Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Silti tulee hyviä vääntöjä AI:n kanssa, että mitä tuo nyt haittaa?
Niin kyllä tämä AI jokseenkin riittävän hyvältä vaikuttaa, eipä ainakaan sen heikompi kuin joissain muissa ratapeleisssä.

Lieneekö tässä nyt syytä sanoa että hyvä peli mutta väärin tehty.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Varmaan tyhmä kysymys?

mikä toi AI on?
Eikö pelissä valita vaikeusaste ihan normaalisti vai onko vielä lisäksi joku lisä vaikeusaste AI?

Uramoodissa ainakin peli pelaa hyvin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

CM:n foorumeilta jällen:
"It seems like drivers on the track have no reference to the actual performance of their cars and are getting the race pace from the position they are in. To test this follow around the backmarkers until the top cars pit. You will then see the HRT lapping at the leaders pace."

Järkevästi hoidettu tämäkin Codemastersilta.. :rolleyes:

Tämän asian käsittämättömyys on käsittämätöntä :D Miten voi kusta pelin noin pahasti? Selvästi kaikki nämä on ollut tietoisia valintoja, mutta vaieten on vaan peli laitettu myyntiin. Aika anteeksiantamatonta hehkuttaa AI:ta ja muita ominaisuuksia realistisiksi, eikös jokaisella kuskilla pitänyt olla oma persoonallisuus? En osta enää ikinä Codemastersin pelejä, en sen takia, että sillä olisi CM:lle merkitystä, vaan siksi, että pelin ostaminen oksettaisi minua.

mikä toi AI on?

A.I., artificial intelligence, tekoäly.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Silti tulee hyviä vääntöjä AI:n kanssa, että mitä tuo nyt haittaa?

Vähän riippuu mitä peliltä hakee. Jos haluaa pelata lyhyitä kisoja ja ohitella koko ajan vastustajia, niin ei varmaan mitään. Jos taas haluaa pelata pitkiä kisoja, niin että kisat ovat mahdollisimman realistisia ja esimerkiksi varikkotaktiikat suuressa roolissa, niin haittaa melkoisen paljon.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Aika jännä, että esim. äsken ajoin Singaporessa kisaa Vettelillä ilman aika-ajoja ja aloitin kisan uudestaan muutaman kerran. Joka kerralla sama juttu, tekoälykuskit menevät samallalailla ensimmäiseen mutkaan ja toisen mutkan jälkeen joku häntäpään suhari mallia Chandhok/Kovalainen on noussut pisteille. Vaikeustasona siis Legend. Aika häiritsevää varsinkin kun nämä häntäpään autot pysyvät vaivatta muiden mukana...

Just, eli näitä kolmen kierroksen kisainsinöörejä riittää, lyön pääni pantiksi ettet pysty ajamaan edes helpoimmalla vastuksella koko kisaa läpi.
Kyllä mun kisoissa ainakin menee ihan erilailla, Spata on tullut ajettu pro:lla ainakin 3 kokonaista kisaa 100 %:lla ja aina eri meininki, että silleen...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Just, eli näitä kolmen kierroksen kisainsinöörejä riittää, lyön pääni pantiksi ettet pysty ajamaan edes helpoimmalla vastuksella koko kisaa läpi.
Kyllä mun kisoissa ainakin menee ihan erilailla, Spata on tullut ajettu pro:lla ainakin 3 kokonaista kisaa 100 %:lla ja aina eri meininki, että silleen...

Kylläpä sit nyt hyökätään...Tekstistä käsitti ihan hyvin et halus vain testata miten AI käyttäytyy...mikä sen parempi kuin lyhyt kisa...

Ongelma tossa onkin vain se, että se AI on täysin erilainen lyhyillä 1-10kierroksen kisoilla, täysin erilainen 20% kisoilla ja täysin erilainen 30-100% kisoilla


30-100 on ilmeisesti se missä parhaiten toimii, lyhyissä toimii OK:sti, ja 20% jota itsekki on uralla tullu ajettua ni on se pahin mahdollinen joka kerta...täytyy vaihtaa itekki 30%:iin ettei menis hermo AI:hin
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Stop. Stop. Stop.

Mä ainakin olen saanut nauttia pelistä. Uramoodi on täydellinen. Pelissä on haastetta.
Melbourne, 30% kisa, kierros 4. Edessä Alonso ja Hamilton niillä hirveää kisailua. Lopulta kumpikin ajautu toisiinsa kiinni, pyörähtivät näyttävästi hiekalle ja sinne jäi.

Sen sijaan ainoa miinus mitä olen nähyt - Aloitin kauden 10% kisoilla. Niin 6 kilpailun jälkeen: Lotus 14 p, Virgiini 5 p ja HRT 1p. Että liian helposti pisteitä kerää noikin tallit.

Bugeja ei ole eteen sattunut. Sen sijaan Renkaita puhkoo liikaa, mutta harvemmin ilman syytä. Useimmin kun olen kyntänyt hiekassa vähän aikaa.

Ihan loistopeli, jos itkette parista pikku asiasta jotka voidaan korjata sekä suurin osa on noista vain Trollien aloittamia huhuja joita on säädelty jotenki..

EDIT: Huomio kyse kaudesta, eli kaikki kisat siin jossaa putkessa - ei ura toi 10% Mäksälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

minkä pituista uraa ajat? Itse kun en pysty mitään 10% kisoja edes valitsemaan 7v uralla.

Samaten 7 uralla noi huonot tallit on huonompia kuin 3 tai 5v urassa, joissa autot on valmiiksi kehittyny ,eli esim lotus on paljon parempi, ja saa pisteitä, toisin kuin 7v uralla..

mun tallilla eli lotuksella ei oo ainuttakaan pistettä 6:sta kisasta, oma paras on ollu 14:sta ja trullin 15:Sta
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hoi!!!

Uramoodista kyse.
Kuinka teillä hajoaa autot uramoodis? Meikälääsellä ei meinaa auto hajota millää. Seinähän ku ajat täysillä,niin nippa nappa etusiipi lähtöö irti.
Täälä ku on lukenu muiren viestiä,niin niillä on renkahat puhujennu/irronnu jnejne.
En oo löytäny mitää valikkoa,että saisko jotaki pensan/renkaiden kulutusta lisättyä.
Vai vaikuttaako uran vaikeusaste siihen kuinka heleposti auto hajoaa? Ite ajelen mediumilla 30% kisapituurella.
Olis kiva ku renkahat kuluus ja autot vähä kuluttaas löpöä. Ei täsoo muuten mitää mieltä ajella ku ei autot hajoa millää.:mad::mad:
Muuten vaikuttanu tosi hyvältä peliltä:)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

[video=youtube;JoX0ClBDljE]http://www.youtube.com/watch?v=JoX0ClBDljE&feature=player_embedded[/video]

Tuossa taas yksi todiste lisää, että jotain aika hämärää tuossa tekoälykuskien toiminnassa on.. :eek:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kaikista ärsyttävin bugi on online aika-ajot. Siellä ei koskaan ole sellaista kertaa että jollain ei aika bugittaisi ja sitten pääse helposti lähtemään paalulta. Ite ajoin tänään muka Spassa sateella ajan 1.47 ja paalulle. Sitten joku veteli tänään Valenciassa ajan 1.20 ja äsken Abu Dhabissa 1.22. Tämähän ei ole pelaajan vika koska itsekkin ajoin tuon Span kierroksen ihan normaalisti katsoin ennen maaliviivaa kelloa ja se näytti 1.54 mutta kun olin ylittänyt ajanottopisteen niin peli heitti minut ykköseksi ja ajaksi pamahti tuo 1.47.

Hyvä mitään turnauksien aika-ajoja järjestää kun aina joku saa ilmaisen paalupaikan. No eihän tuo itse kisaan kauheasti vaikuta mutta vie vähän pohjaa aika-ajojen nautittavuudelta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tulipa kotoosa olo tuosta murteesta :)

Eipä itelläkään urassa oo vielä auto pahemmi hajoillu, parit spinnit ja etusiipi päreiks korkeintaan. Vaan kyllä se hajuaa jos kunnolla jymäytät. Vissiin vaikeustaso ei silleen vaikuta että mite hajoaa, sieltä saapi iha valittua että onko damage full, visual tai off. Ja tuo valikkoha löytyy siitä ku painat agenttisi vierestä seuraavaan kisasessioon niin siitä saapi valittua nuo damaget ja kulumiset päälle/pois.

Löysin kyllä uutta nostetta uralle kun rupesin säätämään autoa itse. Aika-ajoissa paras sijoitus nyt 7. ja Melbournessaki 13. Alotin siis alusta uran ja Lotukseen palasin :p Kisoissa tosin tullu sijat 20. vain.. Ei vain vauhti riitä kisaan kun tuo AI menee vähä miten sattuu aina.. Kieltämättä vähän turhauttaa mut ei se nautintoa vielä ole pois vieny.

Vaikeustaso siis AI lla Professional.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko joku kokeillu laittaa bensan kulutuksen pois päältä pitemmissä kisoissa että miten vaikuttaa AI kuskien vauhtiin? Luin jostain bugista joka tuohon liittyy. Tuntuu ettei vaikuta muihin ku omaan autoon tuo..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei mulla oo siinä agentin vieres olevasta seuraavasta kilpailu kohdasta valittavana ku,että kuinka pitkän kisaviikonlopun haluaa ja sitte on kisan pituus valittavana,vaikeusaste on kans valittavana,mutta ei mitää damage hommaa oo mulla.
Mikähän tämä homman nimi ny oikeen on!!!!??:mad::mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei mulla oo siinä agentin vieres olevasta seuraavasta kilpailu kohdasta valittavana ku,että kuinka pitkän kisaviikonlopun haluaa ja sitte on kisan pituus valittavana,vaikeusaste on kans valittavana,mutta ei mitää damage hommaa oo mulla.
Mikähän tämä homman nimi ny oikeen on!!!!??:mad::mad:

Oliskohan se ollu sillä tavalla, että siitä vaikeusaste kohdasta kun painaa niin aukeaa vielä uusi valikko, josta niitä pääsee säätämään..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oliskohan se ollu sillä tavalla, että siitä vaikeusaste kohdasta kun painaa niin aukeaa vielä uusi valikko, josta niitä pääsee säätämään..

Täytyy yrittää kokeella. Kiitokset vinkistä. Jos ei toimi niin sitte ei mahara mitää:D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kaikista (minunkin) pahoista puheista huolimatta, kyllä peli on kuitenkin erittäin loistava, koukuttava ja nautittava. Valituksieni jälkeen ajoin muutaman kisan ja joka kerta kisan aikana jännitti ihan helvetisti ja kisan jälkeen oli ihan voittajafiilis (siis vaikken voittanutkaan). Ei tollaseen tunnelmaan ihan paskalla pelillä pysty.

Loppupeleissä mulle ihan sama miten tuo on toteutettu, kisat on olleet tiukkoja ja tunnelma katossa. Ja ajomallinnus on meikäläisen kätöseen just passeli.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei mulla oo siinä agentin vieres olevasta seuraavasta kilpailu kohdasta valittavana ku,että kuinka pitkän kisaviikonlopun haluaa ja sitte on kisan pituus valittavana,vaikeusaste on kans valittavana,mutta ei mitää damage hommaa oo mulla.
Mikähän tämä homman nimi ny oikeen on!!!!??:mad::mad:

Porukka vois ottaa ihan rauhassa ja tutkia tarkemmin sitä peliään, valikkoja sun muita niin kyllä sieltä rupeaa löytymään. Ei kannata pelihousuja niin helposti polttaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

-----------------------------------------------
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom