Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Missä pääsee katsomaan millä säädöillä tallikaveri ajaa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja jos ajaa pitkiä viikonloppuja, R&D-viikonloppuna tehtävä tulee jokaiseen harjoitussessioon ja tavoiteaika pitää läpäistä jokaisessa sessiossa jotta kehityspaketin saa käyttöön.

Kyllä ittellä on päivittyny vaikka oon ajanu pelkästään P1.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On se kumma, kun jotkut hostit ei osaa sitä peliä aloittaa. Ties kuinka monta kertaa mennyt lobbyyn, joka on täynnä, kaikilla on ready PAITSI hostilla. Sit porukka alkaa leavaamaan siitä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo, eilenkin oli muutama serveri täynnä 12 pelaajaa ja sit hosti oli jossain kädellä tms niin ei siinä kauaa mene kun jengi lähtee litomaan...

Eli jos hostii kantsii katsoa ensin se kokonaistilanne servujen suhteen. Jos on monta serveriä missä kaikissa pelaajia vain joku 3 ei varmaan kannata omaa laittaa pystyyn vaikka kuinka kukaan ei hostaa juuri sitä mitä sinä haluat ajaa.

Sitten jos hostaa, muistaa about sen tilanteen mikä oli, joten kun saa suht järkevän määrän äijiä viivalle starttaa pelin. Turha odottaa 12 pelaajaa täyteen jos kokonaisuudessaan on joku 10 serveriä auki ja niissä joku 30-60 pelaajaa yhteensä..
Todennäköisesti suurinosa ajelee priva servuilla kun ei jaksa häslätä publilla.

Olisi muuten kiva jos saisi itse säätää tuota dynaamista säätä. Joku propability of rain asteikko.Tuo dynaaminen sää on tosi kiva ominaisuus tässä pelissä. Yksinpelissä oli kiva kun rupesi satamaan juuri kun olin käynyt vaihtamaan primerenkaat alle. Renkaat pitivät aika hyvin kun radalla oli kuivempaa uraa mutta sade yltyi loppua kohden jolloin vikalla kierroksella ei sliksi enää pitänytkään ja tiputtiin sitten se 8 sijaa kun oltiin nurmikolla. Eli sain itse tehdä riski päätöksen yrittää maaliin niillä slikseillä.

Olis pitänyt vaihtaa intermediatet silloin kun kävin renkaiden vaihdossa mutta kun oli kumi puhjennut olin tyytyväinen et sain ees jotkut nakit alle...tietty siitä seuraavalla kierroksella alkoikin sataa..
 
Olisi muuten kiva jos saisi itse säätää tuota dynaamista säätä. Joku propability of rain asteikko.Tuo dynaaminen sää on tosi kiva ominaisuus tässä pelissä.

Juu sitä olisi kiva päästä itse säätämään, GP3:sessa aikanaan oli tuo säätö 0-100%. Mutta onhan tuo nyt hyvä, että dynaaminen sää sentään löytyy pelistä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ärsyttää tässä pelissä auton säätämisen hankaluus. Mistään ei saa oikein apuja, jos on ihan yössä. Kisainssi on päälle liimattu vuoden turhake, telemetriatietoja ei ole(täysin käsittämätön puute muuten), huippunopeuksia ei näe mistään paitsi ruudulta kun ajaa, mutkanopeuksia ei näe yms. Minkä ihmeen takia yritetään tehdä vakavasti otettava peli, kun dataa ei saa mistään? Ei jumalauta edes kolmossektorin aikaa kiekastaan! Voishan sen itekin laskea, mutten taida viitsiä.
Aika-ajot on ihan turhat, koska vain oma ja tallikaverin sijoitus säilyy kisaan, muut tuntuu vaihtuvan lähes joka kerta. Kisoja on ihan jännää ajaa, kunhan ei vaan puhkea rengas. Aika paljon on parannettavaa tässä tekeleessä.

Aika hassua on muuten kanssa se, jos Q1:sessä alkaa sataa ja on monsuunikeli, niin Q2:sessa voi olla jo ihan kuiva rata ja aurinko paistaa! Menee siinä varmaan viisi minuuttia kun Q1 loppuu ja alkaa kakkonen, aika dynaamista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo olis kiva saada jotain top speed tietoja tai edes kunnon sektoriajat näkyville jotta voi arvioida missä häviää aikaa.
Samoin olisi hyvä jos olisi joku "free test" tila jossa voisi säädellä polttoainemäärää jne ja testata asetuksia. Eli olisi renkaan kulumiset sun muut päällä mutta voisi vapaasti hinkata setuppia.

Tiettyhän voi ottaa yksittäisi GP:tä ja laittaa siihen harjoitukset ja aika-ajot..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikä on vikana ku ei multiplayer toimi. Netis ei oo mitää vikaa kaikki muut pelit paitsi f1 toimii onlinessa. Auttakaa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ärsyttää tässä pelissä auton säätämisen hankaluus. Mistään ei saa oikein apuja, jos on ihan yössä.

Sinne yöhön täytyy minun mielestäni ihan hakeutua, ei sinne niin vaan joudu. Minun toimintatapani on että puhtaalta pöydältä lähtiessä otetaan inssiltä quick setup (käytännössä jompi kumpi ääripää) ja siitä lähdetään veistämään.

Ensimmäisenä siipeä sen verran että voi ajaa täyden kaasun paikat täydellä kaasulla läpi. Helpottaa ehjien kierrosten ajamista. Sitten jarrut, painopiste ja kallistuksen vakaimet kohdalleen. Sen jälkeen vielä jouset ja viimeisenä siipeä sen verran pois että pystyy edelleen ajamaan ne täyden kaasun paikat läpi. Loppu on pelkkää hienosäätöä. Joidenkin pyöränkulmien rukkaaminen maailman tappiin on mielestäni ihan turhaa, auto on loppupeleissä helpompi ajaa kun käyttää aina samoja kulmia ja tottuu niihin.

Tietysti kerralla muutetaan vain yhtä arvoa, kokeillaan ja muutetaan taas. Oikotietä onneen ei ole olemassa. Tietämys siitä mihin suuntaan kutakin nippeliä kannattaa ruuvata tulee kokemuksen kautta. Minä aloitin uran ja auton säätämisen nollasta tallennuksen korruptoitumisen jälkeen ja huomaan nyt jo säätäväni autoa pidemmälle oikeaan suuntaan kun on kokemusta muutamilta erilaisilta radoilta. Ja yllättävän samanlaisiin säätöihin se auto päätyy esimerkiksi Malesiassa, Barcelonassa ja Turkissa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Siinä tulee suht hyviä vinkkejä myös, kun odottelee pelin latautumista.
Vaihteet pitää säätää niin, että moottorilaulaa melkein tai ihan hetken rajoittajaan pisimmän suoran päässä. Jos ei jaksa kiertää siihen niin sitten on liian pitkä välitys tai liikaa siipeä. Kisaan voi laittaa vähän pidemmän 7 vaihteen jotta imusta saa vielä vähän extra vauhtia..jos välitys loppuu kesken voi imusta saada hyvän kiihtyvyyden mutta toisen autosta ei pääse vaan ohi kun maksiminopeudet niin samoja..

Nuo mainitut kolmerataa on tietyllä tapaa samanlaisia, jokaisessa nopeita kurveja joissa tarttee downforcea mutta myös muutama pitkä suora joilla tarttee suoranopeutta. Joten säätö on vähän kompromissi. Osissa ratoja ne quick setupit toimii suht hyvin mutta toisissa ne ei vaan istu ollenkaa, esim. Span quick setupit on niin aliohjaavia että.

Vähän helpottaa kun on jokin käsitys kuinka kovaa mennään oikeasti noilla suorilla. Pelissä tuntuu, että mennään aika paljon kovempaa kuin oikeasti mutta tarkoitan sitä, ettei turhaan yritä monacossa jotain yli 300kmh suoranopeuksia jne...tai monzassa tyydy, että auto kulkee just 300 ja istuu mutkissa kuin tatti.

Itse olen tyytynyt nyt ottamaan quick setupista jommankumman niistä kuiva säädöistä ja sit muuttanut joitain pieniä juttuja. Esim, brasilian radalla sillä toinen oikealla olevalla säädöllä ja lisäämällä etusiipeä ajetaan moninpelissä helposti 1,07kierrosaikoja joka publa servereillä yleensä riittää aika pitkälle.

Sit mielestäni tietty perusjuttu toimii tuossa pidon hakemisessa (ei ihan mene näin mutta helpottaa säätöjen etsimistä) jos auto on huono nopeissa mutkissa säädä siipiä, jos huono hitaissa mutkissa, säädä alustaa. Tietty alusta vaikuttaa kaikissa kurveissa mutta jos on hirveän puskeva joissain todella hitaissa shikaaneissa,on turha säätää siipiä kun hitaassa vauhdissa ei ole downforcea.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ärsyttää tässä pelissä auton säätämisen hankaluus. Mistään ei saa oikein apuja, jos on ihan yössä. Kisainssi on päälle liimattu vuoden turhake, telemetriatietoja ei ole(täysin käsittämätön puute muuten), huippunopeuksia ei näe mistään paitsi ruudulta kun ajaa, mutkanopeuksia ei näe yms. Minkä ihmeen takia yritetään tehdä vakavasti otettava peli, kun dataa ei saa mistään? Ei jumalauta edes kolmossektorin aikaa kiekastaan! Voishan sen itekin laskea, mutten taida viitsiä.
Aika-ajot on ihan turhat, koska vain oma ja tallikaverin sijoitus säilyy kisaan, muut tuntuu vaihtuvan lähes joka kerta. Kisoja on ihan jännää ajaa, kunhan ei vaan puhkea rengas. Aika paljon on parannettavaa tässä tekeleessä.

Aika hassua on muuten kanssa se, jos Q1:sessä alkaa sataa ja on monsuunikeli, niin Q2:sessa voi olla jo ihan kuiva rata ja aurinko paistaa! Menee siinä varmaan viisi minuuttia kun Q1 loppuu ja alkaa kakkonen, aika dynaamista.

Telemetriatietojen puute on kyllä miinus, mutta pelissä on kuitenkin ne inssin tarjoamat pikasäädöt jotka ovat mielestäni yllättävänkin hyviä. Kun ottaa ne kaikkein eniten kuivalle kelille olevat säädöt sieltä skaalan oikealta puolelta niin niillä pärjää aika pitkälle. Olen laiska, en jaksa säätää niitä sen enempää :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisi muuten kiva jos saisi itse säätää tuota dynaamista säätä. Joku propability of rain asteikko.Tuo dynaaminen sää on tosi kiva ominaisuus tässä pelissä.

Tuohon liittyen: Pari kertaa käynyt niin, että täysimittaisen aika-ajon eka osio täysin kuivaa sade%:n ollessa 0, toinen osio 100% ja kaatamalla vettä käyttäen täysiä sadekelin pyöriä. Kolmas sessio mennään sitten taas täysin kuivassa kelissä. Ilman merkkiäkään siitä, että edellinen sessio on vedetty läpi kumiveneellä :). No, ehkä jossain Monacossa ne säävaihtelut on noin suuria tunnin aikana...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Osissa ratoja ne quick setupit toimii suht hyvin mutta toisissa ne ei vaan istu ollenkaa, esim. Span quick setupit on niin aliohjaavia että.
Aijaa, mulle se toinen dry-asetus sopii täydellisesti. Ajon aikana vaan lisään siipeä, en muuta, eikä auto aliohjaa mulla juuri lainkaan. Tietenkin riippuu hieman siitä, että onko fuel simulation on vai off, mutta itselläni se aliohjattavuus katoaa fuel simulation onilla ajaessa, kun käyttää niitä vaihteita hieman eri lailla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jokaisella on oma tyyli ajaa.

+ Aerodynamiikkaa isommaksi jos ei auto pysy radalla.
+ Jarrut kovemmalle jos tykkää myöhemmin jarruttaa
+ Balancea pienemmäksi niin auto kääntyy paremmin mutkissa.
+ Jos auto pomppii niin suspensionia enemmän

Vaihdelaatikkoa pienemmälle jos tarvitsee nopeammin kiihtyä tai sitten enemmän jos kone jää röpöttää johonkin kohtaan.

Noilla olen pärjänny.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään tuli todistettua ihan omin silmin ettei AI-kuskit tunne sinistä lippua. Barcelonan osakilpailun puolen välin jälkeen varikolta eteen sattui Senna joka oli pyörähdellyt ja sen takia jäänyt kierroksella. Kokeilin siinä sitten puolisen kierrosta antaisiko herra tietä mutta ei, ilmeisesti Lotus on niin vähän HRT:tä nopeampi ettei Sennaa kiinnostanut. En jäänyt rimpuilemaan vaan ajoin kierroksen päätteeksi varikolle.

Myöhemmin samassa kilpailussa ajoin Hülkenbergin takana jämäsijoilla kun kärki alkoi tunkea ohi kierroksella. Siinä sitä sai seurata aitiopaikalta kun Hülkenberg väänsi selvästi hitaammalla autolla Massaa vastaan kierroksen verran. Tuloksena törmäys, Massa pyörähti ja Hülkenberg pääsi jatkamaan vähän suoremmin, ei kuitenkaan niin suoraan ettenkö minä olisi ohittanut molempia. :rolleyes:

Aivan kilpailun lopussa olin tippunut Hülkenbergin taakse oman virheen seurauksena, siinä vaiheessa kierroksella ohittamassa taisi olla Kobayashi. Hülkenberg ei ollut oppinut juuri mitään ja seurasi samanlainen vääntö, tällä kertaa Kobayashi pääsi kuitenkin livahtamaan ohi vauriotta.

Kuitenkin tuo sinisen lipun sääntö taitaa olla voimassa AI:llä vaikkei sitä osattaisi kunnioittaa, tulin nimittäin kyseisessä kilpailussa maaliin sijalla 18, mutta tuloslistalla olin 16. Tuloslistalla kaksi kuljettajaa oli hylätty. En oikein keksi hylkäyksille muutakaan syytä kuin kierroksella ohitukset viimeisillä kierroksilla.

Barcelona on pirun rasittava kilpailu ajaa koska muutokset radan viimeiseen sektoriin ovat tuhonneet koko radan jouhevuuden. Tietysti myös AI tuntuu olevan siellä pirun nopea (erityisesti 2. sektorilla) mutta mielenkiintoisia kilpailuja siellä syntyy. Nytkin heilui keltainen lippu vähän väliä enkä minä ollut siihen syyllinen kuin kerran tai pari. :eek:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tietääkö kukaan, että saako esim endurance kilpailuista enemmän xp:tä kuin sprint kisoista?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä on Spa vain hieno rata ajaa kisaa. Oikeastaan ensimmäinen kisa jossa AI kuskit kunnolla kolaroi keskenään ja ajeli ulos sateella. Ja näin ensimmäisen keskeytyksenki AI kuskien osalta kun Petrov kolaroi toisen kuskin kans ja keskeytti. Tähän asti on kaikki autot tullu maaliin 100 % tarkkuudella. Tiesti vieläki haikailisin noita tekniikkamurheita noille tietokonekuskeille vaan taitaa jäädä haaveeks..

Tästäki pelistä ois viilaamisella saanu todella paljon paremman pelin. Toki se on nytkin hyvä peli, mutta jotku asiat vain ärsyttää. Esim. kisainssistä ei ole mitään hyötyä, AI kuskeille ei tule rengasrikkoja tai muuta murhetta, bugit ym, sateella liikaa pitoa ...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vikoineen kaikkineen tämä osaa olla aika palkitseva peli. Uran ensimmäisellä vuodella Montrealin GP Lotuksella. AI Legendillä, pitkät viikonloput, 50% kisat, ajoavut pois, manuaaliset varikkokäynnit, vauriot fullilla, rengassimulaatio päällä, polttoainesimulaatio pois päältä. Kerran pääsin jo uralla Valenciaan kunnes tallennus korruptoitui joten kokemusta löytyi Montrealista. Ja tiesin että hyvään tulokseen on mahdollisuudet, Lotuksellakin.

Hyvät säädöt löytyi harjoituksissa nopeasti, olin kovilla renkailla ja moottori Cruisella 1:18.xxx vauhdissa, samaan tapaan kuin nopeimmat AI-kuljettajat. Pehmeillä renkailla ja moottori Fastilla nopein kierros meni alle 1:17, AI:lla ei mitään sanottavaa. Aika-ajossa otin helpon paalun kovilla renkailla ja kaikki näytti hyvältä.

Kilpailuun luvattiin sadetta 26% todennäköisyydellä enkä tietenkään jaksanut varautua siihen mitenkään. Mutta kuinka ollakaan, kilpailupäivänä rata olikin litimärkä. Heitin autoon lonkalta jonkinlaiset sadekelin säädöt. Siipeä reilusti lisää, maavaraa ylös ja jouset hieman pehmeämmiksi. Kisaan lähdettiin sadekelin renkailla. Alussa pitoa oli todella vähän mutta pidin kärkipaikan, Button tuli toisena ja pystyin kontrolloimaan tilannetta.

Kisan puolenvälin jälkeen olosuhteet alkoivat kuivua selkeästi, insinööri ilmoitti että muutamat kuljettajat ovat ottaneet välikelin pyörää alle. Sadekelin rengas tuntui kuitenkin kestävän varsin hyvin joten päätin jatkaa sillä. Kymmenen kierrosta ennen loppua inssi ilmoitti että McLarenilla vaihdettu kumpaankin autoon pehmeät renkaat. Takarenkaat alkoi mennä siinä vaiheessa keltaiselle mutta ratakin oli jo varsin kuiva, päätin käydä varikolla. Buttonin sijainnista ei ollut mitään käryä.

Ajoin varikolle, pysähdys meni aivan nappiin. Lähtiessä huomasin kartasta että yksi auto oli pääsuoralla, loput siellä jossain neulansilmän kohdalla. Kiihdytin ulos varikolta ja ehdin kakkosmutkaan juuri Buttonin eteen.

Buttonilla oli vähemmän siipeä ja tietysti ylipäänsä aerodynaamisesti tehokkaampi auto + parempi moottori joten alkoi 8 kierroksen puolustustaistelu. Pari kertaa se pääsi vierelle takasuoralla mutta ei riittänyt ohittamiseen. Kolme kierrosta ennen maalia minulta puhkesi oikea eturengas neulansilmässä ilman mitään ennakkovaroitusta, ehdin juuri ja juuri pelastaa tilanteen flashbackillä.

Oli aika hieno tunne kun kiihdytin viimeistä kertaa neulansilmästä ulos ja uran ensimmäisestä voitosta minut erotti ainoastaan mestarien muuri. Onneksi Button ei päässyt neulansilmästä ulos aivan yhtä hyvin kuin parhailla kierroksillaan joten viimeisen shikaanin sai ottaa rauhassa. Maaliviivan yli kädet pystyssä. Well done mate! :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itelläni on pc -versio, mutta samoista peleistähän tässä on käytännössä kyse...

Tänään on iskenyt eräs kiusallinen bugi 2 kertaa brittien gp:n harkoissa, on nimittäin yhtäkkiä vaan pamahtanut ja ruutu käynyt vähän aikaa punaisena niinkuin ajaisi täysiä seinään ja peli valittaa että auto on vahingoittunut! Ekalla kerralla tuli kun lähdin varikolta suoraan ykössektorille ja toisessa kakossektorin alussa (tässä olin ajanut jo pidemmän stintin). Mukavana yksityiskohtana on että tuossa "rysäyksessä" on ollut hetkittäin yli 40 G:n voima, vaikka auto vain pysähtyy kuin seinään keskellä rataa! Sama homma vaikka käytän tuota flashijuttua!

Vaikka näitä bugeja onkin melkein ylitsepääsemättömän paljon, on kyseessä kuitenkin loistava F1 -peli, varsinkin kun nyt alkaa jo oppia tuota auton säätämistä :rolleyes: Toivottavasti ensi vuonna ei olisi näin buginen ja tulisi uusia ominaisuuksia esmi turva-auto!
 
Ylös Bottom