Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Nyt on kyllä suuria vaikeuksia ton vaikeustason kanssa. Yritin alotella uutta uraa jossai keskitason tiimissä, mutta ei vauhti Australian aika-ajossa riitä lähellekkään Q2. Tai nappikiekalla just ja just, mutta sitte noihi vaatimustasoihin mitä tiimit pyytää niin turha toivo. Häntäpään jämätiimeillä meno on ihan railakasta ja 19. ruutu on turhanki vakiokauraa nii alottaisin mieluummin vaikkapa Toro Rossolla. Vaan onpa se kauhea auto ajettavana. Caterhami oli paljo parempi ajaa. Force India oli unelma meikäläisen hanskaan vaan en saanu siihen vauhtia yhtään ja sijoitus aika-ajossa joka kerta 18. n. 1s - 0,8 s seuraavaan sijaan. Williams taas on käyttäytymiseltään siinä välissä vaan on älyttömän nopea sit. Pääsin helposti Q3 asti ja hätävejolla 7. ruutuun. Kisassaki 5. ajelin kunnes penaltya heilu. Että en nyt tiiä mitä oikein tekisin urallani. Kokeilin myös vaihtaa Pro tasolle vaan se oli sitte jo liian helppoa. Legend taas on mulle ehkä pienen piirun liian paha kalikka. Siinä meni pari tuntia testaillessa eri alotustiimejä ja vaikeustasoja..

Ehkäpä pitää vaa hitailla toi Australia läpi Legendillä ja Toro Rossolla, taitaa olla AI hitaampi muualla ku tuolla joka tapauksessa, että ehkä se vauhti yltää muiden sekaan esim. Malesiassa ja Kiinassa. Hattua kyllä nostan esim. Mäksälle jos Caterhamilla ja Legendillä ajelet pojosijoituksia. Pidän itteeni iha hyvänä pelaajana tässä vaan aina taitaa olla vielä parempia : ) Tosin pelaan padilla että se varmaan vähän tasoittaa, kun tuli tuo ratti myytyä pois kun poika syntyi.

Ajoavut poissa oletan? Yksi keino tietysti on laittaa itselle pientä handicappia Pro AI:lla. Käytä pelkkää fuel mix 1:stä, älä käytä DRS:ää jne.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ajoavut poissa oletan? Yksi keino tietysti on laittaa itselle pientä handicappia Pro AI:lla. Käytä pelkkää fuel mix 1:stä, älä käytä DRS:ää jne.

Hyviä ideoita. Itsekin nimittäin haluaisin vaikeustason pro:n ja legendin väliltä. Force indialla tallikaveri on 0,5-1 sekunnin nopeampi legendillä. Kun taas pro:lla olen sekunnin nopeampi kuin kärki.
Pitääkin koittaa noita handicappeja.

Täältäkin nousee mäksälle yks hattu jos noin on asiat.
 
F1 2012 [PS3/X360]

kyllä nostan esim. Mäksälle jos Caterhamilla ja Legendillä ajelet pojosijoituksia. Pidän itteeni iha hyvänä pelaajana tässä vaan aina taitaa olla vielä parempia : ) Tosin pelaan padilla että se varmaan vähän tasoittaa, kun tuli tuo ratti myytyä pois kun poika syntyi.

Älä nosta kun toi bugaa jotenkin, nopeilla radoilla sijoitus on aika-ajoissa 19...hitailla AI bugaa ja oon kärjen tuntumassa. Kisassa AI matelee ekat kierrokset joten suorallakin pääsee 3-4 autosta ohi. Sen jälkeen AI ei tule ohi vaikka ei estele. Joten sijoitukset säilyy.

Itellä menee ihan maku tuohon kun haluisin jaa sijoista 16-19.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Hyviä ideoita. Itsekin nimittäin haluaisin vaikeustason pro:n ja legendin väliltä. Force indialla tallikaveri on 0,5-1 sekunnin nopeampi legendillä. Kun taas pro:lla olen sekunnin nopeampi kuin kärki.
Pitääkin koittaa noita handicappeja.

Täältäkin nousee mäksälle yks hattu jos noin on asiat.

Itselle toimi pelkkä ABSien ja TC:n pois ottaminen, joissain radoilla aika-ajossa pitää vetää fuel mix 1:llä, mutta muutamilla radoilla on haastetta ihan täysillä ajaessakin. Kanadasta mainitsin jo kerran, että Ferrarilla nousin 18. sijalta kymmenenneksi ja parempaan en olisi pystynyt. Kisassa kun pitää välillä muutenkin pelailla sen polttoaineen kanssa.

Nyt pari viimeistä kisaa mennyt vähän turhan helpoksi eli täytynee kokeilla kisoissakin vetää maksimissaan sillä standard mixillä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Joillain radoilla on kyllä Legendin ja Professionalin välillä ihan tajuton ero. Esimerkiksi Bahrainissa Pro oli melkein 5 sekunttia hitaampi kuin Legend. Ja oma vauhtihan menee just tohon väliin. Legendillä ajan kilpaa HRT:tä vastaan ja Prolla tulee paalupaikka joka kerta, kisassa vähän haastavampaa. Autona Williams. Ärsyttää vaan se, että on pitänyt jättää noin iso ero näiden vaikeustasojen välille. Muista bugeista sitten puhumattakaan.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Itselle toimi pelkkä ABSien ja TC:n pois ottaminen, joissain radoilla aika-ajossa pitää vetää fuel mix 1:llä, mutta muutamilla radoilla on haastetta ihan täysillä ajaessakin.

Mulla on noi TC ja ABS ja kaikki muutkin pois päältä ihan muutenkin, mutta tuolla fuel mixillä en oo älynnyt leikkiä. Siihen suuntaan en suostu että laittaisin TC ja ABS päälle ja kokeilisin legendiä. :)

...Mutta nyt oli ihan hyvä kisa Barcelonassa. Mahtoiko johtua siitä että oli eka viikonloppu, missä sade ei ollut mukana :/

Nyt siis pro-taso ja F-India alla. Ajoin paalun sekunnin erolla, mutta kisassa molemmista MCLareneista oli kunnon vastusta. Yleensä ajan vaan koko kisan aina Perus fuel-mixillä, mutta nyt yritin saada Hamiltonia kiinni kisan lopussa Rich-mixillä ilman tulosta. Oli kyllä nyt upea kisa ilman bugeja!
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Taisin täällä aikasemmin jo mainitakin vanhasta sivustosta pariin otteeseen. Elikkäs, rakennettiin kokonaan uusi sivusto ja heivattiin vanha pois. Uusi sivusto on siis eilen julkaistu.

Sunnuntaina olisi tarkoitus ajaa F1 2012 -kauden ensimmäiset kisat Xbox 360:lla. Kisoja ajetaan yhteensä 12, kaksi samana päivänä eli sunnuntaisin klo 19.00 alkaen. Kisojen pituus on 25%. Myös muita tapahtumia mm. yksittäisten kisojen ja aika-ajohaasteiden muodossa järjestetään. Assisteista TCS ja ABS, sekä totta kai automaattivaihteet ovat sallittuina, joten ohjaimella pelaavillekin annetaan vähän armoa.;) Itse kylläkin tulee ajettua manuaalivaihteilla ja ilman mitään assisteja. Eli ei muuta kuin tervetuloa ottamaan miehestä mittaa sunnuntaina sekä Melbournen että Bahrainin merkeissä.

No mutta pidemmittä puhetta, käykääs ihmeessä tutustumassa ja jos mieli tekee, niin rekisteröitymässä, jos kiinnostaa reilut kisat hyvän porukan kanssa rennossa ilmapiirissä. Näillä kahdella osoittella pitäisi sivuston toimia.

http://konsolikuskit.omafoorumi.net
http://konsolikuskit.tk
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ajoavut poissa oletan? Yksi keino tietysti on laittaa itselle pientä handicappia Pro AI:lla. Käytä pelkkää fuel mix 1:stä, älä käytä DRS:ää jne.

TC on pakko olla päällä kun ajelen padilla, muuten ei tule mitään. Ja spinnailen jopa tuonkin kanssa kisasta toiseen kun on tapana iskeä kaasu pohjaan heti ku voi.. Luin kyllä tuosta Pro + mix 1 jne. ja ehin sitä eilen jo kokeillakin Toro Rossolla. Ihan hyvin toimi ja sain vaivoin aika-ajossa sijan 14. Kokeilin myös kisaa ja pääsin helposti sijalle 10. ja AI rupesi putoamaan vauhdista jo siinä vaiheessa vaikka mersut ym. edellä meni hieman karkuun. Että saattoi mennä liian helpoksi minun makuun. Ehkä se pitää vielä toi TC heivata pois ja opetella ajaan ilman sitä. Ratin kanssa onnistuu kyllä mut ei padilla.

Laitan kyllä tästä lähin penaltyt Reduced kun menee hermot miten helposti rankkua saapi. Toki jos ite tööttään jonku konttiin ja aiheutan spinnin ja saan rankun, ok. Mut jos kaveri spinnaa edellä ja yritän väistää ja kuitenki osun niin miks saan rankun? Unohtamatta AI:n kamikaze ohituksia vaikkapa Montrealin viimeisessä mutkassa. Tai jos vaikka sateella luikastelen esim. Monacon uima-altaan shikaanin suoraksi niin saan mustan lipun suoraan? Tittidii.
 
F1 2012 [PS3/X360]

Voittakoon verrata 2011 ja 2012 eroja, olen miettimässä hankintaa mutta jotenkin on vaisu meininki uuden suhteen. Kiitos etukäteen.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Ehkä se pitää vielä toi TC heivata pois ja opetella ajaan ilman sitä. Ratin kanssa onnistuu kyllä mut ei padilla.

Laitan kyllä tästä lähin penaltyt Reduced kun menee hermot miten helposti rankkua saapi.

Ite oon ajellu tolla ms wireless speed wheelillä (vaikka rattikin on kaapissa) ja sen liipasimilla pystyy kyllä ajamaan ilman TC:tä. Padilla ei kyllä taida helposti pystyä.

Mitäs muuta kaikkea tuo penalty REDUCED tekee verrattuna täysiin sääntöihin?
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Hitto, että alkaa käpy palamaan tuohon sadekeliin. Ihan sama kummat sadekelin pyörät on alla, kun auto spinnailee joka helvetin mutkassa. Huvittavaa, kun 1 vaihteella hiljaa köröttää mutkassa ja auto yks kaks pyörähtää ympäri. Auto muuten pysyy ajolinjalla hyvin eli vauhtia ei pitäisi olla liikaa, mutta perse ei vaan pysy radassa kiinni. Taitaa aikaisempien viestien perusteella kuulua pelin ominaisuuksiin, mutta tuossa olisi korjaamisen paikka.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

TC on pakko olla päällä kun ajelen padilla, muuten ei tule mitään. Ja spinnailen jopa tuonkin kanssa kisasta toiseen kun on tapana iskeä kaasu pohjaan heti ku voi.. Luin kyllä tuosta Pro + mix 1 jne. ja ehin sitä eilen jo kokeillakin Toro Rossolla. Ihan hyvin toimi ja sain vaivoin aika-ajossa sijan 14. Kokeilin myös kisaa ja pääsin helposti sijalle 10. ja AI rupesi putoamaan vauhdista jo siinä vaiheessa vaikka mersut ym. edellä meni hieman karkuun. Että saattoi mennä liian helpoksi minun makuun. Ehkä se pitää vielä toi TC heivata pois ja opetella ajaan ilman sitä. Ratin kanssa onnistuu kyllä mut ei padilla.

Laitan kyllä tästä lähin penaltyt Reduced kun menee hermot miten helposti rankkua saapi. Toki jos ite tööttään jonku konttiin ja aiheutan spinnin ja saan rankun, ok. Mut jos kaveri spinnaa edellä ja yritän väistää ja kuitenki osun niin miks saan rankun? Unohtamatta AI:n kamikaze ohituksia vaikkapa Montrealin viimeisessä mutkassa. Tai jos vaikka sateella luikastelen esim. Monacon uima-altaan shikaanin suoraksi niin saan mustan lipun suoraan? Tittidii.

Riippuu paljolti käytätkö triggereitä vai tikkua kaasu/jarruna? Tikulla onnistuu aika hyvin pienen harjoittelun jälkeen. Sen lisäksi tuntuu, että tässä versiossa ei niin helposti renkaat sudi tyhjää. Kolmosvaihteella harvoin lähtee renkaat sutimaan, kakkosvaihteella saa vähän varoa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Hyvin mahdollistahan tuo on kun kisapituus oli 50%
Itsellä tekee samaa ja kisapituus on täydet 100%.

Ja naurattaa kyllä se, että Malesian kisassa tosiaan interin renkailla aloitetaan pikkuisessa tihkusateessa joka sitten loppuu, rata kuivuu ja kaikki käy hakemassa kuivan kelin renkaat alleen. No yhtäkkiä taivas pimenee ja alkaa satamaan kaatamalla vettä ja rata kastuu hetkessä aivan märäksi, minä käyn hakemassa sadekelin renkaat alleen kun taas AI:n kuskit hakee interit. No minä liukastelen 1,5 kierrosta wettien kanssa kunnes renkaat yhtäkkiä alkaa pitämään oikein kunnolla auton tiessä, samalla AI liukastelee samaan aikaan interien kanssa ja jokainen AI ajaa sen 2-3 kierrosta niiden kanssa jollon niiden ohi on helppo mennä kunnes hakevat myös sadekelin renkaat alleen ja kisa palaa normaaliin uomiinsa.

No sadetta kestää 4-6 kierrosta ja loppuu vähäksi aikaa ja suurinpiirtein aurinko paistaa, mutta rata on helkkarin liukas edelleen ja konekkin ajelee sadekelin renkailla, kunnes sade alkaa uudestaan ja entistä rajumpana kun ilman sadetta ajeltiin joku muutama kierros. No AI ottaa jokaisen kuskin varikolle ja ajattelen, että ne käy vaihtamassa tuoreet WETit alle, mutta ei! AI:n kuskeilla onki jokaisella interit alla ja sen jälkeen jopa muut häntäpään autot (ite ajan Caterhamilla) ajavat mua yli 5 sekunttia nopeampia kierroksia ja mulla oli WETit alla. Heikki otti 2,5 kierroksessa 20 sekunnin eron kiinni ja Pic otti 3 kierroksessa 30 sekunnin eron kiinni. Ja aina tuohon viimeisimpään sateeseen asti olin koko kisan niitä 1-1,5 sekunttia joka kierros nopeampi. Lopulta olin 21 ja hävisin Heikilla(19) 20 sekunttia ja Picille(20) 11 sekunttia. Kierroksiahan oli jäljellä 7 ku heikki meni ohi ja 5 ku Pic meni minusta ohi, että näin. Kaiken lisäksi liukastelin kauheasti sadekelin renkailla kun taas AI:lla ei tuntunu intereillä olevan mitään hätää kaatosateessa.

Sitten vähän sellaista, että kuvittelinko vain, mutta onko nuo tosiaan tajunneet että jotku kuskit eivät "osaa" ajaa sateella vaan ovat selvästi parempia kuivalla ja että toiset kuskit on vaan selvästi parempia sadekelin kuskeja kuin toiset.

Ja sellainen, että kahdessa ekassa kilpailussa ei ainakaan keskeyttäjiä ole näkynyt. Vauriot on kyllä päällä, mutta voiko esim. moottoreita tai teknisiä ongelmia tulla careerissä jos vauriot ei ole päällä tai sitten Visual Only?
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Vähän on paskamainen tuo pieni kääntösäde ratissa. Tässä nyt 1,5h yrittänyt takoo ittelleen päähän, että älä käännä yli jokaseen mutkaan mennessä :) Vaati vaan totuttelua.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Riippuu paljolti käytätkö triggereitä vai tikkua kaasu/jarruna? Tikulla onnistuu aika hyvin pienen harjoittelun jälkeen. Sen lisäksi tuntuu, että tässä versiossa ei niin helposti renkaat sudi tyhjää. Kolmosvaihteella harvoin lähtee renkaat sutimaan, kakkosvaihteella saa vähän varoa.

Noilla oletus triggereillä oon kaasua ja jarrua pitäny, totuin siihen viime vuoden pelissä niin en viitti tattiin vaihtaa enää. En ole tässä 2012 edes kokeillu ilman TC:tä kun oletin että samanlainen on kuin 2011-pelissä. Mutta pitänee kokeilla jossain harkoissa ottaa pois päältä.

Huomasin myös miten toi AI ärsyttää varsinki aika-ajossa. Jos istut varikolla ja vaikkapa kelaat aikaa niin AI ajaa suht hitaita kierroksia. Esim. Legendillä jos ajan ite Australiassa vaikkapa Toro Rossolla 1.28.500, mikä on mulle jo hyvä aika, niin tuo aika pärjää hyvin vertailussa muihi keskikastin tiimeihin. Mutta jos olen radalla pitempään ja AI ehtii siellä ollessani ajaa aikoja niin Ricciardo tiimikaverina ajaa jotai 1.26.500 aikoja joihin en ite pääse edes törkeillä oikaisuilla. Eli AI menee kovempaa jos oot ite radalla ajamassa kuin jos istut varikolla odottamassa ajan kulua. Sama oli tosin jo viime vuodenki pelissä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Hmm, olen tässä lueskellut teidän kertomia bugeja yms. Noh, kausi puolessä välissä ja ei ole mitään noista tullut vielä vastaan. Mutta hyvä niin.Ainut mihin hermot menee, on Ai legendin käsittämätöntä nopeutta. Ensin aloitin kauden marussialla, kärki ajoi aika-ajoissa 1,26 aikoja. Sitten kokeilin force indialla, niin tällä kertaa nopein aika oli 1.24.1xx, ja hitaimmat 1.26. Itse pääsen hädin tuskin alle 1.28 ja siihenkin vaatii täydellistä kierrosta. Eli aika-ajot jäävät aina siihen ensimmäiseen aika-ajoon, oli mikä auto tahansa. Sama tahti jatkui kisassa. Vaikka ajoin williamsilla, ajoivat caterham ja hrt yms. yli kaksi sekunttia nopeampia kierroksia. Eipä ole auttanut kun ajaa tasoa alhaisemmalla vaikeustasolla, joka yllätys yllätys on turhan helppo. Mutta pitää nyt noita bugeja seurailla, jos vaikka tulis vastaan. Yhden päivityksen olen tosin jo ladannut (mikä varmaan on kaikille tullut).
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Noilla oletus triggereillä oon kaasua ja jarrua pitäny, totuin siihen viime vuoden pelissä niin en viitti tattiin vaihtaa enää. En ole tässä 2012 edes kokeillu ilman TC:tä kun oletin että samanlainen on kuin 2011-pelissä. Mutta pitänee kokeilla jossain harkoissa ottaa pois päältä.

Huomasin myös miten toi AI ärsyttää varsinki aika-ajossa. Jos istut varikolla ja vaikkapa kelaat aikaa niin AI ajaa suht hitaita kierroksia. Esim. Legendillä jos ajan ite Australiassa vaikkapa Toro Rossolla 1.28.500, mikä on mulle jo hyvä aika, niin tuo aika pärjää hyvin vertailussa muihi keskikastin tiimeihin. Mutta jos olen radalla pitempään ja AI ehtii siellä ollessani ajaa aikoja niin Ricciardo tiimikaverina ajaa jotai 1.26.500 aikoja joihin en ite pääse edes törkeillä oikaisuilla. Eli AI menee kovempaa jos oot ite radalla ajamassa kuin jos istut varikolla odottamassa ajan kulua. Sama oli tosin jo viime vuodenki pelissä.

Paljon helpompi kuin 2011. 2011 en pystynyt edes ajamaan Blanchimont mutkaa läpi pyörähtämättä kun oli TC kytketty pois. Tämän vuoden versiossa aika helpohkoa pitää perä kontrollissa, joskus lipsahtaa mutta sellaista se on.

Eikös viime vuonna aika-ajossa ollut juuri toisinpäin? Eli kun kelasit aikaa niin AI veti ihan älyttömiä kierroksia, ainakin muuttuvalla radalla. Piti kerran Q2:ssa pysähtyä radalle oman parhaan kierroksen jälkeen, koska muuten AI:lle ilmestyi kuin tyhjistä ihan järjettömiä aikoja välikelin renkailla. Tänä vuonna tosiaan vaikuttaa asia olevan toisin päin, Unkarissa vedin Q2:ssa 1.5 sekkaa nopeamman kiekan kuin toiseksi paras aika, joka oli Hamiltonin hallussa. Pari sekuntia linjan ylityksen jälkeen olinkin jo tipahtanut sijalle P2, vaikkei takaa edes tullut ketään. Seuraava auto oli kolmannen sektorin alussa. Palasin sitten varikolle ja Schumacherhan siellä oli vetänyt 0.6 sekkaa kovemmin kuin minä. Eli Schumi oli 2 sekuntia nopeampi kuin kolmannella tilalla ollut Hamilton.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Mä pesen käteni näistä yksinpeli bugeista jne. AI on aina ollut mysteerejä täynnä.

Kuitenkin Onlinen ja Multiplayerin puolesta on sanottava että kyllähän homma toimii taas hyvin :) 40-50 Online kisaa (5lap - 50%) ajanut ja ei oo valittamista. Ainut on että dynamicillä tuppaantuu tulemaan vähä liian usein sadetta ainakin jossain kohtaa. Mutta tuohan se aina pientä toimintaa radalle. Multissa jos heität radalle AI (yleensä hostit laittaa AMT tai PRO) niin okei, tulee ne sieltä ohi jos spinnaat tai jotain mutta eipä niistä vastusta ole. Menet vaa vähä rohkeammin jarrutukseen, ja AI jää katselemaan. Toisaalta on AI ollut agressiivisempi ja useammin sieltäkin tulee kolareita mutta kaikkea ei voi saada täydelliseksi :D
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Onko mahdollista kaverin kanssa kun alottelee kautta pelailemaan cooppina niin saada sääolosuhteita täysin sateettomaksi. Itse en sellaista kohtaa kausi asetuksista löytänyt. :eek: Ja toinen mikä tuli mieleen niin onko myös kelaus mahdollisuus mukana multiplayerin "coop" aika-ajoissa pilttuussa odotellessa? Varikkopilttuun säätömahdollisuudet on tehty mielestäni vähän pöljästi kun auton downforcen säätäminen on näytöllä, renkaat taas engineerin puolella. Miksei kaikki autoon liittyvät muokkaukset voisi olla kaikki samassa paikassa vaikka engineerin kohdalla. :confused: Vieläkun voisi varikolta seurata tv lähetyksenä kaverin ajoa. :)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360]

Tänään kävin postista hakemassa elämäni ensimmäisen ratin ja polkimet, samalla kävin ostamassa myös F1 2012 pelin joka on myös ensimmäinen formula peli sitten Monaco grand prix racing simulation ja F1 2001:sen jälkeen. Bugeista en osaa vielä valittaa enkä välilittää, koska jonkunlainen kuherruskuukausi on vielä menossa.

Onko Xboxin puolella mitää F1 2012 toimintaa? Playstationin puolella näyttää olevat online sarjan valmistelut täydessä touhussa ja kaveripyyntöjä jaellaan peliseuran toivossa.

Xboxilla pelaavat voivat lisätä kaveriksi Sampade nimimerkin, saa kutsua kisaamaan ja keskustelukin onnistuu jos löytyy sopivaa seuraa. 21v on ikää, joten mikään molopääjonne en ole.

Ettei ihan menisi off topiciksi:

Onko kenelläkään valmiita asetuksia Microsoft wireless racing wheeliin?
Kyseessä siis tämä ratti! Ei se speed viritelmä.
 
Ylös Bottom