Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vaikka eipä ne erot niin selkeitä ole "2010" asetuksellakaan. Jossain tusinanettipelissä tulee kuskien eroista helposti enemmän kuin autoista.
Voin ihan kokemuksella sanoa, että kyllä niissä sen verran kuitenkin on eroa. Vaikka olisit kuinka hyvä kuski, niin et välttämättä voita sitä keskivertoa joka ajaa sillä vähän paremmalla autolla. Tullut tämäkin teoria opittua kantapään kautta :rolleyes:

Puhuin tässä siis 2010-asetuksilla ajamisesta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On tämä hassu peli. Johdin kisaa 6.sek ja kakkosena ajoi Vettel. Menen varikolle ja ketään muuta ei sinne tule/ei mene siellä ohi. Kun palaan radalle, Vettel on 6.sek edellä :eek:

Eikä se lopussakaan varikolla käynyt, maagista! Muuten hyvä peli :cool:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikähän siinä kunnollisen polttoainesimulaation luomisessa on niin vaikeaa. Alunperin AI käytti painotonta polttoainetta joka korjattiin päivityksillä, mutta ei se simulaatio vieläkään ihan täydellinen ole.

Minulla on nyt menossa uran 4. kausi, ensimmäistä vuotta Mercedeksellä. Ajan 50% kisoja. Polttoaine on tähän mennessä loppunut kesken Bahrainin, Valencian, Hockenheimin ja Unkarin kilpailuissa. Bahrainissa puoli kierrosta ennen maalia, Valenciassa 1,5 kierrosta ennen maalia, Hockenheimissa puoli kierrosta ennen maalia ja Unkarissa 2 kierrosta ennen maalia, vaikka jäähdyttelin moottori Cruisella jo viisi kierrosta ennen sitä. Sentään olin tuossa vaiheessa jäänyt kärjelle jo kierroksen, niin ei tarvinnut huristella satasta kuin reilun kierroksen verran. Missään kisassa en ole ajanut kierrostakaan Fastillä.

Onkohan tämä Mercedeksen auton ominaisuus vai mikä lie. No nyt lähtee loppukaudeksi polttoainesimulaatio pois päältä ettei se sotke Span ja Monzan kilpailuja. Viidennelle kaudelle siirryn McLarenille jos siihen autoon olisi viitsitty asentaa riittävän iso polttoainetankki.

Hienoin ominaisuus on ehdottomasti se, ettei kisapolttoainemäärään voi itse vaikuttaa. Ottaisin ilomielin vaikka 5 litraa lisää varmuusvaraa jos se olisi mahdollista, mutta kun ei niin ei. :mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikähän siinä kunnollisen polttoainesimulaation luomisessa on niin vaikeaa. Alunperin AI käytti painotonta polttoainetta joka korjattiin päivityksillä, mutta ei se simulaatio vieläkään ihan täydellinen ole.

Hienoin ominaisuus on ehdottomasti se, ettei kisapolttoainemäärään voi itse vaikuttaa. Ottaisin ilomielin vaikka 5 litraa lisää varmuusvaraa jos se olisi mahdollista, mutta kun ei niin ei. :mad:

Jos polttoaineen simulointi on noin huonolla tolalla, niin eikös se kannata sitten laittaa
Asetuksissa pois päältä?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos polttoaineen simulointi on noin huonolla tolalla, niin eikös se kannata sitten laittaa
Asetuksissa pois päältä?

Kannattaa. Mutta silloin kilpailuista häviää yksi keskeinen elementti. Auto on ainakin minulle huomattavasti helpompi hallita, kun sen suorituskykyyn ei vaikuta kuin renkaiden kuluminen. Pystyy tykittämään sellaista 99,5% vauhtia paljon helpommin. Se taas johtaa siihen, että noista minulle helpommista kisoista tulee helppoja voittoja vaikka vaikeustaso on ruuvattu tappiin.

Esimerkiksi vaikka äskettäin ajamani Monza - pehmeät renkaat saa kestämään helposti pidempään kuin AI:llä kun polttoaine ei häiritse. Niillä kisan puoliväliin moottori Standardilla, sitten kovat renkaat alle, moottori Cruiselle ja 30 sekunnin etumatkalla rennosti kisan toinen puolikas.

Polttoainesimulaatio tekee useista kisoista sopivan haastavia minulle. Tosin osasta tulee vähän liian haastavia jos polttoaine loppuu ennen maalia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäs tilanne tämän F1 2010:n kanssa on tällä hetkellä? Onko peliin tullut päivityksiä enää sen ensimmäisen jälkeen?

Tullut pieni hinku hommata uudelleen tämä kun F1 kausi käynnistyi, mutta kun itse tulisi vaan pelattua hotlappeja tai AI-kuskeja vastaan, niin kannattaako? Mitä bugeja pelissä vielä on?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä bugeja pelissä vielä on?

Mielestäni päivityksiä ei ole tullut kuin yksi tai kaksi, tämän vuoden puolella ei ainuttakaan.

Kaikenlaisia bugeja löytyy vielä. Esimerkiksi tänään ajelin Korean osakilpailua uratilassa, aika-ajon 3. sessiossa kolme autoa oli jumittunut keskelle rataa siinä pisimmällä suoralla. Eivät liikkuneet mihinkään ja olivat peräkkäin aivan toisissaan kiinni. Lisäksi yhden auton täppä oli kyseisen suoran jälkeisen tiukan oikean turva-alueen tienoolla koko session ajan. Kun yritin siirtyä kisaan, peli jynkkäsi itsensä jumiin latausruutuun ja piti käynnistää peli uudestaan, konsoli vastasi vielä. Tallennus oli sentään onnistunut ja sai jatkaa suoraan kisaan.

En myöskään muista ajaneeni vielä ainuttakaan urakisaa Suzukassa siten ettei siellä sillan alla olisi aina joku AI kuski jumissa. Ja tuo polttoainejuttu on haitannut minua eniten viime aikoina. Mutta Mercedeksellä ajaessa en ole enää huomannut jäisikö joltain kuskeilta aina välillä varikkokäynti tekemättä yms.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla ois tällänen pieni probleema: Kun multiplayerissa otan custom GP:n ja yritän ettiä pelejä niin tulee teksti ''NO SESSIONS - There are currently no available games for you to join''. Kolme päivää jo ollut sama juttu kellonajoista riippumatta, luulis että joku tätä peliä ainakin iltaisin pelaa custom grand prix:n muodossa... Kyllä se ennen on toiminut. Mites on toimiiko teillä tällä hetkellä, löydättekö pelejä? Mä pääsen vaan invite only peleihin. Vai onko nyt joku huoltohommeli tai jotain vastaavaa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

^^Huhuu? Osaako joku auttaa, en löydä vieläkään pelejä. Sama teksti tulee ruutuun aina. Todella turhauttavaa! :mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

... Mites on toimiiko teillä tällä hetkellä, löydättekö pelejä? Mä pääsen vaan invite only peleihin. Vai onko nyt joku huoltohommeli tai jotain vastaavaa?

Näyttäisi toimivan tällä hetkellä ihan OOKOO.
Ainakin äsken n. klo 22.40 löytyi heti parikymmentä Custom GPeetä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Näyttäisi toimivan tällä hetkellä ihan OOKOO.
Ainakin äsken n. klo 22.40 löytyi heti parikymmentä Custom GPeetä.
Jaa, mulla taitaa olla nettiasetuksissa tai jossain sit jotain häikkää, outoa kylläkin että ennen on toiminut ja muidenkin pelien online pelaaminen luonnistuu... :rolleyes: Räpläsin yks päivä just noita asetuksia niin voi olla et muutin jotain, mikäköhän siellä mahtaa olla pielessä (jos siellä nyt on jotain pielessä..)? :confused:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ymmärrätte nyt varmaan että en lukenut ketjua kokonaan läpi. ;)
Katos Monacossa yhessä mutkassa on tolppa, siitä kun ajaa ohi niin peli pätkii vähäsen. Jos sen tolpan lennättää pois niin sitten ei enään pätki siinä kohassa. Muilla sama juttu?

Tossa kuvan punasen pisteen kohal on se tolppa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Katos Monacossa yhessä mutkassa on tolppa, siitä kun ajaa ohi niin peli pätkii vähäsen. Jos sen tolpan lennättää pois niin sitten ei enään pätki siinä kohassa. Muilla sama juttu?
Irtoavasta tolpasta tulee dynaaminen objekti, jolle pitää tehdä oma fysiikanlaskenta. Huonosti optimoitu pelimoottori kyykkää hetkellisesti sen vuoksi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Irtoavasta tolpasta tulee dynaaminen objekti, jolle pitää tehdä oma fysiikanlaskenta. Huonosti optimoitu pelimoottori kyykkää hetkellisesti sen vuoksi.

Joo ja siis jotain ihan ihmeellistä kun katoin uusinnasta. Ei se peli välttämättä pätki. Lennätin sen ilmaan ja katoin uusinnasta hidastettuna. Peli pyöri ihan nätisti mut se tolppa vetää siel ilmas jotain 2FPS. Jos tajusit.
 
Ylös Bottom