Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2013

Vastaus: F1 2013

Kiitoksia vinkeistä, Itse en käytä ajoapuja, ainoastaan ajolinjan koin auttavaksi ominaisuudeksi. Ongelmani on liian aikaisin jarruttaminen mutkiin kääntyessä. Täytyy lyhentää jarrutusmatkaa ja kääntää auto oikeaan kohtaan mutkissa.

Aikanaan ajoin ajolinja-avut päällä joka pelissä, kunnes totesin että niiden vuoksi jarruttaa liian aikaisin. Parempi oli ajaa väärillä ajolinjoilla ja jarruttaa oikein, niin alkoi peli sujumaan. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoi ajolinjatkin muotoutua.
 
Vastaus: F1 2013

Päätin aloittaa vieroittumisen luistonestosta. Olen pitänyt luistonestoa mediumilla lähinnä rengaskuluman, mutta kuitenkin nyt olen mielestäni oppinut kaasuttamaan rennosti, jotta auton renkaat kuluisivat mahdollisiman vähän kiihdytyksissä. Olen myös huommannut, että tuo luistonesto voi olla syy siihen, miksi aika-ajoissa ei tule hyvää aikaa. Kävin suosikki radallani Albert Parkissa ja valitsin autoksi Ferrarin. Ensimmäinen kierros +2.000 sek, toinen kierros +0.350 ja kolmas kierros -1.200 sek. Eli kyllä tuo vaikutti yllättävän paljon. Tuo 1.2 sekuntin parannus voi nostaa sijoitusta aika-ajossa todella paljon. Toki huomioidaan se, että time trialissa on optimaalinen kuiva keli, bensaa ei kulu ja renkaat eivät kulu, mutta uskon, että tulee vaikuttamaan kisaamiseen aika paljon. Seuraavaksi vierottaudun tuosta mutkien ajolinjaa näyttävästä viivasta.
 
Vastaus: F1 2013

Piti taas kaivaa tämäkin peli esille pitkästä aikaa ja ruveta pelailemaan. Täytyy kyllä itekkin kokeilla pelailla ilman noita apuja. Tosin nuo ajolinja yms. avut on aina ollu poissa. Luistonesto ja absit on päällä. Renkaan kyllä kuluu todella nopeasti kisassa. Tänään vedin 50% canadan gp:n onlinessa ja renkaat meni sileäksi huolella, vaikka kuinka nätisti yritti ajella. Pitänee tuo video kattoa, jos sieltä löytys apua. Ois mukava vääntää porukalla, mutta taitaa boksille olla vähemmän täällä pelaajia. No sitten F1 2014 ja PS4 Konsolifin kausi pystyyn :).
 
Vastaus: F1 2013

Piti taas kaivaa tämäkin peli esille pitkästä aikaa ja ruveta pelailemaan. Täytyy kyllä itekkin kokeilla pelailla ilman noita apuja. Tosin nuo ajolinja yms. avut on aina ollu poissa. Luistonesto ja absit on päällä. Renkaan kyllä kuluu todella nopeasti kisassa. Tänään vedin 50% canadan gp:n onlinessa ja renkaat meni sileäksi huolella, vaikka kuinka nätisti yritti ajella. Pitänee tuo video kattoa, jos sieltä löytys apua. Ois mukava vääntää porukalla, mutta taitaa boksille olla vähemmän täällä pelaajia. No sitten F1 2014 ja PS4 Konsolifin kausi pystyyn :).

Kiinan ja Unkarin GP taitatavat olla niitä ratoja, jotka syövät rengasta muutenkin, joten niissä vaikuttaa varikkostrategia aika paljon. Viimeksi ajoimme Unkarin GP:n ja minulla meni kisa hieman piloille, koska rengaskuluma ei vastannut varikkostrategiaa. Kovemmat renkaat olisivat vaatineet vaihtoa jo 2 kierrosta ennen sovittua varikkopysähdystä. Huomasin tämän, kun auto lähti lapasista ja porukka meni ohi. Toki myös hieman kylmähkö keli saattoi vaikuttaa radan pitoon, jolloin auto liukui.
 
Vastaus: F1 2013

Tuli tässä mietittyä, että kannattaako tätä peliä ostaa? Careeria siis lähinnä pelaisin ja itseltäni löytyy F1 2010, sekä 11. Eli onko mitään merkittävää syytä päivittää tähän?
 
Vastaus: F1 2013

Melkein odottaisin uutte versiota kun syksy juuri tulossa. Jos halvalla hinnan haluaa ostaa niin miksipä ei. Ero on kyllä ajotuntumassa iso verrattuna vanhoihin. Perä lähtee herkemmin alta jne.
 
Vastaus: F1 2013

Ajoin Montrealin radalla puolitoistaviikkoa sitten kisan, jossa tulin viimeisenä maaliin Toro Rossolla. Sen jälkenn olen klassiikoautoilla harjoitellut aika-ajotilassa. Minkälaisia neuvoja voisitte antaa 25% kosoja varten?
 
Vastaus: F1 2013

25% kisoissa ite vetäisin agressiivisella polttoainetaktiikalla. Eli ennen kisaa valitset sen. Silloin auto on jo lähdössä kevyt ja pääset muista ohi. Noin lyhyessä kisassa varikkotaktiikalla ei ole mitään merkitystä ja siksi suosin pidempiä kisoja kun niillä voi kikkailla ja renkaita säästellä jne. Tuolla 25% kisalla voit painaa täysillä alusta loppuun.
 
Vastaus: F1 2013

Ajoin komeasti Kimillä Silvestonessa yhdeksänneksi, vaikka lähdin 18. ruudusta. Monzassa tuli komeasti noustua Marussialla sijalle 13. Time Attack-moodissa sain pronssiajat kaikilta paitsi Melbournen ja Austinin radalta, jonka ässämutkat tuottavat vaikeuksia.
 
Vastaus: F1 2013

Onko näiden tallien välillä suuriakin eroja autojen suhteen? Omasta mielestäni vedän esim. Monacossa täydellisen kierroksen aika-ajoissa (marussia tallina). Silti jään pari sekunttia ykkösestä. Tuntuu ettei autosta vain saa enempää irti tai ollaan seinässä. AI vaikeustaso Professional ja ainoa apu joka on käytössä on automaattiset vaihteet.
 
Vastaus: F1 2013

Ton verran niissä suunnilleen on eroa. Marussia on talleista heikoin yhdessä Caterhamin kanssa. Omaan tallikaveriin on hyvä verrata, jos pärjäät tallikaverille voit olla tyytyväinen.
 
Vastaus: F1 2013

Juu kyllä silloin on vaikeustaso kohdillaan, jos olet oman tallikaverin lähellä. Eroa autoissa on selkeästi. Huomaa jo mutkissa sen eron, kun pääsee paremman auton rattiin.
 
Vastaus: F1 2013

Span kisa meni Bottaksella pieleen varikkokäynnin jälkeen. Time Attack-moodissa tuli ajettua pronssiajat sekä nettikisoissa olen menestynnyt: 5 kisaa, neljä podium-sijoitusta. Voitte haastaa mut kisaan:cool:
 
Vastaus: F1 2013

Hei fiksummat! Tallensin eilen kisan kesken, mistä sen tallennuksen nytten löytää että pääsen jatkamaan? :)
 
Vastaus: F1 2013

Hei fiksummat! Tallensin eilen kisan kesken, mistä sen tallennuksen nytten löytää että pääsen jatkamaan? :)

Urassako? Menet sinne valikkoon missä on uratila. Siinä on "continue career" ja muistaakseni se palaa suoraan kisaan, tai sitten menee ensin sinne "motorhomeen", josta kisaan siirtyessä palaa tallennettuun.
 
Vastaus: F1 2013

Tulee vieläkin ajeltua tätäkin peliä. Johtuu lähinnä V8-moottorien äänistä ja classic autoista. Löysin netistä hakemalla uudet setupit ja kokeilun perusteella toimii hyvin. Vanhaan setupiin verrattuna Ezayn omilla auto kääntyy paljon tiukemmin Abu Dhabissa, joten ensimmäiset mutkat voi ajaa paljon kovempaa kuin tuolta youtube-videolta napatut setupit. Lähinnä itseäni juuri ihmetytti, kun onboard kisavideossa ajettiin ensimmäiset mutkat nastalaudassa, mutta kun nuo youtube-setupit oli käytössä niin ei tuohon pystynyt. Täytynee testata vielä rengasystävällisyys.

Setupit löytyy täältä:
http://ezaysetups.moonfruit.com/25-setups/4577733080

Vanhat käyttämäni setupit:
https://www.youtube.com/watch?v=wF3PpvOXhLQ
 
Ylös Bottom