ja sitten uratilaan mentäessä olisi tuo Dirt 2 -mainen valikko tullut.

Mutta ei auta valittaa, bugeja en ole juurikaan kohdannut ja renkaat eivät ole puhjenneet vielä kertaakaan, joten sitäkään ongelmaa ei ole tullut esille. Jollain tavalla silti pelistä tulee mieleen MotoGP 08, jossa ajotuntuma oli vähän sellainen ennalta-arvaamaton.

Vauhtiin kyllä pääsee, kun ymmärtää hiukan säätää autoa radalle sopivaksi, defaulteilla ei kyllä todellakaan kulje, säätöä, säätöä! :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on tahkottu aika rajusti tota peliä. Huomattavaa on se että varikolla mulla menee 4-7 sekkaa, ihan ilman ruuhkaakin, se aika vaihtelee oudosti.

Noi rankut alkaa pännimään. Kun pyörähdän ja joku "Reb bull / Ferrari" ajaa päälle niin heti tulee penaltya.

Mut ihan huippu peli, vielä vähän opettelemista.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kannattaa valita vaikka siitä valmis car setup mikä sopii tietysti riippuen minkä tyyppinen rata on.

Miksei ihmiset laita ajoapuja päälle jos ei pärjää? En ymmärrä mitä järkeä on ajaa ilman ajoapuja jos ei hallitse ja haukkuu peliä liian vaikeaksi. :D Kyllähän sitä ajan kanssa kehittyy nopeemmaks, mutta tuo setup juttu on aika tärkeä erilaisilla radoilla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

En omista peliä joten mul ois kysymyksiä pelin suhteen:

Onko peli enemmän simulaatio vai arcade (GRID ja Dirt tyyppinen)?
Miten median kanssa toimitaan?
Onko autoissa eroja? (Esim. Lotus vs Red Bull)
Jos ajaa medium tai easy vaikeustasolla niin pystyykö ajoavut laittaa pois kokonaan?
Mitä rengastyypejä pelissä on, eli onko pehmeet, superpehmeet ja kovat renkaat mukana? Ja onko niillä isoja eroja?
Jos törmää ekassa mutkassa toiseen autoon kunnolla tai edes vähän, niin jääkö kisa siihen?
Tuleeko kuskipäivityksiä kaudelle 2011 kun se käynnistyy?

Ja tärkein, onko peli todella 70€ arvoinen?

Viime F1 peli jota pelasin kunnolla oli F1 2000 PS1:lle.
 
Ylös Bottom