Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Miten noissa startissa pitäisi lähteä? kaasupohjassa vai puolella kaasulla. Oikeastihan autossa olisi launchcontrol eli ei tulisi huonoja lähtöjä kovin usein jos lainkaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oikeastihan autossa olisi launchcontrol eli ei tulisi huonoja lähtöjä kovin usein jos lainkaan.
Eikös launch control ole tätä nykyä F1-säännöissä kielletty? Vaikka tuota kieltoa on käsittääkseni varsin helppo kiertää...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Niin vaikka pelissä on sutimisen esto niin oikeastihan niillä ei tuollaista ole.
Tällä hetkellä taitaa kuskit itse kontrolloida kierroksia ja kytkintä lähdössä.

Varmaan joku puolikaasua on hyvä ja kun kytkin irroittaa ja auto kulkee niin sitten vasta kaasu pohjaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse hommasin pelin perjantaina ja ihan hyvältä vaikuttaa, taitaa olla ensimmäinen peli minkä olen julkaisupäivänä ostanut.

Aloitin suoraan urasta Lotuksella helpoimmalla vaikeusasteella luistonesto täysillä ja automaattivaihteilla. Tuntui vähän liian helpolta niin vaihdoin mediumille. Ajoin aika-ajossa Lotuksella 2. ruutuun niin päätin vielä korottaa ja otin hardin, joka on ehkä sitten vähän liian vaikea. Kaksi ensimmäistä kisaa aika-ajoissa 15 ja 14, kisoissa 18 ja 20.

Testasin tänään ajaa ilman tuota luistonestoa ja oli se sittenkin helpompaa kuin luulin. Muutan varmaan niin että ajan kauden mediumilla ja ilman luistonestoa. Oli sillä myös väliä ajoiko Lotuksella vai Red Bullilla. Aika outoa oli vaan tuo että ilman luistonestoa kun kiihdyttää, moottori huutaa kovaa eikä meinaa vaihteet vaihua. Parhaiten huomaa siinä kun kiihdyttää ykköseltä kakkoselle. Kenelläkään tietoa mihin tuo perustuu?

Aika vammaista oli kun noissa parissa ekassa kisassa kun ajoin joillain sijoilla 9-11, tulin varikolle ja lähdin sieltä pois niin olin melkein viimeinen, eikä se sija siitä paljon parantunut. Ei kai niitä sijoja nois paljon pitäisi menettää? Varmaan tuli se bugi että jäätyy siihen varikolle.

Toinen bugi tuli kun ajoin ensimmäisen kisan maaliin. Katoin että miksi tyyppi alkoi tuulettamaan 18. sijaa niin tulikin teksti että olin voittanut kisan. Voitin kisan siitä että ajoin sijalla 18. maaliin :D joopajoo :rolleyes:. Aloitin alusta kun en viitsinyt tuollaista bugivoittoa ottaa. Kenellekkään mulle tullut tuota?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitenkäs helposti ratin pitäisi saada tässä pelissä toimimaan?

G25:n ei tahdo pelittää. USB kytkettäessä ratti pyörähtelee, sen jälkeen ihan mykkä. Menussakaan ei pääse advanced wheel valikoihin. PC:n kanssa ratti toimii OK.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

G25:n ei tahdo pelittää. USB kytkettäessä ratti pyörähtelee, sen jälkeen ihan mykkä. Menussakaan ei pääse advanced wheel valikoihin. PC:n kanssa ratti toimii OK.

Käynnistä peli uudestaan ratti kytkettynä ja pitäisi lähteä ihan sillä. Saattaisi onnistua myös vaihtamalla padi kakkosohjaimeksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Saako tallikaverin säädöt kopioitua, kun inssi niin kerran hehkuttaa?

Onko jossakin sivusto, missä olisi valmiita säätöjä, niin voisi kokeilla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Saako tallikaverin säädöt kopioitua, kun inssi niin kerran hehkuttaa?

Onko jossakin sivusto, missä olisi valmiita säätöjä, niin voisi kokeilla.

Ei ole tallikaverin säätöjä mahdollista kopioida, vaikka inssi niin sanoo. Tuokin on ilmeisesti vaan yksi bugeista...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään sain viimeinkin pelin hyppysiini (Gigantista hain kun VK kusi tilauksen...) ja täytyy kyllä sanoa että uskomattoman vaikeaa tuo padiohjaus! Pilaa peli-ilon kyllä totaalisesti kun mutkiin pitää jarruttaa 500m etukäteen ja silti auto ei käänny mutkiin. Yli tunti meni ennen ku sain ekan puhtaan kierroksen Melbournessa. Rangaistuksia myös näyttää tulevan todella helposti AI:n omista törmäilyistäkin.

Ensivaikutelma on kyllä melko masentava, pitänee joko vaihtaa tää boksiversioon tai sit investoida kunnolliseen rattiin... Padilla aika kelvotonta tuo ajelu.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko jossakin sivusto, missä olisi valmiita säätöjä, niin voisi kokeilla.

F1 2010 Setups

Tuolla on joitan säätöjä autolle ja ajat joihin niillä on käyttäjä itse pystynyt. Ja varmaan lisää tuo sälli noita tonne testailee. Tosin ei välttämättä oo parhaat sääjöt jokaselle, kun kaikilla tuppaa vähä oleen erilaine ajotyyli ja mieltymys. Mut ainaki jotain pohjaa tuolta saa ja ite voi sit jatkokehitellä.

Testasin muuten ekan kerran Careerissa ottaa polttoaineen kulutuksen pois päältä ja se ainaki autto tuohon bugiin että AI kuskit ei oikein kärsis painavasta autosta. Tai ainaki itellä kisat on paljo tiukempia nyt kun itseki pääsee kovaa jo kisan alussa. Tosin jonkinlaista kumilenkki efektiä vieläki havaittavissa kun edellä ajava pääsee jonkin tietyn matkan päähän niin sit se lähtee vetään aivan hurjia kierroksia.. ja sama takana olevilla.

Mut nyt tosiaan itellä tulossa hyvä kisa Malesiassa kun otti ton fuel kulutuksen pois ja anto renkaitten vielä kulua. Tosin kisa piti laittaa pauselle kun emäntä haluaa kahtoa jonku salapoliisi jännärin :rolleyes: ..

Ekaa sade kisaa careerissa vieläki odotellen.. ei vaan saja ei, vaikka sateen mahikset monesti 50-70 %
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

F1 2010 Setups

Tuolla on joitan säätöjä autolle ja ajat joihin niillä on käyttäjä itse pystynyt. Ja varmaan lisää tuo sälli noita tonne testailee. Tosin ei välttämättä oo parhaat sääjöt jokaselle, kun kaikilla tuppaa vähä oleen erilaine ajotyyli ja mieltymys. Mut ainaki jotain pohjaa tuolta saa ja ite voi sit jatkokehitellä.

Veikkaan että nuo säädöt syövät renkaita aika kovaan tahtiin, kun time trialissahan renkaat eivät kulu.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikö nimenomaan kaksi ajosuoritusta eri ohjausvälineillä ole keskenään vertailukelpoisia? Ymmärrän kyllä, etteivät omena ja banaani ole välttämättä vertailukelpoisia keskenään, mutta tässähän puhutaan saman asian tekemisestä kahdella eri välineellä. Sanoisin, että erittäin vertailukelpoista.

Eikö yleinen mielipide ole se, että ratilla ajaminen on helpompaa/nopeampaa kuin pädillä? Miten sitä muuten sitten vertailee kuin ajamalla sekä ratilla että pädillä samaa rataa ympäri?

Sori OT, mutta mielestäni kommenttisi ei ole vertailukelpoinen.


Ajaminen ratilla on huomattavasti rauhallisempaa kuin jollain tatilla sorkkiminen, sen mitä olen padilla ajanut, niin huomattavasti enemmän tuurilla mennään ja kun herpaantuminen tapahtuu niin metsä kutsuu, en tarkoita missään tapauksessa sitä että ratilla ajaminen olisi helpompaa vaan että pystyy keskittymään ajamiseen 100 % ja varaa tiukankin kierroksenkin tekemiseenkin jää vielä, toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä tarkoitan? En kyllä lähi kauppaankaan lähtisi autolla jos joutuisin ajaan auton padilla sinne :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt alkaa ihan oikeesti vituttaa tää bugipaska! Ajoin onlinessa viidenneksi, mutta tuloslistassa olin kuudes. Mitään rangaistuksia ei jaettu, mutta hahmo joka tuli oikeasti maaliin monta sekuntia mun jälkeen nostettiin edelle samalla ajalla. Eikä ollut ensimmäinen kerta!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Käynnistä peli uudestaan ratti kytkettynä ja pitäisi lähteä ihan sillä. Saattaisi onnistua myös vaihtamalla padi kakkosohjaimeksi.

Kiitoksia kannanotosta (vaikka ei auttanutkaan).

Ongelma olikin siinä, että en ollut kytkenyt sekventaalivaihdekeppihässäkkää kiinni. Kytkennän jälkeen toimii OK.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen yrittänyt vaihtaa ohjaimen komentoja itselle sopivaksi. kun yritän vaihtaa kaasun X napin taakse nii se hetken lataa ja sitten siinä on kuitenkin se vanha painike valittuna. Eli en saa sitä vaihdettua. Käyttäjäshän se vika on, eli osaako joku auttaa?:)

Toinen asia mitä olen ihmetellyt niin kun ajan 7 kauden uraa, niin muut kuskit näkyvät ratakartalla valkoisena pisteenä, mutta massa sinisenä. myös tuloksissa massan tiedot on mustana. Mistähän tämä johtuu? Myös haastatteluissa minulta kysytään usein massasta.

Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että jos vähäkin pukkaa jotain toista autoa nii heti tulee 10 sekunnin sakko aikaan. saako tuon jotenkin pois päältä ettei tule sitä rankkua?

kiitos jo näin etukäteen:)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei jumaliste noita ***** äpäriä tuolla netissä! Ei pääse oikein ajamalla ohi niin täytyy ajaa päälle. Noita pitäis leipoa lättyyn ja huolella prkl:mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kokeilin yks päivä ajaa pädillä muutamia kierroksia ja olihan se tietysti vähän vaikeaa aluks, mutta parin kierroksen jälkeen siihen oikeastaan tottu jo. Kyl silläki ihan hyvin pärjää, kuhan malttaa vaan kääntää rauhassa ja just löysätä jarrua lopuks sekä lisätä kaasua rauhassa niinku joku sano jo aiemmin. Ratilla fiilis on tietysti aivan toista luokkaa ja ohjauski ehkä vähän vielä tarkempaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Toinen asia mitä olen ihmetellyt niin kun ajan 7 kauden uraa, niin muut kuskit näkyvät ratakartalla valkoisena pisteenä, mutta massa sinisenä. myös tuloksissa massan tiedot on mustana. Mistähän tämä johtuu? Myös haastatteluissa minulta kysytään usein massasta.

Hmm. Yleensähän se on oma tallikaveri, joka siellä kartalla näkyy eri värisenä (ilmeisesti kylläkin punaisena..), eli mikäli et Ferrarille jo vielä ehtinyt, niin saattaa hyvinkin olla, että tuossakin on joku bugi kyseessä.

Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että jos vähäkin pukkaa jotain toista autoa nii heti tulee 10 sekunnin sakko aikaan. saako tuon jotenkin pois päältä ettei tule sitä rankkua?

kiitos jo näin etukäteen:)

Rangaistuksissa on kolme vaihtoehtoa: off, reduced ja full muistaakseni. Reduced-asetuksella saa jo aika paljon tömäillä ennen kuin rangaistuksia tulee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hmm. Yleensähän se on oma tallikaveri, joka siellä kartalla näkyy eri värisenä (ilmeisesti kylläkin punaisena..), eli mikäli et Ferrarille jo vielä ehtinyt, niin saattaa hyvinkin olla, että tuossakin on joku bugi kyseessä.



Rangaistuksissa on kolme vaihtoehtoa: off, reduced ja full muistaakseni. Reduced-asetuksella saa jo aika paljon tömäillä ennen kuin rangaistuksia tulee.


Kiitos vastauksista:) joo tallikaverini on trulli ja se näkyy punaisena. Massa näkyy jostain syystä sinisenä. Myös haastatteluissa kysellään massasta. Nii ja massan tulokset näkyy mustalla pohjalla. en tiedä sitten mitä meina...
 
Ylös Bottom