Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voisko joku kertoo mistä ihmeestä te pääsette muokkaan noita renkaiden rikkoutuminen, kolari mallinnus sekä muita realistisuuteen viittavia asutuksia? -Oon kerran löytäny ne jostakin noin pari päivää sitte ku ostin pelin mutta nyt en löydä sitte millään enään =/ helppiä jos sais ni oisin tooosi kiitollinen =)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voisko joku kertoo mistä ihmeestä te pääsette muokkaan noita renkaiden rikkoutuminen, kolari mallinnus sekä muita realistisuuteen viittavia asutuksia? -Oon kerran löytäny ne jostakin noin pari päivää sitte ku ostin pelin mutta nyt en löydä sitte millään enään =/ helppiä jos sais ni oisin tooosi kiitollinen =)

Esim. Careeria pelatessas ne löytyy siitä mistä valitaan seuraava sessio siellä agentin vierestä. Muistaakseni se lista aukeaa esiin kun siirryt siihen "difficulty" kohtaan ja painat X-nappia. Tai jostain siitä, en nyt muista tarkalleen miten ne valikot siellä toimi kun itsellä tulee niin luonnostaan jo klikkailtua sinne :P
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olettekos koittaneet padilla pelatessa kun tulette mutkaan painaa tatti ekana ylös ja sitten kääntää haluttuun suuntaan. Mun mielestä toimii huomattavasti paremmin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Äsken tuli varmaankin ajettua paras kisa Career modessa, toinen sija tuli Spassa. Aika-ajoissa ykkönen 1.5 sekunnin erolla, mutta kisassa sähelsin sitten pikkaisen. Parhaimmilaan ero kärkeen oli 20 sekunnin luokkaa 6 kierroksen jälkeen..mutta maalissa olin toinen vajaa 1.5 sekunnin päästä webberistä. Harmittaa kyl kun spinnasin kerran ihan kunnolla, ja otin lähikontaktia seinän kanssa myös niin etusiiven jouduin vaihtamaan varikolla. Mutta sen jälkeen sain rytmistä kiinni ja suorastaan lensin radalla. Jos vielä oisi ollut kierros enemmän niin voitto oisi tullut!
Noh, ihan hyvä saldo nyt kahdesta viime kisasta, kolmos ja kakkossija. Seuraavaksi oisi edessä monza, helppo rata mutta kun on lotus alla niin voi tehdä tiukkaa päästä podiumille.

Tulipa taas kirjoitettua.. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Liitän tämän nyt tänne, jos joku osaisi neuvoa paremmin, eli: Mites on, olisiko f1-2010 ostamisen arvoinen peli tohon 40e pintaan? Gran turismo tulee kuitenkin hankittua ja padilla pelailen. Onnistuuko yksinpeli, kuinka hyvin (onko bugit, joista ollut puhetta korjattu päivityksellä)? Jaksaako yksinpeliä edes tahkota kovin pitkää eli onko siis kyseessä puhtaasti nettipeli?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Liitän tämän nyt tänne, jos joku osaisi neuvoa paremmin, eli: Mites on, olisiko f1-2010 ostamisen arvoinen peli tohon 40e pintaan? Gran turismo tulee kuitenkin hankittua ja padilla pelailen. Onnistuuko yksinpeli, kuinka hyvin (onko bugit, joista ollut puhetta korjattu päivityksellä)? Jaksaako yksinpeliä edes tahkota kovin pitkää eli onko siis kyseessä puhtaasti nettipeli?

Päivitystä ei ole tullut. Jos tässä vaiheessa pelin hankintaa harkitsee ja yksinpeli kiinnostaa, niin ise kyllä odottaisin ainakin sen aikaa, että kuullaan mitä tuolla päivityksellä korjataan. Sen verranhan sieltä on kerrottu, että kaikkia ongelmia ei tulla korjaamaan ja tuo yksi päivitys jää ainoaksi, koska CM keskittyy ensi vuoden painokseen..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä en ole mun 20% kisojen yhteydessä törmännyt noihin ongelmiin. Kolme kisaa ajettu ja viimekisassa menin varikolle silloin kun sanottiin enkä jäänyt mihinkään jumiin.

On tossa tiettyjä outouksia, AI:n nopeus vaihtelee, ne ei pysy kisan alussa mun vauhvissa mutta jostain syystä kisan lopussa ne tuleekin takaa jotain miljoonaa. Samoni renkaita on mennyt just kriittisillä hetkillä, ihan kuin estääkseen mun pärjäämisen tms. Tai auto on kuin nappia painamalla muuttunut ihan paskaksi ajaa eikä pysyt radalla millään.

On muuten tyhmä tuo peli multiplayerissä, kun starttaat kisaan prime renkailla niin pitää itse neuvoa niitä laittamaan alle optionit kun käyt vaihtamassa. muuten työntävät prime renkaat ja kisan lopussa herjaavat, että pitää käyttää molempia nakkeja.. kun painavalla tankilla voisi startata kovemmalla nakilla ja loppukierroksiksi ottaa pehmeät.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Minäkin olen nyt tykännyt uramoodista 50% kisoilla kun otin polttoainesimulaation pois päältä, muistan ajaa R&D-viikonloput kerralla läpi ja pidän flashbackin varalla satunnaisrengasrikkoja varten. Kohta Hockenheimiin. :p
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kellään sattunut niin, että joskus flashbackin käytön jälkeen moottorin ääni katoaa lähes olemeattomiin? Kaikki muut äänet kuuluu, paitsi moottori.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kellään sattunut niin, että joskus flashbackin käytön jälkeen moottorin ääni katoaa lähes olemeattomiin? Kaikki muut äänet kuuluu, paitsi moottori.

Ei. Mutta tänään uramoodissa Span harjoituksessa kävi aika erikoinen juttu. Olin normaalilla kierroksella, autossa ei ollut aikaisempia vaurioita. Silloin kiinni ollut moottori oli tosin enää vähän yli 80% tasolla. Juuri ennen Les Combesin jarrutusta, siis jonkun 10 metriä ennen jarrumerkkiä, auto tuhoutui. Ajaessa tuntui kuin vasemman takapyörän ripustukset olisivat murtuneet, sain juuri ja juuri hanskattua auton niin ettei lähtenyt spinniin. Uusinnassa näytti että vasen takajarru olisi räjähtänyt. Kun katsoin tarkemmin, vasemman ponttoonin takaosaan osui jokin joka rikkoi auton.

Törmäysvoimaa 276 Geetä ja auton vauriot yli 80%. Hyvä ettei kisassa tapahtunut. :confused:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kellään sattunut niin, että joskus flashbackin käytön jälkeen moottorin ääni katoaa lähes olemeattomiin? Kaikki muut äänet kuuluu, paitsi moottori.

On kaksiki kertaa. Kieltämättä erittäin ärsyttävä juttu jos ajaa pitkää kisaa. Itellä kävi Careerin alussa heti Bahrainissa tuolleen ja joutu ajeleen 50 % kisamatkalla viimiset 15 kiekkaa ilman moottoriääniä. Vähä fiilis katos kisasta. Mutta onneks taitaa olla erittäin harvinainen vika.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitähän teen tuossa uralla väärin. Käynnissä seitsemän vuoden uran ensimmäinen kausi. Ajettu 14 kilpailua, niistä 2 voittoa (Montreal + Monza), ei muita palkintopallisijoja mutta muutamia pistesijoja, 4 paalua eikä ainuttakaan keskeytystä. MM-pisteissä olen 7. tai 8., talli on kuudentena minun tuomieni pisteiden turvin (+ Trullin 2pts). Tällä hetkellä levelillä 19.

Fernandes on tarjonnut tähän mennessä kaksi kertaa jatkoa Lotuksella ykköskuljettajana. Viidellä tallilla (kaikki Lotuksen alapuolella MM-tilastossa) on siellä agentin valikossa se ympyrä olemassa, mutta 2/3 on kaikilla tyhjänä ja statuksena "Disregarded - They haven't noticed you yet." Lotuksella vastaavasti ympyrä täynnä ja "Thrilled - The team feel like with you driving they can achieve anything."

Tähän mennessä en ole juurikaan sanonut pahaa sanaa tallista, kaikki kommenttini ovat olleet neutraaleita tai positiivisia. Pitääkö tässä nyt ruveta kehumaan itseään ja haukkumaan talliaan ihan tuelta viimeisten viiden kilpailun ajan, jotta saisi seuraavalle kaudelle vähän kilpailukykyisemmän pulkan alle? Toro Rosso/BMW Sauber olisi tähtäimessä, Force Indiasta/Williamsista on varmaan turha unelmoida.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Sun varmaan kannattaa ajaa kausi eka loppuun. Mullakin kävi niin, että Lotus oli todella irmatunut otteistani, mutta muiden tallien statuksissa luki, että en olisi tallin auton arvoinen ajamaan sitä tai, että talli ei ollut tyytyväinen median vastauksiini.

Kauden päätyttyä kuitenkin tarjouksia satoi ja Red bull teki tarjouksen. Tietenkin menin sen hyväksymään.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Täytyy tuolta boxin puolelta osallistua kun siellä on suht hiljasta tässä ketjussa. Mulla on tullu tässä lukiessa mieleen että olisiko mahdollista että ps3 versioissa on enemmän noita bugeja? Tai sitten mulla on ollut uskomattoman hyvä tuuri. Ajan nytten toista kautta jo yli puolen välin ja ei ole tullut vielä mitään vikoja vastaan, renkaitakin yritin puhkasta mutta eivät pehmeät puhjenneet vaikka ihan punaseksi menivät kaikki. Ja vaikeimmalla mennään (luistonesto ja automaattivaihteet on ainoat avut).
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Täytyy tuolta boxin puolelta osallistua kun siellä on suht hiljasta tässä ketjussa. Mulla on tullu tässä lukiessa mieleen että olisiko mahdollista että ps3 versioissa on enemmän noita bugeja? Tai sitten mulla on ollut uskomattoman hyvä tuuri. Ajan nytten toista kautta jo yli puolen välin ja ei ole tullut vielä mitään vikoja vastaan, renkaitakin yritin puhkasta mutta eivät pehmeät puhjenneet vaikka ihan punaseksi menivät kaikki. Ja vaikeimmalla mennään (luistonesto ja automaattivaihteet on ainoat avut).

Itse tullut sama mieleen, kun boxilla olen odotellut sitä kumin puhkeamista...
Ainut raportoitu ongelma joka on tullut vastaan on tuo tikkarimiehen käteily varikolla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pakko tulla jonnekkin avautumaan...

Että voi ottaa pannuun, se että voitin lotuksella montrealissa ja sen jälkeen menin tietysti katsomaan mitä tiimi sanoo ja sarjataulukon tarkistamassa, niin eikös sitten agentti sano, että "well done" you got a pole position siis MITÄ *****A ja sit se tarjos, että ajaisin montrealin kisan uudestaa!!!:mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onkos muut huomanneet bugeja Suzukassa? Minulle kävi uratilassa siellä kilpaillessa vähän erikoisia juttuja.

Toisessa harjoituksessa oli alussa märkää ja autot lipsahteli sinne sun tänne. Trullin pallukka jäi jumiin jonnekin 130R:n oikealle puolelle. En pysähtynyt katsomaan oliko se auto siellä oikeasti, mutta insinööri ilmoitteli jatkuvasti keltaisista lipuista kakkossektorilla kun olin ensimmäisellä sektorilla ja keltaisista lipuista kolmossektorilla kun olin kakkossektorilla. Tilanne korjaantui kun kävin varikolla.

Kilpailussa kävi vähän samantapaisia juttuja. Alonso, Webber ja Kubica löytyivät kaikki sillan alta pysähdyksistä jossain vaiheessa kilpailua. Kun ajoin mutkan 9 läpi, autot olivat radan oikealla puolella nokka 130R:ään päin. Keijolle tuli sellainen vahva tunne että autot olisivat jollain tapaa pudonneet sillan läpi, jumittaneet hetken aikaa sillan alla ja jatkaneet kilpailuaan sieltä. Etenkin se ajoitus jolla löysin Alonson sillan alta viittasi siihen, että hän olisi ollut kärkijoukossa kakkossektorin loppupuolella ja sitten tippunut sillan läpi kakkossektorin alkupuolelle. Jälleen insinööri ilmoitteli keltaisista lipuista sekä kakkos- että kolmossektorissa sen aikaa kun nuo autot olivat pysähdyksissä tai ihan vaan väärässä paikassa. :confused:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Täytyy tuolta boxin puolelta osallistua kun siellä on suht hiljasta tässä ketjussa. Mulla on tullu tässä lukiessa mieleen että olisiko mahdollista että ps3 versioissa on enemmän noita bugeja? Tai sitten mulla on ollut uskomattoman hyvä tuuri. Ajan nytten toista kautta jo yli puolen välin ja ei ole tullut vielä mitään vikoja vastaan, renkaitakin yritin puhkasta mutta eivät pehmeät puhjenneet vaikka ihan punaseksi menivät kaikki. Ja vaikeimmalla mennään (luistonesto ja automaattivaihteet on ainoat avut).

Taitaa olla vähän tuurissaan noiden renkaiden kanssa. Itte pelaan Pleikkarilla, kaikki ajoavut pois, mutta ei ole renkaiden kanssa ollut mitään ongelmia. Muita pikkubugeja kuitenkin, joskus kutsuivat varikolle vaihtamaan renkaita heti seuraavalla kierroksella kun olin stoppini jo tehnyt ym.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Muita pikkubugeja kuitenkin, joskus kutsuivat varikolle vaihtamaan renkaita heti seuraavalla kierroksella kun olin stoppini jo tehnyt ym.

Minulla käy aina niin että vaikka ennen kilpailua aikaistaisin varikkokäyntiä siltä suositellulta kierrokselta ja kävisin kilpailussa varikolla sillä haluamallani kierroksella, tulee se varikkokäyntisymboli esiin kun suositeltu varikkokäynti-ikkuna aukeaa. Tosin siinä vaiheessa insinööri ei enää asiasta muistuta. Ja sen symbolin saa pois painamalla pit in -painiketta kahdesti.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Yrittää tässä nyt sitten olla herrasmies pitemmissä kilpailuissa, kun ei edes sinisiä lippuja heilutella. Tulee päästettyä ohi sellaisiakin kuskeja jotka ovat minun takanani.
 
Ylös Bottom