Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Voitin mestaruuden Force Indialla niukasti ekalla kaudella uratilassa. Yllätyin kun sain Ferrarilta tallipaikan, kun olen aikaisemmin kuullut että tässä ei oikeen ole realistisia nuo sopimukset olleet.
Onko sitten patcheissä korjailtu? Eka kausi meni siis professionaalilla ja nyt pitää tietysti siirtyä legendille.
No toinen kausi menossa (nyt legend tasolla) ja melbournessa viidentenä, hiillostettiin kovasti ja vedin omasta virheestä ulos nopeasssa 3sektorin alun shikaanissa. (liekö vaikee kun Kimikin veti aikaajoissa siinä ulos ;) )
Malesiassa naureskelin kun lähdin toisena ja kolmanteen ruutuun oli ajanut Perez :D Sadekelillä voitto ja Heidfeldi ajoi toiseksi.
Jospa tässä ajelis sitten Kiinan, oikean kisan kanssa samoihin aikoihin.
Mahtava peli! Kyllä "F1- fanin" kelpaa kun muutama vuosi sitten ei näyttänyt siltä, että koskaan saatais edes näin "aitoa" F1-peliä/simua!

Kaipaan silti seuraavaan peliin harkkoihin jotain mielenkiintoisempia tehtäviä yms. Ja harkkoihin + aika- ajoon realiaikaista monitorointia radalle! ... + tietty muita pienempiä ja isompia korjauksia.
Ajomallissakin on paljon eteenpäin menemistä, mutta samalla harppauksella kun 2010stä mentiin tähän 2011sta, niin 2012 tulee olemaan jo jotain ihan liian hyvää ;)
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ei jaksa millään odottaa loppusyksyyn F1 2012:sta varten, joten meinasin hommata F1 2011 kerta halvalla saa. Onko mitään järkeä pelata padilla, vai onko ohjaustuntuma perseestä? Kuinka usein CPU tekee ajovirheitä/kolareita vai onko se samanlaista trullijunailua kuin viimeisimmässä omistamassani F1-pelissä eli Championship's Editionissa? Olen realistisen pelaamisen ystävä, joten oletan, että valittavissa on 100% kisat sekä täydet aika-ajot ja harjoitukset? Entä ne paljon puhutut dynaamiset sääolosuhteet? Jos kisan alussa paistaa aurinko, voiko kisan loppupuolella tulla vettä ns. esterin perseestä?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ei jaksa millään odottaa loppusyksyyn F1 2012:sta varten, joten meinasin hommata F1 2011 kerta halvalla saa. Onko mitään järkeä pelata padilla, vai onko ohjaustuntuma perseestä? Kuinka usein CPU tekee ajovirheitä/kolareita vai onko se samanlaista trullijunailua kuin viimeisimmässä omistamassani F1-pelissä eli Championship's Editionissa? Olen realistisen pelaamisen ystävä, joten oletan, että valittavissa on 100% kisat sekä täydet aika-ajot ja harjoitukset? Entä ne paljon puhutut dynaamiset sääolosuhteet? Jos kisan alussa paistaa aurinko, voiko kisan loppupuolella tulla vettä ns. esterin perseestä?

Pelaaminen padilla on ihan ok, itse pelaan padilla. 2010:ssähän tuo padi ajaminen oli aikamoisen kamalaa, mutta siinä peli kyllä kehittyi ihan mukavasti.

Ja itse olen myös realistisen pelaamisen ystävä, joten voin iloksesi todeta, että mukana on täyspitkät viikonloput täysine harjoituksineen, aika-ajoineen ja 100% pitkineen kisoineen.

Tekoäly on vähän niin ja näin. Ajovirheet tapahtuu aina samassa kohtia ja tekoäly voi kolaroida (joskus näkee etusiiven palasia radalla) ja aiheuttaa joskus harvoin myös turva-auton. Tekoäly on myös välillä vähän mitä on ja 2 isointa ongelmaa on, että lähdössä pääsee monesti erittäin monesta autosta ohi (mutta jos realistisemmin haluaa mennä niin älä käytä vaikka kersiä ollenkaan lähdössä). Toinen on se, että jos tekoäly on takanana ja nopeampi se ei usein vaan "osaa" tulla ohi varsinkaan jos vähänkään härskimmin peittää, olettaen että et ole sekuntitolkulla hitaampi.

Ja tuo dynaaminen olosuhde menee tosiaan niin, että voi olla kuivaa alussa ja kesken kisan alkaa satamaan. Usein pärjää välikelinrenkaillakin, mutta myös täysillä sadekelin renkaitakin on tarvinnut toisinaan. Kuivuminen on myös ihan hienosti noin muuten tehty, mutta rata kuivuu vähän turhan nopeaan ja varsinkin aluksi kuivuu ajolinja, mutta sitten jonkun ajan kuluttua kuivuu koko rata, vaikka oikeastihan tuo radan sivusta olisi pitkän aikaa kostea.

Mut ihan hyvä pelihän on kyseessä joka tapauksessa ja parhaimmillaa ntarjoaa ihan mukavia kisoja.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Onko mitään järkeä pelata padilla, vai onko ohjaustuntuma perseestä?
Pelaaminen padilla on ihan ok, itse pelaan padilla. 2010:ssähän tuo padi ajaminen oli aikamoisen kamalaa, mutta siinä peli kyllä kehittyi ihan mukavasti.

No itse olen kyllä sitä mieltä, että ohjaustuntuma on padilla ihan perseestä. Ainakin alkuperäisellä ohjaimella kun tattien jäykkyyttä ei voi säätää. Voi olla, että harjoittelemalla tarpeeksi pystyy padillakin pelaamaan, mutta aika masokistista se on. Pitää kokeilla Razer Onzalla kunhan se taas joskus tulee huollosta, että onko parempi kun pystyy ajelemaan jäykemmillä tateilla.

En itseasiassa olisi tätä uskaltanut hommatakaan, jos ei sattuisi tuo MS:n ratti olemaan vielä kaapissa. Sen verran huonot kokemukset oli 2010 vuoden pelistä ohjaimen kanssa. Ja mitä nyt olen kerennyt testailemaan, niin ei tuo tuntuma juurikaan paljoa ole muuttunut padin kanssa.

Itse peli vaikuttaa kyllä ihan potentiaaliselta. Innolla kyllä odottelee tämän vuoden versiota. Syksyyn on pitkä aika, mutta tällä mennään niin pitkään kunnes se on ulkona.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

nyt on muutama kisa takana, ja muutama asia ärsyttää suunnattomasti! Ensinnäkin "koneen ohjaamat" autot harvoin ohittavat vaikka siihen olisi mahdollisuus.
Ei tarvitse ihmeellistä ohjausliikettä tehdä, ja koneen auto jarruttaa jääden jälkeen. Tämä ei mielestäni ole sitä realismia. Ja jonkun jo täällä mainitsema lähtö, jossa pystyy lähes aina ohittamaan 5-10 autoa.
Toki onhan se hienompaa että sijoitukset paranevat lähdössä, mutta tässäkin se realismi puuttuu. Innolla odotetaan täälläkin uutta versiota pelistä. Toivottavasti pääsee kisaamaan Kimiä vastaan:)
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Muuttaako tuo vaikeustaso tuota tekoälyä, koska ainakin itse legend tasolla pelatessani ohitukset on todella haastavia välillä, useampi mutka mennään vierekkäin välillä ennenkuin pääsee autoista ohi. Myös lähtö on aika vaikea välillä, hyvin aggressiivista menoa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tuli nyt testailtua peliä ratinkin kanssa ja onhan tuossa tietysti aika huomattava ero verrattuna MS:n alkuperäiseen padiin. Ratin säädöt kun saa kohdilleen, niin on kyllä mukava ajella. Onko muuten kenelläkään muulla enää käytössä tuota MS:n rattia? Millaisilla säädöillä on ajellut?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ite pelaan tolla speed wheelillä, aika lungi meno kun saa säädettyy sensitivyn sopivaks, ettei tarvi väännellä käsiä liikaa.

Onlinessä on lapsia jotka tulee kaasu pohjassa kilpailun ekassa mutkassa, ja ei saa mtn rangaistusta. Myöskin jos oikaiset pienesti vahingossa samaa aikaan kun lapsi on pyörähtänyt keskelle rataa, saat 10s rangaistuksen.

Careeri on kivaa. Ainakin sillon kun ei sada. Mukamas patch vaikutti ettei AI mene liian kovaa sateella. BS sekin. Vetää samoi aikoi kun kuivalla radalla kun sade lakkaa. Kaikista ärsyttävin on kun menee varikolle, ni jäät siihen ruudulle renkaittenvaihdon jälkeen bostaamaan, ja päästät varikkosuoralla ohi muut autot. Kerran jäin 10s ajaks siihen ja hävisin voittokamppailun sen takia.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Kertokaappas joitain kivoja F1 2011-pelin commentary videoita tuolta youtubesta!
Ja olisi tosi kiva jos videoissa ajettaisiin 100% kisoja. Kieliksi käy suomi ja englanti!
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Onkos tässä pelissä mahdollista säätää siipien kulmia varikkopysähdysten aikana? Esim. sateen alkaessa tämä olisi kyllä melko tärkeää tehdä, en vain ole löytänyt sellaista mahdollisuutta. :confused:
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Onkos tässä pelissä mahdollista säätää siipien kulmia varikkopysähdysten aikana? Esim. sateen alkaessa tämä olisi kyllä melko tärkeää tehdä, en vain ole löytänyt sellaista mahdollisuutta. :confused:

Ei ole mahdollista - ainakaan minun tietääkseni, joten aina jos kisaan lupaillaan sadetta niin pistän pikkasen enemmän siipeä, kuin täysin kuivan kelin kisaan.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Onko offline-kaksinpelissä mahdollista kääntää ruudut niin, että ne ovat vierekkäin?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Jos split screeniä tarkoitat, niin on mahdollista. En nyt muista mistä se löytyy, mutta siellä se on.;)

Boxin puolella olisi F1 2011 oniline-sarja vielä ennen F1 2012 julkaisua. Sarjan alkuun on vielä noin muutama viikko, joten vielä ehdit ilmoittautua! Ruutulippu • Etusivu
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Pahoittelut, ymmärsin kysymyksesi väärin. Ei tietääkseni ole mahdollista.
 
Ylös Bottom