Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

PS4-versio sai päivityksen, jossa peliin tulee uusi Event mode -pelimuoto. Lisää voit lukea täältä.

Codemasters on pitänyt jälleen palaverin, josta voit lukea täältä. Mielenkiintoista luettavaa.
 
Vastaus: F1 2015

Tuossa ajelin Australian harjoituksia ja nyt aloin pitämään kuljettajan kuvakulmaa. Täytyy sanoa, että tässä pelissä on se, josta tykkään mm. Project CARSissa eli peli pystyy tempaisemaan mukaansa. Sain kunnon flow-tilan aikaan ja vetäisin ajan 1:32:00. Vielä, kun saisi sen 3 sekuntia pois, niin oltaisiin IRL Formuloiden vauhdissa. Veikkaan, että nuo 3 sekuntia saisi pois jos ei tulisi niin paljon noita lukkojarrutuksia. Oikeasti, ei tarvitse paljoa jarrupoljinta painaa ja renkaat ovat jo lukossa. Inside Sim Racingin live show:ssa Darin sanoi, että tuo on bugi ja Codemastersin pelinkehittäjä sanoi kytkinpolkimen vaihdon jarruksi auttavan, mutta ainakaan nopealla testillä tuo ei muuttunut.

Peliin ei ole tulossa turva-autoa, koska pelin kehittäjän eivät halua ottaa riskiä, että peli hajoaisi. Tulevissa päivityksissä päivitetään mm. rengasvalikoima vastaamaan tätä kautta sekä muita kausipäivityksiä. Kausipäivityksissä menee kauemmin, koska tiedot suorituskyvystä yms muutoksista pitää kysyä tiimeiltä ja FIA:lta.
 
Vastaus: F1 2015

Tuossa ajelin Australian harjoituksia ja nyt aloin pitämään kuljettajan kuvakulmaa. Täytyy sanoa, että tässä pelissä on se, josta tykkään mm. Project CARSissa eli peli pystyy tempaisemaan mukaansa. Sain kunnon flow-tilan aikaan ja vetäisin ajan 1:32:00. Vielä, kun saisi sen 3 sekuntia pois, niin oltaisiin IRL Formuloiden vauhdissa. Veikkaan, että nuo 3 sekuntia saisi pois jos ei tulisi niin paljon noita lukkojarrutuksia. Oikeasti, ei tarvitse paljoa jarrupoljinta painaa ja renkaat ovat jo lukossa. Inside Sim Racingin live show:ssa Darin sanoi, että tuo on bugi ja Codemastersin pelinkehittäjä sanoi kytkinpolkimen vaihdon jarruksi auttavan, mutta ainakaan nopealla testillä tuo ei muuttunut.

Peliin ei ole tulossa turva-autoa, koska pelin kehittäjän eivät halua ottaa riskiä, että peli hajoaisi. Tulevissa päivityksissä päivitetään mm. rengasvalikoima vastaamaan tätä kautta sekä muita kausipäivityksiä. Kausipäivityksissä menee kauemmin, koska tiedot suorituskyvystä yms muutoksista pitää kysyä tiimeiltä ja FIA:lta.

Ihan hyvä, etteivät enää tähän peliin tuo turva-autoa, koska bugit yms voisivat pilata kokemuksen aika nopeasti. Toivottavasti ensi vuoden versiosta se kuitenkin löytyy, koska se toisi mukanaan (hyvin toteutettuna) uuden momentin, jonka avulla taktiikka ja kisa kokonaisuudessaan voisivat muuttua hetkissä.

Ei tullut tuossa tekstissäsi esille ajeletko pädillä vai ratilla, mutta itse olen rattiajanana oppinut saamaan nuo lukkojarrutukset aika minimiin vähän hillitymällä mutkaan tulolla. Ajoissa tuo ei tunnu vaikuttavan, vaan aika hyvin kamppailen sellaisista sijoista mitä olettaa sopii.

Hyvä muuten kun nostit tätä ketjua ylös, koska on pitänyt jo pidempään tulla kehumaan tämän pelin realistisuutta autojen ja renkaiden välillä. Ajelen tällä hetkellä kautta Ricciardolla ja Red Bull on suoraan sanottuna ihanan hyvin hallittava auto verrattuna esimerkiksi Sauberiin tai Force Indiaan, joilla kokeilin aiemmin. Suorilla taas huomaa hyvin jäävänsä Mersujen ja Ferrarien jalkoihin ja siinä onkin suurin syy, miksi osakilpailuvoitot eivät ole olleet vielä lähelläkään. Toiseksi olen kerran yltänyt, mutta silloinkin ero voittaneeseen Hamiltoniin oli 50% kisalla yli 15 sekuntia, vaikka onnistuneen taktiikan ansiosta tein yhden stopin vähemmän kuin muu kärki.
Renkaissa taas on aivan mahtava ero pehmeämpien ja kovempien sekä uusien ja kuluneiden välillä. Se fiilis kun olet taistellut stintin loppuun kuluneella rengassarjalla ja saat alle uudet pehmeät kumit on aivan helkkarin hieno. Auto kulkee ekojen mutkien jälkeen välillä kuin kiskoilla ja varsinkin nopeammissa mutkissa pitoero on aivan järkyttävä - kuten oikeastikin.

Sääli, että tästä pelistä uupuu kunnollisen Careerin myötä syvyys. Hyvin vahvasti veikkaan, että nyt olisi menossa jo neljäs tai viides kausi. Nyt takana on yksi täysi kausi, silloin tällöin time trialia ja nyt kausi Ricciardolla.
 
Vastaus: F1 2015

Hyvä peli. Renkaiden toiminta mallinnettu hienosti. Ajelen harjoitukset aina kovemmilla renkailla ja vaihdan aika-ajoihin pehmeämmät alle. Huikea tunne kun polkaisee aika-ajot käyntiin niillä pehmeämmillä. Auto kiitää ja kuski on yhtä hymyä.

Aloitin kauden Mclarenilla ja onhan se aika hirveä ajettava välllä. Suorilla jää muiden jalkoihin ja säätäminen on joskus melko tuskaista. Singaporen harjotuksissa ei meinannut millään löytyä sopivia säätöjä. Auto ei kääntynyt mutkiin ja perä luisti alta jokaisessa kiihdytyksessä. Aivan loppumetreillä sain auton toimimaan jotenkuten ja aika-ajoista kahdeksas sija. Kisa menikin sitten pilalle jo toisella kierroksella, kun etusiipi hajosi. Uusi siipi alle ja hirmuinen takaa-ajo, mutta kapea katurata ei antanut armoa ja keskeytys oli tosiasia.

Uusi suosikkiratakin on kauden aikana tullut, kun Itävalta oli mahtava ajaa. Sain säädöt kohilleen ja kiskaisin paalupaikan niukalla erolla. Kisassa olin lopulta kolmas. Tulla alitehoisella Mclarenilla ei ykköspaikkaa saanut pidettyä mitenkään ja koko kisa oli muutenkin melkoista taistelua. Suorilla jäin, mutta mutkissa olin suvereeni ja siksi meni noinkin hyvin. Muuten kausi on mennyt niin kuin Buttonilla täällä oikeassa maailmassakin.

Kauden jälkeen olisi tarkoitus aloittaa tuo pro season jollakin vähän paremmalla autolla.
 
Vastaus: F1 2015

Aloitin kauden Mclarenilla ja onhan se aika hirveä ajettava välllä. Suorilla jää muiden jalkoihin ja säätäminen on joskus melko tuskaista. Singaporen harjotuksissa ei meinannut millään löytyä sopivia säätöjä. Auto ei kääntynyt mutkiin ja perä luisti alta jokaisessa kiihdytyksessä. Aivan loppumetreillä sain auton toimimaan jotenkuten ja aika-ajoista kahdeksas sija.

Päivityksessä on tullut, että jos laitat Practice: Full season modessa, niin saat kaikki kolme täysimittaista harjoitussessiota. Löysin hyvät säädöt YouTube-käyttäjä JackVanHeesiltä.

Hyvä uudistus on myös, että bensamittarissa näkyy prosentteina bensanmäärä. Tuohan on suoraan verrannollinen, koska autoissa saa olla 100 kg bensaa kilpailussa.

Vvvilille: Ratilla ajelen. Kyllähän tuota lukkojarrutusta pystyn käsitellä kisatilanteessa, mutta aika-ajoissa, jossa ajetaan limitillä tuo häiritsee.
 
Vastaus: F1 2015

Päivityksessä on tullut, että jos laitat Practice: Full season modessa, niin saat kaikki kolme täysimittaista harjoitussessiota. Löysin hyvät säädöt YouTube-käyttäjä JackVanHeesiltä.

Joko voi ajaa 50% kisat ja täydet aika-ajot?
JVH:n säädöt itsekin Ferrarille tallensin ja kierrosajat parani sekunneilla, eikä oo menny pyörät lukkoon edes T300:n vakiopolkimilla.
 
Vastaus: F1 2015

Joko voi ajaa 50% kisat ja täydet aika-ajot?
JVH:n säädöt itsekin Ferrarille tallensin ja kierrosajat parani sekunneilla, eikä oo menny pyörät lukkoon edes T300:n vakiopolkimilla.

Joo, onhan tuo ollut jo jokusen viikon mahdollista. Nyt saa muokkailla treenit, aika-ajot ja kisat mieluisaksi yhdistelmäksi. Itsellä 1x 60min treeni, täysi aika-ajo ja 50% kisa.
 
Vastaus: F1 2015

Loistavaa! En oo pelaillu ku en saa istua ja täs sairaslomal vaan sohvalla löhönnyt. Täytyy taas koittaa kun saa lääkärin luvan kivuta oman "simulaattorin" ajopenkkiin. :)

Sit on nimittäin intoa jo aloittaa kausi kunnolla, eikä vain quick racen kautta.
 
Vastaus: F1 2015

Tuli pitkästä aikaa koitettua. Quick Raceen ja heti Q1 aika-ajoissa Melbournessa Vettel vetää 1.16 ja joku toinen 1.21, normaali aika-ajo kierros kyseisellä radalla jotain 1.26-1.27. Eipähän taas tarvii vähään aikaan pelata, alko heti vituttaa ihan huolella tommone. +3kk peli ollut ulkona ja tuommoisia bugeja, voi helvetti sentään.
 
Vastaus: F1 2015

Ihan tämän vuoden puolella F1 2011 pelissä Trulli veti Lotuksella Istanbulissa kierroksen 55 sekuntiin. Se peli on ollut sentään ulkona jo neljä vuotta.
 
Vastaus: F1 2015

Oletteko padilla ajavat tehneet mitään säätöjä tässä ohjainasetuksiin? Tuntuu että viimeisen päivityksen jälkeen tuli tyhjää kohtaa tuohon ohjauksen keskelle, loivia mutkia ei pysty enää ajamaan tasaisesti kääntämällä vaan se on periaatteessa semmoista näpyttämistä.
 
Vastaus: F1 2015

22.10 pidettii jälleen uusi tiimipalaveri, jonka muistiinpanot on luettavissa täältä. Mukana tietoa mm. kausipäivityksistä ja hieman mainintaa F1 2016 -pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2015

Sergio Perez esittelee Meksikon F1-radan:
[video=youtube;UgZ262MuvwY]https://www.youtube.com/watch?v=UgZ262MuvwY[/video]
 
Vastaus: F1 2015

F1 2015 on nyt tarjouksessa PlayStation Storessa. Hintaa pelille tulee 34,95 € ja tarjous on voimassa 5.11.2015 asti.
 
Vastaus: F1 2015

Nätisti Sergio ajeli. Olikohan ajoapuja päällä:rolleyes:

Tuskin. Tuossa mutkan 3. ulostulossa meinasi alkaa sutimaan aika rajusti. Hieman input lagia tuossa, kun näytettiin ajamista.

Mulle näytti ihan siltä, että siinä olisi CPU ajellut nuo aikakierrokset. :D Näytti jotenkin niin vastaavalta se ajaminen kuin pelissä CPU-kuskien meno noiden pienien sivuluisujen ja mutkiin tulojen osalta.
 
Vastaus: F1 2015

Aika tarkkaa tuo renkaiden kanssa strategiointi. Aika-ajo menivät pieleen ja lähdin Australian Gran Prixia ajamaan. Alkuehdotus olisi, että pehmeillä lähdetään, mutta valitsin kovemman renkaat. Eihän siinä hyvin käynyt. Ensimmäiset kierrokset olivat aivan tuskaa. En saanut autoa kovinkaan hyvin toimimaan ja sitten kolmen kierroksen jälkeen onnistuin hankkimaan ennen toiseksi viimeistä mutkaa rengasrikon. Varikon kautta takaa-ajoon pehmeillä ja ajovirheen kautta keskeytys. Saa nähdä, miten menee seuraava kisa. Tosiaan cockpit kamerakulmalla saa olla kokoajan katsomassa peileihin varsinkin alkukierroksilla. Tuossa Australian GP:ssä myös korostui, kuinka merkittävää on sijoittua mahdollisimman kärkeen aika-ajoissa.

Mielenkiintoista sitten, kun tulee Yhdysvaltojen GP:n kaltainen tilanne eli rata on märkä tai sataa ja sitten sade loppuu kesken kisan. Saa olla tarkkana mihin kohtaan ajoittaa varikkopysähdyksen. Liian aikaisin on liukasta ja liian myöhään sulaa renkaat. Kieltämättä peliin on kyllä rakennettu hyvä rengassimulaatio.
 
Vastaus: F1 2015

Ootko SkyPolaris huomannut että ihan kuin viimeisimmän päivityksen jälkeen eturenkaat ei mene enään niin herkästi jarrutuksissa lukkoon?
Ennen pystyi jarrutuksissa lukitsemaan vain toisen puolen renkaan mutta enää ei onnistu.
 
Ylös Bottom