Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

Vastaus: F1 2016

T-Cameihin on tulossa tämän hetken tiedon mukaan samanlainen tarkempi säätömahdollisuus kuin cockpit-kuvakulmaan. Myös T-CAMin heilumiseen on tulossa ON/OFF-valinta, joten sen saa tarvittaessa pois.

Itse osallistuin Codemastersin järjestämään F1 2016-betaan, johon pääsi 100 pelaajaa jokaiselta pelin tukemalta laitteelta (PS4, XOne, PC) ja näistä viimeisin loppui eilen. Tämän myötä kaikki beta-testaajat saavat puhua kokemuksistaan vapaasti, joten minullekin voi esittää kysymyksiä jos haluaa. En välttämättä pysty niihin kuitenkaan vastaamaan, koska testausalueet oli rajattu. Pelimuodoista pääsin kokeilemaan time trialia ja quick racea. Molemmissa käytin PS4-ohjainta, vaikka oma mieltymys on ratilla ajamisessa. Oma T300RS oli kuitenkin 300 kilometrin päässä nykyisestä asuinpaikasta, joten oli tyytyminen 2.vaihtoehtoon.
 
Vastaus: F1 2016

Kai muistit antaa palautteen rallienglannilla?

No ei vais, hyvä kuulla että kamerakulmia voi noin hyvinkin säätää. Millainen vaikutelma jäi kaikenkaikkiaan verrattaen 2015-peliin esim ajettavuudesta ym? Vaikka nyt superior-tateilla ajelitkin. :D
 
Vastaus: F1 2016

Huomasiko eri autojen välillä eroa? Oliko esim Manor nopea suorilla, mutta hidas mutkissa, tai Mclaren nopea mutkissa, mutta hidas suorilla tms tyyppistä eroa? Vai oliko hitaat tasaisen hitaita?

Onko tekoäly kehittynyt?

Ilmeisesti ajon aikana tehtävät hallinnat auton säätöihin, varikkokäynteihin jne toimii paremmin?

Onko damage herkempi?
 
Vastaus: F1 2016

Kai muistit antaa palautteen rallienglannilla?

No ei vais, hyvä kuulla että kamerakulmia voi noin hyvinkin säätää. Millainen vaikutelma jäi kaikenkaikkiaan verrattaen 2015-peliin esim ajettavuudesta ym? Vaikka nyt superior-tateilla ajelitkin. :D

Jees ai tit! Very good but icemen vas to slow!

Nojoo, ajettavuuden analysointi vrt. F1 2015 omalta osalta hankalaa kun en pädillä hirveästi aiempaa ajellut. Kokonaisfiilis kuitenkin mulla ja varsinkin muilla testaajilla oli positiivinen ja mikä parhainta, tuntuma parani beta-testien edetessä (yhteensä testiosioita oli kolme). Ykkös- ja kakkosbetan parhaat puolet oli mielestäni saatu varsin hyvin balanssiin tuossa viimeisessä versiossa niin minun kuin muidenkin mielestä,

Huomasiko eri autojen välillä eroa? Oliko esim Manor nopea suorilla, mutta hidas mutkissa, tai Mclaren nopea mutkissa, mutta hidas suorilla tms tyyppistä eroa? Vai oliko hitaat tasaisen hitaita?

Autojen välillä on selkeästi eroja ja tähän annettiin testaajien osalta aika paljon myös suoraa palautetta. Ferrari tuntui testeissä hitusen liian hyvältä ja Red Bull hävisi liikaa suorilla, vaikka olikin mutkaisilla osuuksilla erinomainen. Manoria ei oltu vielä saatu viilattua täysin oikeaksi, koska ei suorilla ollut riittävän nopea. McLaren oli taas ainakin omien testien perusteella joukon hitain suorilla. Mutkaosuuksilla autot kuitenkin tuntuivat yllättävänkin realistiselta. Ainoastaan Williamsiin itse kaipasin hieman vähemmän pitoa.

Onko tekoäly kehittynyt?

Kyllä tuolla saralla on kehitystä tapahtunut, vaikka betatestissä olikin käytössä "vanhentunut" AI. Itse annoin paljon palautetta lähtöjen osalta, jossa pystyy edelleen ohittamaan puoli letkaa sisäkautta, koska AI sijoittuu aina 1-2 riviin optimaalisen ajolinjan lähelle. Ultimate AI:sta pitäisi myös olla haastetta myös kaikista parhaimmille kuskeille.

Ilmeisesti ajon aikana tehtävät hallinnat auton säätöihin, varikkokäynteihin jne toimii paremmin?

Joo, kehitystä sillä saralla on. Huomattavasti enemmän pystyy keskustelemaan kisainssin kanssa ja talli tarjoilee myös strategiamuutoksia kesken kisan, jos huomaa rengaskuluman olevan oletettua isompaa/pienempää. Ajon aikana pystyy muuttamaan brake biasia ja differentialia (en nyt hyviä suomennoksia saa päähäni....) prosenttien muodossa, jolla tuntuu myös ajaessa olevan merkitystä.

Onko damage herkempi?

On, huomattavasti. Uusi "simulation"-asetus on vihdoin sitä, mitä itse odotellut jo useamman vuoden kun pienillä kontakteilla etusiivestä lähtee pieni osa irti, joka ei tee ajamista mahdottomaksi, mutta hankaloittaa sitä. Kehitystä pyydettiin lähinnä damagen epätasaisuuteen, kun joissain tilanteissa saatoit menettää renkaan osumassa ja seuraavassa hitusen kovemmassa et.

Mekaanisia vikojakin (moottorin tehon heikkeneminen) tuli itse koettua testin yhteydessä, vaikka täysin randomeita rikkoja ei ihmispelaajalla olekaan. Tässäkin puolessa Codemasters on kuitenkin hereillä, koska betan päättäneessä kyselyssä kysyttiin, haluaisiko täysin kuljettajasta riippumattomia tekniikkamurheita peliin. Itse vastasin tähän "Kyllä", koska nykyisellään asetelma on epäreilu, koska AI-kuljettajat voivat randomeita moottoririkkoja saada. En siis pidä mahdottomana, että tämäkin asetus peliin vielä lisättäisiin, mikäli vastausprosentit painuvat vahvasti Kyllä-vaihtoehdon puolelle.
 
Vastaus: F1 2016

Careerin traileri:

[video=youtube;fi-kHLkrMwY]https://www.youtube.com/watch?v=fi-kHLkrMwY[/video]

E: Tallennettavasta nettipelistä tällaista infoa:

We’re also very happy to be announcing that F1 2016 will feature Multiplayer Championship, a brand new game mode that allows up to 22 players to compete against each other over the course of a season.

This new mode allows you to race as team-mates or to battle it out as different teams, as well as offering great possibilities for league play. Championships are, of course, saveable, so you can fight it out over the course of many weeks.

http://blog.codemasters.com/f1/08/f1-2016-career-trailer-multiplayer-championship/
 
Vastaus: F1 2016

Tossa on hyvä video AI kuskeista...

[video=youtube;0VwNQo8x0ys]https://www.youtube.com/watch?v=0VwNQo8x0ys[/video]
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä tämä nyt ennakkotilaukseen meni
Ainoa asia joka jäi huolettamaan on tämä:

Tuo Championship juttu, jos se toimii samalla tavalla kuin aikaisemmin tuo CO-OP niin eikös se ole, että pelaajat valitsevat tallin ja sillä on pakko ajaa loppuun asti niin ettei kukaan voi liittyä mukaan leikkiin myöhemmin. Eli liiga mielessä on se huono juttu sitten, että jos joku ei sattumalta pääse kisailemaan niin ei välttämättä onnistu tilalle ottamaan varakuskia :/
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä tämä nyt ennakkotilaukseen meni
Ainoa asia joka jäi huolettamaan on tämä:

Tuo Championship juttu, jos se toimii samalla tavalla kuin aikaisemmin tuo CO-OP niin eikös se ole, että pelaajat valitsevat tallin ja sillä on pakko ajaa loppuun asti niin ettei kukaan voi liittyä mukaan leikkiin myöhemmin. Eli liiga mielessä on se huono juttu sitten, että jos joku ei sattumalta pääse kisailemaan niin ei välttämättä onnistu tilalle ottamaan varakuskia :/

Tähän oli tullut vastaus Codemastersin foorumilla vastaus aiemmin:

Kysymys: 1. Does it have to be the same drivers every week and can we exclude the AI if we don't have a full 22 players/streamers? From experience there are always people who leave part way through and join during the season

Kysymys: 2. Are we able to influence the race results or apply grid penalties for drivers ahead of a race? AOR has its own stewards panel which evaluates incidents after the race and hands out either time penalties or qualifying bans. Is it possible now to apply these time penalties in game after the result or hand out say a 5 place grid drop rather than banning someone from participating in qualifying?


Vastaus 1: Whoever the host is will be able to substitute one driver for another (and they'll also inherit their points), or you can remove someone, though if you do they will lose their points!

AI drivers are optional too :)

Vastaus 2: At the moment, there are no means of adjusting points of applying penalties. We are happy to take feedback on this, though, once you've tried it out to see if this is something we need to consider adding in :)!

The other point is that helmets and numbers chosen in career mode can be used in online races.
 
Vastaus: F1 2016

No hienoa :)

Jospa sitä itsekkin lähtis ajelemaan KFIN sarjaa pitkästä aikaa, tais olla 2012 ja 2013 silloin kyseessä. Tietty kysymys kuuluu mahtuuko mukaan, tässä jo MeriMaxin kanssa suunniteltiin että ajettais samassa tallissa ym :D
Nyt sitten odotellaan 19.8 asti :cool:
 
Vastaus: F1 2016

Onkos kukaan vielä virittelemässä jotain sarjaa KFINiin? Mieli tekisi kyllä lähteä taas monen vuoden tauon jälkeen mukaan!
 
Vastaus: F1 2016

Onkos kukaan vielä virittelemässä jotain sarjaa KFINiin? Mieli tekisi kyllä lähteä taas monen vuoden tauon jälkeen mukaan!

Kyllä tuollainen on tulossa, tarkasta ajankohdasta hankala sanoa. Odotellaan varmaan hetki julkaisusta ainakin, jotta näkee toimiiko online kunnolla heti alusta alkaen. Viime vuonnahan peli oli onlinessa täysin pelikelvoton ensimmäiset viikot (vai kuukaudet?).
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä tuollainen on tulossa, tarkasta ajankohdasta hankala sanoa. Odotellaan varmaan hetki julkaisusta ainakin, jotta näkee toimiiko online kunnolla heti alusta alkaen. Viime vuonnahan peli oli onlinessa täysin pelikelvoton ensimmäiset viikot (vai kuukaudet?).
Jos ei kukaan muu niin minä laittelen sellaista pystyyn, aikaisemmissa liigoissa hoitanu noita sarjataulukoita visuaali effecteillä ym. Motivaatiota ainakin löytyy :)
 
Vastaus: F1 2016

Jos ei kukaan muu niin minä laittelen sellaista pystyyn, aikaisemmissa liigoissa hoitanu noita sarjataulukoita visuaali effecteillä ym. Motivaatiota ainakin löytyy :)
Joo itse pyöritin silloin näitä alkuperäisiä sarjoja F1 2010 ja 2011-peleissä, mutta lopulta ei vaan ollut aikaa niitä hoidella. Nyt voin kyllä tulla mukaan, jos joku muu järjestää :D
 
Vastaus: F1 2016

Samaa asiaa voisin kysellä, että olisko X1:lla kiinnostusta porukalla alkaa kilpailemaan sarjassa?
 
Vastaus: F1 2016

[video]https://youtu.be/eTao57O1s-k?t=9m13s[/video]

Kun Omppu kyseli aiemmin siitä damagen herkennyksestä, niin tässä varsin hyvä video siitä. Etusiivestä siis lähtee pieniä paljoa pois todella pienistä kontakteista. Aiemmin mainitsemani epätasaisuus tosin edelleen pieni ongelma, toivottavasti petraantuu kokoversioon.
 
Vastaus: F1 2016

Todennäköisesti PS4-liigassa mukana. Toivottavasti vain odotellaan hetki julkaisusta, että saa tuntumaa.
 
Vastaus: F1 2016

Kun Omppu kyseli aiemmin siitä damagen herkennyksestä, niin tässä varsin hyvä video siitä. Etusiivestä siis lähtee pieniä paljoa pois todella pienistä kontakteista. Aiemmin mainitsemani epätasaisuus tosin edelleen pieni ongelma, toivottavasti petraantuu kokoversioon.

Tuon itseasiassa tässä illalla katselinkin, mutta vielä paremmin näkee tässä:
https://youtu.be/t2BaE-DmZ6g

On kyllä tuo renkaan irtoaminen ihanan herkän oloista.
 
Vastaus: F1 2016

Tiametmardukin uudesta videosta (https://www.youtube.com/watch?v=aS0mFTCJEQM) paljastui yksi lisäjuttu onlinea varten. Pelissä on nimittäin mahdollisuus palata takaisin nettikilpailuun, jos syystä tai toisesta yhteys katkeaa kesken kisan. Tietokoneen ohjastama auto ajaa puolestasi n. 5min, jonka aikana on mahdollisuus liittyä takaisin kilpailuun. Tämäkin äärimmäisen hyvä juttu nettiliigoja varten, koska pieni netin pätkäiseminen ei tarkoita suoraan nollaa pistettä pistesarakkeeseen.

Ainut asia mitä tosin toivon tuon perusteella on se, että tietokoneen ohjastama auto on haamu. Muuten se voi pahimmillaan aiheuttaa vaan enemmän kaaosta.

Tuosta videosta ajassa 9:12 -> asiaa aiheesta.
 
Ylös Bottom