Vastaus: F1 2011 [PS3/X360 Hype]
Nyt ois sitten lisää fiiliksiä ja vähän negatiivista, mutta paljon hyvää.
Nyt on takana yli 100 kiekkaa Intian rataa ja siis 100% pitkä kisa.
Ennen kisaa varikolla ruudunpäivitys tökkii hieman ja insinööri näytti taas ensin väärään suuntaan jne. Mutta aika-ajon viimeisellä osiolla päästi minut menemään heti, vaikka takaa oli myös lähdössä kuski radalle. Lisäksi varikolla kerran minulle pistettiin uudet pehmeät renkaat, jotka olivat kokonaan nurmikosta likaiset.
No paalulta kisaan. Muutama kiekka meni ja Vettel vetää suoraan kylkeen ja mulle siitä penaltia...
Positiivisiin asioihin.
No tuo penaltti kisan jätin kesken ja alotin uudestaan ja ajatelin kokeilla, jos sais turva-auton radalle. Muutaman sikailu törmäilyn jälkeen lähti toisesta autosta rengas ja auto jäi keskelle rataa. Turva-auto radalle. Ihan mukava fiilis tuli tuosta ja nyt kun tuolla heilutetaan keltaista lippua myös niin lisää aitoutta. Turva-auto oli 3 kiekkaa radalla ja kun tulin jonon jatkoksi niin siinä ei voi ohittaa ketään (ei edes rangaistuksen uhalla) vaan nätisti letkassa mennään. Lisäksi jos menee liikaa leveäksi niin auto palautetaan radalle (siis turva-auton aikana). Ihan ok.
Seuraavaksi sitten alusta se kunnon kisa, jonka ajoin loppuun asti.
Ja ai että mikä kisa. Selkeästi parempi kisa, kuin yksikään F1 2010:ssä ajamani täyspitkä kisa (yli 20 kisaa ajoin pitkiä 2010:ssä). Paalulta siis matkaan ja renkaat kuluivat liikaa ja pari kiekkaa liian myöhään stopille. Ja tallikaveri Hamilton meni ohi. Renkaat kuluvat mukavaa tahtia ja pito vähenee ja myös näkee, että renkaat kuluvat. Lisäksi nyt voi ajaa bensan kanssa ilman huolta siitä, että tekoäly kusettaa.
Siinä sitten oikeasti oli nautittavaa, kun otin Hamiltonia kierros kierrokselta hiljaa kiinni ja oli palkitsevaa, kun sai avata lopulta siiven ja mentyä ohi.
Taas kului renkaat ja Hamilton meni ohi toisen stopin aikana. Mutta sitten Vettel, joka oli kärjessä kuluneilla renkailla ja Hamilton juuttui siihen ja painelin sitten lopulta kummastakin ohi.
Yksi hieno asia on se, että kun 2010:ssä AI kävi stopilla ja tippui sijoja hän tavallaan meni sille sijalle määrättyä vauhtia niin nyt Hamiltonin käytyä stopilla ja tiputtua terävimmästä kärjestä niin kaveri vetelee kisan nopeimpia kierroksia tuoreilla renkailla. Ja mikä sen hienompaa kuin kisan lopussa livettyäni vähän leveäksi niin huomasin, että kuten oikeastikin niin (Pirellin renkaiden takia) tien reunassa paikoitellen on mukavasti kumin murua.
Ja pahoja muistoja 2010 pelistä tuli kisan lopussa keskellä ajolinjaa rengas puhki. Toivottavasti ei tule kauheasti näitä rengasrikkoja, onneksi otin kisaan yhden palatuksen (2010:n ennen korjausta ilmenneiden rikkojen takia jäänyt tavaksi ottaa 1 kisaan puhkeamisten varalta) niin ei menettänyt siinä mitään lopulta.
Lopulta voittajan ruutulipulle ja hyvä fiilis jäi. Lopun parc ferme nyt oli vähän mitäänsanomaton (lyhyt ja palkintopallia jäi kaipaamaan
).
Jotain saattoi jäädä mainitsematta, mutta tässä nyt aika kattava mielipide pelistä. Kyllä tämä semmoinen 8.5-9/10 peli ainakin ekan kisan jälkeen on. F1 pelejä aina tykännyt ajaa ja viime vuotinen oli pettymys. Kyllä tässäkin parannettavaa on, mutta eteenpäin on menty paljon. Ainoa huolenaihe on toki vaikeutaso jälleen. Kuitenkin lopulta suht helpohko voitto vaikeimmalla tasolla ja vain se pito oli full ja muut ajoavut pois.