Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Minulle on luvassa hauska aika-ajo Malesiassa. Rankkasadetta/sadetta luvassa. Taidan odottaa, että muut käyvät ajelemassa ja poistamassa vettä radalta. Veikkaan, että ei tule kyllä kovin kummoista aikaa.
 
Vastaus: F1 2015

Yllättävän hyvin meni Q1. Odottelin 8 minuuttiin asti, mutta vettä tuli kokoajan, eikä vesi poistunut radalta. Lämmittelykierroksella seinään mutkassa 9-10. Pääsin vielä sessioion 4 minuutin kohdalla radalle ja uusi aika, jolla pääsin sijalle 8. Q2 on täysin kuiva, eikä radalla ole mitään jälkeä aikaisemmasta rankkasateesta.
 
Vastaus: F1 2015

Hmm.liikaa sadetta?

täs pelis on kyl hyvä pelattavuus+upea grafiikka

Jep. Vettä tuli enemmän kuin autot ehtivät poistaa, tällöin radalle ei tule sellaista kuivaa ajolinjaa, joka parantaisi pitoa ja kierrosaikoja. Onneksi setup oli niin hyvä, että sillä pystyi ajamaan sateella.
 
Vastaus: F1 2015

Nyt F1 ratin jälkeen peli heräsi tosissaan eloon. Kesällä jäi pcarsin rinnalla aika vähiin ajot. Iso syy oli toki pelimuotojen rajallisuus, jotka onneksi jo korjattu.

Jotenkin vain en T300:lla tykännyt ajotuntumasta. Ei pystynyt pitää ratin asetuksia nollissa, vaan oli käytettävä saturaatiota. Sen kanssa tuntuma oli huono silloin, kun auto oli lähdössä lapasesta.

Nyt F1 ratilla voi pitää nollissa ja ratti kääntyy yks yhteen pelin kanssa ja tuntuma on todella hyvä. Pystyy todella hienosti estämään pyörähdykset, jopa silloin kun tuntuu ettei enää ole mahdollista.

Kahteen päivään kolme kisaa ajettuna. Kaksi paalua Kimillä ja yksi kakkossija. Kisoista sijat 1, 4 ja 2.

Ollut todella hyvää vääntöä AI:n kanssa ja ajaminen on ollut todella iso nautinto kokoajan. Isoin syy ratin vaihdolla.
 
Vastaus: F1 2015

Morjes, meinaan ostaa PS4:sen lähiaikoina, onko totta ettei PS4:lle voi pistää kiinni PS3:lle suunniteltua rattia? Ohjaimella tätä kun on huono ajaa.

Ite ostin kesällä Thrustmastersin T100 ratin. Paketin kylessä luki For PC and PS3, mutta codemastersin sivulla luvattiin tämän sopivan yhteen PS4 F1 2015 kanssa myös. Ongelmitta pelannut, mutta kestävyys ei oo huippu luokkaa... parin kk ajamisen jälkeen kaasupolkimesta meni vastusjousi poikki, joten aika heikko on tuntuma kaasuun :)
 
Vastaus: F1 2015

Olen treenannut manuaaleilla, jonkin verran ja ajaminen alkaa jo ihan hyvin luonnistumaan. Lukkojarrutuksia on paljon vähemmän jos vertaa manuaalivaihteilla ajoa automaattivaihteilla ajoon, mutta vielä riittää harjoittelmista, jotta saan lisää sekunteja pois kierrosajasta. Tuossa ajaessa pitää olla kokoajan skarppina, mikäli vaihde osuu yhdellä väärin, auto rupeaa ali/yliohjaamaan.
 
Vastaus: F1 2015

Olen treenannut manuaaleilla, jonkin verran ja ajaminen alkaa jo ihan hyvin luonnistumaan. Lukkojarrutuksia on paljon vähemmän jos vertaa manuaalivaihteilla ajoa automaattivaihteilla ajoon, mutta vielä riittää harjoittelmista, jotta saan lisää sekunteja pois kierrosajasta. Tuossa ajaessa pitää olla kokoajan skarppina, mikäli vaihde osuu yhdellä väärin, auto rupeaa ali/yliohjaamaan.

Kuulostaa vaikealta,no ainakin haastetta on.

Uudessa versiossa sais olla omat statistiikat eli paljon voittoja,paaluja,podiumpaikkoja ja nopeita kierroksia.
 
Vastaus: F1 2015

Kuulostaa vaikealta,no ainakin haastetta on.

Uudessa versiossa sais olla omat statistiikat eli paljon voittoja,paaluja,podiumpaikkoja ja nopeita kierroksia.

Tuossa Jack Van Heesin vanhasta striimistä kuulee tuon vaihteiden vaihdon tiheyden. Uusimmissa striimeissä ei ole mikkiä käytössä. Austaria ei ole vielä paha rata vaihteiden vaihdon suhteen. Esimerkiksi Monaco on pahempi. Kannattaa tsekata tuolta kanavalta setupeja. Kaikkiin talleihin ei niitä löydy, mutta Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren ja Toro Rosso löytyy. Olen tehnyt setupit muihin talleihin keskiarvojen perusteella ja parannellut sitten sen mukaan.

[video=youtube;l7Lj8KF5YC0]https://www.youtube.com/watch?v=l7Lj8KF5YC0[/video]

[video=youtube;HAKaefonXAs]https://www.youtube.com/watch?v=HAKaefonXAs[/video]

Tuo statistiikka olisi mukava lisä, mutta silloin ura-pelimuodossa pitäisi olla oma kuski ja tietty määrä kausia. F1 2016 -pelin kehityksen aikana kutsutaan yhteisön/Codemastersin valitsema testaaja, joka pääsee testaamaan uutta peliä ja keskustelemaan F1-peleistä Codemastersin studiolla. Ehdotuksissa oli paljon mainittu mm. Tiametmarduk ja aarava. Kuulostaa mielestäni todella hyvältä.
 
Vastaus: F1 2015

Tuossa Jack Van Heesin vanhasta striimistä kuulee tuon vaihteiden vaihdon tiheyden. Uusimmissa striimeissä ei ole mikkiä käytössä. Austaria ei ole vielä paha rata vaihteiden vaihdon suhteen. Esimerkiksi Monaco on pahempi. Kannattaa tsekata tuolta kanavalta setupeja. Kaikkiin talleihin ei niitä löydy, mutta Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren ja Toro Rosso löytyy. Olen tehnyt setupit muihin talleihin keskiarvojen perusteella ja parannellut sitten sen mukaan.

[video=youtube;l7Lj8KF5YC0]https://www.youtube.com/watch?v=l7Lj8KF5YC0[/video]

[video=youtube;HAKaefonXAs]https://www.youtube.com/watch?v=HAKaefonXAs[/video]

Tuo statistiikka olisi mukava lisä, mutta silloin ura-pelimuodossa pitäisi olla oma kuski ja tietty määrä kausia. F1 2016 -pelin kehityksen aikana kutsutaan yhteisön/Codemastersin valitsema testaaja, joka pääsee testaamaan uutta peliä ja keskustelemaan F1-peleistä Codemastersin studiolla. Ehdotuksissa oli paljon mainittu mm. Tiametmarduk ja aarava. Kuulostaa mielestäni todella hyvältä.

MotoGP 15-pelissä on aika hieno statistiikka!!
 
Vastaus: F1 2015

Eilen Jack Van Hees ilmoitti striimissä, että alkaa duunaamaan uusia versioita säädöistään F1 2015 -peliin. Ensimmäinen Mercedes setup on nyt valmis. Kannattaa seurailla kanavaa luultavasti lisää on tulossa.

[video=youtube;36ztCgzTtn0]https://www.youtube.com/watch?v=36ztCgzTtn0[/video]
 
Vastaus: F1 2015

Eilen Jack Van Hees ilmoitti striimissä, että alkaa duunaamaan uusia versioita säädöistään F1 2015 -peliin. Ensimmäinen Mercedes setup on nyt valmis. Kannattaa seurailla kanavaa luultavasti lisää on tulossa.

[video=youtube;36ztCgzTtn0]https://www.youtube.com/watch?v=36ztCgzTtn0[/video]

Kuulostaa ihan hyvältä.
 
Vastaus: F1 2015

Tuli ostettua storesta tämä kun halvalla sai n. 20e. Täähän on aivan loistava peli ja yllätti positiivisesti ku oletin jotenkin, että ajotuntuma ei oo niin hyvä kuin pcarsissa yms. Mahtavia kisoja saa aikaan koneen kanssa expert tasolla ja ilman mitään apuja. Tiukkaa vääntöä podium paikoista, Kimillä tottakai. :D
 
Vastaus: F1 2015

Ja sitten tietysti lähdet KFIN liigaan mukaan. :D

Noihin säätöihin, testailin noita JVHeesin säätöjä ja tuntuivat ihan hyviltä. Ongelmana kuitenkin oli että rengaslämmöt oli huonot, eli renkaat oli kylminä koko ajan ja sitä kautta pito huono. Myöskin suoranopeus oli olematon jollain radoilla niin siinä hävisi. Ajontuntuma oli tosi hyvä. En tiedä kärsiikö sen vuoksi kun ohjaimella ajan, enkä ratilla.
 
Vastaus: F1 2015

Ja sitten tietysti lähdet KFIN liigaan mukaan. :D

Noihin säätöihin, testailin noita JVHeesin säätöjä ja tuntuivat ihan hyviltä. Ongelmana kuitenkin oli että rengaslämmöt oli huonot, eli renkaat oli kylminä koko ajan ja sitä kautta pito huono. Myöskin suoranopeus oli olematon jollain radoilla niin siinä hävisi. Ajontuntuma oli tosi hyvä. En tiedä kärsiikö sen vuoksi kun ohjaimella ajan, enkä ratilla.

Luultavasti tuo ohjain vaikuttaa. Nuo säädöt on tehty Thrustmaster T300RS -ratilla. Assistit olivat poissa ja manuaalivaihteet käytössä. Lisäksi noissa säädöissä pitää olla Brake Bias Front-asennossa. Pelin julkaisussa kokeilin useita eri säätöjä, mutta ne eivät istuneet omaan ajotyyliin, mutta nämä istuvat.

Äskein tuli taas treenattua manuaaleja sekä Project CARSissa että F1 2015 -peleissä. Nyt on alkanut tulemaan kehitystä enemmän. Ajelin Ferrarilla Monzassa. Ensin 1:27, sitten 1:26 ja vielä 1:25. Vielä hieman pois ja aletaan olemaan oikeiden aika-ajojen tuloksissa, siis Ferrarin osalta. Monzassa ei oikeastaan ole muuta vaikeaa, kun tuo ensimmäinen jarrutus ja mutkiin 1 ja 2 oikeaan osuminen. Niillä saa jo kymmenyksiä pois paljon.

Alkuu tuntui hieman jänteissä tuo vaihteiden vaihtelu, mutta nyt siihen on tottunut. Muutenkin ajettaessa ei enää oikeastaan kaipaa automaattivaihteita, vaan manuaalien käyttö sujuu luonnollisesti. Nyt myös ajamista täytyy katsoa eri tavalla, kun ajaa cockpit camilla. Vielä en ole tekoälyn joukkoon tohtinut menemään. Treenaan ensin radat läpi, nakuttelen aikaa kokoajan pienemmäksi ja sitten radalle. Espanjan ja Brasilian radat ovat kyllä todella hauskoja ajettavia manuaalivaihteiden kanssa.
 
Ylös Bottom