Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

Vastaus: F1 2011 [Hype]

Myös OXM on arvostellut pelin, ja antoi sille arvosanan 9/10

Official Xbox Magazine UK - 9/10

screenshot_21522.jpg
 
Mitä tuohon vauriomallinnukseen tulee, niin jos joku äsken näki Hamiltonin keskeytyksen (onneks seki mulkku näin OT:na keskeytti ja vieläpä omaa tyhmyyttään, jota sillä kyl riittää :)), niin eipä siinäkään kovasta iskusta huolimatta keulasta irronnut kuin etusiipi. Pyörät ei ees lähteny.

2010:n vauriomallinnus riittäis ihan hyvin, kun sitä hiukan herkennettäis ja lisättäisiin esim. Toi että ripustus voi pettää siten, että itse pyörä ei irtoa. Ja sitten tekniset keskeytykset ehdottomasti mukaan ni ois loistava peli. :)
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Mitä tuohon vauriomallinnukseen tulee, niin jos joku äsken näki Hamiltonin keskeytyksen (onneks seki mulkku näin OT:na keskeytti ja vieläpä omaa tyhmyyttään, jota sillä kyl riittää :)), niin eipä siinäkään kovasta iskusta huolimatta keulasta irronnut kuin etusiipi. Pyörät ei ees lähteny.

2010:n vauriomallinnus riittäis ihan hyvin, kun sitä hiukan herkennettäis ja lisättäisiin esim. Toi että ripustus voi pettää siten, että itse pyörä ei irtoa. Ja sitten tekniset keskeytykset ehdottomasti mukaan ni ois loistava peli. :)
Itselläkin kun Hamiltonin kolarin näin niin suorastaan valkesi, ettei se auto mene "kunnolla" myttyyn joka kerta kun törmäät keula edellä valliin. Nytkin Hamilton kimposi suoraan keula edellä siihen ja koko etusiipi lähti irti ihan kuin F1 2010:ssä. Toki menihän Hamiltonilta ohjaus jne.

Samaa mieltä eli hiukan herkennystä vauriomallinnukseen ja enemmän variaatioita. Nytkin esim. olet poikittain radalla ja joku ajaa sinua täysiä kylkeen, niin toinen auto kyllä menee tuusan nuuskaksi siihen, mutta omalle autolle ei käy mitään. Kyllä siinä varmasti edes ajettavuus hiukan kärsisi. Sama juttu kun joku ajaa suoraan peräkonttiin.

Itselläni on ollut harvassa ne hetket kun olen tekoälyä syyttänyt huijauksesta. Lähinnä vain tyhmyydestä. Esimerkki: Melbournessa Hamilton johti ja olin toisena noin 7-8 sekuntia perässä ja ajeltiin samanlaisia kierrosaikoja. 2 kierrosta ennen maalia alkoi pieni tihkusade, joka ei vaikuttanut yhtään ajettavuuteen. Hamilton tuli varikolle vaihtamaan renkaat ennen viimeistä kierrosta ja oli 12. Yhdellä kaudella oli ehkä joku bugi kun olin Ferrarilla ja Alonso kävi väh. joka toisessa kilpailussa kahdella peräkkäisellä kierroksella varikolla ja oli aina tuloksissa peräpäässä.

Hype nousee!
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Mitä tuohon vauriomallinnukseen tulee, niin jos joku äsken näki Hamiltonin keskeytyksen (onneks seki mulkku näin OT:na keskeytti ja vieläpä omaa tyhmyyttään, jota sillä kyl riittää :)), niin eipä siinäkään kovasta iskusta huolimatta keulasta irronnut kuin etusiipi. Pyörät ei ees lähteny.

2010:n vauriomallinnus riittäis ihan hyvin, kun sitä hiukan herkennettäis ja lisättäisiin esim. Toi että ripustus voi pettää siten, että itse pyörä ei irtoa. Ja sitten tekniset keskeytykset ehdottomasti mukaan ni ois loistava peli. :)

Juuri äsken näin kolarin uusintana lähetetystä kisasta niin en tiedä huomasitteko että ensimmäisessä seinä osumassa hamiltonilta hajosi etusiiven lisäksi vasemmasta eturenkaasta yksi "ripustustanko" joka irtosi monokokista ja vasta kun osui renkaisiin niin ripustukset antoivat lopullisesti periksi.

Toivottavasti pelin vauriomallinnus on yksityiskohtaisempi kuin 2010-versiossa ja olisi hyvä jos saavat mukaan pyörien vääntymiset tai etusiivestä voisi lähteä vain pieniä paloja siivestä pois kun nyt lähti joko koko siipi tai ei tullut juuri mitään vauriota etusiipeen.
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

onks tässä varikolla käynti pakollinen
jos on en osta:mad::mad:

Ei tietysti ole, kuten ei ollut 2010:ssäkään. Otat polttoaineen/renkaiden kulumisen pois päältä niin ei tarvi käydä varikollakaan. Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn..miksi näin? Nimenomaan uudet renkaat ja useat varikkokäynnit on tämänvuoden formuloiden koko suola.

Varikko bugikin on kerta korjattu, niin ihan loistava juttu koko varikkokäynnit.
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Juuri äsken näin kolarin uusintana lähetetystä kisasta niin en tiedä huomasitteko että ensimmäisessä seinä osumassa hamiltonilta hajosi etusiiven lisäksi vasemmasta eturenkaasta yksi "ripustustanko" joka irtosi monokokista ja vasta kun osui renkaisiin niin ripustukset antoivat lopullisesti periksi.

Toivottavasti pelin vauriomallinnus on yksityiskohtaisempi kuin 2010-versiossa ja olisi hyvä jos saavat mukaan pyörien vääntymiset tai etusiivestä voisi lähteä vain pieniä paloja siivestä pois kun nyt lähti joko koko siipi tai ei tullut juuri mitään vauriota etusiipeen.

Tuo Hamiltonin kolarointi todisti tosiaankin sen, että aina ei hajoa kauheasti, vaikka osuukin kovaa. Mutta 2010 pelissä sai silti osua liikaa ja harvoin rengas tyhjenee, kuten 2010:ssä. Nimittäin yleensä jos osuma on niin kova, että rengas puhkeaisi niin siinä menee jo ripustuksetkin hajalle.

Liian monta kovaa osumaa olen saanut kokea ilman kunnon vaurioita ja on todella ärsyttävää, kun esim. kylkeen osuessa ei tule toiselle mitään vauriota. Yksi ärsyttävä esimerkki. tänään malesiassa ajoin nopeaa kiekkaa ja AI tulee varikolta ja kiilaa suoraan eteen 1 ennen ykkösmutkaa missä on melkoiset vauhdit vielä ja etusiipi multa hajos ja AI oli taas takasiipi pultattu sillain kiinni että mitään ei käynyt... Ai niin tästähän olisi vielä mulle tarjottu penaltia, mutta onneks mulla on 1 palautus käytössä yleensä, että jos AI hölmöilee (kunnolla) niin voin palauttaa sen pois. Omiin ajovirheisiinhän en noita palautuksia käytä.

Jokatapauksessa pitäisi autojen hajota helpommin, mutta myös joskus voisi selvitä sinänsä pienilllä vaurioilla kuten Hamilton. Tosin muutama ylilyöntikin on tullut pelissä. Kerran hajosi pienestä hipaisusta kaiteeseen (auto oli jo kääntynyt hyvin, mutta renkaan reuna ohimennen hipaisi) 80 kilometrin vauhdista, keula, peili, ja rengas irti...

Ja mitä tulee tuohon etussiven hajoamiseen niin hajoaahan tässä 2010 pelissä toisinaan etusiipi osittain. Yleensä vaan lähtee toiselta puolelta noita osia ja jää vain siiven alaosa. Tässä taas ongelma on se, että vaikka siivestä lähtee noi paljon paloja (oikeassa F1:ssä tuollainnen etusiipi olisi jotakuinkin ajokelvoton) niin ohjaamiseenhan se ei juurikaan vaikuta, jos ollenkaan. Olen nimittäin ajanut kisassa joskus kelpo aikoja ja sitten hajottanut palan etusiivestä ja sen jälkeen tehnyt nopeimman kierrosajan. Tähän tietysti sopisi hyvin vertaukseksi se Ferrarilla kerran, kun kuski ajoi hajonneella autolla nopeammin. :D


Ja mitä varikkokäynteihin tulee niin jos ei olisi pakollista stoppia niin en ostaisi peliä. Meinaan on se niin tärkeä osa formuloita, että fiilis katoaa muuten ja jos nyt tuo tikkarimieskin osaa päästää takaisin liikkeelle paremmin niin hyvä juttu.
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Pelissähän ei ole selostusta (ainakaan 2010:ssä, en ole tietoinen miten on tulevan pelin suhteen) ja se ei haittaa juurikaan. Kun ajetaan yhtä autoa niin tulee parempi fiilis siitä, että itse ajaa autoa kun ei ole selostusta. Toisin on taas esim. jääkiekossa, jossa selostus on hyvä asia (tosin selostuksen laatu on eri asia vielä). En selostusta kaipaa, mieluummin kisa insinöörille vähän enemmän repliikkejä jne.

Suomen kielestä toki aina plussaa, mutta sitä tuskin tulee, kun peli on Codemasterin tekemä. En nimittäin muista missään kyseisen firman pelissä, jota olen pelannut olleen suomen kieltä. Tähän valoon ei titetenkään myös suomen kielistä selostusta edes tulisi. Ja eipä se kummoinen ollut, kun 06 pelissä taisi olla suomen kielinen selostus, mutta se oli todellla suppeaa. Siloin lisenssi toki ei ollut codemasterilla, kun oli suomen kieli. Olisihan se toki toisaalta hienoa, jos olisi F1 selostustiimi selostamassa. Meinaan itse pidän kaikista selostajista ja kommentaattoreista F1 lähetyksistä, vaikka muuten en aina pidäkään maikkarin kanavien selostajista.
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Pelissähän ei ole selostusta (ainakaan 2010:ssä, en ole tietoinen miten on tulevan pelin suhteen) ja se ei haittaa juurikaan. Kun ajetaan yhtä autoa niin tulee parempi fiilis siitä, että itse ajaa autoa kun ei ole selostusta. Toisin on taas esim. jääkiekossa, jossa selostus on hyvä asia (tosin selostuksen laatu on eri asia vielä). En selostusta kaipaa, mieluummin kisa insinöörille vähän enemmän repliikkejä jne.

Suomen kielestä toki aina plussaa, mutta sitä tuskin tulee, kun peli on Codemasterin tekemä. En nimittäin muista missään kyseisen firman pelissä, jota olen pelannut olleen suomen kieltä. Tähän valoon ei titetenkään myös suomen kielistä selostusta edes tulisi. Ja eipä se kummoinen ollut, kun 06 pelissä taisi olla suomen kielinen selostus, mutta se oli todellla suppeaa. Siloin lisenssi toki ei ollut codemasterilla, kun oli suomen kieli. Olisihan se toki toisaalta hienoa, jos olisi F1 selostustiimi selostamassa. Meinaan itse pidän kaikista selostajista ja kommentaattoreista F1 lähetyksistä, vaikka muuten en aina pidäkään maikkarin kanavien selostajista.

no siinä ainakin tuli selvästi sanottua vaikken mitään enää muistakkaan :) mutta joo ei ne autot nyt niin paljoa hajoakkaan (paitsi etttä Alonsokin on sanonut mäkkiä tankiksi) vaikka tulis noinki iso osuma.. Kunhan ny sais AI:n kohilleen nii sais kunnon kamppailuja :)
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Itse peli menee ostoon koska kaikki formulat joita on vuoden 2002 jälkeen tehty omistan. Toki 2010 oli buginen mutta silti parempi kuin 06 ja kuitenkin CM:n eka tekele. Varikkobugi pois, hieman herkempi vauriomallinnus ja sitten toi turva-auto joka taitaa olla niin eiköhän me olla aika selvästi saatu hyvä peli kasaan. Toki uudet/nykyiset kuskit ja esim. Lotus lähemmäs kärkeä. Mutta joo :))
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Tai siis kauemmaksi kärjestä pelissä. Vanhassa kun pääs "helpohkosti" kympin joukkoon lotuksella. Haluisin ettei saumaa pisteille käytännös ole.

Nimenomaan itse ajoin vaikeimmalla tasolla ensimmäisellä kaudella Lotuksella maailmanmestariksi ihan kohtuu erolla vielä (18 pojoa oli johtoni ennen viimeistä kisaa, josta otin vielä voiton). Typerää 7 kauden uralla voittaa mestaruus ekalla kaudella. Ainoat kisat taisi olla Barcelona, Silverstone ja Hungaroring, jossa en pärjännyt ja jäin ilman pisteitä. Hungaroringillä vielä ajoin 5 lähtöruudun, mutta kisassa Ai meni paljon kovempaa. Lisäksi menetin Saksassa voiton, kun 2 kertaa rengas puhkesi. Muuten ei tainnut mennä kuin 2 kertaa kaudella muuten rengas rikki.

Joka tapauksessa märällä kelillä tämä vasta pahentuikin ja olin aina ylivoimainen sadekelissä. Lisäksi 2 kaudella McLarenilla Kiinassa olin välikelillä 5 sekuntia nopeampi kakkosta, ei näin... En edes halua ajatella mitä ero olisi ollut märemmällä kelillä.

Eli mielestäni Lotuksella pitäisi olla mahdollisuudet saada piste tai pari kauden aikana, mutta ei sen enempää.

Lisäksi todella typerää on noissa tallien vauhdeissa kisoissa se, jos huono talli pääsee jotenkin kärkeen niin se menee yhtä kovaa kuin kärkitallit.

Eli huonoja talleja pitäisi selkeästi hidastaa ja saada tuo vauhti sijoitusten mukaan pois. Lisäksi AI:n vauhti samalla vaikeustasolla on aivan ihmeellinen. Montrealissa pystyn ajamaan helposti kärkeen Lotuksellakin, mutta Barcelonassa en tahdo mitenkään päästää paalulle kärkitallin autolla. Ja yksi todella ärsyttävä asia on se, että monella radalla on aivan älytöntä kun olen jossain sektorissa yli sekunnin nopeampi ja häviän toisessa 2 sekuntia jne. Ei mitään järkeä, koska ei noin isoja eroja oikeastikaan ole sektoreissa.

LIsäksi AI:n startit ovat kauheita. Abu Dhabissakin lähdin ruudusta 7 ja olin 3 mutkan jälkeen kärjessä....

Edit. Ja kisoissa suhteessa aika-ajoihin ei ole mitään järkeä myöskään. Montrealissa olin aika-ajoissa lähemmäs 2 sekuntia nopeampi ja kisassa ajoin yhtä hyvän kiekan lähes kuin aika-ajoissa ja 2 ollut kuski jää puoli sekkaa sillä kiekalla. Tuskimpa kukaan ajaa sekunnin nopeammin kisa tilanteessa kuin aika-ajoissa...

Tässähän ei todellakaan ole läheskään kaikki AI ongelmat mutta osa kylläkin ja tähän pitäisi saada parannusta. Nimittäin mielestäni F1 2010 pelissä on yksi surkeimmista tekoälyistä mitä olen pelannut 90 luvulta lähtien...
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Joo itelle oma taso on niin hidas että siksi jne. Mutta siis verrattaen Virginiin Lotuksen pitäs olla nopeampi. Mutta joo buginen ja vihreellinen tekele mutta ostoon.
 
Vastaus: F1 2011 [Hype]

Nimittäin mielestäni F1 2010 pelissä on yksi surkeimmista tekoälyistä mitä olen pelannut 90 luvulta lähtien...

Eihän siinä ollut huono teköäly, koska eihän sitä ollut olemassakaan! tietokoneen autoilla ei ollut fysiikkaa, menivät miten sattuu, tavallaan ennalta määrätysti.
Tämä on nyt ilmeisesti korjattu? Peli tulee muutenkin olemaan huikea verrattuna 2010 versioon. Tämä olettamus pelkästään puheiden ja videon perusteella. Luotto on tällä kertaa kova vanhoja gp4 tekijöitä kohtaan!
 
Ylös Bottom