Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Nyt olen nähnyt sitten kaiken tästä pelistä. Silverstonen kisa toiselta kaudelta (expert) RB:n kyydissä takana ja tulokset pistävät miettimään. Aika-ajoissa olin 5 sek lähes kaikkia kuskeja nopeampi, (ilman bugeja) koska oli täys kaatosade. Sijoituin siellä 2. mutta top 3 oli täysi yllätys. (1. Glock 2. minä 3. d'Ambrosio) Glock oli vieläpä minua 2 sek nopeampi eikä d'Ambrosio jäänyt minustakaan kuin 3 sadasosaa. Koko aika-ajon ajan satoi kaatamalla eikä hellittäny missään vaiheessa. Kisassa sitten pääsin helposti ohi kun ei kisavauhtia oikein kuivalla Virginillä piisannu. Glock sijoittui 3. ja d'Ambrosio 6. Vettel ajoi kanssani kaksoisvoittoon.

Mistäs Virgin yhtäkkiä löytänyt tän tason suorituskyvyn? Kehtaattekin väittää, että olette vain Virgin talissa! Ainakin noitten tilastojen valossa talli vaikuttaa melko loistavalta kunhan olosuhteet eivät täysin kuivat.

Myös omassa careerissani etenkin Renault talli on ollut jatkuvasti Red bullia nopeampi tai ainakin Vettel ei halua pysyä etenkin Petrovin kyydissä mukana. Ferrareita tai Mclareneita näkee harvoin edes top 5 joukossa. En käsitä mistä tämä johtuu vai onko mahdollista, että niissä on jääty vain kehityksessä jälkeen. Keskikastin tallit loistavat (ja Virgin) ja vain RB varsinaisesti pitää minun ja Vettelin johdolla näistä huipputalleista asemiaan. Voitte vain kuvitella ajatuksiani kisatulosten ääressä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Nyt olen nähnyt sitten kaiken tästä pelistä. Silverstonen kisa toiselta kaudelta (expert) RB:n kyydissä takana ja tulokset pistävät miettimään. Aika-ajoissa olin 5 sek lähes kaikkia kuskeja nopeampi, (ilman bugeja) koska oli täys kaatosade. Sijoituin siellä 2. mutta top 3 oli täysi yllätys. (1. Glock 2. minä 3. d'Ambrosio) Glock oli vieläpä minua 2 sek nopeampi eikä d'Ambrosio jäänyt minustakaan kuin 3 sadasosaa. Koko aika-ajon ajan satoi kaatamalla eikä hellittäny missään vaiheessa. Kisassa sitten pääsin helposti ohi kun ei kisavauhtia oikein kuivalla Virginillä piisannu. Glock sijoittui 3. ja d'Ambrosio 6. Vettel ajoi kanssani kaksoisvoittoon.

Mistäs Virgin yhtäkkiä löytänyt tän tason suorituskyvyn? Kehtaattekin väittää, että olette vain Virgin talissa! Ainakin noitten tilastojen valossa talli vaikuttaa melko loistavalta kunhan olosuhteet eivät täysin kuivat.

Myös omassa careerissani etenkin Renault talli on ollut jatkuvasti Red bullia nopeampi tai ainakin Vettel ei halua pysyä etenkin Petrovin kyydissä mukana. Ferrareita tai Mclareneita näkee harvoin edes top 5 joukossa. En käsitä mistä tämä johtuu vai onko mahdollista, että niissä on jääty vain kehityksessä jälkeen. Keskikastin tallit loistavat (ja Virgin) ja vain RB varsinaisesti pitää minun ja Vettelin johdolla näistä huipputalleista asemiaan. Voitte vain kuvitella ajatuksiani kisatulosten ääressä.

Ajoitko ekan kauden Virginillä? Voisi johtua siitä, jos olet harjoituksissa ajanut niitä R&D haasteita..
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Niin mistä se rival oikein valitaan? Mulla on ainoastaan pari kertaa haastattelussa kysytty sellaista (kerran kaudessa), mutta ei tosiaan ole mitenkään vaikuttanut tallipaikan saantiin - äärimmäisen typerä systeemi toki joka tapauksessa, jos se on ainoa keino päästä parempaan tiimiin. Vituttaa lähteä vetämään tota kolmatta kautta hallitsevana mestarilla yhä Force Indiaa ajaen. Toi Career Mode on muutenkin aika pitkästyttävä ja tylsän samanlaista puurtamista joka kausi, lisenssiasioiden takia kun ei esim. muiden tiimien kuskit voi vaihtua ja kisakalenteri on koko ajan sama, niin olis kiva jos olis vähän enemmän kaikkea oheisjuttua kisojen lisäksi. Voitin muuten mestaruuden ennen vikaa kisaa niin mahd. sen takia tuli tollanen bugi että valikkojen mukaan mulla on 2 mestaruutta.
 
Eihän toi siis toimi yhtään. 5 kauden uralla 3G force indialla...ei näin.

Taidan vetää AI tason minimiin ja 3kierroksen kisoilla 19 voittoa kaudelta nopeesti läpi ja kattoa mitä tapahtuu. Ei paljon innosta aloittaa uraa edes FI:lläkään jos sil joutuu 3 kautta ajamaan, eikä oo mahdollisuuksia ajella useammalla kärkitallilla urassa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kannattaa ajaa täysiä kisoja niin tasoerot häviät sen silian tien ja ankara totuus valtaa atmosfäärisi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kannattaa ajaa täysiä kisoja niin tasoerot häviät sen silian tien ja ankara totuus valtaa atmosfäärisi.

Koko alkukauden ajoin 50% kisoja ja joka kisassa minä olin kierroksen perässä maalissa ja mun edellä ajavat oli yleensä kärjen kanssa samalla kierroksella, ja mun takana 2-3 kierrosta jääneenä. Eli en jaksa uskoa et ajaisin vielä puolet pidempään niin nuo erot ainakaan tasottuisivat...
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ajoitko ekan kauden Virginillä? Voisi johtua siitä, jos olet harjoituksissa ajanut niitä R&D haasteita..

En ajanut. Eka kausi oli Williamsilla. Siellä tuli R&D haasteet aina tehtyä, mutta Williams silti omassa careerissani mitenkään sijoitusta parantanu. Edelleen siinä huonoinpana tai toiseksi huonoimpana keskikastina.

Mercedekset esittivät parantumisen merkkejä seuraavassa kisassa, mutta Mclarenit ja Ferrarit edelleen tallin tasoon nähden aika huonoilla sijoilla. Pisteillä kyllä, mutta ei mitkään jämäpisteet varmastikaan niitä tyydytä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

En ajanut. Eka kausi oli Williamsilla. Siellä tuli R&D haasteet aina tehtyä, mutta Williams silti omassa careerissani mitenkään sijoitusta parantanu. Edelleen siinä huonoinpana tai toiseksi huonoimpana keskikastina.

Mercedekset esittivät parantumisen merkkejä seuraavassa kisassa, mutta Mclarenit ja Ferrarit edelleen tallin tasoon nähden aika huonoilla sijoilla. Pisteillä kyllä, mutta ei mitkään jämäpisteet varmastikaan niitä tyydytä.

Kävikö ekalla kaudella myös näin? Laskee taas omia pisteitä pelille, jos vuodessa pelin häntäpään talli nostaa ittensä kärkisijoille. Ei näin.
 
Otti tosiaan niin paljon päähän tuo tallitarjonta ekan kauden jälkeen et toinen kausi putkeen Lotuksella ja 3kierroksen kisoilla, sekä helpoimmalla AI:lla.

Vähemmän yllättävästi jokaikisestä kisasta helppo voitto. Rivaliksi sain valita vettelin, webberin tai hamiltonin. Otin viimeisimmän, koska olin lukenut et tuosta tallista tulee ainakin tarjous. Haluan kisata red bullin kanssa nimittäin.

Btw, nousin lotuksen ykköskuskiksi vasta span:n jälkeen. :S

Kauden lopussa tarjouksia sateli: Lotus, hrt, Virgin, williams, toro rosso, force india ja mclaren.

Jotenkin outoa jälleen et tuli tekstit miten rukiin schumin ennätyksiä voitoissa jne ja tarjouksia ei tule Ferrarilta tai edes mersulta/renaultilta.

Oisin meselle tai rellulle halunnut. Mclarenille nyt siirryin, et katsoo mitä tapahtuu. Nyt vedän rauhassa kauden 50-100% kisoja riippuen radasta, ja treenaan kunnolla radat ulkomuistiin jne.

Vaikeustasokin palaa entiselleen. Veikkaan et tallin tavoitteita en pysty lyömään, joten lieneeköhän potkut tallista. Ei haittaisi jos sit pääsis kahdeks kaudeksi rellulle tai sinne mersulle. Mut jos taas tippuu Lotukselle ni lähtee kyl koko peli myyntiin.

En tajua miks ei voida tota uraa ees tehdä kunnolla. Jopa SBK sarjassa toimii tallien tarjouskilpailu paremmin...
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Noi tavoitteet on kyllä myös aika typerästi tehty. Nyt Williams odottaa jo 6 sijaa kisasta vähintään Valenciasta. Takana kun on kuudes ja viides sija. Tosin harjoituksissa olin kyllä taas hyvässä vauhdissa suhteessa ja onkin jännä, että Williams on niin hyvä ollut alkukauden kisojen jälkeen, jossa kärkeen ei mitään asiaa ollut. Barrichello tosin ajelee siellä keskikastin loppupäässä vähemmän yllättäen.

Ja 2 harjoituksissa Valenciassa taas tuli typerä tilanne, kun olin tulossa varikolle ja viimeinen mutka meni pitkäksi. En seinään osunut, mutta etusiipi oli lähes kaiteessa ja ainoa keino päästä jatkamaan oli peruuttaa. No peruutin kuten tavallisetikin vähän ja jatkoin kohti varikonporttia ja ruutuun tulee, että 10 lähtöruudun penaltti vaarallisesta ajosta. Kun peruutin olin turva-alueella ja peruutin ihan vähän kuten ennenkin, kun on käynyt samankaltainen tilanne ja nyt peli arpoikin penaltia. Olis vissiin pitänyt jättää se Williamsini siihen sitten, kun ei ilman pakkia päässyt jatkamaan. Ai niin ja ketää toista kuljettajaa ei myöskään ollut siinä, että eipä johtunut siitäkään. Ärsyttää tälläiset epäkohdat ja otti taas aivoon kun meni toistakymmentä kierrosta hukkaan. Ei kyllä tehnyt mieli jatkaa ja ottaa penaltia kisaan tummoisesta.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Nyt ku on tullut ajettua tuota co-op championshippiä ni tuon ekan kisan jälkeen tuo taitotaso tippu. Eikös muillaki ole ollut tämä ongelma ni mite ootteko onnistunu palauttamaa sen kun siinä ei ole vaihtunut kuitenkaan se teksti valikossa vaan vain autojen vauhti.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

On vissii toi Co-op sen verran buginen tekele että suosittelen melkeenpä unohtamaan sen siihen asti että maholline patchi tulee. Kauheesti saa lukea siitä kun ei tunnu siinä oikein mikään toimivan. Ei näin..

Alotin suosiolla uuden uran Williamsilla kun ei ole odotettavissa mahiksia Lotuksella päästä eteenpäin. Eka kisa Australiassa takana ja sijoitus 10. ja eka piste tässä pelissä. Hyvä kisa oli ja vauhtia olis ollu 7. sijaan asti mut puhkesi rengas 2 kierrosta ennen maalia ja putosin 10. Loppui pehmeet renkaat kisassa kun en ollu tottunu pääsemään kolmanteen osioon aika-ajossa ja ei oo aiemmin ollu tarvetta säästellä renkaita.. Lähin kisaanki jo puoliks kuluneilla renkailla ja ne kesti sen huimat 5 kiekkaa..

Malesian aika-ajosta ootinki pelonsekaisin tuntein helppoa kun siellä tuo AI kusee pahasti. Ja paaluhan sieltä räpsähti liki sekunnin erolla toiseen. Oisin varmaan Prime kumeillaki saanu sen paalun.. Kisassa sit todennäköinen vesikeli ja luultavasti vaikeuksia edessä :D Mut paljo kivempi on nyt kisata kun saapi ihan ajaa muitaki vastaan.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Oikaisemisesta tässä sentään rankaistaan:D

F1 2011 - Don't cut the corner - YouTube


Itse huomasin saman nyrren ekassa mutkassa, kun sen ekan mutkan tötterö oli jotenkin oudosti ilmassa. Tuli ajettua n 30km/h "tötteröön" niin auto totaalisesti hajosi kuten tuossa videossa. Hidastuksesta kun katsoin tapahtumaa incar-kuvasta niin ratin nopeusmittari nousi n. 400km/h juuri ennen hajoamista? Eli joitakin bugeja löytyy. Muuten peli on kyllä parantunut viime vuodesta ja varsinkin ajotuntuma. Tulee välillä vedettyä autoa pitkässä sladissa ja tulee kiva tunne kun auton saa vielä "pelastettua" radalle ja kisa senkun jatkuu. Sadekelillä ajaminen tosin on muuttunut hankalammaksi, tai sitten ei vain taidot riitä:rolleyes:.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ihan hirveä pelihän tämä on loppupeleissä, kun AI on tehty aivan päin ****** ja career modekin on itseään toistavaa tylsyyttä. Ei ole mitään sielua koko pelillä.
 
Lukuunottamatta uran tallitarjouksia niin mites se nyt on pielessä? Ottaen huomioon lisenssit ja lajin.

AI:ssa ei myöskään viimevuoden versioon nähden ole juuri valttamista. Varsinkin jos AI:ta verrataan gt5:een, tai oikeastaan mihin konsoliajopeliin tahansa. Ihan peruskauraa oikeastaan.

Moninverroin parempi peli kuin viimevuotinen ja kaipaa enää pientä hienosäätöä. Nyt jo mukava peli, varsinkin kun vihdoin pääsi hieman parempaan talliin. Oli mukava voittaa kisa vain ja ainoastaan oikean varikkotaktiikan turvin.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Itsehän olin puolestaan ajamassa mukavaan voittoon Singaporessa mutta varikolle alleni päätettiin laittaa käytetyt renkaat vaikka laskujeni mukaan minulla olisi ollut vielä yksi käyttämätön setti renkaita. Kieltämättä vähän v*tuttaa kun meni mahdollinen ensimäinen voitto urassa tuollaiseen.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Itsehän olin puolestaan ajamassa mukavaan voittoon Singaporessa mutta varikolle alleni päätettiin laittaa käytetyt renkaat vaikka laskujeni mukaan minulla olisi ollut vielä yksi käyttämätön setti renkaita. Kieltämättä vähän v*tuttaa kun meni mahdollinen ensimäinen voitto urassa tuollaiseen.

Mullahan kävi sama tilanne Monacossa, kun laskujeni mukaan olisi ollut yksi setti kovempia renkaita ja alle pistettiiin täysin kuluneet renkaat.

Valenciassa otin uran ensimmäisen voiton ja toisen paalupaikan. 3 stoppia tuli tehtyä ja ihan toimiva taktiikka. 2 olis voinu mennä, mutta nyt ei ainakaan tippunu kierrosajat merkittävästi kuten toisissa kisoissa, kun sen muutaman kiekan on ajanut liikaa jolloin suorituskyky renkaista putoaa todella alhaiseksi. Kyseisessä kisassa viimeisellä stintillä laitettiin pehmeämmät renkaat alle ja ne oli vähän ajetut, mutta laskujeni mukaan tällä kertaa ei täysin ajamattomia enään ollut.

Silverstone oli viime pelissä se huonoin kisa Barcelonan ohella ja harjoituksissa tuli heti selväksi ettei kärkisijoista siellä taistella. Ihan hyvä näin, koska nyt useampi kisa mennyt niin hyvin.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Lukuunottamatta uran tallitarjouksia niin mites se nyt on pielessä? Ottaen huomioon lisenssit ja lajin.

- Uramoodi on puuduttavaa toistoa ilman mitään syvyyttä. Kun olet nähnyt yhden kisan, olet nähnyt ne kaikki. Noiden tallitarjousten lisäksi esim. haastattelut on tehty surkeasti ja kysymykset harvemmin korreloivat oikeasti kisatapahtumia tai mm-sarjan tilannetta. Myös tiimin odotukset nousevat tappiin jos satut paskalla autolla ajamaan nappisuorituksia.

Tämäkin ihan nopeasti sanottuna tuosta Career Modesta. Todella kehnosti tehty ja ei olisi vaatinut suuria ponnisteluja saada siitä mielenkiintoinen. Pelin "uudelleenpeluuarvo" on todella alhainen ja kertoo career moden huonoudesta, että ainoa keino saada edes pientä piristystä/vaihtelua kausiin on uuteen talliin pääsy. Ja sekin on ryssitty.
- AI ei osaa ohittaa, vaan ajaa kiltisti perseessä kiinni suorilla kun ajat vaan oikeaa linjaa. Todella huonoja myös ohittamaan toisiaan, esim. pari kertaa kolaroinut jonkun kanssa ja etusiipensä menettänyt AI tulppiikin sitten todella kiitettävästi muita kasvattaen erot jättimäisiksi.
- Kokeilkaapa mennä practice modessa heti radalle. Hidasta/pysäytä auto ja AI ei ohita sinua, vaan pysäyttää omankin autonsa ja saat rangaistuksen, syynä illegal blocking. Ohjelmoitu siis pysymään takanasi koko tuon kierroksen. Myös aika-ajojen ja harjoitusten AI-ajat ovat arveluttavia ja Codemastersin foorumeilla onkin paljon keskustelua siitä, että onko AI ihan samanlainen illuusio ja kusetus kuin viime vuoden pelissä. Epäilystä voimistaa myös se, että replay-modessa et pysty katsomaan AI-kuskien ajoa lainkaan.

Tätä ei TODELLAKAAN voi laittaa mitenkään lisenssin tai lajin piikkiin. Formula 1 on erittäin vaihderikas ja mielenkiintoinen urheilulaji, varsinkin nykysääntöjen myötä. Tämä peli on sieluton, keskeneräinen ja puuduttava "rahat pois asiakkailta" -tekele.

e. AI:sta unohtui vielä etteivät keskeytä koskaan.
 
Puhut nyt käytännössä vain pelillisistä ongelmista, jotka hoituis pienellä hienosäädöllä kuten sanoin jo aikaisemmin. Mutta itse ura. Siinä ei juuri muuta voi lisenssit huomioonottaen tehdä kuin ajaa kausi läpi ja siirtyä toiseen talliin. Jos jotain muuta odottaa niin on aikalailla väärän pelin parissa.

Ja esim harjoituksissa jos AI ei ole nopealla kierroksella, niin se väistää _aina_ sua. Paljon parempi se kuin se et ne on aina tiellä joka mutkassa. Itse kun en siellä radalla seisoskele ja oottele rangaistuksia. Samoin jos AI on nopealla ja itse hitaalla kierroksella, niin ajolinjalta pois ja AI menee nätisti ohi. En ole kokenut mitään ongelmaa. Myös AI on monta kertaa mut ohittanut kisassa kun en ole estellyt. Toki voin vetää siksakkia siin eessä ni ei ne siihen autoaan tule hajoittamaan. Ja muutenkin. Esim eka mutka on hankala AI:lle ja siin pääsis ohi käytännössä kaikista. Mut itse ajan ainakin nätisti ja ohitan tarkoituksella "realistisen" määrän autoja. Eli voi hieman antaa anteeksi pelille ja tehdä siitä mukava itselleenkin.
 
Ylös Bottom