Vastaus: F1 2015 [Hype]
Ainoastaan pro seasonissa ja siinä se on pakotettuna. Championshipissäkään ei saa kuin yhden.
Eniten pelleilyä tuo aika-ajo juttu championshipissä
Mitä pelleilyä? Itse ainakin ajan ihan oikean elämän aika-ajoja Championship modessa
Kolme osiota, kuten oikeastikin.
Onpahan hieno peli kyllä!
+ Grafiikat erittäin hyvät ja sulavaa
+ Äänimaailma on myös hyvä. Autot kuulostavat hyviltä tai no niiltä imureilta, mutta kuulostavat aidoilta
+ Tekoäly on pääosin oikein hyvää ja antaa kunnon haastetta
+ Valikot, HUD, kaikki tuntuu sopivalta
+ Uusinnat todella monipuolisia. Kesken kilpailun ovat ikävän lyhyitä, mutta kilpailun jälkeen pystyy katsomaan koko kisan uudestaan ja kaikista kuvakulmista kaikilta kuljettajilta. Sama juttu myös jos olet varikolla harjoituksissa yms., niin on mahdollista seurata muiden tekemisiä oikein hyvin
+ Race engineeriltä pystyy kysymään paljon eri asioita helposti ja nopeasti ja ovat jopa oikeasti hyödyllistä tietoa kuten montako kierrosta vielä varikkopysähdykseen
+ Autot tuntuvat erilaisilta sekä eri renkaiden väliset erot ovat huomattavat. Kuluneilla renkailla meno on usein todella vaikeaa ja kun varikolta saat taas uudet kumit alle, niin johan taas kulkee. Todella nautintoa taistella eri taktiikoilla.
- Tekoäly tekee erittäin outoja juttuja, kun sen pitää päästää kierroksella ohi. Esimerkiksi Melbournessa ajoi ykkösmutkan seinään kaksi eri kuljettajaa vaikka olin vasta kaukana takana, kun olivat tietä antamassa.
Malesiassa noin puolessa välissä rataa, kun on kaksi tiukkaa oikeaa, niin tekoäly kun huomaa, että sen pitää päästää sinut ohi niin oikaisee sen ensimmäisen mutkan ja tulee suoraan ajolinjalle. Ajoin kaksi kertaa tekoälyn perseeseen tämän takia. Näihin tarvitsee päivityksen kaikista eniten.
- Race engineer on aika kassalla välillä. Ajat viisi kierrosta samalla sijalle, niin muutaman kerran muistuttaa että olet nyt "pudonnut sijalle X" yms. Kävin myös kilpailussa kaksi kertaa varikolla molemmilla kerroilla kaksi kierrosta ennen suunniteltuja pysähdyksiä, niin kilpailun viimeiset kierrokset sitten kisainssi huuteli koko ajan varikolle. Vaikka renkaat olivat ihan okei kunnossa ja eroa taakse vajaat 10 sekuntia. Eihän siinä enää mitään järkeä olisi, kun tulisi monta sijaa takkiin. Muitakin omituisuuksia on välillä. Ajat edellä olevan perässä samalla etäisyydellä monta kierrosta, niin yhtäkkiä ilmoittaa kuinka "Rosberg oli kolme sekuntia nopeampi äskeisellä kierroksella" ja ero silti aivan samana.
-Sessioita olisi hyvä saada simuloitua hiukan nopeammin. Ennen oli vaihtoehtona simuloida vaikkapa 60x nopeutuksella, mutta nyt taitaa nopein olla luokkaa 3x. Todella pieni miinus tämä.
Aloitin Championship kauden tottakai Räikkösellä. Pituudeksi otin pitkän viikonlopun, jossa on siis yksi tunnin harjoitus ja normaali kolmen osion aika-ajo. Kilpailut taisivat olla täysimittaisia, joten tänään tuli ajeltua jo Australia ja Malesia. Kaksi kolmossijaa saaliina. Oli kyllä mahtavia ajokokemuksia eikä tullut "tylsää" missään vaiheessa.
Pieniä päivityksiä sinne tänne, niin tämä nyt jo hieno peli sen kuin paranee!