Vastaus: F1 2011 [Hype]
Tai siis kauemmaksi kärjestä pelissä. Vanhassa kun pääs "helpohkosti" kympin joukkoon lotuksella. Haluisin ettei saumaa pisteille käytännös ole.
Nimenomaan itse ajoin vaikeimmalla tasolla ensimmäisellä kaudella Lotuksella maailmanmestariksi ihan kohtuu erolla vielä (18 pojoa oli johtoni ennen viimeistä kisaa, josta otin vielä voiton). Typerää 7 kauden uralla voittaa mestaruus ekalla kaudella. Ainoat kisat taisi olla Barcelona, Silverstone ja Hungaroring, jossa en pärjännyt ja jäin ilman pisteitä. Hungaroringillä vielä ajoin 5 lähtöruudun, mutta kisassa Ai meni paljon kovempaa. Lisäksi menetin Saksassa voiton, kun 2 kertaa rengas puhkesi. Muuten ei tainnut mennä kuin 2 kertaa kaudella muuten rengas rikki.
Joka tapauksessa märällä kelillä tämä vasta pahentuikin ja olin aina ylivoimainen sadekelissä. Lisäksi 2 kaudella McLarenilla Kiinassa olin välikelillä 5 sekuntia nopeampi kakkosta, ei näin... En edes halua ajatella mitä ero olisi ollut märemmällä kelillä.
Eli mielestäni Lotuksella pitäisi olla mahdollisuudet saada piste tai pari kauden aikana, mutta ei sen enempää.
Lisäksi todella typerää on noissa tallien vauhdeissa kisoissa se, jos huono talli pääsee jotenkin kärkeen niin se menee yhtä kovaa kuin kärkitallit.
Eli huonoja talleja pitäisi selkeästi hidastaa ja saada tuo vauhti sijoitusten mukaan pois. Lisäksi AI:n vauhti samalla vaikeustasolla on aivan ihmeellinen. Montrealissa pystyn ajamaan helposti kärkeen Lotuksellakin, mutta Barcelonassa en tahdo mitenkään päästää paalulle kärkitallin autolla. Ja yksi todella ärsyttävä asia on se, että monella radalla on aivan älytöntä kun olen jossain sektorissa yli sekunnin nopeampi ja häviän toisessa 2 sekuntia jne. Ei mitään järkeä, koska ei noin isoja eroja oikeastikaan ole sektoreissa.
LIsäksi AI:n startit ovat kauheita. Abu Dhabissakin lähdin ruudusta 7 ja olin 3 mutkan jälkeen kärjessä....
Edit. Ja kisoissa suhteessa aika-ajoihin ei ole mitään järkeä myöskään. Montrealissa olin aika-ajoissa lähemmäs 2 sekuntia nopeampi ja kisassa ajoin yhtä hyvän kiekan lähes kuin aika-ajoissa ja 2 ollut kuski jää puoli sekkaa sillä kiekalla. Tuskimpa kukaan ajaa sekunnin nopeammin kisa tilanteessa kuin aika-ajoissa...
Tässähän ei todellakaan ole läheskään kaikki AI ongelmat mutta osa kylläkin ja tähän pitäisi saada parannusta. Nimittäin mielestäni F1 2010 pelissä on yksi surkeimmista tekoälyistä mitä olen pelannut 90 luvulta lähtien...