Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo kiva kiva, kun pätsi on tehty ja lähetetty SONY:lle, niin sielähän se sitten onkin pitkän tovin...
Jos näin ei olisi, itkettäisin, kun päivitys onkin buginen ja miksei ole testattu kunnolla ja yadda-yadda...

Ymmärtänette, että huolellinen testaus ja nopea aikataulu ovat aika lailla ristiriidassa keskenään.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On kyllä hieno huomata, että häntäpään -ja kärkiautojen välillä on eroja. Virginillä pelailen ja MM -pisteissä sija 10, kiitos Bahrainin 4. tilan. Barcelonassa alko hieman tympimään Virginin auto ja päätin kokeilla GP -viikonloppua samalla radalla mutta Ferrarilla. Paalupaikka olis tullut n. 0,3 sekan erolla Vetteliin.

Kisoissa saa tolla Virginillä painella aivan täysillä, että pärjää edes tuolla häntäpään kahinoissa. Lotukset ja tallikaveri Di Grassi hävii mulle melkeen joka kisassa, mutta Hispanioiden kanssa on ollut hienoja taisteluita.

Bahrainissa tosiaan yllätyin melkoisesti, kun tuli paalupaikka ja lähellä oli podium ja voitto. Tykkään vaan tosta Bahrainista ja tähän astisista radoista toi Bahrain on sopinut tolle Virginille parhaiten.

Tossa kun selvittelin noita Ferrarin ja Virginin eroja niin Ferrari kääntyy kyllä nätisti ja lähtönopeuskin on jo toiselta planeetalta.

Seuraava kisa onkin sitten Istanbulissa eli kauden 7. kisa ja reputation on melkein 10. Tiimi ainakin on tykänny mun tekemistä ja Contract -kohdassa lukee ''THRILLED'' ja mittari täynnä.

Ja vielä sen verran, että toivottasti tulis paremmalta tallilta tarjous. En todellakaan aio jatkaa Virginin kanssa. :rolleyes: Medialle on tullut kehuskeltua Virginiä, mutta oikeesti kyseessä aivan paska talli ja auto! :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos näin ei olisi, itkettäisin, kun päivitys onkin buginen ja miksei ole testattu kunnolla ja yadda-yadda...

Ymmärtänette, että huolellinen testaus ja nopea aikataulu ovat aika lailla ristiriidassa keskenään.

Juu, kyllähän mä ymmärrän, tarkoitin vain sitä, että kun ihmiset lukevat, että nyt on päivitys valmiina... Ettei aleta ihmettelemään, että miksei sitä sitten julkaista ja mikä kestää :p
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Enemmän tässä ihmetyttää että onko codemasterssilla minkäänlaista betatestausta ollutkaan. En näin bugista konsolipeliä muista koskaan pelanneeni. Ja ensi vuodeksi yrittävät vielä saada uutta painosta ulos.. Voisivat ennemmin viimeistellä pelejä himpun kauemmin että tulisi sitten myös parempina ulos.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Enemmän tässä ihmetyttää että onko codemasterssilla minkäänlaista betatestausta ollutkaan. En näin bugista konsolipeliä muista koskaan pelanneeni. Ja ensi vuodeksi yrittävät vielä saada uutta painosta ulos.. Voisivat ennemmin viimeistellä pelejä himpun kauemmin että tulisi sitten myös parempina ulos.

Jos ois tullut loppuvuodesta et kausi ois jo ohi, niin maristaan et miks ei julkasta suoraan 2011 versiota...

Sit taas jos julkastais alkuvuodesta ni sit ois ihan väärässä autojen suoritusarvot.

Tää nyt kuitenkin eka formulapeli, ni odotettavissa on hienosäätöä, pieniä lisäjuttuja ja uudet kuskit ensivuonna.

EA lätkähän on ihan yhtä buginen joka vuosi, eivätkä ees vaivaudu korjaamaan bugeja
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos ois tullut loppuvuodesta et kausi ois jo ohi, niin maristaan et miks ei julkasta suoraan 2011 versiota...
Eikös ne nyt kerinneet ainakin 2 vuotta tätä vääntää. Kyllä tässä pelissä on enemmän bugeja tullut vastaan kuin muissa pleikkarille hankkimissani.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Samanlaista bugi paskaa on ollut CODit julkaisuvaiheessa, mutta patchilla ne voidaan korjata...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos näin ei olisi, itkettäisin, kun päivitys onkin buginen ja miksei ole testattu kunnolla ja yadda-yadda...

Ymmärtänette, että huolellinen testaus ja nopea aikataulu ovat aika lailla ristiriidassa keskenään.

Sonylle se onkin pakko lähettää, hehän sen pistävät meille ladattavaksi :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ekaa kertaa onlinea kokeiltu. Ekassa kisassa suzukaan redbullilla, koskaan suzukaa ajanu niin aattelin että ei hyvin tule menemään.

Lähdössä huomasin että jengi joko jarruttelee perälle tai ajaa täysiä ekaan mutkaan muita päin. Itse pääsen välistä menemällä 6. ruudusta kärkeen. Neljännessä mutkassa ajan kunnolla hiekalle ja aattelen että siinä meni kisa. Radalle palatessa huomaan että olen kuitekin edelleen kakkosena vaikka siinä se 5-7 sec menikin. Kuvaa varmaan aika hyvin ekan mutkan tapahtumia. Ittekseni naureskelen siinä että hyvältä näyttää tää online pelaaminen ja kisan johtaja löytyykin parin mutkan päästä hiekalta ja takaisin kärkeen. Radan viimesessä shikaanissa joku vetää sen täysillä suoraksi perään kun itse olen pääsuoralla. Aika moiselta pelleilyltä toi online kyllä tuntuu, mutta iha hauskaaha se on :D

Monacossa myös aika läppä ku pariin kertaan ihan hipaissut kaiteita kyljellä ja auto pysähtyy kuin olisi törmännyt puuhun ja lentää ilmaan, etusiipi/renkaat paipai.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tota se on osalla publa servereitä melkeinpä kaikissa automonipeleissä...

Osa ei vaan osaa ajaa, tai osaa ei kiinnosta ja niistä on jostain syystä helkkarin kivaa tulla moninpeleihin tönimään.

Tai osa ajattelee, että kaikkia autopelejä pitää ajaa kuten jotain Flatouttia...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt kun aloitti uran uudestaan tallennuksen korruptoitumisen jälkeen, tuntuu että vihdoin löytyi se sopiva vaikeustaso ja mielenkiintoiset kisat myös AI:ta vastaan. Kaikki ajoavut pois, 50% kisat, kaikki manuaalilla, AI Legendillä ja polttoainesimulaatio pois päältä. Bahrainissa 7. ruudusta kisassa viidenneksi ja Australiassa 10. ruudusta rangaistuksen takia lähtö 15. ruudusta, josta maaliin sijalla 13.

Parasta noissa kahdessa kisassa oli taistelu Kobayashia vastaan Australiassa. Neljä kierrosta yritin ohi ja kyllä palkitsi kun vihdoin pääsi ohi, vaikka siinä vaiheessa seuraava takaa-ajettava oli jo sen verran kaukana ettei ollut enää mahdollista saada kiinni. Kun sitä AI:tä vastaan ajaa jonkun verran niin alkaa oppia esimerkiksi minkälaisia linjoja ne pääasiassa ajaa jos työntää oman auton sisälle neulansilmässä ja pakottaa AI:n ulkolinjalle. Kun vähän ennakoi niin ei tule kovia kontakteja. Nimittäin kyllä ne sieltä päälle tulee jos ei jätä tilaa, ihan kuten oikeastikin saattaisi käydä.

Renkaita ei mennyt kummassakaan kisassa. Harjoituksissa taisi mennä kumpanakin viikonloppuna yksi. Mahtaisikohan se vaikuttaa että nyt on yksi flashback käytössä juuri puhkeamisia varten. Nyt niitä ei tietenkään puhkea edes sitä yhtä ainutta ettei saa kokeiltua flashbackin toimivuutta. :o

Eipä tuollaiset 5. ja 13. sija Lotuksella välttämättä aivan täysin realismia vastaa, mutta onpahan ollut kaksi todella tiukkaa kisaa. Jokaisesta virheestä sakotetaan ja silti omilla rajoilla ajamalla saa myös tulosta aikaiseksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

olin havaitsevani, että lopullinen sijoitukseni oli 11. Mutta sitten kun olin itse päässyt maaliin saakka ... tiimiradiosta huudettiin, että olin voittanut kisan. Ja tosiaan olin kuin olinkin tuloslistan ykkösenä ja kakkoseksi sijoittunut Webber oli jäänyt meikäläisestä yhden kierroksen verran....
No nyt kävi heti Malesiassa samoin.

Ehdin huomata vielä viimeistä kierrosta ajellessani, että Vettel oli voittanut kisan. Sitten kierroksen loppupuolella huomasin, että se ruutulipun vieressä oleva voittajan nimi olikin yhtäkkiä vaihtunut Petroviksi. Joka oli kyllä jossain letkan keskivaiheilla noin kisan puolivälissä, ettei vain olisi ollut juuri sijalla 11 maaliin tullessaan. Kaikki muut kuskit olivat jääneet Petrovista lopputuloksissa vähintään kierroksen verran, myös minä, ja en todellakaan ollut joutunut kierroksella ohitettavaksi. Lisäksi olen varma, että nyt eivät kaikki käyneet varikolla, mm. tiimitoveri Trulli. Ja sitten tosiaan ilmeisesti joka kisassa joutuu pysähdyksillä herrasmiesmäisesti odottelemaan varikkosuoran tyhjenemistä ennen kuin tikkarimies päästää lähtemään.

Pätsiä odotellessa voisi kyllä jättää sen flashbackkien käytön kokonaan pois, eikös sen kerrottu noihin AI-kuskien varikkokäynteihin ainakin vaikuttavan. Ja vielä kun niillä flashbackeillä tulee omiakin töppäyksiä paikkailtua... Vaikka nyt Malesiassa meni kyllä vallan tyylikkäästi jopa, vaikka loppusijoitus olikin vasta 20.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Aloin jo epäillä omaa ajotaitoani kun ajelin HRTeamin autolla. Auto yliohjaa ja ei pysy millään radalla. Sitten päätin kokeilla Mäkkiä joka suorastaan lensi ja ajat parani n.20sek per kierros. :) Uramoodissa kannattaa olla maltillinen, ja yrittää voittaa ensin tallikaveri, kyllä sieltä alkaa sitten tarjouksia sadella muistakin paremmista talleista.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onks noilla AI kuskeilla ollenkaan mitään polttoaineen kulutusta päällä? Nehän vetää koko ajan samanlaisia kierrosaikoja kuin aika-ajon parhaalla kierroksella ja itellä tuntuu, että ei kulje mihinkään jos vertaa aika-ajoon, jossa on yleensä n. 5 kierroksen verran bensaa. Eli jään melkeen 3 sekkaa kierroksella kisassa aika-ajo vauhdista, vaikka ajan ihan yhtä hyvin. Aika-ajossa maksimisuorituksella 10:n sakkiin HRT:llä, mutta kisassa varsinkin kisan alussa tulee just ton polttoaine sydeemin takii vitusti turpaan ja pitää vaan blokkailla takana tulevia. Ei siinä muuten mitään, mutta AI kuskit vetää vissiin jollain 5 kierroksen bensamäärillä vaikka ois toi hommeli päällä.

Sit viel sen verran, et AI on aikast huono ajamaan sadekelillä. Sitä oikeen toivoo, että vettä alkaa satamaan. Tulee aikast Schumi olo. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen sain tuotteen käsiini, ja vaikuttaa hyvältä! En olisi uskaltanut Codemastersilta näin hyvää peliä, tähänhän on panostettu :eek:

Nyt on eka kisa takana Bahrainissa, expertillä Q11 R16, et ihan mukavasti tuntuisi vaikeusastettakin löytyvän ihan OK ja autokin spinnaa herkästi tuossa 30% kisan aikana. Olin viimeisellä kierroksella sijalla 10 ja yritin epätoivoisesti tallikaverista ohi ja se kostautui 6 sijalla :D Tallini on Toro Rosso.

Tekoäly on kyllä välillä hiukan töykeetä, mut ei auta kun väistellä...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä johtuu etten pääse pelaamaan verkossa eli siis multiplayerilla (tai joku vastaava onlinepelaaminen sieltä päävalikosta kuitenkin)? Ilmoittaa vain että failed to connect. Käytössä on WLAN-yhteys ja esim. NFS, GTA ja Playstation Network ym. toimii moitteetta

Muuten peli on toiminut hyvin ja kauden kahdenteentoista kisaan irronnut jo kaksi voittoa, yhteensä neljä podiumia BMW Sauberilla. Tallikaveri Kamui Kobayashia johdan tallikaverien välisessä "taistossa" 4-1.

Yksi aloittelijamainen kysymys vielä, huomasin juuri että autoahan voi päivittää, mites sinne autoon saa päivitettyä niitä paketteja, esim. aerodynamiikkapaketti jne? :o
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Yksi aloittelijamainen kysymys vielä, huomasin juuri että autoahan voi päivittää, mites sinne autoon saa päivitettyä niitä paketteja, esim. aerodynamiikkapaketti jne? :o

Engineer ruutuun tulee R/D paketit, siellä sitten jokin aika pitää alittaa että saa sen sitten myöhemmin käyttöön.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Engineer ruutuun tulee R/D paketit, siellä sitten jokin aika pitää alittaa että saa sen sitten myöhemmin käyttöön.

Ja jos ajaa pitkiä viikonloppuja, R&D-viikonloppuna tehtävä tulee jokaiseen harjoitussessioon ja tavoiteaika pitää läpäistä jokaisessa sessiossa jotta kehityspaketin saa käyttöön.
 
Ylös Bottom