Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2013

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juhohfin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2013

Kaivelinpa hyllystä pölyn alta tuossa äsken itsekin ja pistin koneeseen.

Oli ura jäänyt Monacoon ja olihan se ruudunpäivitys kaamea shokki kun viimeaikoina pelaillut vain NBA 2K14 ja 60fps. Alkoi oikein silmiin ottamaan. Monaco tosin muistaakseni se pahin paikka?

Sensijaan ajomalli taas muistui mieleen positiivisesti. Renkaat oli kokoajan lukossa ja se on hyvä homma. Koitin tuon kisan ajella, mutta ei sitä lopulta jaksanut, vaan vedin tahallaan seinään. :)

Täytynee melkein Malesian viikonloppuna ottaa uusiksi esiin ja aloittaa ura alusta, jospa pääsis paremmin fiilikseen. Tuo ruudunpäivitys vaan vei kaiken peli-ilon. Jännä miten olen aina ollut se, joka sanoo ettei sillä ole väliä, mutta näköjään sillä on kun tottuu parempaan. :(
 
Vastaus: F1 2013

Hei onkos missään ollut informaatiota siitä, että onko Codemaster tekemässä F1 peliä tänä vuonna? Itse en ole ainakaan missään vielä törmännyt että olisi tulossa.
 
Vastaus: F1 2013

Hei onkos missään ollut informaatiota siitä, että onko Codemaster tekemässä F1 peliä tänä vuonna? Itse en ole ainakaan missään vielä törmännyt että olisi tulossa.

Eiköhän sieltä oo tulossa nyt on mielekiintosempi kun tulee next gen
 
Vastaus: F1 2013

Tekoälyssä on kieltämättä muutamia omituisuuksia. Ensimmäinen omituisuus on, että kun olin ajamassa nopeaa kierrosta aika-ajoissa Melbournessa ja takanani oli ajamassa Esteban Gutiérrez. Ajoin mutkan 10 jälkeistä suoraa ja kierrosaika oli sektorilla +1.3 sek parempi kuin aikaisemmilla, koska botit olivat runnoneet toisiaan. Esteban Gutiérrez runnoi minut pois radalta mutkassa 11. Toinen omituisuus on, että botit pysäyttelevät autoaan ajoradalla mutkiin. Nopeaa kierrosta ajettaessa on yleensä ollut vaikeaa väistää, koska botit ovat juuri niissä tiukimmissa mutkissa. Muuten botit ovat hyvin tehtyjä.

Tuosta näkee radan mutkat numeroituna:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/03/albertparkmelbournecircuit2009.jpg

EDIT: Sama jatkui kisassa, Rosberg törkkäsi juuri ennen mutkaa 15. Tähän kolariin päätyi Massa ja minulle tuli läpiajo rangaistus. Toivottavasti tuo oli vain Bottien bugittamista sillä meno oli todella omituista.
 
Tätä peliä on tullut pelailtua eniten 2013 loppuvuoden. Peli on realistisin ja paras F1 peli tähän asti ja odotan innolla seuraavaa PS4 ja Xbox One konsoleille!
Itse pelailin peliä pelkästään co-op kautta kaverin kanssa ja se oli hemmetin viihdyttävää! Botit pelissä ei ole parhaimmasta päästä (vaikka ihan ok ovatkin verratuna muihin peleihin) mutta kun on kaveri jonka kanssa kilpailla niin siitä ei enää välitä. Molemmat ovat kuitenkin jo niin kovia kuskeja ettei botit pärjää (paitsi Monacossa).

Väittäisin että nämä Codemastersin F1 pelit ovat olleet todella aliarvostettuja, varmaankin koska moni ei välitä pelata autopelejä joissa ei saa käydä sutimassa nurmikolla. Itse kuitenkin palvon F1 pelien realismia! Mitä haastavampia ja mitä enemmän opittavaa säätämisestä ja ajettavuudesta, sen parempi!

Eiköhän sieltä oo tulossa nyt on mielekiintosempi kun tulee next gen

Tänä vuonna Codemaster ei vielä ole julkaissut tietoa F1 2014 pelistä, mutta viime vuonna keskustelivat kylläkin siitä kuinka odottavat että ihmiset näkevät F1 2014 pelin PS4 ja XbOne konsoleilla.

Kyllä sieltä infoa varmaan tulee viimeistään heinäkuussa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2013

Peli olis ps storessa viikon tarjouksessa 14,95 (ps+ jäsenille 13,46). Joutuu melkein ostamaan tuolla hintaa, kun rupee oleen taas f1 kuumetta. :)
 
Vastaus: F1 2013

Peli olis ps storessa viikon tarjouksessa 14,95 (ps+ jäsenille 13,46). Joutuu melkein ostamaan tuolla hintaa, kun rupee oleen taas f1 kuumetta. :)


Juu eilen kävin Fifa 14 hakemassa ja siinä illalla kattelin tuota psn storea ja huomasin saman grr :D noh katotaan laitetaanko lataukseen
 
Vastaus: F1 2013

Eilen tuli vastaan mielenkiintoinen bugi CO-OP careerissa. Peli ilmoitti minulle, että toisen pelaajan verkkoyhteys on katkennut ja toiselle pelaajalle tuli ilmoitus että minun verkkoyhteys on katkennut.
 
Vastaus: F1 2013

Kylläpä haas innostui pelaamaan. Vaikka se Monacon pätkiminen oli kauheaa kuraa, niin Montreal ja Silverstone meni oikein mukavasti.

Sauberilla ajelen ja Montrealissa aika-ajoissa sadekeli. Oikeaan aikaan ulos ja paalu 0,0051 sekunnin turvin. Itsellä oli kuivankelin säädöt. Siitä todella aggressiivisella ajolla karkuun ja koko kisan läpi noin 3-7sek marginaalilla. Helppo voitto. Selkeästi AI oli pistänyt sadekelin säädöt aika-ajoissa ja siksi jäi kuivassa kisassa.

Silverstone kuului aina mun vihalistan kärkeen, mutta GT6:n demossa kun se oli ja opin radan kunnolla, niin tykkään tässäkin siitä. Edelleen ajolinjat on hakusessa, eikä AI:lle pärjää millään.

Taas sadekeli ja koitin samaa riskiä säätöjen kanssa. Meinasin jäädä ekassa osiossa jo ulos sen takia ja sija 15 siitä, alle 0,1sek putoamiseen. Toisessa osiossa olin sijalla 14, kun lähdin hakemaan uuden satsin renkaita.
Rata alkoi kuivumaan, vaikka vettä edelleen satoi. Sen turvin aika parani. Sijalle 11 vain 0,150sek erolla. Kelloon jäi aikaa 5 sekä kun lähdin viimeiselle kierrokselle ja nousin 0,2sek erolla sijalle 10. Eli todella huikea fiilis oli.
Kolmas osio vedettiin kuivalla ja onneksi oli kunnon säädöt. Kuten mainitsin, niin en tuota edelleen kunnolla osaa ajaa. Ihan maksimisuorituksen sain ja lopullinen sijoitus oli 6.

Kisassa taistelin alusta asti sijoista 4-6. Kärki meni menojaan. Valitettavasti osuin edellä olevan takarenkaaseen ja rikoin hiukan etusiipeä. Sitä ei ois tarvinnut vaihtaa, mutta kun peli vaihtaa sen typerästi aina varikolla niin tipuin sen takia sijalle 7. Kauhealla raivolla nostin itse paria kierrosta ennen maalia sijalle 5. Lopussa taistelin Räikkösen kanssa, mutta aina ennen DRS aluetta onnistuin ja ei räkä päässyt edes yrittämään ohitusta. Oli hieno kisa taas.

Parhaimmillaan tämä on kyllä loistavaa urheilujuhlan tuntua.
 
Vastaus: F1 2013

Parhaimmillaan tämä on kyllä loistavaa urheilujuhlan tuntua.

Minulla oli ongelmia Kiinan GP:ssä. Aika-ajoissa tuntui, että rich mix ei riitä kuin 1,5 kierrosta. Itse kilpailussa taas rengaskuluma oli todella suuri ongelma. Onneksi seuraavan kerran osaa hieman varautua ja säätää autoa. Tämä on ehdottomasti Codemastersin F1 -pelien vahvuus eli kisaviikonloppua ei voi ajaa samalla tavalla vaan pitää etsiä uusia tapoja ja strategioita. Tuo R&D eli missä testataan uusia osia, suoritetaan tavoite ja saadaan esimerkiksi 5 % pois ilmanvastuksestaon hyvä oivallus harjoitusosioon.

Mikäli peli-illat kiinnostavat niin olen tehnyt niitä varten oman keskustelun: http://www.konsolifin.net/bbs/playstation-turnaukset-peliseura/110577-f1-2013-peli-illat.html
 
Vastaus: F1 2013

Minulla oli ongelmia Kiinan GP:ssä. Aika-ajoissa tuntui, että rich mix ei riitä kuin 1,5 kierrosta. Itse kilpailussa taas rengaskuluma oli todella suuri ongelma. Onneksi seuraavan kerran osaa hieman varautua ja säätää autoa. Tämä on ehdottomasti Codemastersin F1 -pelien vahvuus eli kisaviikonloppua ei voi ajaa samalla tavalla vaan pitää etsiä uusia tapoja ja strategioita. Tuo R&D eli missä testataan uusia osia, suoritetaan tavoite ja saadaan esimerkiksi 5 % pois ilmanvastuksestaon hyvä oivallus harjoitusosioon.

Mikäli peli-illat kiinnostavat niin olen tehnyt niitä varten oman keskustelun: http://www.konsolifin.net/bbs/playstation-turnaukset-peliseura/110577-f1-2013-peli-illat.html

Bensan määrän pystyy itse valitsemaan sieltä samasta paikasta mistä autoa säädetään. Auton säätövalikossa muistaakseni kolmas tai neljäs valikko vasemalta on engine jossa voi valita kuinka monen kierroksen edestä haluaa bensaa autoonsa kun lähtee varikolta ulos.
 
Vastaus: F1 2013

Bensan määrän pystyy itse valitsemaan sieltä samasta paikasta mistä autoa säädetään. Auton säätövalikossa muistaakseni kolmas tai neljäs valikko vasemalta on engine jossa voi valita kuinka monen kierroksen edestä haluaa bensaa autoonsa kun lähtee varikolta ulos.

Tuo oli tiedossani. Kyseessä oli taktiikkamoka. En tajunnut harjoituksissa, että rich mixillä menee tuolla radalla noin paljon bensaa.
 
Vastaus: F1 2013

Olen itse ollut reilut 15 vuotta formulapelien ystävä ja kysyn kannattaako ostaa alehintaan tämä peli vai odottaako tämän vuoden julkaisuun asti?. Classic Edition olis kyllä nannaa pelata.:cool:
 
Vastaus: F1 2013

Olen itse ollut reilut 15 vuotta formulapelien ystävä ja kysyn kannattaako ostaa alehintaan tämä peli vai odottaako tämän vuoden julkaisuun asti?. Classic Edition olis kyllä nannaa pelata.:cool:

Kyllä kannattaa ja ostaa siltin lisäksi tämän vuoden versio syksyllä. Kyllä tätä jaksaa helposti pelata, varsinkin näin F1 viikonloppuina.

Itselle tuli ennen monzaa kutsu siirtyä Red Bullille ja Sauber sai jäädä heti. Monzasta helppo paalu ja voitto, vaikka auto oli jotenkin todella vikuri ajettava.
 
Vastaus: F1 2013

Vieläkin tätä peliä pelaa mielellään vaikka mielessä onkin jo hieman uusi kausi ja uudet autot. Ajamisen fiilis on edelleen tässä pelissä hyvä (pitäisi alkaa pikku hiljaa siirtymään sisäkuvakulmaan ja manuaalivaihteisiin). Tuli tuossa ajettua time trialia ja huomasin, että oma ajotyyli on jonkin verran kehittynyt ja sain parannettua aikojani usealla sekunnilla.

Tässä ketjussa on puitu myös hieman F1 2014 -peliä. Tulin tuossa lukeneeksi Codemastersin foorumeden ketjua, jossa sai antaa ideoita peliä varten. Oli myös positiivista huomata, että pelinkehittäjät lukevat käyttäjien komentteja. Esimerkiksi yhteisömanageri Hatta oli kommentoinut ketjuun:

"Great stuff here guys. Keep the ideas coming."

"Thanks for all of these ideas everyone, there's certainly some interesting stuff here. I've taken a note of each and every suggestion alongside its popularity so we have a nice idea to what's primarily being asked for in this topic. Keep in mind you've suggested over one hundred different ideas in this topic, some are small, some are huge; we always have to be realistic in what we can achieve with the very limited time and resource we have.

Thanks again guys, this topic has been very helpful and yet another sign that we have such a passionate community here. Feel free to keep the feedback/ideas/suggestions coming!"


Lähteet:
http://forums.codemasters.com/discussion/comment/606/#Comment_606
http://forums.codemasters.com/discussion/comment/10998/#Comment_10998
 
Vastaus: F1 2013

Tuli ostettua tämä peli. ensituntuma on hyvä, tosin vaatii harjoittelua hyvän kierroksen ajamiseen, ongelmia mutkien ulostulossa, kun auto sutii. Vanhat autot ja radat ovat mukava lisä. Ajelen ohjaimella ja automaattivaihteilla, sillä olen kehno ratilla ja manuaalivaihteistolla ajettaessa.:(
 
Vastaus: F1 2013

Ensinmäistä kertaa ajoin kisan onlinessa. Yhteys toimi hyvin ja oli kolmen ajajan kisassa kolmas Brands Hatchin radalla. Tämän lisäksi tuli harjoiteltua eri radoilla ja autoilla aika-ajo tilassa.
Minkälaisia vinkkejä voisitte antaa kierrosajan parantamiseksi? pelaan pädillä.
 
Vastaus: F1 2013

Ensinmäistä kertaa ajoin kisan onlinessa. Yhteys toimi hyvin ja oli kolmen ajajan kisassa kolmas Brands Hatchin radalla. Tämän lisäksi tuli harjoiteltua eri radoilla ja autoilla aika-ajo tilassa.
Minkälaisia vinkkejä voisitte antaa kierrosajan parantamiseksi? pelaan pädillä.

1. Kannattaa laittaa auton säädöt kuntoon. Itselläni on käytössä tämän videon mukaiset säädöt: http://www.youtube.com/watch?v=wF3PpvOXhLQ . Time Trialissa testatessa kannattaa ottaa huomioon, että se ei ota huomioon samoja asioita kuin esimerkiksi yksinpelin kisa-viikonloppu. Polttoaineen massa, renkaiden kuluma yms. on tällöin poissa, joten jotkut asetukset voivat näyttää hyvältä time trialissa mutta sitten esimerkiksi harjoituksissa voi huomata, että renkaat kuluvat liikaa. Tuon asetusvideon säädöt ovat testiemme mukaan hyvät pidemmillekin kilpailuille, olen testannut säätöjä 50 % kilpailuissa.

2. Hallitse nopeutesi ja jarrutuksesi. Nopeuden hallitseminen on tärkeää. Mikäli mutkaan jarruttaa liikaa tai käyttää liian vähän kaasua, niin se vaikuttaa aikaan todella paljon.

3. KERSin hallita. KERSillä saa autoon lisätehoja 6,67 sekunnin ajaksi, joten sitä täytyy käyttää hallitusti. Älä käytä KERSiä silloin, kun tuleva mutka on mielestäsi liian lähellä, vaan silloin kun vauhtisi on hiljentynyt liikaa tiukoissa mutkissa.

4. Käytä oikeaa ajolinjaa. Oikea ajolinja tuo apua pelaamiseen ja sen avulla saa ajan pidettyä hyvänä. Myöhemmin kun radan oppii, tuota linjaa ei välttämättä enää tarvita.

4. Ota joitain assisteja pois. Pelaan ratilla, joten en ole varma auttaako tämä, mutta aikanaa assistit hidastivat minua. Otin brake assistin pois, abs pois, laitoin throttle assistin mediumille. Minulla meni tovi ennen kuin hallitsin autoa
 
Vastaus: F1 2013

1. Kannattaa laittaa auton säädöt kuntoon. Itselläni on käytössä tämän videon mukaiset säädöt: http://www.youtube.com/watch?v=wF3PpvOXhLQ . Time Trialissa testatessa kannattaa ottaa huomioon, että se ei ota huomioon samoja asioita kuin esimerkiksi yksinpelin kisa-viikonloppu. Polttoaineen massa, renkaiden kuluma yms. on tällöin poissa, joten jotkut asetukset voivat näyttää hyvältä time trialissa mutta sitten esimerkiksi harjoituksissa voi huomata, että renkaat kuluvat liikaa. Tuon asetusvideon säädöt ovat testiemme mukaan hyvät pidemmillekin kilpailuille, olen testannut säätöjä 50 % kilpailuissa.

2. Hallitse nopeutesi ja jarrutuksesi. Nopeuden hallitseminen on tärkeää. Mikäli mutkaan jarruttaa liikaa tai käyttää liian vähän kaasua, niin se vaikuttaa aikaan todella paljon.

3. KERSin hallita. KERSillä saa autoon lisätehoja 6,67 sekunnin ajaksi, joten sitä täytyy käyttää hallitusti. Älä käytä KERSiä silloin, kun tuleva mutka on mielestäsi liian lähellä, vaan silloin kun vauhtisi on hiljentynyt liikaa tiukoissa mutkissa.

4. Käytä oikeaa ajolinjaa. Oikea ajolinja tuo apua pelaamiseen ja sen avulla saa ajan pidettyä hyvänä. Myöhemmin kun radan oppii, tuota linjaa ei välttämättä enää tarvita.

4. Ota joitain assisteja pois. Pelaan ratilla, joten en ole varma auttaako tämä, mutta aikanaa assistit hidastivat minua. Otin brake assistin pois, abs pois, laitoin throttle assistin mediumille. Minulla meni tovi ennen kuin hallitsin autoa
Kiitoksia vinkeistä, Itse en käytä ajoapuja, ainoastaan ajolinjan koin auttavaksi ominaisuudeksi. Ongelmani on liian aikaisin jarruttaminen mutkiin kääntyessä. Täytyy lyhentää jarrutusmatkaa ja kääntää auto oikeaan kohtaan mutkissa.
 
Ylös Bottom