Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011

Päätin kuitenkin jäädä Virginille ja yllätyis positiivisesti. Ensin raivosin kun huomasin ettei autossa ole vieläkään KERS:iä, mutta sitten huomasin, että sekä minä että Glock olemme Williamseja edellä. Esim. Glock jäi parhaillaan alle 2 sekunttia kärkiajoista. Minullakin teki tiukkaa pysyä viime kauden jumbokuskin Glockin perässä.
 
Vastaus: F1 2011

Unohtakaa edellinen positiivinen viesti. Tämä auto on ihan järkyttävä ajettava tällä kaudella :mad: . Tallikaverini Glock taistelee sijoista 10-15 jääden kärjelle alle 2 sekunttia, mutta oma autoni on vielä *sensuroitu* kuin edellisellä kaudella. Williams sentään on säälittävän hidas ja on yleensä sijoilla 19-24, eli minun kanssani siellä 8 sekunttia kärkeä perässä :mad: . Autoon ei ollut edes tullut KERSIÄ tälle kaudelle ja yritä nyt pärjätä Timolle jonka auto on 5 sekunttia nopeampi kun jokaisella suoralla ohitseni menee se 5 autoa mikäli niitä sattuu takana olemaan. R&D testeihin menee nykyään jopa 3 pehmeää rengasta kun ne ajat ovat niin mahdottomia, kun pitäisi Ferrareiden vaihtiin päästä. Koita siinä sitten loppu viikonloppu ajella kun kaikki renkaat menevät näihin testeihin. Ajotaidot eivät tätä selitä koska edellisellä kaudella vein Timoa aika-ajoissa lähes joka kerta muutamalla sekunnilla.
 
Vastaus: F1 2011

Ei niihin autoihin taida kersiä tulla missä ei oikeastikaan sitä ollut käytössä..eli marussiassa.

Itse en muista et ois koskaan ollu rd:ssä ongelmia kun tuntui et niissä oli aina 20-30sek extraa, eli vaikka körötteli niin pääsi helposti.
 
Vastaus: F1 2011

Ei niihin autoihin taida kersiä tulla missä ei oikeastikaan sitä ollut käytössä..eli marussiassa.

Itse en muista et ois koskaan ollu rd:ssä ongelmia kun tuntui et niissä oli aina 20-30sek extraa, eli vaikka körötteli niin pääsi helposti.

Ongelma tässä onkin se että talli kuvittelee auton olevan hyvä ja odottaa pistesijoja. Glock niitä pystyykin ajamaan, mutta oma auto on edelleen yhtä hidas kuin HRT, Lotus ja Williams. Edes täydellinen kierros ei riitä välttämättä tuohon aikaan.
 
Vastaus: F1 2011

Kyllä alkaa hermot menemään kun uraa pelaa. Toinen kausi siis Virginillä menossa ja kuten ylempänä mainitsin niin tallikaverillani Glockilla monta sekunttia nopeampi auto. Vaikka DRS auki imussa ajan niin karkaa vain horisonttiin. 3 edellistä kilpailua on päättynyt ai kuskin virheisiin kun ensin sateisessa unkarin kisassa kärsittyäni 10 ruudun rangaistuksen kun osuin harjoituksissa lämmittelykierroksella olleeseen autoon ja sen jälkeen upeasti 10 sijalle nousseena osun radalla valuvaan Hamilttoniin, joka oli jääny kierroksella koska auto oli rikki. Sitten tuli Spa jossa jälleen olin jäänyt sen 6 sekunttia kärjelle ja 4 sekunttia Glockille. Ensimmäisen mutkan kolarin takia radalle tulee SC ja päätänkin mennä vaihtamaan pian sen jälkeen kovat renkaat alle. Taktiikka näyttää toimivan ja 9 sijalla olessani tulppana 6 takana jarruvalo päällä ajavalle autolle. Noh sitten Heidfeld päättääosua minuun mutkassa josta saan tietenkin 20 sekunnin aika rangaistuksen. Ohjain meinasi taas lentää. Nyt olen Monzassa jossa onnistuin päihittämään Glockin aika-ajoissa vasta toista kertaa tällä kaudella. Lähtöruutu oli 14 ja kisa meneekin samalla sijalla ajellen loistavasti, mutta sitten Sutil spinnaa radalle osun kylkeen ja tuloksena rengas puhki ja keula etusiipi irti. Epätoivoisena ajelen varikolle samalla kun autot viimeistäkin Hispaniaa myöten menevät ohi. Varikolla päätän, että vielä otan muut kiinni, mutta varikolta tullessani ensimmäinen mutka menee pitkäksi josta seuraa varikon läpiajorangaistus :mad: . Ei siis riitä että muiden autot kulkevat 100 kmh lujempaa vaan pitää vielä rankaista tälläisillä. Häpeä sinä pelintekijä!
 
Vastaus: F1 2011

Noita rangaistuksia saatiin seuraaviin versioihin paljon järkevämmäksi. Oletko säätänyt autoa, tai laskenut AI:n vaikeustasoa?
 
Vastaus: F1 2011

Noita rangaistuksia saatiin seuraaviin versioihin paljon järkevämmäksi. Oletko säätänyt autoa, tai laskenut AI:n vaikeustasoa?
Autoa olen säätänyt. Ainoa oikea ongelmahan tässä tosiaan on että tallikaverini auto on vain yksinkertaisesti epäreilun nopea verrattuna minuun. Tallin vaihto edessä, vaikka sitten HRT:lle.
 
Vastaus: F1 2011

Ei se nyt neljää sekuntia hintaampi ole kun kärjellekin jäädään vain sen 2-4sek per kierros.
 
Vastaus: F1 2011

Toinen kausi takana ja ainoa sopimustarjous on tullut Virginillä, joten 3 kausi mene sitten myös siellä. Toivottavasti Glockin auto ei ole tällä kertaa ylivoimainen verrattuna minuun tai menee koko ura samassa tallissa häviten tallikaverille ja taistellessa Jarno Trullin kanssa.

EDIT: Jos sama meno jatkuu niin mieluummin ajaisin vaikka polkupyörällä, kunhan sitten tallikaverilla olisi samanlainen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2011

Uran kolmas kausi kahta kisaa vaille ajettu. Edelleen Virginillä mennään ja voi olla, että on ura tässä jos en pääse toiseen talliin. Williamsilta tuli tarjous, jossa ei ilmoitettu takarajaa, mutta poistui kuitenkin näkyvistä Intian GP:n jälkeen. Ei vain kulje tämä auto vaikka edellisessä kisassa harvinaisesti ajoinkin koko kisan nopeimman kierroksen. Tämäkin tosin riitti vain 13:sta sijaan. Aika-ajossa olen ollut lähes joka kerta sijalla 19 ja tallikaveria Glockia viety sekä kisoissa,että a-ajoissa 17-0, eli pelissä alkaa olemaan jo vikaa jos ei tarjouksia tule.
 
Vastaus: F1 2011

Olin ajamassa kisaa kunnes autosta oli polttoaine niin vähissä että alkoi vauhti hidastua. No, menin varikolle mutta ukot eivät tankanneet autoa? Kisa oli jo loppumetreillä, ja kun pääsin varikolta radalle niin ensimmäinen auto ajoi maaliin jos sillä on jotain merkitystä.
 
Vastaus: F1 2011

Olin ajamassa kisaa kunnes autosta oli polttoaine niin vähissä että alkoi vauhti hidastua. No, menin varikolle mutta ukot eivät tankanneet autoa? Kisa oli jo loppumetreillä, ja kun pääsin varikolta radalle niin ensimmäinen auto ajoi maaliin jos sillä on jotain merkitystä.

Säännöt kieltävät välitankkaukset. Ensi kerralla kiinnitä huomiota siihen Engine Mixiin joka valitaan nuolinäppäimillä ajaessa. Jos koko kisan ajaa asetuksella "Rich" niin polttoaine loppuu kyllä.
 
Vastaus: F1 2011

Se oli 100% kisa. Tarkoitatko, että autoa ei saa tankata koko kisan aikana, vaikka polttoainetankki on melkein tyhjä?
 
Vastaus: F1 2011

Se oli 100% kisa. Tarkoitatko, että autoa ei saa tankata koko kisan aikana, vaikka polttoainetankki on melkein tyhjä?

Formuloissa ei ole moneen vuoteen sallittu välitankkauksia.
Sen vuoksi kokoajan täytyy seurata polttoaineenkulutusta ja moottorin tehoja säädellä, jotta polttoaine riittää koko kisan.
 
Vastaus: F1 2011

Olin sadekisaa wet-renkailla ajamassa kunnes käskettiin tulla vaihtamaan renkaat (infossa oli renkaiden väri ruskea). Minkä takia ukot vaihtoivat primet kun valitsin valikosta ennen pysähdystä "wet"? Kumminkin oli kaatosade meneillään.
 
Vastaus: F1 2011

Missä vaiheessa teit sen valinnan? Ennen varikkosuoralle tuloa vai kierrosta aikaisemmin vai koska? Oletuksenahan ne heittää aina kuivankelin taktiikan renkaat alle. Siinä oli joku juttu aikanaan jois vanhemmis formuloissa, että oliko se et yli kierrosta ennen jos vaihtoi niin se nollaantui, tai että varikkosuoralla ei enää voinut tms. Muistelen et itsekin kuivankelin renkaat muutamaan kertaan sain alle, ennen kuin hiffasin sen kohdan jossa käsky piti antaa.
 
Vastaus: F1 2011

Kun auto oli varikkosuoraa ajamassa. Kyllä tuo taktiikka on kuivankelin renkaiden suhteen toiminut. Tiedä teinkö kumminkin jonkun virheen. Jos sadekelin kisa on tulevaisuudessa vastassa, niin laitan jo lähtöruudukossa renkaiksi wet tai intermidiate.
 
Vastaus: F1 2011

Ajelen nyt Lotuksella ensimmäistä kautta ja Espanjan kisan jälkeen joku lähetti viestin tietokoneen sähköpostiin. Luki tyyliin " conitue Lotus next season". Tarkoittaako tuo sopimustarjosta? Mistä voin mahdollisesti hyväksyä/hylätä sopimuksen?
 
Vastaus: F1 2011

Ajelen nyt Lotuksella ensimmäistä kautta ja Espanjan kisan jälkeen joku lähetti viestin tietokoneen sähköpostiin. Luki tyyliin " conitue Lotus next season". Tarkoittaako tuo sopimustarjosta? Mistä voin mahdollisesti hyväksyä/hylätä sopimuksen?

Eikö siellä ollut se sopimus välilehti erikseen, jossa sitten hyväksyttiin tarjoukset tai hylättiin. Lisäksi niissä on päivämäärä, et jos et vastaa mitään niin tarjous menee sivu suun.
 
Vastaus: F1 2011

Tiedä sitten, oliko tuo edes tarjous. Siitä kannettavalta tietokoneelta asuntoautossa katsoin sen sopimusviestin läpi, mutta en löytänyt mitään linkkiä viestistä. Hyväksytäänkö/hylätäänkö tarjoukset kumminkin sen tietokoneen kautta?
 
Ylös Bottom