Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Peli tuntuu paljon vaikeemmalta kuin edellinen versio. itse pelaan hardilla. 2010 hardilla pääsin heittämällä 5 parhaan joukkoon ja tässä pääsen sijoille 10-17 :) Miten tota kerssiä ja DRS systeemiä kannattaa käyttää ?
 
Drs:ää aika-ajoissa aina suorilla. Kers on vähän makuasia ja kisassa taktikointia et miten muut meinaa mennä karkuun tai meinaa tulla ohi.

Jos lotuksella tms häntäpään autolla ajat niin vaikeustasoa ylöspäin vaan niin pääsee realistisesti 19 joukkoon. :D

Ittee vähän harmittaa et jään 2sek 18 sijasta yleensä kierroksella, mutta 20:nä tuleva jää musta sen 1,5-2sek. Eli olen aivan yksin aina. Ei ketään vastaan mitään kisaa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mulle on aivan outoja noi KERS ja DRS, kun en oo formuloita ny seurannu juuri ollenkaan, tänään katoin ekan kisan tällä kaudella ja ainakin singaporessa on vaan yks kohta missä DRSää saa käyttää.. Onko pelissäki todella tarkasti määritelty kisassa että millon saa siipeä avata ja tuleeko rankkua? KERS niin onko se vaan sen verran mitä alussa on mittarissa vai kasautuuko sitä jarrutuksista lisää (kisat nyt on yleensä päättyny seinään tässä tänään ku en ratoja oo jaksanu harjotella ni aika nopiaan :D )? eikö se oo joku jarruenergia-juttu niin mä ainaki oon käsittäny. Aika-ajoissa saa ilmeisesti käytellä miten tahtoo.

Ja säädöistä ni mitä mieltä porukka on, kannattaako ajaa Traction mediumilla vai kokonaan pois päältä? Muita apuja en käytä, ABS:stäki koitan opetella ny heti alkuunsa eroon.

Ja yks ongelma on, lähdöissä meinaa aina lähteä auto lapasesta, vedän manuaalilla ja kaasu on kokoajan pohjassa. Oon kokeillu myös ja pakkokin on vetää hillitymmillä kaasuilla välillä ettei pyörähdä mutta sillon tullaan takaa ohi ja heittämällä. Onko joku juttu mitä en vaa osaa?

Kitos
 
Drs tosiaan on kisasta riippuen vain 1-2 paikkaa missä sitä voi käyttää ja vain kun olet alta sekunnin päässä edellä ajavasta.

Harjoituksissa ja aika-ajoissa saa käyttää koska vaan.

Kers on tosiaan jarruenergiasta ja sitä on 6sek per kierros käytettävissä ja sen voit nappia painamalla päättää ihan mihin kohtaan tahansa.

Esim Lotuksella ei Kerssiä ole ollenkaan.

Edit: sen 6sek siis voit jaksottaa miten haluat, et vain kerralla kaikki tai sekunnin pyärhdyksiä jne. Ja takasiipeä ei juuri pysty esim. Aika-ajossa aukomaan kuin suorilla, sillä mutkissa pito katoaa jos siipi on auki.

Edit 2: ja mitään rankkua et voi drs:llä saada. Oikeastikkaan et voi avata siipeä jos tilanne ei ole oikea. Se ei vain avaudu vaikka painat nappia. Jos olet alta sekunnin päässä ja oikealla alueella niin se avautuu. Sitä toki ei ole pakko käyttää. Esim jos on peräkkäisil suorilla drs paikat, niin ekalla ei välttämättä kannata ohittaa kun jälkimmäisellä toinen tulis taas ohi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Istanbul tuli tässä juuri ajeltua ja taas vaihteeksi yhdeksästoista, mutta onneksi tallin antama tavoite oli tällä kertaa myös se 19, joka varmaan johtui Shanghain keskeytyksestä. Oli niin pirun vaikea kisa tuo Shanghai kun aina vaan satoi ja lopulta sitten monen spinnauksen jälkeen päädyin seinään. Istanbulissa oli todella lupaava alku, johdin siellä viidentenätoista sellaista pientä neljän auton porukkaa, joka lopulta pieneni kahteen autoon, kun siinä yhden toisen kanssa päästiin vähän karkuun, mutta sekin ilo loppui sitten sateen loputtua, kun piti vaihtaa kuivan kelin renkaat alle, niin meni ihan sähläämiseksi se varikkotouhu kun sieltä quick menusta yritin hätäisesti viimetipassa säätää haluamani renkaat ja mönkäänhän se jollain tapaa meni. Eli ekalla stopilla en oikein tiedä mitä tapahtui, kun stopin jälkeen oli samat renkaat alla kuin ennen stoppia, mutta onneksi nyt haltsaan tuon quick menunkin.

Seuraavaksi sitten taas tuttu rata, jota aikoinaan edellisessä formulapelissäni (F1 05) on tullut paljon ajeltua, eli suuntaamme Espanjaan. Mites pitkiä kisoja te muuten ajelette? Minulla on aina se 100%, koska se vain ei jotenkin tunnu oikealta, jos ajaa formulaita jonkun parikytä kierrosta.
 
50% pelaan itse..29-39 kiekkaa ja esim monacossa 4stoppia siltin. Tulee hyvin esille nuo renkaiden kulumiset ja useat pysähdykset, mut ei mee kahta tuntia kisan vääntämiseen ja siihe harjoitukset ja aika-ajot vielä päälle. 20% on kyllä kieltämättä aivan liian lyhyt.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tossa kun Malesian kisataktiikkaa mietin niin mieleen tuli, et mistä renkaiden keston näkee? :confused: F1 2010:ssä ne tais nähdä siellä varikolla, kun valitsi renkaita. Tässä en meinaa löytää mistään. Yritän kikkailla uutta taktiikkaa, mutta mikään ei kelpaa, kun renkaat ei muka kestä ensimmäiseen pysähdykseen saakka...
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Esim jos on peräkkäisil suorilla drs paikat, niin ekalla ei välttämättä kannata ohittaa kun jälkimmäisellä toinen tulis taas ohi.

Mutta eikös se ollut niin, että yleensä ainakin (jossain kisoissa), jos on peräkkäiset suorat niin on vaan yksi mittauspiste ja jos menet ekalla suoralla ohi niin saat myös avata siiven toisella suoralla ja ajamaan karkuun.


No joka tapauksessa mitens onko porukalla mennyt paljon renkaita puhki?

Itsellä meinaan menee joka kisaviikonlopun aikana ja yleensä vielä kisassa hyväkuntoisilla renkailla kesken ajon ajolinjalla. Vähän kyllä menee siis itsellä ainakin turhan tihaan tahtiin.


Tuli ajettua Turkin gp ja oli aikamoinen kisa. 3 stoppia jouduin tekemää, kun rengas puhkesi (onneksi juuri varikonporttia ennen ja olisihan mulla ollut yksi palautus, mutta annoin nyt olla sen palautuksen) Turkissahan oli yli 80 stoppia yhteensä (tämän kauden oikeassa kisassa). Vaikka renkaat kuluivat nopeasti niin yleinen taktiikka oli 2 stoppia vain. Tosin esim. kiekalla 32 puhjenneen renkaan takia tuli ylimääräinen stoppi ja otin pehmeät alle siinä kohtaan. Ärsyyntyneenä hajoamisesta raivosin ja 10 kiekkaa myöhemmin pehmeät renkaat oli jo todella kuluneet ja kovemmat oli mentävä hakemaan.

No tosiaan sanoin että melkonen kisa. 16 lähtöruutu ja alussa sijalle 9, mutta kovemmilla renkailla 8 mutka meni hitusen leveäksi ja auto spinnasi ja ajauduin ajolinjalle. Muutama auto kerkesi heti perässä alta pois ja seuraavat joutuivat hidastamaan ja parin auton etusiipi meni rikki. No tosiaan kelpo kisailua sijalla 13 ja sitten 32 kiekalla rengas puhki ja kaupan päälle varikolla mekaanikot sähläsivät. 8 sekkaa meni, kun vasen eturengas ei meinannut lähteä irti (puhjennut oli oikean puolen eturengas). Vähän ajan päästä hajosi KERS vähäksi aikaa ja lopussa kiekalla ohi mennyt Massa ajoi suhteessa samoja aikoja kanssani ja loppukiekoilla olin nopeampikin. Massa oli lopulta kahdeksas ja selkeästi itselläni olisi ollut mahdollisuus olla korkeammalla kuin 14. Eli pettymykseen päättyi kisa.

Lisäksi peli bugasi kun ajoin radalla hyvää kiekkaa niin edellä oleva oli edellisessä sektorissa 30 sekka edellä ja seuraavassa 45 sekkaa. Mutta muuten homma pelitti ihan hyvin.


Nyt 4 kisaa siis takana ja yhtään keskeytystä ei ole tullut. Sääli, että edelleen liikaa autoja pääsee maaliin.


Nyt seuraavaksi Barcelonaan, josta ollee tulossa huono sijoitus. Ei ikinä ole kuulunut lempiratoihin ja ikinä en oikein ole pärjännyt kyseisellä radalla.
 
Tossa kun Malesian kisataktiikkaa mietin niin mieleen tuli, et mistä renkaiden keston näkee? :confused: F1 2010:ssä ne tais nähdä siellä varikolla, kun valitsi renkaita. Tässä en meinaa löytää mistään. Yritän kikkailla uutta taktiikkaa, mutta mikään ei kelpaa, kun renkaat ei muka kestä ensimmäiseen pysähdykseen saakka...

Sieltä kun valitset renkaat ni siin on semmonen ympyrä. Siin keskellä numero käsittääkseni osoittaa miten pitkään ne kestää. Ja vaikka taktiikka herjaa ettei kestäisi niin voi painaa vain ok ja se hyväksyy sen siltin.

Renkaita on puhjennut tasan kaks kertaa. Ekalla kerralla ajoin edellä kolaroineen etusiiven kappaleeseen ja takarengas puhki. Monacossa osuin seinään ja eturengas puhki.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tuli bugi vastaan tossa ajellessa Time Trialia. Kattelin että kaveri ajellu Silverstonessa 1,32 ja jotain. Menin parantelemaan ja aika oli 1,30 ja jotain. Red Bullilla siis ajoin. Sitten päätin vielä huvikseni mennä ajelemaan samalle radalle Ferrarilla. Pari kiekkaa siinä huviksenki köröttelin enkä edes yrittänyt mitään aikaa.
Sitten kun katsoin sieltä niitä aikoja (missä on maailman lista ja kaverilista) niin sanoo minun ajaneen Ferrarilla tuon ajan :( Eli listaa siihen sen auton millä siellä viimeks on käynyt.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Outo juttu todella. Ajoin Barcelonan harkat ja aika-ajon ja 14 lähtöruutu ja mahdollisuudet ois ollu korkeammallekin eli omalla tavalla kauden paras aika-ajo, vaikka oletin vanhojen pelien mukaan Barcelonasta kauden vaikeinta viikonloppua.

No yksi asia ärsyttä, joka on huonosti tehty viime vuoden tapaan. Eli ekalla osiolla lähti auto käsistä ja ajauduin Alonson eteen, joka veti päin. Renkaat, keula jne. hajosi häneltä. Alonso oli sitten 16 ekassa osiossa ja jatkoi ajamista 2 osiossa ja lopulta vei paalupaikan... Ensinnäkin jos auto jää radan varteen niin sääntöjen mukaan ajamiset on ajettu ja autoa ei mitenkään pystyisi korjaamaan ehjäksi edes. Tässä ongelma on juuri se kun jokainen aika-ajo osio on ihan omansa. Ärsyttää tietty epärealistisuus ja sitten kaveri vie paalupaikan ja huononti tietty mun lähtöruutua yhdellä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Autojen säädöt on kyllä kaikki kaikessa.
Ajelen kautta Williamsilla vaikeustason ollessa toiseksi vaikeimmalla.
P1:set meneekin mukavasti säätöjä kokeillessa ja hakiessa jossa oma sijoitus on yleensä jotain 5-14.
Esimerkiksi Melbournessa löysin aivan mahtavat säädöt omaan autoon ja ajotapaan. P2:n ja p3:n menikin sitten vain
sadetta odotellessa että pääsisi kokeilemaan autoa märälläkin mitä ei sitten ikinä tullut. Kävin kyllä nykäsemässä aika kierrokset kovilla renkailla
molemmissa seteissä ja ero Vetteliin oli +1 sekunti. Nämä loistavat säädöt takasivat vielä paalupaikan kisaan ja helpohkon voiton.

Seuraavassa kisassa en löytänytkään kunnollisia säätöjä autoon ja jouduin tekemään hirveän duunin aika-ajoissa josta pusersin väkisin paaluajan 0,01 erolla.
Tässä tosin auttoi myös vesisade joka alkoi nopean kierrokseni puolivälissä. Tämän jälkeen ei luonnollisesti kenenkään ajat enään parantuneet. No itse kisa olikin
sitten ihan toinen juttu. Säädöt kun ei tosiaankaan itseäni miellyttänyt ja vauhti ei ollut paras mahdollinen niin loppu tulos oli sija 11.

Kiinaan taas löysin auton balanssin kohdalleen 3. harjotuksessa ja sieltä tulikin paalu (tosin harjoituksissa spinnasin ja sain lähtöruutu penaltin) sekä voitto hyvän
taistelun jälkeen. Kisassa jouduin säätämään polttoaineen rikastamisen kanssa oikein urakalla, joka olikin melkosta tasapainoilua lopussa että löpö riittää.
Eli mitä yritän sanoa niin kun vain löytää hyvät säädöt niin huonommallakin tallilla voi pärjätä.

Mutta sitten taas meillä on kaverin kanssa co-op championshipissä mielenkiintoinen ongelma.
harjotukset ja aika-ajot ovat ok, mutta kisassa päästään max 20 kierrosta kunnes tulee ilmoitus "connection lost to xxxx" jolloin molemmat ikään kuin tippuvat
kisasta pois. Molemmat on kuitenkin ajamassa mutta ei näy toistensa peleissä enään!?! Onko muilla ollut samoja ongelmia?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

onkos kukaan ajanut sitä co-op championship muotoa? kiinnostais tietää että onko siinä vapaita harjoituksia ja aika-ajoa,vaan onko pelkät kisat? :confused:
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

onkos kukaan ajanut sitä co-op championship muotoa? kiinnostais tietää että onko siinä vapaita harjoituksia ja aika-ajoa,vaan onko pelkät kisat? :confused:

Mutta sitten taas meillä on kaverin kanssa co-op championshipissä mielenkiintoinen ongelma.
harjotukset ja aika-ajot ovat ok, mutta kisassa päästään max 20 kierrosta kunnes tulee ilmoitus "connection lost to xxxx" jolloin molemmat ikään kuin tippuvat
kisasta pois. Molemmat on kuitenkin ajamassa mutta ei näy toistensa peleissä enään!?! Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Samat säätö mahdollisuudet kuin yksin pelissä.Voit valita pitkät kisaviikonloput joissa on 3 harjoitusta ja aika-ajot.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kisassa jouduin säätämään polttoaineen rikastamisen kanssa oikein urakalla, joka olikin melkosta tasapainoilua lopussa että löpö riittää.

Ja mitäköhän ihmettä, joutuuko tällasiakin opettlemaan? :D
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kisassa jouduin säätämään polttoaineen rikastamisen kanssa oikein urakalla, joka olikin melkosta tasapainoilua lopussa että löpö riittää.

Ja mitäköhän ihmettä, joutuuko tällasiakin opettlemaan? :D

Tossa oli melko pakko käyttää että saavutan voiton. Ei välttämättä olis tarttenu käyttää sitä jos en olis saanu 10 ruudun rangaistusta.

Polttoaineensyötön rikastaminen vaikuttaa suoraan moottorin kierroksiin. Rikkaimmalla saat enemmän tehoa ulos, mutta kulutus nousee
ja laimeimmalla taas suorituskyky on alhaisempi, mutta säästää löpöä ja moottoria. Kulutustahan pystyy seuraamaan painamalla XO:lla B-nappia
(ps3 neliö tai ympyrä?) missä näkyy Fuel + tai - ja kierroslukumäärä kokokisan pituuteen nähden. Eli jos on merkintä +3 laps niin on 3 ylimääräistä kierrosta löpöä. Siinä kun se menee miinukselle niin on laimentaa seosta ja tasoittaa kulutus. Kisainssi kyllä myös huutelee mikäli kulutus alkaa olemaan liian kovaa.
Tuo pikkasen taktista puolta tähän peliin mukaan.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ite käytän tuota mix kolmosta yleensä just ennen varikkostoppeja jos joku edeltä pysähtyy. Vaikka ei tuossa hirveesti oo ollu tarvetta vielä taistella sijoista kun erot on niin massiivisia ja muut häntäpään tiimit pysyy takana vaikka ajelis mix ykkösellä koko kisan.

Täytyy kyl kehua noita renkaita tässä pelissä. Ainaki mun mielestä renkaiden kulutus on tehty hyvin toimivaks ja yhtään jos yrittää stoppia venyttää niin rupeaa kierrosajat putoamaan. Sitä en tiiä miten AI kuskeihin vaikuttaa, mut kyllä ainaki pehmeiden ja kovien eron huomaa. Ite jostain syystä pärjään suhteessa paremmin kovemmilla renkailla kuin pehmeillä. Ja joku kun tuosta taktiikasta kyseli niin vaikka se herjais ettei renkaat kestä noin pitkää stinttiä niin kyl ne ehjinä säilyy silti. Yhtään rengasrikkoa en oo vielä kohdannu.

Pikkasen kyl kutkuttais vaihtaa Williamsille uutta uraa tekemään kun ei tuo 19. sija enää jaksas kiinnostaa :D Tai siis oon tosi tyytyväinen siihen etten aja top 10 Lotuksella vaan kun ei mitään kilvanajoa saa aikaan kun joka kisa menee ihan yksinään. Williamsilla pääsis ehkä vähä paremmin taisteleen sijoista.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Pikkasen kyl kutkuttais vaihtaa Williamsille uutta uraa tekemään kun ei tuo 19. sija enää jaksas kiinnostaa :D Tai siis oon tosi tyytyväinen siihen etten aja top 10 Lotuksella vaan kun ei mitään kilvanajoa saa aikaan kun joka kisa menee ihan yksinään. Williamsilla pääsis ehkä vähä paremmin taisteleen sijoista.

Vähän sama vika, mutta harvemmin Heikilläkään oikeastikkaan mitään kilvanajoa on. Yksin saa körötellä mitenpäin haluaa.

Itse ajattelin et sinnittelen väkisin tän ekan kauden, varsinkin kun nyt on jo kanadassa asti menossa, mutta vaihtaisin 20% kisaan ja sit ens kaudelle nousua force indialle tai williamsille ja siitä sitten taas 50% kisat ja vähän kilvanajoakin. :)
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mikä se vihreän ympyrän sisällä oleva numero on siinä vas. yläkulmassa, missä on oma sijoitus ja edellä/ takana olevat ja aikaerot?
 
Ylös Bottom