Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Täh? Miten on mahdollista??
Varmaan ihan hyvin. Itse olen mm sarjassa toisena williamssilla (toiseksi vaikein ai taso, kaikki muut avut ja helpotukset pois) silverstonen jälkeen, ja tuli vasta ilmoitus tasavertaisesta kohtelusta tallikaverin kanssa, joka on kerännyt 3 pistettä.. Että näin. Itselläni joku 114p. Hitaita ovat tiimit reagoimaan että kaverihan pärjää :)

Pitänee tämä kausi pelata vielä noin, ensi kautena sitten vaikein taso suoraan. Aika-ajoissa on lähes poikkeuksetta tekemistä että pääsee edes 15 joukkoon, mutta kisassa olen palkintopallilla ollut melkein joka kisassa. Silverstonessa kokeilin tuota mainittua 11/11 bugia, ja heti sillä aika-ajoissa eturiviin. Kokeilin normaaleilla 6/6 säädöillä niin 3s huonompia kierrosaikoja tuli. Todella ikävä bugi, toivottavasti liiskataan pian. Tosin itse en sitä aio enää käyttää.

En ole huomannu tuohon pit assistiin muuta eroo kun, että sisääntulossa se ohjaa suo hieman siihen pitin suuntaan. Speed limittiä ei pysty rikkomaan eikä ajamaan varikkoväkeä päin kuten F1 2010 eli hieman se kyllä on miinusta.

Ne Research & Development hommat ei ole säädettäviä. Jokaisella tallilla on omat research hommat. Voit näytöstä seurata mitä researcheja sulla on käytössä, mutta et pysty niitä ottamaan pois. Ne ovat aina aika positiivisia parannuksia, joten en usko, että haluaisit sitä ottaa pois. Ykköskuljettajat saavat käyttöön parannukset aikaisemmin, mutta se tulee näkyviin vasta kun saat sen. Tallissa ne joskus ilmottaa, että kaverilla on uudet parannukset (mikäli olet 2. kuski) ja ite saat ne myöhemmissä kisoissa. Ne Unique, minor yms. tarkoittaa kuinka merkittäviä ne ovat eli toi minor yleensä joku 5% decrease tyre wear ja minor on yleensä kaikilla talleilla, tulevat vain eri tahtia tallin tasosta riippuen. Unique sitten onkin jo oma tarinansa. Vain huipputalleila semmoinen on ja se on aina sen tullessa joku aivan järkyttävä parannus normaaleihin verrattuna. Itelläni esim. Red bullilla +20% overall downforce mikä on aika paljon. Päivitysten merkitykset ovat siis paremmuus järjestyksessä ylhäältä alas ja tulojärjestyksessä vasemmalta oikealle.

Onko merkitystä millä tasolla pelaa, että saa renkaiden valinnat käyttöön, itse pelaa Medium tasolla ja uramoodi kyseessä. Champion osiolla mulla toimi renkaiden valinta hyvin se valikko mistä sai valita eri vaihtoehdot ja näy kuinka kauan renkaat kestää?

Kyllä se joka moodissa toimii, mutta en muista et vaatiiko tuo sen, että varikkotaktiikka on jo "käytetty".

Eli esim jos on kahden pysähdyksen taktiikka, niin kahden vaihdon jälkeen voit ite määrittää sielt sen kolmannen. tai jos alkaa sataa ni voit vaihtaa. Voi olla et oli suoraankin käytössä.

Huittavaa kattoa kun ite ajaa lotuksella ja jää kaks sekkaa edelläajavia kierrokselta..kärkeen sit enemmän vielä. Sit muut vetää voittoja ekalla kaudella. :D ja itellä sellanen olo, että vaikka treenaisin yhtä rataa miten, niin en pystyis nousemaan kisassa välttämättä tolla autolla kuin 1-2 sijaa.

Ihan samat on tuntemukset täällä, olisikin mukava nähdä kaikki ne asetukset, mitä itse kullakin on päällä/pois. Itse käytän custom vaikeustasoa ja olen säätänyt kaikki avut pois. Omasta mielestäni tämä on selkeesti parempi versio ku viime vuotinen vedos. Enkä myöskään ymmärrä sitä ku toiset sanoo, että graffa on huonompi, kuin f1 2010:ssä, testasin molemmilla ja kyllä f1 2011 pesee f1 2010:n graffat.

Vikansa kussakin pelissä mutta hauskaa silti :)

Mites tallentaako peli kesken kisaviikonloppua uralla? Tarkoitus olisi ajella täydet viikonloput ja 100% kisa, niin pitääkö mun ajella kaikki osiot putkeen, vai voinko ajaa esimerkiksi tänään harjoitukset, huomenna aika-ajot ja kisan? Kiitoksia vastaajille. :)

Vaikeustasona custom (avut pois, CPU vaikeustaso Professional).

Australian kolmossektori tuottaa melkoisia vaikeuksia. Jään siinä tallikaverilleni noin 2 sekuntia... Tiedän jopa, mikä mutka mättää, mutta silti ei vain saa ajolinjaa ja
nopeutta kohdalleen. Eiköhän se tästä.

Mites tallentaako peli kesken kisaviikonloppua uralla? Tarkoitus olisi ajella täydet viikonloput ja 100% kisa, niin pitääkö mun ajella kaikki osiot putkeen, vai voinko ajaa esimerkiksi tänään harjoitukset, huomenna aika-ajot ja kisan? Kiitoksia vastaajille. :)

Vaikeustasona custom (avut pois, CPU vaikeustaso Professional).

Peli automaattitallentaa jokaisen ajosession jälkeen, kun tulosten jälkeen menet seuraavaan ajosessioon tai menet takaisin paddokille. Olettaen, että automaattitallennus on päällä, kun tässähän taisi itse voida valita haluaako sen päälle ellen väärin muista.

Eli voit siis ajaa aina yhden session kerrallaan jos haluat (aika-ajokin pitäisi pystyä ajamaan niin, että ajaa kerralla vaan yhden osion) ja itse ainakin usein ajan harjoitukset ja aika-ajon kahtena pelikertana ja kisan vielä omana pelikertana.

Kyllä se joka moodissa toimii, mutta en muista et vaatiiko tuo sen, että varikkotaktiikka on jo "käytetty".

Eli esim jos on kahden pysähdyksen taktiikka, niin kahden vaihdon jälkeen voit ite määrittää sielt sen kolmannen. tai jos alkaa sataa ni voit vaihtaa. Voi olla et oli suoraankin käytössä.

Mitä mistä taktiikkaa sää muutettua? Ei ole osunut silmään sellaista vielä.

Huittavaa kattoa kun ite ajaa lotuksella ja jää kaks sekkaa edelläajavia kierrokselta..kärkeen sit enemmän vielä. Taaksepäin kuitenkin myös eroa se pari sekkaa. Ja kisoissa realistinen sija on se 19. Sit muut vetää voittoja ekalla kaudella. :D ja itellä sellanen olo, että vaikka treenaisin yhtä rataa miten, niin en pystyis nousemaan kisassa välttämättä tolla autolla kuin 1-2 sijaa.

Vaikea uskoa että joku Lotuksella ajelis kärjessä ilman että hyödyntää tuota 11/11 bugia tai muuten vaan huijaa jossain. Vaikken mikään mestarikuski ite olekaan niin mielestäni oon silti ihan ok ajelija tässä pelissä ja mun sijoitukset urassa on tällä hetkellä 18. 19. 19. 19. 19. ja 17. Tästä iso plussa Codemastersille verrattuna viime kauteen! Autojen erot on nyt sellaset ku pitääkin. Ehkä vähän liian "tasainen" on tuo keskikasti vielä, esim. Kanadassa 18 ekaa autoa oli tyyliin sekunnin sisällä mut häntäpää sitten sen 3.5 sekkaa perässä.

Spa:ssa koitin 11/11 bugia ekaa kertaa ja normaalisti olin noin 0,2sek AI:ta nopeampi..tuolla 2sek nopeampi...ei siinä mitään, mutta kun sijalla 18 ajavat veti vielä 0,5sek kovempaa et edelleen olin sijalla 19 lotuksella. :D kierrosajat parani, sijoitus ei....

Spa:ssa koitin 11/11 bugia ekaa kertaa ja normaalisti olin noin 0,2sek AI:ta nopeampi..tuolla 2sek nopeampi...ei siinä mitään, mutta kun sijalla 18 ajavat veti vielä 0,5sek kovempaa et edelleen olin sijalla 19 lotuksella. :D kierrosajat parani, sijoitus ei....

Ei se oo bugi, ne on niitä Kovalaisen ja Lotuksen puhumista kovista parannuksista. :D

No ilmankos. :D munhan kannattaa jatkaa ens kaudellakin Lotuksella jos tota tahtia parantuu. Puolesvälis kautta 2sek parannus. Ens kauden alus taistelen jo kärjestä. :D

Jätkä on ku ilmetty Kovalainen. Unohtanut, että muutkin tallit parantavat menoaan ensi kautena. :p :D

Meneepä hyvin näillä pikkuradoilla. Montreal siis takana ja sain kauden ekat pisteet! Löysin pirun hyvät säädöt ja pääsin aika-ajoissa kymmenenneksi ja kisassa päädyin vielä yhden sijan ylemmäs. Eli kaksi pistettä yhdeksännestä sijasta joka nosti mikä nosti minut kuudenneksitoista. Tässä saattoi auttaa myös se, että molemmat, Monaco ja Montreal ovat olleet lempiratojani edellisissä peleissä ja ne on edelleen viiden vuoden jälkeen ulkomuistissa.

Mikä se 11/11 bugi muuten on?

Minkälainen ps3 versio on. Onko se oikeasti täysin pelikelvoton vai onko codemastersin foorumeilla vähän liioteltukin koko asiaa

Minkälainen ps3 versio on. Onko se oikeasti täysin pelikelvoton vai onko codemastersin foorumeilla vähän liioteltukin koko asiaa

Ihan pelikelpoinen on. Bugeja löytyy toki ja ruudunpäivitys ei ole parasta ja takkuaa varsinkin varikolla monesti. Kuitenkin ei tässä mitään niin isoa vikaa olisi etteikö peliä voisi hyvinkin pelata ja itse pelihän on edellisestä versiosta paljonkin parempi.

Pelasin paljon F1 2010 ja nyt ostin F1 2011 toimii ihan hyvin, ajotuntuma tullut paremmaksi lähtee kyllä helpommin käsistä jos kaarteessa antaa likaa hanaa.olen ollu kyllä tyytyväinen tähän uuteen versioon.Kuva on terävä jos vain TV on hyvä.:)

Johan tuli ajettua erikoinen Monacon viikonloppu.

Williamsilla ja vaikeimmalla tekoälyn tasolla mennään ja aiemmista viidestä kisasta oli pari pistesijaa (8 ja 9) parhaimpina suorituksina.

En muista nyt mikä noista harjoituksista se oli, mutta yllättäen ajoin niukasti 1 sijalle. Aika-ajoihin lähdin sillä fiiliksellä, että jos nyt ensimmäisen kerran pääsisi viimeiseen osioon. Lopulta 3 osiossa kello nollassa ja viimeinen kiekka loppuun ja paalupaikka. :D Noin kymmenyksellä ja oma kiekka oli ihan hyvä (viimeinen mutka meni vähän leveäksi). Aikaisemmissa aika-ajoissa ei ole ollut mitään asiaa edes 3 osioon.

No ei muuta kun kisaan ja homma meni ihan hyvin kunnes jossain parinkymmenen kiekan kohdalla tuli turva-auto (ensimmäisen kerran tekoälyn takia ja careerissa myös ekan kerran). No turva-auto oli huono juttu, menetin hankkimani yli 5 sekunnin johdon. No ennen ekaa stoppia (aiemmin kisassa) ja turva-auton joskus paikkeilla meni etusiivestä palanen kun Ai kuski spinnasi eteen ja kurvasi suoraan mun ajolinjalle eteen. Näihin meni luonnollisesti aikaa varikolla.
Seuraavaksi taas rengasrikko keskellä ajolinjaa tyhjän takia. No peruutin tämän sillä yhdellä palautuksella. Mutta vaikka itse en juurikaan ajovirheitä tehnyt niin tekoäly ajatteli pistää lisää vaikeuksia minulle tässä kisassa.
Nimittäin seuraavalla rengassetillä jälleen rengas puhki ja taas ilman syytä. No ei muuta kuin varikoll, jossa ensinnäkin sählätään ja menetän sekunteja hukkaan ja alle aivan kuluneet kovemmat renkaat. Laskujeni mukaan olisi pitänyt olla vielä yhdet uudet, mutta oli miten oli. Tajusin heti ettei niillä pääse maalin asti kun kisaa oli yli 20 kiekkaa jäljellä. No muutama kiekka niillä renkailla ja lopulta kaide kutsui kun pito oli lopppu. Etusiipi täysin hajalle ja hitaasti varikolle. Taktiikka oli mennyt aivan pilalle, sen rengasrikon takia ja paheni vain. Koska edelleen oli jotain 20 kiekkaa kisaa jäljellä niin oli pakko ottaa pehmeämmät renkaat, kun kovemmat oli jo ajettu niin loppuun. No nämä pehmeämmät olivat onneksi täysin ajamattomat ja näillä raivosin sitten itseni sijalle 5, kunnes lopussa Button meni väkisin ohi kun viimeiset kiekat olivat aivan tuskaa ajaa, kun renkaat oli suhteessa pariin takana olevaan niin kuluneet.

Tämmöstä kisailua. Harmitti, koska vauhti olisi ilman epäonnea riittänyt voittoon. Kisan loppupuolella nimittäin pistin vähän niinkuin näytöksi selkeästi kisan nopeimman kierroksen. 6 sija mistä tahansa kisasta ennen Monacoa olisi ollut kuin voitto, mutta Monacossa resurssit katsoen se oli iso pettymys.

Mikä se 11/11 bugi muuten on?

Autoa kun säädetään niin jos pistät säädöistä Springs 11 ja 11 eli ihan tappiin niin auto saa yliluonnollisen pidon kuulemani perusteella. Moni sanoo että parikin sekkaa saa kierroksesta pois. Ilmeisesti tuo bugi ei koske vain tuota 11/11 vaan esim. 9/9 antaa kans paljon pitoa. Oletusarvohan tuolla on 6/6 ja ite ajan aina sillä, paitsi viime kisaan kokeilin 7/7 ja tuntui jo paremmalta ja vauhtia oli enemmän. Renkaat kuluu kylläkin sitä enemmän mitä isompi arvo. Mut jos esim. nettipelejä aikoo vetää niin kiva siellä sit vejellä kun porukka hyödyntää tota bugia säädöissä..

Ylös Bottom