Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ainakaan itseä ole haitannut, tässä sunnuntain brasilian kisan jälkeen olen ajanut jo kymmenkunta täyttä viikonloppua ja kivaa on joka kerta. Tosin uraa en enää jaksa, keskikastin autolla ajelen viikonloppuja ja ohittelen vain "realistisissa" paikoissa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Aloitin uran toistamiseen, eli pelasin 5 kautta, Williams>Virgin>Forza India>Forza India>Lotus Renault ja sain muistaakseni 24 voittoa ja 2 mestaruutta.

Nyt olen pelannut kauden HRT:llä, saldona 8 sija sarjassa.

Peli on edelleen innostanut, mutta ärsyttää se että kun olet pelannut 5 kautta, niin peli alkaa alusta. Olisi niin helppoa ollut tehdä skenaario jossa entinen mestari palaa haastamaan parin vuoden tauon jälkeen, mutta ei niin ei.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Itse kyllä kaipaisin mahdollisuutta edetä uralla myös niinkuin itse haluaa. Vaikka jopa niin, että tulokkaana pääsis ajamaan ferrarilla jne. Ekat 2 kertaa on kivaa vetää tuo 5 kauden ura lotuksella aloittaen ja päätyen keskikastin talliin, mutta sen jälkeen kaipaa jo muuta.

Nykyisin ajan vain yksittäisiä kausia. Tälläkin hetkellä menossa rellulla petrovina kausi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Minulla olisi pari kysymystä tästä pelistä, olen pelin ostamassa eikä nämä uudistukset ostopäätöstä muuta mutta olisi kiva tietää. Eli voiko tuossa tulla noita teknisiä ongelmia ihan milloin vain vai onko asia niin kuin jostain luin että esim. moottori rikkoon tarvittaisiin myös kuskilta vähän rajumpaa ajoa vai voiko pamahtaa milloin vain? Ja onko tässä pelissä edelleen hiekka semmoista liisteriä että auton rikkominen niissä paikoissa on mahdotonta niin kuin viime vuonna?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kone ei voi hajota jos et vedä tyyliin 300km/h ja 7 vaihteelta ykköselle. Hiekka on myös samaa liisteriä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kone ei voi hajota jos et vedä tyyliin 300km/h ja 7 vaihteelta ykköselle. Hiekka on myös samaa liisteriä.
Mulla on kone hajonnut muutaman kerran suoralla, kun on vetänyt täysillä ja sitten tosiaaan alkaa pykältään pienemmälle samalla jarruttaen jarruilla sekä koneella, komeat pyörähdykset ja auto jää siihen eli se on leikin loppu samantien :) Eikä tarvi edes mennä ykköselle asti vaan ihan normisti kun puottaa pienempää. Ps. Osta pois, hyvä peli tämä on, ei mikään ole täydellinen mutta tämä on kyllä mielestäni hyvin tehty.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Vielä muuten sellainen asia että millä tallilla kannataa aloitaa? Itse haluaisin aloitaa sieltä pohjalta mutta jos HRT:llä, virginillä tai lotuksella pitää ajaa puolet urasta niin ei oikein innosta. Eli jos asia on näin niin aloitan williamsilla tai force indialla. Mutta muuten aloitan jollain noista kolmesta ekasta.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Vielä muuten sellainen asia että millä tallilla kannataa aloitaa? Itse haluaisin aloitaa sieltä pohjalta mutta jos HRT:llä, virginillä tai lotuksella pitää ajaa puolet urasta niin ei oikein innosta. Eli jos asia on näin niin aloitan williamsilla tai force indialla. Mutta muuten aloitan jollain noista kolmesta ekasta.
Ei voi kyllä sanoa.. Tuntuu randomilta jollain tapaa tuo talleihin nousu. Pelasin ensimmäisen kauden Williamssilla toiseksi vaikeimmalla tasolla, voitin mestaruuden -> nousin sauberille. Sauberilla nostin vaikeustasot tappiin, voitin mestaruuden -> force india oli paras talli joka tarjosi sopimusta, mutta odotin viimeisen kisan jälkeen että joku tarjoaisi parempaa paikkaa -> ei tarjonnut, force indian sopimusaika oli sulkeutunut -> sauberilla jatkuu. Motivaatio hävisi. Olen kyllä kuullut että yksikin tuttava on pelannut helpommalla tasolla ja lyhyitä kisoja ja pääsi heti toisella kaudella Red Bullille. Tsägää, vai oikeita vastauksia? Ensimmäisellä kaudella vastailin nätisti asioihin, että olin tallin puolella ja vaatimaton. Toisella ylistin omaa suoritusta ja mollasin autoa ja tallia. Ei ollut mitään eroa lopputuloksen kannalta.
 
Tuntuu menevän aina niin, että vain oman tallin tasoiseen talliin voi päästä, riippumatta miten ajat. Parempiin talleihin pääsee vain sillä "kuka on pahin vastustaja" systeemillä. Ainakin itse pääsin heti mclarenille kun sain buttonin vastustajaksi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Minuakin ärsyttää pelissä se, että jos aloitat vaikka HRT:llä, niin et silti pääse parempiin talleihin, vaan tarjoukset tulevat Williams-Forza India akselilta, esim aloitin uran toistamiseen HRT:llä, voitin yhden kisankin ja tarjoukset tulivat Williams,HRT,Virgin,Lotus.

Eli ihan sama on aloittaa Forza Indialla tai Williamsilla, pysyy motivaatio kohdallaan heti alussa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Minuakin ärsyttää pelissä se, että jos aloitat vaikka HRT:llä, niin et silti pääse parempiin talleihin, vaan tarjoukset tulevat Williams-Forza India akselilta, esim aloitin uran toistamiseen HRT:llä, voitin yhden kisankin ja tarjoukset tulivat Williams,HRT,Virgin,Lotus.

Eli ihan sama on aloittaa Forza Indialla tai Williamsilla, pysyy motivaatio kohdallaan heti alussa.

Minä aloitin Force India:lla muistaakseni hard tasolla niin pari ekaa kisaa meni opetellessa mutta taisin silti olla kymmenen joukossa maalissa kummassakin kisassa. Sen jälkeen alkoi oppimaan säätämisen ja ajolinjat niin kisat meni ihan liian helpoiksi voittoja voiton perään ja puolessa välissä kautta alkoi jo tulla tarjouksia muihin talleihin mutta ne oli keskikastiin ja häntäpäähän. No mestaruus tais tulla neljä kisaa ennen kauden loppua ja yks kilpailu sen jälkeen niin tuli Red Bullilta tarjous niin ei tarvinnut kauan miettiä vaihtaako tallia. Se toinen kausi niin laitoin vaikeustason maksimiin koska auto oli paras. Pari ekaa kisaa jaksoin ajaa pitkinä mutta se oli melkeimpä yksin ajamista että kyllästyi siihen ja muutti sen pituuden minimiin niin ei ainakaan mene pitkään niissä kisoissa
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Hei olisko jollain viisaammaalla tietoa että tuleeko kuljettajat 2 kertaa varikolle jos ottaa pituudeksi 30 %. Ollaan kaverin kans aina puolet kisoista ajettu ja pidetty kisan pituutena aina 20 prossaa ja sillon kärki tulee kerran varikolle. Nyt loin pleikkaan uuden käyttäjätunnuksen et ite pääsee yksinkin pelailee niin olis kiva tietää että pitääkö ajaa 40 prossaa jotta kärki tulee myös 2 kertaa varikolle et mis se raja menee. Nyt lähdenkin Joulua sukulaisten luo viettämään HYVÄÄ JOULUA kaikille.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

No huh huh! Nyt on tullut peli hankittua ja ainakin näin alku huumassa tämä on aivan mahtavaa. Urassa austraalian viikonloppu takana HRT kuskina ja saldona 19. sija aika-ajosta ja 14. kisasta. Kisan alku oli aika mahtava, ensimmäinen mutka selvittiin hyvin mutta sitten rymisi. Toisessa mutkassa Di Resta ja Buemi kolaroivat ja vetävät toisenkin Force indian auton keskelle rataa :D ja mitä sitten?? TURVA-AUTO! ENSIMMÄISELLÄ kierroksella jonka pelaan! :) olin ehtinyt nousta 10. ennen kolaria ja siinä sitä köröteltiin pari kierrosta. Olin sijalla 16 kun Baricello yritti ohittaa pari kierrosta ennen maalia. tulin tönäiseeksi häntä ja hän osui seinään, muutaman sekunnin kuluttua turva-auto tuli taas radalle. kun katsoin sieltä race directorista huomasin että myös kovalainen oli keskeyttänyt, varmaan törmännyt baricelloon. uusinta lähdössä ohitin kaksi tyyppiä ja sillä sijalla ajoinkin maaliin. Että aika tapahtumarikas kisa :p
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Vaihdoin AI:n vaikeustasoksi Legend, koska otin edellisellä kaudella ja Professional AI:llä 14 voittoa kaudessa, Willaimsilla vieläpä ja voitin molemmat mestaruudet vaikka tallitoveri ei saanut pistettäkään aikaiseksi:)

Nyt Legendillä ja Red Bullilla ajaessa haastetta piisaa riittämiin, voittoon saa oikeasti jo tehdä vähän töitä ja miettiä taktiikoita yms.

Nyt olen Kanadan kisassa menossa ja yksi voitto on saavutettuna, muut kisat on kaikki top5 tai parempia sijoituksia. Monacossa ajoin 18-sijalle aika-ajoissa mutta kisassa 4:s, joka oli aika hyvä saavutus mielestäni, kun ei siellä ole tilaa ohitella.

Monacossa tuli myös turva-auto ensimmäistä kertaa pelissä, siis kun oli seitsemäs kausi menossa pelissä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mulla on kone hajonnut muutaman kerran suoralla, kun on vetänyt täysillä ja sitten tosiaaan alkaa pykältään pienemmälle samalla jarruttaen jarruilla sekä koneella, komeat pyörähdykset ja auto jää siihen eli se on leikin loppu samantien :) Eikä tarvi edes mennä ykköselle asti vaan ihan normisti kun puottaa pienempää. Ps. Osta pois, hyvä peli tämä on, ei mikään ole täydellinen mutta tämä on kyllä mielestäni hyvin tehty.

Meikältä hajos kone,olin vähän kaasutellut Kuala Lumpurissa takasuoralla seinää vasten,oli vasen eturengas puhki ja menin varikolle,päästin tallikaverin Sutilin ohi ja spinnasin.Sitten kuului vaan kova ääni ja auto pysähtyi siihen,mihin oli spinnannut.
 
Mistäs johtuu kun harjoituksissa ja aika-ajoissa voi koneen hajottaa vetämällä pienempää silmään, mut kisassa ei anna vaihtaa liian pienelle?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

En löytänyt pikaisella etsinnällä joten kysäisen tässä.. Eli minälaiset asetukset kannattaa g27 ratille tässä pelissä laittaa? Yritin tuossa säädellä mutta ei oikeen mieleistä tuntunut löytyvän ja en tiedä oikeen mihin mikäkin asetus tarkemmin vaikuttaa..

Myös jos jollain on gt5:een hyviä asetuksia tälle ratille niin voi vaikka privana laittaa niin ei tarvi tätä ketjua pilata muiden pelien keskustelulla.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Hieno pelikokemus. 95h, 10 kautta, 5 mestaruutta ja 63 voittoa myöhemmin on hyvä lopettaa ura lopullisesti. Parhaimillaan peli oli legend vaikeustasolla ja ajoavut päällä, jolloin sai keskittyä itse kisaamiseen.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Noniin tuli tämäkin peli kaivettua hyllyn perältä näin F1-kauden alla ja pienessä Kimi-kuumeessa. Ei oo peliin tullu koskettua sitten viime syksyn ja vissiin on viimeisin patchi lataamatta kokonaan, vaan liekö noita pahimpia vikoja edes korjailtu. AI kuskit ei taida vieläkään keskeyttää ja turva-autoa ei näe muualla kuin varikolla.

No alottelin kautta Williamsilla, 50 % kisamatkat ja Legandary. Ajelen nyt padilla kun en jaksa rattia viritellä tuohon sohvan eteen (laiska oon). Iha kätevää menoa ohjaimellakin, tosin luistonesto pitää olla tapissa kun ei tuo kaasuttaminen ole kovin tarkkaa. Myöskin jarruttaminen tuottaa välillä vaikeuksia kun tulee lukkoja tehtyä aika paljon tuolla liipasimella. Peli itessään kyllä maistuu taas pitemmän tauon jälkeen, eka kisa vasta takana ja aika-ajossa pääsin hienosti sijalle 11. Hölmönä säästin pehmeitä renkaita ja en lähteny enää yrittämään aikaparannusta vaikka olisin päässyt ehkä jopa Q3. Aika-ajon jälkeen sitten muistin että kisaan luvattiin 100 % mahis rankkasateeseen, eli turhaan säästelin kumeja.

Ite kisa meni ihan hyvin, startissa oli jonkin verran räminää kun Renaultit törmäili keskenään ja pääsin puikahtamaan niiden välistä nousten sijalle 8. Edessä oli sitten Webberi ja Rosbergi ja red bulli oli selvästi jumissa mersun takana ja iteki pysyin helposti peesissä vaikken ohitusta päässy yrittämään. Taaksepäin kerty alkosuhariin eroa tasaseen kans. Lopulta pääsin "takasuoralla" hyvään peesiin, vejin kaikki KERSit pohjaan ja lähin ohittaan Webberiä, huomasin kesken jarrutuksen että täsä on sauma mennä molemmista ohi samaan jarruun vaan tiesihän sen miten siinä käy. Pikkasen hipasin Mersun takakulmaa ja pieni spinni, menetin jonku 9 sekkaa.

Ei muuta ku kauhee taka-ajo, viimiset 9 kiekkaa oli jälellä ja sain kaksikon taas kiinni, kiitos kierroksella ohitettavien blockailun. Tosin kopsahti se omaki ajokki sinne katajaan kun HRT mateli suoralla ja en vesisumulta nähny ajoissa ja tööttäsin ohimennen vähän Espanjan ylpeyden kylkeen, tuloksena HRT seinässä ja Webberi ajo sit siihen läjään kans, mulle varikon läpiajorankku. Sija putos rankun takia 7 --> 10. Viimiset 3 kierrosta jälellä ja tulin Toro Rosson ja jonku toisen auton peesiin varikko runk.. rankulta, sajekelin renkaat iha lopussa kun niillä samoilla koko kisan olin ajellu niinku kaikki muutki, pääsin vikalla kiekalla viimein Alkosukarista ohitte ja sijoitus maalissa 8.

Malesian aika-ajossa Williamsilla paalulla, kisassa taas 100 % rankkasateeseen, saa nähä mitä tulevan pitää. Onkos muilla peli kaivettuna kaapista ennen kauden alkua? =)
 
Ekojen testien aikaan kaivoin ja yllättäen renautilla ajelin. Varmasti kauden alussa olen itsekin renaultin ratissa australian pääsuoralla. :)

Pitkä tauko teki itelläkin hyvää. Ajelin siinä vaan brasilian kisaa joka on lempirata niin 10-15 75% kisaa. Kaikissa kaava oli sama et pääsin lopussa kaikikista ohi kun pääsuoralle tultaessa ai ei ohittanut kierroksella ohitettavia. Parhaimmillaan kuuden auton ohi 200-300m matkalla. Ihan sama miten ajoi ekat kaks jaksoa kun vikoilla renkailla pystyi nousemaan voittoon.
 
Ylös Bottom