Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Muutama tunti ajoa takana ja onhan tämä tosiaan harppaus eteenpäin. Simua en odottanut ja itselle sopiikin tällainen rento ajelu paremmin. PS3-version grafiikat kyllä pääsi yllättämään huonoudellaan, mutta muuten pelaaminen on nautittavaa. Vaikeustason kanssa on vielä hakemista, koska pito vaihtelee kuivan ja märän kelin välillä niin paljon. Kuivalla radalla pärjää, mutta sateella pyörähdys on lähellä jo ensimmäisessä mutkassa...

Ja kauden uudistukset KERS ja DRS tuovat kyllä hienon lisän pelaamiseen. KERSin käyttöä pitää miettiä ja ehkä täytyy tutkailla, missä sitä oikeasti kannattaa käyttää. Nyt lähinnä kiihdytyksissä melko tasaisesti koittanut käyttää. DRS:stä ei hirveästi kokemusta ole ehtinyt tulemaan, mutta sekin tuo oman jännityksensä.

Sitten kysymyksenä, onko varikkopysähdyksen pyytäminen enää mahdollista? Kaikkia mahdollisia nappeja mielestäni painellut, mutta ei näytä olevan pyyntöä, eikä myöskään pit limiteriä. Mitä tuo pit assistant siis tekee/on tekemättä?
 
Hienoa, ei siis mitään hätää ja suuntaamme Malesiaan!

E: Tämä oli siis vastaus Warralle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Sitten kysymyksenä, onko varikkopysähdyksen pyytäminen enää mahdollista? Kaikkia mahdollisia nappeja mielestäni painellut, mutta ei näytä olevan pyyntöä, eikä myöskään pit limiteriä. Mitä tuo pit assistant siis tekee/on tekemättä?

Sikäli kun ymmärsin niin sitä stoppia ei enää voi pyytää, vaan voit kurvata varikolle milloin haluat ja porukka on siellä valmiina. Näin luin ainakin tuolta codemastersin foorumilta muiden pelaajien kommenteista. Itse oon stopannu vain silloin kun on ollut "käsky" päällä =) .. kokeilemallahan tuoki seleviää..

Perun vähän puheita tuosta vaikeustasosta. Alotin nyt siis kolmannen kerran Lotuksella uran alusta Legend-vaikeustasolla ja sijoitukset kahdesta ekasta kisasta on 18. ja 19. .. Malesian aika-ajo oli jostain syystä todella löysää ajoa AI:lta aiemmin ja nyt legendillä pääsin todella lähelle keskikastin tiimejä kun Australiassa olin sekunti tolkulla perässä. Kisassa sitten meniki ihan niinku ennenki ja sain huomata miten vaikeaa on Force Indian autoja kiinni saada.

Mut ihan kiva huomata että mekaanisia vikoja löytyy, Malesiassa meni DRS rikki kesken kisan ja Williamsilla hajos KERS kisassa. AI kuskitki on jonkin verran törmäilly ja keskeytyksiä oon nähny yhden kun Trulli oli jääny kisan lopussa radan varteen, en tosin tiedä miksi. Ilmeisesti uusinnassa ei voi edelleenkään vaihtaa seurattavaa autoa?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Hyvältä vaikuttaa! Yksi täysi viikonloppu takana Lotuksella ja tässä hiukan kokemuksia.

Ajaminen on nautittavaa. Parantunut viime vuodesta paljon. Aluksi ensimmäiset 5 kierrosta pidin ajomallinnusta huonompana, kuin viime vuonna mutta siihen kun tottui ja sitä alko ymmärtämään niin aivan mahtavalta tuntuu ajaa. Nyt ei voi loivassa nopeassa mutkassa pitää kaasua pohjassa ja käännellä tattia syvälle kurviin, vaan perä lähtee herkemmin alta.

Teköäly on parantunut muttei ehkä niin paljon kuin odotin. Edelleen sateella hidas ja jostain syystä pystyn mutkiin jarruttaessa ohittamaan helposti. AI siis alkaa jarruttelemaan aika aikaisin. Itse pystyy paljon myöhemmin eikä tarvitse vetää edes mitään kamikaze-Hamiltoneja mahdollisimman myöhään ja renkaat savuten.

Grafiikka ja etenkin äänimaailma on parempaa. Ääniin on selvästi panostettu ja grafiikkakin on ottanut pieniä yksityiskohtia lisää. PS3:lla on kuulemma grafiikan kanssa jotain ongelmia, kun Codemastersin foorumillakin on tuosta asiasta paljon keskustelua. Onneksi itsellä Xboxilla peli.

Rangaistuksia tulee herkemmin. Melbournessa tein hiukan rohkean ohituksen jarrutukseen ja taisin blokata Maldonadon ulos radalta. Tästä tuli läpiajorangaistus. Viime vuonna sai kiilata aika rajusti ennen rangaistuksia.

Hyvältä vaikuttaa ja vielä onlinepelit kokonaan kokeilematta. Pitäisi löytää joku tallikaveri ajamaan Co-op kautta...
 
Noniin Malesia menty nyt ja päädyin taas yhdeksänneksitoista niinkuin Australiassa. Olisi kiva noiden pitkien kisojen aikana nähdä vähän keskeytyksiäkin. Vielä ei ole mitään sen kummempaa tapahtunut, kuin Malesiassa Maldonado ja joku muu saivat läpiajorangaistuksen leikkaamalla ohituksesta ja itse sain samassa kisassa myös läpiajon kun vähän töytäisin vahingossa Williamsia
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Jep jep... Kiva lukea porukan fiiliksiä pelistä.

Itselläni on 10 vuotta vierähtänyt edellisestä kunnon F1-pelistä (Crammondin GP4), jota tuli sitten hakattua about 5 vuotta putkeen kotikutoisten päivityksien voimalla. Täydet kisapituudet tietenkin... Crammondin peleissä jäi koukkuun autojen säätämiseen. Eri radoilla saattoi vierähtää tunti jos toinenkin kun hieroi jousituksien jäykkyyksiä ja vaihteiden välityksiä eri mutkissa ja suorilla unohtamatta tietenkään siipien säätöä. Mitenkäs tässä? Kuinka paljon autoa saa säätää ja onko sillä huomattavaa vaiktusta ajamiseen ja auton käyttäytymiseen. Huomaako sen? Vai onko perussäädöt jo valmiiksi niin hyvät, että niillä ajaa Lotuksena Lotuksen paikalla kuten pitääkin.

Mitenkäs renkaiden kuluminen? Välittyykö tuntuma? Paraneeko kierrosajat koko ajan auton keventyessä vai pitääkö renkaita osata säästellä viimeisiä kierroksia varten ennen varikolle tuloa?

Eli suomeksi: onko tämä nyt arcadea vai päästäänkö Crammondin simulaatioon?

Ja onko rattituki millainen? Näissäkin kun on eroja...
 
Nyt on kolme kisaa kaudesta Lotuksella ajeltu ja hyvältä tuntuu. 20% kisat tosin ihan liian lyhyet niin vetelen 50% kisoja.

Koitin Kiinassa kisan jälkeen ajaa red bullilla niin 5,5sek kovempaa kuin lotuksella ajoin.
Tämä on kerrassaan loisto juttu.

Kisassa ei ole kyllä mitään toivoa kunnon sijoituksille. Australia 19, Malesia 19 ja Kiinassa 10 viimistä kierrosta taistellen force Indiana kanssa, jotta se pysyi takana. Sijoitus 17. Ja oli kyllä ihan äärirajoilla ajettuna.

Ajomallinnus on paljon parempi kuin ennen, mutta ainakin ratilla auto pysyy lapasessa liian hyvin, käsittämättömän isot sladit pysyy hallussa.

Renkaiden kuluminen on myös parempaa kuin ennen. AI parempaa kuin ennen. Hitaammat väistää sivulle kunnialla jne.

Kierrokset paranee huomattavasti kun auto kevenee.

Tällä hetkellä on todella positiiviset mielikuvat pelistä, eikä isompia valituksia oikein tule mieleen.

Sadekeli ihmetyttää, on niin pirun liukasta ja jään 5-8 sek aika-ajoissa toisiksi viimiselle. :D


Yks asia ihmetyttää. Trulli on aina 23-24 sijoilla ja Vettel ei pärjää ollenkaan. Kolme kisaa ja 15 pistettä. Webber voittanut jokaisen ja Hamiltonille kakkos sijat. Sit taas ferrarit on 8-14 välillä.

Eli jotenkin oudosti nuo menee..etenkin Vettel.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tämmöinen bugi ilmeni kun ajoimme äsken netissä: Sain Montrealissa varikon läpiajo rangaistuksen ja samaan aikaan turva-auto tuli radalle. Ajoin varikkosuoraa pitkin kun turva-auto lähtee liikeelle juuri kun olen sen kohdalla ja se ajaa lävitsenija minut hylätään tuon takia :P Ei kiva ollenkaan.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Australia 19, Malesia 19 ja Kiinassa 10 viimistä kierrosta taistellen force Indiana kanssa, jotta se pysyi takana. Sijoitus 17. Ja oli kyllä ihan äärirajoilla ajettuna.

Yks asia ihmetyttää. Trulli on aina 23-24 sijoilla ja Vettel ei pärjää ollenkaan. Kolme kisaa ja 15 pistettä. Webber voittanut jokaisen ja Hamiltonille kakkos sijat. Sit taas ferrarit on 8-14 välillä.

Eli jotenkin oudosti nuo menee..etenkin Vettel.

Nyt tässä kahden ekan kisan jälkeen minulla sama homma Trullin kanssa, mutta minulla nuo muut mainitsemasi ovat menneet eri tavalla ja esim Ferrari on aika vahvoilla. Standingseissa ykkösenä Alonso, toisena Button, kolmantena Webber, neljäntenä Massa, viidentenä Vettel ja Hamilton kuudentena. Sitten omalla ukolla on nyt tähän asti mennyt samalla tavalla kuin sinulla, eli kahdessa ekassa kisassa yhdeksänneksitoista.

Sitten suuntaamme Shanghain harjoituksia kohti ja katsotaan mitä käy. Huomenna päivällä vissiinkin ajelen itse kisan

E: No p*rkele, avasin pelin ja katsoin sähköpostiin. Shangain viikonlopun sää: Heavy Rain, Heavy Rain ja Heavy Rain :/
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Hieman omituiselta kuulostaa peli mutta eipä voi mtn.

Ensin Vettel on Australiassa sijoittunut a-ajossa sijalle 3. hän tulee maaliin 1stopin (20%) taktiikalla ja on sijalla 4.

Sitten Malesiassa 50% kisa. Aika-ajossa Vettel on 5. Kisassa hän ajaa sijoilla 3-4 16kierrosta ja käy siinä välillä 1 kerran varikolla. Sitten Vettel ajaa n.50km/h pääsuoria ja hän tippuu sijalta 7 sijalle 21 n.2kierroksessa. ILMAN KOLAREITA / AUTO EHJÄ. Sit tää sankari pistää viel kierroksilla 22-25 jokaisella uuden kisan nopeimman ja nousee sieltä vielä sijalle 9.

Voitteko selittäää? Hupia kyllä riitti kun milloo menin Vettelistä ohi ja milloo se tuli takaa ohi. 3 varikkoa sil näytti olevan ja itellä 2. Rankkuja ei ollut tullut.
Hieman tosin epäilyttää että onks täs perinteinen Reb Bullin kersvika mut oli naurettava ku lotus tulee bullista ohi suoralla tosta vain.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ootteko kokeillu split screenillä ps3? eikö teijänki mielestä jotenki grafiikka huonone ja alkaa lagittamaan peli hiukan? :mad:
 
Malesiassa mullakin vettel hyytyi tuolleen. Ei kers vika pistäisi tipputtamaan vauhtia 50km/h koska pääsin ykkösellä siitä ohi itsekin. Sit veteli kisan nopeimpia. Ylipäätään vettel on ihan surkea kisasta toiseen jostain syystä. Tuntuu et englantilaiset pelintekijät ei tykkää vettelistä. :)

Ja split screenillä grafiikan piti huonontuakkin.
Tosin ps3:lla se on rumempaa jatkuvasti kuin viimevuonna. Samoin varikko pilttuusta lähtiessä on aika diashowta ja välillä kun lähtee vikasta ruudusta niin saa ennakoida tekemiset ekas mutkas ku peli pätkii niin paljo.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Joo eli ura aloitettu Williamsilla ja Australia ajettu,tässä vähän kokemuksia. Ekat harjoitukset meni niin metsään kun vaan voi mennä. En saanut yhtäkään kunnon kierrosta kun koko ajan oli jotai hässäkkää siinä eessä,ja sitten jo neljännellä kierroksella auto alkoi savuttamaan todella paljon,sitten kuulu joku räjähdys ja auto sammu.P1 oli kerralla ohi,sijoitus viimeinen.:mad: No, sitten P2 ja P3 meni huomattavasti paremmin ja kummassakin sijoitus 15. Aika-ajoissa tavoite oli olla 15,mutta kun ei vaan kulje! Täysillä ajoin ja yritin mutta kun ei.Lähto-ruutu 18 :( Sitten kisaan,otin 50 % koska se tuntuu tämän vuoden pelissä paljon mukavammalle. Lähdössä kers pohjaan ja menoksi ja taisin siinä muutaman sijan parantaa. Kisa vähän lässähti kun takana tulevat hrt:t,lotukset ja virginit jäivät jälkeen puoli minuuttia ja minun ero edellä meneviin oli suunnilleen sama.Sitten kierroksella 10-12 bensa jostain syystä loppui ja eikun varikolle tankkaamaan.Putosin siinä sitten viimeiseksi.Loppukisan ajoin veren maku suussa ja viimeisellä suoralla menin Perezistä ohi ja olin lopulta 16. Kyllä edistystä on todellakin tapahtunut,nyt kisoissa on aitoa jännitystä ja taistelua AI:n kanssa. Suosittelen kaikille ketä kiinnostaa! :D
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

@raksarane, Eihän 2011 vuonna saa enää tankata? Joten miten voit tankata ja jatkaa kisaa? Eiks se perjaatteessa jää siihen.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Nyt on Australian GP ajettu Force Indian puikoissa. Vaikeustaso oli se vaikein ja sijoitus oli 11. Kisassa kävi ihmeellinen bugi(?). 2 kierrosta ennen maalia takanani olevalla Perezilla loppui kai bensa kun jäi yhtäkkiä aivan hirveästi. Kierros ennen maalia minullakin loppui bensa. Mutta kukaan ei tullut takaani ohi, vaikka hieman ennen bensan loppumista takanani oli kauhea jono. Voiko olla mahdollista, että kaikilla takanani olevilla loppui bensa? Eteen jäi matkaa 52sek ja taakse aivan kauheasti, en muista.

Sitten eilen illalla ajattelin, että ennen nukkumaanmenoa ajan Malesian ensimmäisen harjoituksen. Kappas, kovemmilla virsuilla nopein puolen sekunnin marginaalilla. Toivottavastioli vain jokin väliaikainen bugaus. Toisena tuli Algersuari ja Alonso oli kolmas 1,5sek hitaampana PEHMEILLÄ pyörillä...

Muuten ihan mukavaa menoa oli ja taktiikalla oli kiva pelata Melbournessa. Olin varmaan ainut kuka lähti kovilla pyörillä kisaan ja sen avulla onnistuin nousemaan sijoituksia. 20% on aivan liian lyhyt, siksi aloitinkin 50% kisoilla. Ihan eri fiilis ajaa tässä kuin '10 versiossa.

Grafiikkoihin petyin pahasti. Netissä olevat versiot näyttivät paljon paremmalta kuin todellisuudessa olivat. Eihän se maata kaada, tärkeämpää olisi että AI:n fiksattaisiin "täydelliseksi". Jarrupaikat ja lähdöt kusee boteilla huolella.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

AI keskeytyksiä olis ihan kiva nähä vähän enemmän. Tympäsee ajaa joka kisassa sijalle 19. minuutin erolla eteen ja taakse. Parempaan ei mitään mahiksia kun muut on kisassa sekunti tolkulla nopeempia per kierros. Sinänsä ihan realistista, mutta kun tiimin vaatimus kisoihin on juurikin tuo 18. sija ja se ei onnistu jos ei muilla ole epäonnea :P Yks keskeytys on vasta vastaan tullut ja sekin oli oma tiimikaveri (Trulli) joka on muutenki aina viho viimeinen. Teammate challenge on mulle puhtaasti tällä hetkellä. Parissa kisassa oon nähny pientä kolarointia AI kuskeilta keskenään ja sillon on ollu tuo mahis parepaan sijaan. Ekassa kisassa onnistuin oleen 18. kun Perez tööttäs etusiipensä rikki. Malesiassa oli kans lähellä kun alkukierroksilla joku spinnas ja jäi hännille.

Lähdöt on kyllä turhan helppoa kauraa. Joka startissa nousee aina sieltä 18-19. --> 11-12. sijoille.
 
Kiinassa tosiaan 17 kuten aikaisemmin sanoin, muualla sit 19. Nyt ajoin Monacon ja olin 13. Ilman tyhmiä mokia ois sijoitus ollu 11.

Juhlan paikka oli, mutta nyt kun katoin Kanadan vaatimuksia, täytyisi yks kaks pystyä kisassa sijalle 14.

Ja tiedän et realistinen tavoite on se 19. :( ihan älytöntä et tavote nousee heti jos pärjää yhdes kisas.
 
Moottorin tehon säädöllähän voi tuota kulutusta säätää. Et jos vetää tehot pois..pääsee pidemmälle...ja antaa mielikuvan polttoaineen lisääntymisestä. :)
 
Ylös Bottom