Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2015

Kaverin kanssa muutamaan otteeseen ajanut onlinessa tuota custom racea, täytettynä AI-kuskeilla ruudukko. Ei toimi sitten yhtään.

Itse olin eilen esimerkiksi ensimmäisenä reilulla välimatkalla ja kaverin ruudussa olisinko ollut kolmantena. Sitten tehtiin pientä testiä, madeltiin vierekkäin pääsuoralla, minulla näkyi aivan normaalisti kaverin auto mutta kaverin ruudussa minä ajoin täysillä ohi ja jatkoin matkaa normaalisti, vaikka oikeasti matelin siinä vierellä. :D Eikä tässä ole lähelläkään kaikki, ei taida olla kertaakaan toiminut kisassa niinkuin pitäisi tuo online jossa ruudukko täytetty tietokonepelaajilla.

Ei näitä pelejä taida kukaan testata? Kyl tääki aika täynnä bugeja on.

Kuluuko muuten renkaat enemmän jos ajaa Richillä?

Eilen kans onlineä testailin ni lykkäs kaikki ajoavut mulle päälle, seuraavaan kisaan toiselle. :S

Hello, onkos teillä vaikeuksia päästä noihin online vääntöihin itse ei meinaan millään päästä ,itse en löydä edes pelaajia tuolta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Se kuka puhui vaikeustason löytämisestä oli kyllä aivan oikeassa. Joko olen Ferrarilla sijalla 18 , 3 sekunttia kärkeä perässä tai sitten Manorilla top 6:ssa matalammalla vaikeustasolla. Noh ajellaan sitten kausi Buttonilla kyykytellen Alonsoa ja taistellen niistä kärkisijoista..

Se kuka puhui vaikeustason löytämisestä oli kyllä aivan oikeassa. Joko olen Ferrarilla sijalla 18 , 3 sekunttia kärkeä perässä tai sitten Manorilla top 6:ssa matalammalla vaikeustasolla. Noh ajellaan sitten kausi Buttonilla kyykytellen Alonsoa ja taistellen niistä kärkisijoista..

Eikö löydy sopivaa vaikeustasoa pelissä? :(

Kummallisiin rajoituksiin voitaneen lisätä myös se, ettei Advanced Wheel Setup eli ratin ja polkimien herkkyysasetukset ole saatavilla, ellei käytössä ei ole pelin virallisesti tukema ratti. Lista nyt on sinänsä kohtalainen, mutta ei niin täydellinen kuin kilpaveljissä, enkä oikeasti näe mitään järkeä valikon lukitsemiseen "geneeriseltä" ratilta. Tästähän kärsivät myös ne, joilla on jokin helvetin kallis erikoisratti. Liekö sitten Ego 4:n keskeneräisyyttä, kun sama rajoite ei koske aiemmin keväällä ilmestynyttä Dirt Rallya. :confused:

No, oma rattini ei ole tuettujen joukossa, ja kyllä tuota silti ihan sujuvasti pelaa. Ehkä tekisi mieli kokeilla erilaisia polkimien deadzoneja, mutta muuten "ihan ok".

Neljä täyttä viikonloppua tullut ajeltua. Täysiä kisoja, mutta kun saa sellaisen hyvän flown päälle, niin menee riemukkaasti vaikka olisikin rata josta ei niin välitä.
Kimillä ajanut ja saldona on kaksi kolmossijaa, yksi kutostila ja juuri viimeisimmästä Bahrainista ylivoimainen voitto.

Tosi mahtava ajotuntuma kyllä. Pystyt ensin optioneilla ajelemaan aika-ajokierroksia myös kilpailussa, kunnes alat pikku hiljaa huomaamaan, että alkaa renkaat loppumaan. Sitten kyselet varikkotaktiikkaa ja tajuat, että vielä pitäisi muutama kierros taistella niillä jo melkein loppuneilla renkailla. Auto sutii jokaisessa mutkassa, mutta on silti edelleen hallittavissa hyvällä tattituntumalla. Sitten pääset sinne varikolle ja saat tuoreet kumit alle ja johan alkaa taas auto kulkemaan.
Todella hyvin toteutettu tuo renkastuntuma tässä pelissä. Saa todella taktikoida kisassa milloin puristaa ja milloin ottaa vähän iisimmin. Nytkin Bahrainissa kun pääsin suht reiluun johtoon, niin laitoin auton heti antamaan vähän bensaa ja himmailin maaliin tilannetta kontrolloiden.

Project Cars on ehkä hiukan edellä ajotuntumansa kanssa, mutta tässä pelissä kaikki muu on paljon paremmin. Project Cars on puhdasta ajamista, mutta tässä myös ne oheisjutut on mukana. Nyt kun on nejä täyttä viikonloppua ajanut Kimillä, niin on huomannut pelatessa että on jopa sellainen fiilis kun tuntuu, että olisi oikeasti siinä Kimin paikalla ajamassa. Nytkin kun sen puolitoista tuntia ajoit kilpaa putkeen Bahrainissa ja se voitto tuli edellisen kilpailun pettymyksen jälkeen, niin sitä tuli oikeasti tuuletettua sohvalla kun näki sen Kimin siellä palkintoseremonioissa :)

Edellisessä Kiinan kilpailussa loppuivat renkaat kesken pahasti juuri ennen stoppeja. Kilpailun lopussa viimeiset 10 kierrosta olin kuudentena ja ajoin edellä olevaa Massaa kiinni muutaman kymmenyksen per kierros. Viisi kierrosta ennen loppua eroa oli noin vajaa neljä sekuntia, mutta alkoivat omat renkaat loppumaan. Eroakaan en saanut enää kurottua kiinni kuin pari kymmenystä per kierros ja tajusin, että enää ei ole mahdollisuuksia joten laitoin bensansäästömoodin päälle, jotta renkaat eivät kärsisi niin paljon ja himmailin maaliin. Jos olisin painanut täysiä olisi kumit saattaneet loppua aivan täysin ja olisi tullut pudotusta jopa ulos pisteiltä. Hienoa kun joutuu tuollaisiakin miettimään :)

Samat fiilikset kuin ylempänä. Mahtavaa kisailua ollut itsellä. Ajan Bottakselle ja australiassa olin 3 vaikka tein yhden pysähdyksen enemmän, tosin jäin voittajalle melkein kierroksen. Malesiassa oli taas vaikeata ja olin vasta seitsemäs. Kiinassa oli vaikeuksia renkaiden kanssa ja olin viides. Nyt on bahrainin kisaa 20 kierrosta jäljellä ja olen kolmas ihan Vettelin perässä.

Kaverin kanssa muutamaan otteeseen ajanut onlinessa tuota custom racea, täytettynä AI-kuskeilla ruudukko. Ei toimi sitten yhtään.

Itse olin eilen esimerkiksi ensimmäisenä reilulla välimatkalla ja kaverin ruudussa olisinko ollut kolmantena. Sitten tehtiin pientä testiä, madeltiin vierekkäin pääsuoralla, minulla näkyi aivan normaalisti kaverin auto mutta kaverin ruudussa minä ajoin täysillä ohi ja jatkoin matkaa normaalisti, vaikka oikeasti matelin siinä vierellä. :D Eikä tässä ole lähelläkään kaikki, ei taida olla kertaakaan toiminut kisassa niinkuin pitäisi tuo online jossa ruudukko täytetty tietokonepelaajilla.

Onkos muilla vaikeuksia päästä julkisiin peleihin? Olen yrittänyt hopperoida, mutta haku kestää kuin nälkävuosi. Joskus ei vedä kiinni lainkaan, vaan tulee virheilmoitus, ja jos vetää kiinni, ei matsiin pääse sisään vaan peli palaa pelinhakuruutuun. Tämäkin tosin PC-puolella, PS4-versiota pitänee koittaa illalla. Mutta joka tapauksessa kämäseltä tuntuu näin ensialkuun. pCarsin serverilista on monessa mielessä vähemmän turhauttava, vaikka kyllä siinäkin liittymisessä omat vikansa on. Duh.

EDIT: Kannatti manata, sillä heti seuraavalla kerralla toimikin. :) Olihan tuossa jonnin verran kilpaveljien hyppimistä, colissionit päällä vähän arveluttavaa välillä, mutta myös hyvää skabailua. Kukaan ei ainakaan ajanut toisia radalta. Toisaalta näkyy myös sitä, kun jengi etsii "lagittomampaa" serveriä ja peli heittää aina samaan. Eli lobbyyn koko ajan tulee ja sieltä lähtee samat jannut. Näkymättömien pelihakusysteemien varjopuolet...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pelissä on jonkin sortin ongelmia ruudunpäivityksen kanssa. Ainakin Kanadassa ja Unkarissa on esiintynyt ruudunpäivityksen putoamista. Kyse ei ole mistään pienestä fps putoamisesta ja sellaisesta, joka selkeästi häiritsee ajamista. Tuo ruudunpäivitys ongelma, koskee vain tiettyjä kohtia radoista. Ilmeisesti aika yleistä, sillä Codemastersin foorumilla näyttäisi olevan juttua tuosta.

Täytyy sanoa että viiden tunnin perusteella peli on kyllä yllättänyt todella positiivisesti, ja nautin formuloilla ajamisesta varmaan jopa enemmän kuin PCarsissa.

Jahka saavat bugit korjattua ja nettipelin kuntoon niin tästä voi tulla vielä todella kova peli. Joissain radoissa myös ruudunpäivitys putoilee jonkin verran. Kun pelkkä ajaminen kiinnostaa niin ei nuo uramoodien pois jätöt paljoa häiritse, itselle tuo räikkösellä ajaminen ajaa aikalailla saman asian, tosin varmaan perinteinen uramoodi on taas ensi vuonna pelissä mukana.

Kommenttia PS4-versiosta, F1 2014 pelailin PC:llä. Saattaa olla, että tulee hankittua tämäkin vielä PC:lle, jos sillä viiveet olisi poissa:

Heti pisti silmään ja tuntu ratissa melko kova viive ratissa sekä polkimissa. Kesti hieman tottua. Erittäin mielenkiintoinen moottorikartta tässä pelissä. Varmaan eka peli jossa oikeasti joutuu säätämään kaasun herkkyyksiä/deadzoneja. Ihan minimaalisellakin kaasulla lähtee esimerkiksi Montrealin neulansilmästä hakemaan 4-vaihteella. Ei ole turboviivettä, vaan turboennakkoa. Jarrutkin oli paremmat 2014:ssä. Pysty vetään hamiltonimaisia sisärenkaan lukituksia mutkiin. Nyt lukittuu kaikki renkaat kerralla ihan pienelläkin jarrupolkimen asennolla. Trailbrakingiä on todella hankala suorittaa. 2014:ssä jarrutukset oli huikeesti paremmat ja niihin oli varmaan mietitty tätä uutta brakebywire-järjestelmää, mikä muuttaa kesken jarrutuksen jarrutasapainoa, vähentäen lukkojarrutuksia. Nyt tuntuu, että koko ominaisuus on otettu autoista kokonaan pois.

On kyllä erittäin laiskaa ratamallintamista Codemastersilta. Sisäkanttarit joka radalla on ihan naurettavan matalat. Mieluummin etsin itseäni seinästä, tai hiekalta, kuin se että kierros hylätään oikomisen takia. Muutenkin fovi on sellainen, että on todella hankala määritellä miten se auto sinne mutkaan menee. Lähinnä toivotaan toivotaan joka kerta, että jos se mutka nyt osuis. Näistä syistä Time Trial on erittäin turhauttavaa kun 90% kierroksista menee hylsyksi.

Jos tää nyt on Codemastersin näkemys "realistisemmasta simulaattorista", että kustaan jarrutukset, kiihdytykset ja tehdään niin paskat kanttarit, että jää täysin kuskien vastuulle oikominen, niin onnea vaan. Pitäisi keskittyä tekemään paremmat fysiikat, jotta kaikki toimii kuten oikeastikin, eikä vaikeuttaa vaan joitain tiettyjä ominaisuuksia. Realistinen = vaikea ei aina pidä paikkaansa, vaikka niin jotkut pelintekijät luulevat. Joku Kimi tai muut F1-kuskit naureskelis tälle pelille, eikä varmaan ajais kierrostakaan loppuun, vaan lähtis jätskille(kaljalle) neljän mutkan jälkeen.

Kyllä tää pelinä on ihan kiva, itsekin tulen tätä jauhamaan paljon ja hyvää kisaa varmasti saa. Ylihektityys tässä hieman häiritsee, kun ei oikeasti simulaattorit tai kilpa-ajaminen ole semmosta hektistä kaahailua. Ylihektityys myös tekee publa-ajamisesta helvettiä kun monille on varmasti vaikea saada tasaisia kierroksia aikaan. Fovin säätö hieman pelastais, mutta koko peli pitäisi suunnitella täysin alusta ja koko lähestyminen pelintekijöiltä.

Edit: pistetään jotain plussaakin. Erilainen on paras sana. Tällaista tuntumaa ei muista peleistä saa. Vaikka se tuntuu kummalliselta, niin on kuitenkin iloisen freshi. Grafiikat on erittäin hyvät, ja kaikki presentaatio on kunnossa. Ensimmäistä kertaa tuli F1-pelissä ihailtua kuinka realistiselta näyttää meno esimerkiksi Singaporen kaduilla.

Mun mielestä taas kiihdytykset ja jarrutukset on tehty tosi hyvin tässä pelissä. En tiiä onko realistinen, mut ainakii sopivan haastava, mutta kuitenkii hallittavissa. Viime vuoden pelissä ps3:lla ei taas saanu renkaita lukkoon kun vaan yrittämällä, ihan sama kun ois absit päällä. Tässä taas polkasee jarrun pohjaan ni sitten saakii aika nopeesti rueta keventämään. Kanttareista ja FOVista oon kyllä simon kaa ihan samaa mieltä. Joutu PCarsin jälkeen siirtymään aika paljon kauemmas ruudusta.

On kyllä loistopeli, harmi vaan että bugeja on kun PCarsissa konsanaan. Netissä on kyllä turha yrittää pelata. Jotkut valitteli AI:sta että ois liian aggressiivinen, mutta ei minusta. Eilen ajoin Itävallassa ja hienoo vääntöö oli. Jos AI:ta peittää suoralla niin se ei lyö jarruja pohjaan, niinku aiemmissa peleissä, vaan siirtyy ihan sisäreunaan. Sanosin jopa että parempi kun PCarsissa. Ainut joka pilaa yksinpeliä on AI:n strategia. 100% kisassa Kaikilla 5-7 stoppia, kun itellä kolme, kävivät välillä peräkkäisillä kierroksilla varikolla. En tiiä sekosko siitä kun tallensin kesken kisan.

Onko näin että kisaan ei voi ite valita strategiaa, inssi vaan sanoo että tää on paras, voi vaan alottavan rengassetin valita. Ja harjotuksissa ja aika-ajoissa on hyvä sää-info, mutta ennen kisaa ei mittään?

Kommenttia PS4-versiosta, F1 2014 pelailin PC:llä. Saattaa olla, että tulee hankittua tämäkin vielä PC:lle, jos sillä viiveet olisi poissa:

Heti pisti silmään ja tuntu ratissa melko kova viive ratissa sekä polkimissa. Kesti hieman tottua. Erittäin mielenkiintoinen moottorikartta tässä pelissä. Varmaan eka peli jossa oikeasti joutuu säätämään kaasun herkkyyksiä/deadzoneja. Ihan minimaalisellakin kaasulla lähtee esimerkiksi Montrealin neulansilmästä hakemaan 4-vaihteella. Ei ole turboviivettä, vaan turboennakkoa. Jarrutkin oli paremmat 2014:ssä. Pysty vetään hamiltonimaisia sisärenkaan lukituksia mutkiin. Nyt lukittuu kaikki renkaat kerralla ihan pienelläkin jarrupolkimen asennolla. Trailbrakingiä on todella hankala suorittaa. 2014:ssä jarrutukset oli huikeesti paremmat ja niihin oli varmaan mietitty tätä uutta brakebywire-järjestelmää, mikä muuttaa kesken jarrutuksen jarrutasapainoa, vähentäen lukkojarrutuksia. Nyt tuntuu, että koko ominaisuus on otettu autoista kokonaan pois.

On kyllä erittäin laiskaa ratamallintamista Codemastersilta. Sisäkanttarit joka radalla on ihan naurettavan matalat. Mieluummin etsin itseäni seinästä, tai hiekalta, kuin se että kierros hylätään oikomisen takia. Muutenkin fovi on sellainen, että on todella hankala määritellä miten se auto sinne mutkaan menee. Lähinnä toivotaan toivotaan joka kerta, että jos se mutka nyt osuis. Näistä syistä Time Trial on erittäin turhauttavaa kun 90% kierroksista menee hylsyksi.

Jos tää nyt on Codemastersin näkemys "realistisemmasta simulaattorista", että kustaan jarrutukset, kiihdytykset ja tehdään niin paskat kanttarit, että jää täysin kuskien vastuulle oikominen, niin onnea vaan. Pitäisi keskittyä tekemään paremmat fysiikat, jotta kaikki toimii kuten oikeastikin, eikä vaikeuttaa vaan joitain tiettyjä ominaisuuksia. Realistinen = vaikea ei aina pidä paikkaansa, vaikka niin jotkut pelintekijät luulevat. Joku Kimi tai muut F1-kuskit naureskelis tälle pelille, eikä varmaan ajais kierrostakaan loppuun, vaan lähtis jätskille(kaljalle) neljän mutkan jälkeen.

Kyllä tää pelinä on ihan kiva, itsekin tulen tätä jauhamaan paljon ja hyvää kisaa varmasti saa. Ylihektityys tässä hieman häiritsee, kun ei oikeasti simulaattorit tai kilpa-ajaminen ole semmosta hektistä kaahailua. Ylihektityys myös tekee publa-ajamisesta helvettiä kun monille on varmasti vaikea saada tasaisia kierroksia aikaan. Fovin säätö hieman pelastais, mutta koko peli pitäisi suunnitella täysin alusta ja koko lähestyminen pelintekijöiltä.

Edit: pistetään jotain plussaakin. Erilainen on paras sana. Tällaista tuntumaa ei muista peleistä saa. Vaikka se tuntuu kummalliselta, niin on kuitenkin iloisen freshi. Grafiikat on erittäin hyvät, ja kaikki presentaatio on kunnossa. Ensimmäistä kertaa tuli F1-pelissä ihailtua kuinka realistiselta näyttää meno esimerkiksi Singaporen kaduilla.
En usko että kukaan meistä voi sanoa tätä realistiseksi tai epä. Harva meistä on ajanut oikeaa f1 autoa.

2014:ssä jarrutukset oli huikeesti paremmat ja niihin oli varmaan mietitty tätä uutta brakebywire-järjestelmää, mikä muuttaa kesken jarrutuksen jarrutasapainoa, vähentäen lukkojarrutuksia. Nyt tuntuu, että koko ominaisuus on otettu autoista kokonaan pois.

Tässä asiassa taidat poiketa aika rajusti valtavirrasta. Pääosa pelaajista nimenomaan hehkuttanut, että tänä vuonna onnistuttu tuon brakebywiren kopiointi todella hyvin ja jarruttaminen on todella paljon "yllätyksellisempää" kuin aiemmissa peleissä. Itse ainakin lukeudun siihen joukkoon, mikä pitää tämän version jarruttamista erinomaisena. Viime vuoden versiosta vaan ei ole kokemuksia, joten vertailla en pysty...

Tänään ostin ja testasin padilla. Ihan hyvä ajotuntuma. Pakko vaan olla täysillä ne driving aids asetukset, koska muuten auto lähtee hanskasta kiihyttäessä eikä padilla ole luonteva hallita näitä tilanteita toisin kun ratilla varmasti olisi. Voihan sitä jossain vaiheessa yrittää taas mediumilla kun alkaa auto menevään jouhevasti suunnan puolesta.

Lukkiutuvat jarrut päällä ehdottomasti ja ilman jarruapuja.

Australiassa valitsin vähiten airodynaamisen esisäätöasetuksen. Miten muut olette tehneet?

Kyllä tulee koukuttamaan tämä peli ounastelen.

Tätäkin on ollut niin älyttömän hauska pelailla sen muutaman kokeilun verran kun on jotenkin päässyt nettipeliin, mutta pelottaa vaan että nettikoodi on niin hirveetä schaibaa että sitä ei saada ikinä korjattua.

Ylös Bottom