Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mitkäs säädöt g27:lle et pääsisi 2011 tuntumaan. Nyt on demon ohjaus todella hämärä oletuksella. Säädänkö linearityä vai saturaatiota?

Edit: suoralla poukkoilee minne sattuu kun on niin herkkä ohjaus, mutkissa tuntuu et on kauhee viive. (Linearityä kotiin säätää 0-100 väliltä)

Jarruissa taas ei oo mitään tietoa. 100m ennen 2011 jarrupaikkoja ja pitkäksi menee ja tuntuu kuin ois rullat etupyörien alla. Jotenkin todella järkyttävä alkufiilis jäi. Toivotaan et ratille löytyy kunnon säädöt niin pääsis kunnon tuntumaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

:D hauska lukea kommentteja siitä että ohjaus on herkempi. Osittain totta. Auto kyllä lähtee herkästi käsistä kun Monzassa 310km/h ja vahingossa hieman käännät, mutta niinhän se oikeassakin elämässä :D
Itse juuri ajoin 2011-pelillä 1kisan Monzassa ja sitten perään 2012-demolla saman radan samoilla säädöillä. Jostain kumman syystä mulle ainakin toi Demo-2012 ohjaus tuntui paremmalta, toki otin melko varovasti mutkat mutta parissa kierroksessa tuli hyvä tuntuma ja nyt hiottuani pääsen n. 0,5sekuntia kovempaa kuin olen ikinä näillä säädöillä ajanut F1 2011 pelissä :D (ajan pädillä)

Eli minulle uusi ohjausherkkyys on +++++ :)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Eikös noiden jarrutusmatkojen pitenemiseen vaikuta se, että moottorijarrutusta ei voi hyödyntää enää samanlailla kuin 2011'ssa?
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

On tuossa jotain hämärää kun 3-4 mutkat joudun ajamaan 120-150km/h ja kakkos vaihteella kun eturenkaat on kuin jäällä ja auto menee vain suoraan..muissakin sama ilmiö, mutta tossa huomaa selkeästi. Kahdessa mutkassa aika-ajoissa ai:lle 3sek takkiin. Ihan käsittämätöntä kun 2011 versiossa ei mitään ongelmia missään kohdin rataa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Olihan tuo ihan hyvä, mutta onko tässä sitten niin paljon eroa 2011-versioon? Aattelin vaan, etten pelkästään kuskien takia tätä osta.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Nyt on hieman enemmän ajettu ja koitettu uusiksi tuota 30% asetusta ratilla ja alkoi tuntumaan paljon paremmalta. Ei kylläkään yhtään hyvältä edelleenkään. En tiedä mikä siinä on, mutta aloin kisassa seuraamaan niin kun ajan AI kuskin perässä ja jarrutan 50-80m aikaisemmin ja pistän jarrupolkimen pohjaan niin AI auto hiljenee huomattavasti nopeammin ja menen heittämällä ohi (ja pitkäksi mutkat). Eli ihan kuin en saisi jarrua pohjaan, vaikka kaikissa muissa peleissä toimii normaalisti. Myös tuntuu et kaasu ei mene pohjaan, koska missään tilanteessa ei sudi takarenkaat normi kisatilanteessa.

Ehkä tuo demo vain kusee g27:n kanssa, tai sitten on jotain muuta todella hämärää..toivotaan et kokoversio on hieman parempi. Samoin en ymmärrä sitä et demon aika-ajoissa jään 5sek jopa tallikaverille, mutta kisassa pääsen AI kuskeista mitenpäin vain ohi ja nousen 5 kierroksessa voitoon viimeisestä ruudusta.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

En pitäny, olin pitäny varmana et hankin, mutta taidanpa jättää väliin. Tekoäly edelleen liian helppo, ohjaus on todella herkkä, ehkä liian herkkä. Jos joku tietää miten sen pystyy vaihtaa niin voi kertoa (yritin etsiä mut enhä mä löytäny :p, HUOM. pelaan ohjaimella).
Ja ehkä turhin muutos - valikon muutos - , se paddock -versio oli hauska ja todella erillainen verrattuna muihin peleihin, paljon ''pirteempi'' kun tää uus.

Pelailen vielä muutaman kerran jos vaikka alankin tykätä, ensimmäisellä pelikerralla ei iskenyt...sitten yhtään. :cool:

Ohjausherkkyyttä tullaan säätämään kokoversioon. Mitään sensitivity-säätöä ohjaimelle ei ole. Demossa se on jostain syystä liian herkkä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Nyt on hieman enemmän ajettu ja koitettu uusiksi tuota 30% asetusta ratilla ja alkoi tuntumaan paljon paremmalta. Ei kylläkään yhtään hyvältä edelleenkään. En tiedä mikä siinä on, mutta aloin kisassa seuraamaan niin kun ajan AI kuskin perässä ja jarrutan 50-80m aikaisemmin ja pistän jarrupolkimen pohjaan niin AI auto hiljenee huomattavasti nopeammin ja menen heittämällä ohi (ja pitkäksi mutkat). Eli ihan kuin en saisi jarrua pohjaan, vaikka kaikissa muissa peleissä toimii normaalisti. Myös tuntuu et kaasu ei mene pohjaan, koska missään tilanteessa ei sudi takarenkaat normi kisatilanteessa.

Ehkä tuo demo vain kusee g27:n kanssa, tai sitten on jotain muuta todella hämärää..toivotaan et kokoversio on hieman parempi. Samoin en ymmärrä sitä et demon aika-ajoissa jään 5sek jopa tallikaverille, mutta kisassa pääsen AI kuskeista mitenpäin vain ohi ja nousen 5 kierroksessa voitoon viimeisestä ruudusta.

G25:llä ihan sama homma. Ratissa ja polkimissa ihan järjetön viive. Huomaako muut saman? Toki asiaan tottuu, mutta ärsyttää silti kun ohjaus voisi olla miljoona kertaa parempi jo pelkästään sillä, että ratin liikkeet tulisivat realiajassa. F1 2010:ssä oli sama homma, joka pilasi pelin lähes täysin, minkä takia en F1 2011 edes koskenu. Frame ratekaan ei hirveen lupaavalta näytä. Samat ongelmat edelleen vaikka jätti yhden pelin väliin :mad:.
Pädillä peli tuntuu yllättävän hyvältä. PS3-version ohjaus ei pädillä ole niin herkkä kuin Xboxilla. Tosiaan tuntuu, että polkimilla on full tc koko ajan päällä. Kiihdytykset aivan erilaisia polkimilla verrattuna pädiin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

G25:llä ihan sama homma. Ratissa ja polkimissa ihan järjetön viive. Huomaako muut saman? Toki asiaan tottuu, mutta ärsyttää silti kun ohjaus voisi olla miljoona kertaa parempi jo pelkästään sillä, että ratin liikkeet tulisivat realiajassa. F1 2010:ssä oli sama homma, joka pilasi pelin lähes täysin, minkä takia en F1 2011 edes koskenu. Frame ratekaan ei hirveen lupaavalta näytä. Samat ongelmat edelleen vaikka jätti yhden pelin väliin :mad:.
Pädillä peli tuntuu yllättävän hyvältä. PS3-version ohjaus ei pädillä ole niin herkkä kuin Xboxilla. Tosiaan tuntuu, että polkimilla on full tc koko ajan päällä. Kiihdytykset aivan erilaisia polkimilla verrattuna pädiin.


Suosittelen pc:lle saa säädettyy paljo paremmin noi ratin säädöt (ps3:lla en oo kokeillu) sit kun on toi logitech profiler ohjelma konessa.
Tietysti vaatii vähän tehokkaamman pc.
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Suosittelen pc:lle saa säädettyy paljo paremmin noi ratin säädöt (ps3:lla en oo kokeillu) sit kun on toi logitech profiler ohjelma konessa.
Tietysti vaatii vähän tehokkaamman pc.

Olis nyt edes PC talossa ni vois harkita. Siks täällä konsolipuolella pyöritään et pelikoneena on konsoli. :)

2011 on pelattu noin 600 kisaa ja ei oo mitään ongelmia ratin, saati polkimien kanssa, joten joku tossa on vialla itse pelissä.

Edit: on muuten loistavaa et jos ohitat virheellisesti. (Oiot mutkan tai keltaisen lipun alla tms.) niin annetaan muutama sekunti aikaa ottaa oma paikka takaisin tai heiluu rankkua.

Edit2: näyttää demossa auton säädöissä olevan Braking kohdassa pressure low, joten oisko syy siinä? Sitä ei toki voi muuttaa. Ja bensakuormaa aika-ajoissa jo 53 kierrokseen. :S
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Edit: on muuten loistavaa et jos ohitat virheellisesti. (Oiot mutkan tai keltaisen lipun alla tms.) niin annetaan muutama sekunti aikaa ottaa oma paikka takaisin tai heiluu rankkua.

Juu on hieno juttu tuo ja samalla aika hiton vaikeeta (riippuen tietty tilanteesta mutta) antaa vaan yks paikka takaisin :)
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mitäs kierrosaikoja porukka saa monzan kisassa?
Itellä kun tuntuu et 1.25.1 on aivan maximi.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mä oon ajan pädillä 1.26.xxx aikoja parhaimmillaan, monzassa pädillä "avuttomana"
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

1.24.5xx on tällä hetkellä paras :D muuten ajat ovatki 1.25 puolella ja tietenki ilman apuja :)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Demon ajomallista ei kannata tehdä liian isoja johtopäätöksiä sillä kokoversiossa se on jonkinverran erillainen jos uskoo kokoversion käsiinsä saaneen amerikkalaisen Autoweek-nettisivun toimittajaa. Näin hän kirjoittaa codemastersin foorumilla:

Hi all,

I have been playing the actual game, not the demo, for the past hour or so. Before you ask, I'm the motorsports editor for Autoweek in the USA and each year we receive some review copies a few days early. That's how I have it.

Each year, I read all the arguments here, and I too downloaded the demo the other night and was not thrilled. I only played it for about 20 minutes, and I wasn't anywhere near as hysterical about it as some have been. But it did feel . . . odd and numb.

Good news, boys. The game comes alive once you have the open car setup options available--and especially the advanced wheel options. In fact, I've barely got into the car setup because I've been screwing with wheel options over and over. Starting to dial it in, and it is a HUGE improvement over the demo. None of the weird weaving on the straights, and I honestly feel so far that the force feedback--completely lacking in the demo--is the best yet. By far. The first two games had nowhere near enough wheel weight on the straights, and barely in the corners. Put it to 100 and it is a major difference.

Understeer? I've slowly started to dial it out just by using the advanced wheel setup. After an hour or so, I am very confident that the right settings combined with a good car setup--again, I just took a guess and bolted one on, too much downforce just to make the car stable--will eliminate a huge percentage of those complaints.

No wheelspin or oversteer? Hmmm, not in my opinion at this point. It seems to vary by corner and chassis load, just as in real life. I HAVE spun the car on the throttle in medium speed corners with all assists off.

I'm not in a postition to say the thing is perfect, but my initial reaction after playing the demo is that it has loads of potential from the pure driving standpoint. Haven't done anything but a bunch of practice laps at Spa, my favorite track, but I feel confident when I say the demo has people freaking out for no good reason. I think this is going to turn out to be the best Codemasters F1 offering by a longshot once we all get dialed in. Relax, dudes.

Last thing: I'm on PS3. The graphics are a huge step up from 2011 on my 50-inch plasma. I liked playing that game, but good lord did it hurt my eyes. No more. For the first time in the series, I can use cockpit view and not get disoriented. Bottom line: if you ask me right now, without official review notes and any idea of actually racing the AI or possible bugs, this will go down easily as the best pure driver Codemasters has done yet. All I need is a good car setup and tweaked wheel settings. No doubt plenty of people will find them--me, I don't necessarily have the patience LOL. But with just an hour of screwing around with it, I'm extremely pleased. To the point that I think the reactions to the demo will go down as a "remember when we all freaked out?" moment.

Lähde: Codemastersin foorumi
 
F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Parempi siis jättää demon ajelu sikseen ja odottaa et ajat sitten ennakkovarattu peli kolahtaa joskus luukusta. Toivotaan parasta.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Mitäs aikoja te olette ajelleet tuolla Yas Marinan radalla? Oma paras taitaa olla joku 1.43-1.44, mutta joka kierroksella aina joku virhe tullut, joten 1.42'een on ihan hyvät mahdollisuudet.
 
Ylös Bottom