Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mut oliko niil ajoapuja ja sul ei oo? Toki on paljon pädi pelaajia jotka menevät tosi kovaa ilman apuja peli ku peli.

Voi pelata hyvin pädillä. Ite pädipelaaja, ja ajoapuina käytän automaattisia vaihteita ja traction control on medium. Haastavaa, mutta ei turhauttavaa. Jossain vaiheessa kokeilen vielä ilman traction controllia, mutta on vähän turhan hankala liipaisimilla luistella tuolla.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tämmönen kysymys että onko toi bottaksen auto väritys oikea koska katoin että oikeessa autossa on se punainen raita mutta pelissä se on tumman sininen?
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Eikös se ole siksi sininen kun sitä alkoholia ei kai saa joka paikassa mainostaa, joten olisiko jokin kompromissi Codemastersilta pitää tuo joka kisassa päällä. Villi arvaus.

Kokeilin Kiinassa ottaa traction controllin pois ja oikeastaan tuntui paljon paremmalta ja helpommalta kuin sen kanssa ajella. Ehkä ihan vähän ajat putosi, mutta silti aika-ajossa sijoitus kolmas Ferrarilla. On muuten jäätävästi kyllä erot tuotu mukaan tähän peliin. Joka kisassa ja aika-ajossa Mersut ja Ferrarit omassa luokassaan, välillä Williams puskee sinne väliin. Kisoissakin erot puolta minuuttia ja yli. Silleen siis realistista on.

Samat ongelmat mulla näyttää olevan kuin aiemmissakin peleissä, eli pehmeet renkaat kuluu alle heti. Australiassa ihan luistelua ennen ekaa stoppia ja Malesia oli jotain ihan hirveetä. Säädin myös jousituksia Malesiassa päin hanuria ja oli tosi levoton auto hitaissa mutkissa. Kiinassa laitoin sitten namikat eri suuntaan niin on paljon jouhevampaa menoa... Mutta kyllähän tästä pelistä pitää tykätä. AI on aika kaukana PCARSista, mutta ihan hyvää silti. Kyllä ne ohi yrittää jos tilaisuus tulee, mutta vielä voisivat aggressiivisempia olla. Samaten jos AI:lla on vaikka etusiipi rikki niin ei ne silti pääse toisistaan yli vaikka yksi matelee puolta hiljempaa. Samoin aika-ajoissa eivät anna tietä toisilleen tai mullekkaan kunnolla.

Tässä vielä kiinnostuneille meikäläisen eka kisa Australiassa. Kuvaan kauden jokaisen kisan youtuuppiin, niin sieltä voi menoa ihmetellä.
[video=youtube;HNCYBB_GEbU]https://www.youtube.com/watch?v=HNCYBB_GEbU[/video]
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Onko teillä ollut ongelmia tuon kanssa? Mä en ehdi millään klikkailee nuoli näppäimillä niin nopeasti, että ehtisin kysymyksen esittää. Valikko katoaa ruudulta ja herjaa ettei kuullut kysymystä.

Joo, samaa kiirehtimisongelmaa on. Tuohon CM voisi kyllä jonkun päivityksen lykätä, koska nykymuodossa varsin kummallinen. Ympyrää/L1 pohjassa painamalla tuo valikko pysyy ruudussa, mutta hankaloittaa ainakin itsellä ajamista suhteellisen paljon.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Onko teillä ollut ongelmia tuon kanssa? Mä en ehdi millään klikkailee nuoli näppäimillä niin nopeasti, että ehtisin kysymyksen esittää. Valikko katoaa ruudulta ja herjaa ettei kuullut kysymystä.
Joo vähän liian herkkä on. Kun ei riitä että painaa kerran sitä nappia, josta ne tulee tarjolle vaan pitää olla se pohjassa ja sitten liikkua nuolilla. Ei ihan millään pienillä suorilla tuota kerkeä tekemään etenkään kun ei meinaa muistaa missä on mikäkin vaihtoehto :D
Välillä on sellaista akrobatiaa sormilla, kun yrittää ajaa samalla.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mulla ei aukee mikään valikko kun painaa tota voice nappia, vaikka se on aktivoitu. Tai ainakin se kuski painaa jotain ratista kun yritän.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Sikäli mikäli jotakuta sattuisi pohdituttamaan, minkä version pelistä ostaisi, Digital Foundrylla on nyt suorituskykyvertailu ylhäällä. Koskee tosin vain PS4- ja Xbox One -versiota. Ihan kohtuulliselta näyttää molempien osalta, mutta pCarsin tavoin ruudunpäivityksen annetaan vähän vaeltaa.

Native 1080p resolution is also present on the PS4, though the Xbox One game gets a 31 per cent cut in pixel density down to 900p. However, the difference has less of an impact than the numbers suggest: the overall presentation appears a little softer on the Microsoft platform, with a touch more sub-pixel break-up and a slight reduction in resolved texture detail, but otherwise, image quality is broadly comparable to the PS4 game.

-- --

Kicking off with a run through in the first part of Monaco, we find frame-rates hovering between 50-60fps on the PS4, with performance hitting lows of around 45fps during crashes or spin-outs when other cars are around.

-- --

In comparison, the Xbox One version has a much tougher time in reaching the ideal 60fps goal despite the resolution drop, and frequently we find the game operating 10fps slower than the PS4 version in comparable scenes.

Tähän oma täydennys: PC:llä ehdin tehdä nopean pyörähdyksen pelin sisäisessä benchmarkissa; tuloksena 45-85 fps ja average 64 fps Geforce 770:lla (1080p Ultra High), eli ei ainakaan Batmaneitä tee tämä peli, joskin jotain kaatumisia ovat joutuneet jo patchaamaan.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

On kyllä loistava peli vaikka ei olekkaan rattia, kyllä sillä ohjaimellakin voi pelailla ainakin niin kauan et saa "vähän" ylimääräistä rahaa mikä on kyllä epätodennäiköstä opiskelijalle
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Otin Quick Race ja ensimmäinen startti. Lähdöstä on tehty kiitettävän haastava, joten piti useampaan otteeseen aloittaa kisa alusta. Enää ei pysty lähtemään 100 % kaasulla, vaan esimerkiksi aluksi vain 50 % ja sitten 75 % ja lopuksi 100 % kaasu pohjassa. Ainakin agressiivisesti AI yritti ohi, jopa liiankin agressiivisesti, jolloin olin jo seinässä. Vaikuttaisi, että tekoälyä on parannettu merkittävästi verrattuna edellisosiin. Edellisosissahan vaikeusaste vaikutti, kuinka paljon AI autot jarruttivat ensimmäisissä mutkissa ja näin ollen pelaaja pääsi ohittamaan. Edellisessä osassa traction control oli off ja silti pystyi melkein melkein kaasupohjassa lähtemään.

Tärkein asia, mikä korostuu pelaajalle on aika-ajon merkitys. Minulle arvottiin sija 8. ja tuossa ensimmäisessä mutkassa sai olla koko ajan katsomassa, milloin edellä oleva jarruttaa (ei ollut helppoa). Tänään täytyy treenata noita startteja vielä lisää ja varmaan myös säätöjen tekeminen auttaa.

Codemastersille iso plussa presentaatiosta. Todella hyvin tehty. Nyt on mukana kunnolla se kisaviikonloppujen tunnelma.

Säädöistä puheen ollen. Mikä on maksimi paljonko niitä saa tehdä? Nyt siellä valikossa näkyy kaikkien ratojen säädöt, kun taas edellisosissa vain siihen rataan liittyvät säädöt ja niitä 5 kpl.

EDIT: Katsoin tuossa nopsasti Fernando Alonson Onboard startin youtubesta. Valojen vaihtuessa kaasupoljinta oli painettuna 25 %. Täytyy ottaa huomioon.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mitäs sanotte pärjääkö tässä pelissä ilman auton säätöä koko ajan? Kun ei noista säädöistä oikein ole ihan perillä
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mitäs sanotte pärjääkö tässä pelissä ilman auton säätöä koko ajan? Kun ei noista säädöistä oikein ole ihan perillä

Periaatteessa pärjää, mutta ajamisesta tulee nautinnollisempaa, kun on omat säädöt. Pelissä on onneksi viisi erilaista säätöä, mutta mikäli haluaa hieman parannella niin kannattaa lukea Advanced Setup Matrix.

http://www.matiaspusa.net/SetupMatrix/

Aiheelle on myös oma ketju:
http://www.konsolifin.net/bbs/pelik...utojen-saataminen-vinkit-valmiit-setupit.html
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tossa pelissä voi kopioida säädöt time trial leaderboardista vaikka siltä jolla on nopein aika.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tossa pelissä voi kopioida säädöt time trial leaderboardista vaikka siltä jolla on nopein aika.

Kisassa luultavasti pitää hioa tuota säätöä, koska autossa on enemmän massaa ja renkaat kuluvat nopeasti. Ainakin viime version kisasäädöillä ei päässyt leaderboardissa kovinkaan korkealle.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Alkaa palaa ihan totisesti hermo F1:n AI:hin. Siinä, missä Pcarsissa vedän koko kierroksen 2-3 autoa rinnakkain, tässä jo ekassa mutkassa osun toiseen autoon. AI jatkaa vaurioitta ja pyörähtämättä, kun itse olen seinässä etusiipi irti.

Oon nyt koittanut Brasilian kisaa ajaa. Yritys numero 9 menossa ja nyt pääsin jopa kierrokselle 12 et se tapahtu..

AI ei anna yhtään tilaa, välillä se ei mene edes radan ulkoreunaan, vaan tulee keskelle, siten että renkaat menee limittäin. Silloin autot liimautuu yhteen ja olen seinässä.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Alkaa palaa ihan totisesti hermo F1:n AI:hin. Siinä, missä Pcarsissa vedän koko kierroksen 2-3 autoa rinnakkain, tässä jo ekassa mutkassa osun toiseen autoon. AI jatkaa vaurioitta ja pyörähtämättä, kun itse olen seinässä etusiipi irti.

Oon nyt koittanut Brasilian kisaa ajaa. Yritys numero 9 menossa ja nyt pääsin jopa kierrokselle 12 et se tapahtu..

AI ei anna yhtään tilaa, välillä se ei mene edes radan ulkoreunaan, vaan tulee keskelle, siten että renkaat menee limittäin. Silloin autot liimautuu yhteen ja olen seinässä.

Lisäksi tuo AI puskee autoa takaa. Esimerkiksi tuossa Australian ensimmäisellä kierroksella toisen mutkan jälkeen suoralla otin oikean reunan, jotta pääsisin kolmannessa mutkassa sisäkurviin, mutta Massa pamautti minut valliin.

EDIT: http://www.racedepartment.com/threads/f1-2015-voice-commands-listed.107661/ Tuossa on nuo äänikomennot insinöörille. Huomattavaa on, että insinööriltä voi pyytää apua säätöjen tekemiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom