Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015 [Hype]

Ilmeisesti Time Trialeita ajamalla saa uusia säätöjä? Ajelin tuossa jonkin sortin ajan tuossa Sotshissa ja kierroksen jälkeen minulle tuli ilmoitus, että "New setup opened". Tosiaan ei vielä pysty vertailemaan omia aikoja, koska on totuttelemista uuteen ajomalliin. Jarrut menee lukkoon todella helposti, mutta ei auta muuta kuin harjoitella.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mut pikakisoissa ei sitten pisteet tai muut tilastot päivity? Miten muuten championship tilassa, näenkö tilastoja miten laajasti esim verrattaen tiimikaveriin? Vai onko vain pistetaulukko ja sillä sipuli.

Huvittaa kun optimistisena täälläkin huutelin että pääsen päivää ennen pelaamaan ja ei tullut vielä tänäänkään. Muistin juuri miksi en tilaa enää discshopista julkkariksi. Lähettivät prkl tiistaina jo. No Storesta pistin valumaan ja maksan kiltisti sen kympin enemmän :D
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Ei taida ikävä kyllä tän pelin tilastot olla ollenkaan niin hyvätku MotoGP-sarjassa.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mä oon AI kanssa jo ihan kusessa expert tasolla ja williams alla. Aika-ajot menee hyvin oon yleensä 1-6 mutta kisassa renkaat ei kestä mitään ja oon joku 3sek kärkeä hitaampi per kierros. Ajanko liian rajusti vai mitä? Pari kertaa on myös eturengas puhjennut. Lukkojarrutuksiakaan ei paljoa tule.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Yksi asia missä pakko antaa kredittiä Codemastersille on tuo autojen tuntuma. Kokeilin Force Indialla Melbournea ja ei meinannut pysyä auto millään lapasessa ja kierrosajat heitteli hemmetisti. Vaihdoin Mersun alle niin tuntuu kuin kulkisi kiskoilla (verrattuna Force Indiaan). Tuli sitä Mersua ajaessa ihan mieleen, että "näinkö helppoa se Nicolla ja Lewiksellakin on? Siltä se ainakin TV-kuvissa näyttää. :D"
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Itse huomannut saman. Eilen turhauduin toro rossolla, tänään mclarenilla. Molempina päivinä Ferrari alle ja kierrosajat 2-3sek parempia.

Tänäänkin Buttonilla oli työn ja tuskan takana sija 15. Sekin vain siksi et muut keskeytti. Kahdesti taistelin jopa Manoria vastaan ihan tosissani. :D
Sama rata ja Ferrari alle. Mersun jälkeen hyvää vääntöä sijoista 3-6.

Se on kiva ollut huomata, että kerrankin ei ole ihan tosi elämän mukaan vedetty ylivoimaa, sillä välillä Ferrarille kaksoisvoittoa jne ja mersut sijoilla 3-6. Paljon parempi näin et on vaihtelua, kuin et mersut ajaa aina kaksoisvoittoon.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tulipa tossa alotettua QuickRace-mestaruusajot Kimi Räikkösellä. Kaikki radat pitäs jauhaa läpi 30min reeni 15min A-A ja 25% kisa Legend tasolla. Aika hakemista on kokoajo vielä toistaiseksi mutta jotain kisaakin sai ajettua. Tilanteita tuntu riittävän ja vähän bugitteluakin mutta eipä se nyt niin haittaa, joskus on pakko heittää vähän flaspäkkiä jos on tullu jotain osumaa ja kisa menee ihan reisille.

Tosta voi katsella Australian ja Malesian sekoilut melkein 3 tuntinen setti :) (onneks sitä pystyy kelaan)
http://www.twitch.tv/antimikael1/v/7249970
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Pakko kysyä vaikken voi peliä ostaakaan, että kai tässä voi valita kaikki 3 harjoitusta? Viimeksi näin on voitu tehdä vuoden 2011 pelissä.
 
F1 2015 [Hype]

Pakko kysyä vaikken voi peliä ostaakaan, että kai tässä voi valita kaikki 3 harjoitusta? Viimeksi näin on voitu tehdä vuoden 2011 pelissä.

Ainoastaan pro seasonissa ja siinä se on pakotettuna. Championshipissäkään ei saa kuin yhden.

Eniten pelleilyä tuo aika-ajo juttu championshipissä

Edit: Quick racen kautta ajan nyt siis sitten mestaruus kautta, mut nyt ei voi ajaa mitään yksittäiskisoja. :(
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Vaikuttaa siltä, että hommat pilattu aika totaalisesti. Miksei saisi valita joka pelimuodossa miten haluaa. Esim:

Kisapituus 1,3,5 kierrosta tai 25% , 33%,50%,75%,100%.
Aika-ajot: One shot, Yksi sessio 15 min / 30 min, Full Q.
Harjoitukset: Ei, yksi sessio, kolme sessiota.

Mutta nyt niitä räiskitään kuinka sattuu. Aiemmissa versioissa myös tuo kisapituus on vajavainen. Ette uskokaan kuinka rautaa oli yhden kierroksen onlineväännöt F1 2011 pelissä. Siitä vuodesta on kyllä menty asetuksien kohdalla taaksepäin.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tuskin tästä kovin moni tätä enempää edes odotti. Käynyt monen pelin kohdalla selväksi, että ensimmäinen peli uudelle raudalle, rakennetaan alusta...aika ei vain riitä vuosittaisiin painoksiin näissä tilanteissa. Sama juttu esim änärin kanssa. Olihan sekin hyvä peli, mutta kaikki oli karsittu.

Eniten olen ihmetellyt sitä, että se mitä nyt on mukana, on oikeasti näin laadukasta. Todella innolla odottaa jo nyt ensi vuotta, eikä edes ole kusetettu olo, vaan päinvastoin fiilis on todella hyvä tästä pelistä.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Ainoastaan pro seasonissa ja siinä se on pakotettuna. Championshipissäkään ei saa kuin yhden.

Eniten pelleilyä tuo aika-ajo juttu championshipissä
Mitä pelleilyä? Itse ainakin ajan ihan oikean elämän aika-ajoja Championship modessa :confused: Kolme osiota, kuten oikeastikin.

Onpahan hieno peli kyllä!

+ Grafiikat erittäin hyvät ja sulavaa
+ Äänimaailma on myös hyvä. Autot kuulostavat hyviltä tai no niiltä imureilta, mutta kuulostavat aidoilta
+ Tekoäly on pääosin oikein hyvää ja antaa kunnon haastetta
+ Valikot, HUD, kaikki tuntuu sopivalta
+ Uusinnat todella monipuolisia. Kesken kilpailun ovat ikävän lyhyitä, mutta kilpailun jälkeen pystyy katsomaan koko kisan uudestaan ja kaikista kuvakulmista kaikilta kuljettajilta. Sama juttu myös jos olet varikolla harjoituksissa yms., niin on mahdollista seurata muiden tekemisiä oikein hyvin
+ Race engineeriltä pystyy kysymään paljon eri asioita helposti ja nopeasti ja ovat jopa oikeasti hyödyllistä tietoa kuten montako kierrosta vielä varikkopysähdykseen
+ Autot tuntuvat erilaisilta sekä eri renkaiden väliset erot ovat huomattavat. Kuluneilla renkailla meno on usein todella vaikeaa ja kun varikolta saat taas uudet kumit alle, niin johan taas kulkee. Todella nautintoa taistella eri taktiikoilla.

- Tekoäly tekee erittäin outoja juttuja, kun sen pitää päästää kierroksella ohi. Esimerkiksi Melbournessa ajoi ykkösmutkan seinään kaksi eri kuljettajaa vaikka olin vasta kaukana takana, kun olivat tietä antamassa.
Malesiassa noin puolessa välissä rataa, kun on kaksi tiukkaa oikeaa, niin tekoäly kun huomaa, että sen pitää päästää sinut ohi niin oikaisee sen ensimmäisen mutkan ja tulee suoraan ajolinjalle. Ajoin kaksi kertaa tekoälyn perseeseen tämän takia. Näihin tarvitsee päivityksen kaikista eniten.
- Race engineer on aika kassalla välillä. Ajat viisi kierrosta samalla sijalle, niin muutaman kerran muistuttaa että olet nyt "pudonnut sijalle X" yms. Kävin myös kilpailussa kaksi kertaa varikolla molemmilla kerroilla kaksi kierrosta ennen suunniteltuja pysähdyksiä, niin kilpailun viimeiset kierrokset sitten kisainssi huuteli koko ajan varikolle. Vaikka renkaat olivat ihan okei kunnossa ja eroa taakse vajaat 10 sekuntia. Eihän siinä enää mitään järkeä olisi, kun tulisi monta sijaa takkiin. Muitakin omituisuuksia on välillä. Ajat edellä olevan perässä samalla etäisyydellä monta kierrosta, niin yhtäkkiä ilmoittaa kuinka "Rosberg oli kolme sekuntia nopeampi äskeisellä kierroksella" ja ero silti aivan samana.
-Sessioita olisi hyvä saada simuloitua hiukan nopeammin. Ennen oli vaihtoehtona simuloida vaikkapa 60x nopeutuksella, mutta nyt taitaa nopein olla luokkaa 3x. Todella pieni miinus tämä.

Aloitin Championship kauden tottakai Räikkösellä. Pituudeksi otin pitkän viikonlopun, jossa on siis yksi tunnin harjoitus ja normaali kolmen osion aika-ajo. Kilpailut taisivat olla täysimittaisia, joten tänään tuli ajeltua jo Australia ja Malesia. Kaksi kolmossijaa saaliina. Oli kyllä mahtavia ajokokemuksia eikä tullut "tylsää" missään vaiheessa.

Pieniä päivityksiä sinne tänne, niin tämä nyt jo hieno peli sen kuin paranee! :cool:
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mitä pelleilyä? Itse ainakin ajan ihan oikean elämän aika-ajoja Championship modessa :confused: Kolme osiota, kuten oikeastikin.

vaihtoehtoina vain:
1 yrityksen aika-ajo + 25% kisa
Lyhyt aika-ajo + 50% kisa
3 osion aika-ajo + 100% kisa

Muita vaihtoehtoja ei ole, vain nuo kolme..

Eli jos haluat ajaa uraa 25-50% kisoilla, joudut ajamaan lyhyemmät aika-ajot. Kun teet Quick racen kautta erillisen Championshipin, saat säädettyä kaikki sessiot miten haluat ja vieläpä joka kisaan erikseen.

Eikö ole pelleilyä?
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Time trialia olen tänään tykitellyt eri autoilla. Lähinnä hakenut tuntumaa ja opetellut ratoja. Esimerkiksi Abu Dhabin viimeinen osio on hieman haastava, kun tuo rata haarautuu poistumisalueelle ja varikkosuoralle, jos tuota ei hahmota oikein niin auto on seinässä. Mexicon tunnelma on todella hyvin mukana, vaikka tuo rata onkin vielä pahasti kesken (pari kuukautta sitten oli muistaakseeni ratapohjan teko ja asfaltointi). Ajotuntuma on todella nautinnollinen, eikä ole edes tarvinut oikeastaan puuttua mihinkään muuhun kuin ratin jäykkyyteen. Grafiikka on todella hyvää, toki muutamassa kohtaa on hieman sarjakuvamaista, mutta päällisin puolin kaikki on kunnossa. Varsinkin nuo keinovaloradat ovat todella komeita. Muutenkin pelin yleisilme on kohentunut todella paljon ja esimerkiksi Australiassa ajaminen tuntuu samalta kuin televisiolähetyksissä. En tiedä mistä johtuu, mutta aikaisemmissa Codemastersin F1-peleissä ei ole ollut sitä samaa fiilistä. Todella hyvä asia, että autot ovat erilaisia esimerkiksi Abu Dhabissa ajoin Ferrarilla eikä kertaakaan tullut kitinää renkaista, mutta McLaren ja Mexico ovat aivan eri maailmasta. Ei tarvinut paljoa jarrua painaa niin jarrut olivat jo lukossa.

Tuo, että kisan voi katsoa "uusintana" on todella hyvä ominaisuus. Siinä voi hyödyntää Share-toimintoa kätevästi. Tuo työkalu, jossa voin katsoa muiden menoa on kätevä. Monta kertaa CO-OP careerin aikana puhuttiin tuosta.

Huomenna rupean hakemaan setuppeja ja sitten myös kisaamaan. Tuossa pari viestiä ylöspäin mainittiin tekoälyn omituisuuksista. Oliko kertaakaan aikasemmista F1-peleistä tuttua tekoälyn pysähtymistä radan varteen harjoituksien aikana? Vanhoissa F1-peleissä tuo oli todella ärsyttävä esimerkiksi Kanadassa ajoin huippu aikaa ja nastalaudassa kunnes tekoäly oli pysähtynyt juuri ennen neulansilmää ajolinjalle.

Aika tutunoloiset olivat nuo säädöt. Ainoastaa en ymmärtänyt tuota tasauspyörästön asetusta, muuten oli kyllä selvää kaikki. Rataprofiilit pitäisi vielä tutkia, jotta pystyy tekemään alkusetupit. Oli muuten myös lohkojen määrää kasvatettu, joten ei tarvitse tyytyä viiteen eri setupiin vaan niitä voi tehdä enemmän.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mites tolta kisainssiltä voi kysyä jotain?

L1 taisi olla näppäin PS4:lla. Ratilla taas ympyrä. Sitten kun se lista kysyttävistä asioista ilmestyy ruutuun niin nuolinäppäimistöllä kohdalle ja oikealle painamalla "lähettää kysymyksen".
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

L1 taisi olla näppäin PS4:lla. Ratilla taas ympyrä. Sitten kun se lista kysyttävistä asioista ilmestyy ruutuun niin nuolinäppäimistöllä kohdalle ja oikealle painamalla "lähettää kysymyksen".

Onko teillä ollut ongelmia tuon kanssa? Mä en ehdi millään klikkailee nuoli näppäimillä niin nopeasti, että ehtisin kysymyksen esittää. Valikko katoaa ruudulta ja herjaa ettei kuullut kysymystä.
 
Ylös Bottom